Suzuki Swift не поступається місцем
Зустрічайте Suzuki Swift четвертого покоління. Це радше
еволюція, ніж революція знайомої назви, і Suzuki націлилася на те, щоб
заповнити те, що незабаром стане, можливо, привабливою прогалиною на ринку. У
той час, як інші компанії залишають сектор невеликих хетчбеків на користь кросоверів
та електромобілів, Suzuki планує подвоїти свою прихильність до автомобілів
цього розміру з бензиновим двигуном.
Фото: автор, Дмитро Головченко
Зараз важкі часи для продавців невеликих автомобілів. В
умовах, коли прибуток стає дедалі меншим, а попит на кросовери зростає, початок
випуску нового Swift можна вважати майже нерозумним кроком. Однак, відважна
японська компанія бачить тут можливість та вривається в бій, щоби перехопити
продажі від великих брендів.
Зрештою, популярність невеликих кросоверів, таких як Ford Puma, VW T-Roc і Nissan Juke, вбила колись популярні Fiesta, Polo і Micra. Саме тут з’являється новий Swift. Намагаючись скористатися тим, що власники останніх не можуть замінити свої старі автомобілі на нові, Suzuki оновила свій маленький хетчбек, пообіцявши покупцям більше технологій, кращу економічність та сучасність. Але чи зробило це новий Swift вартим уваги?
Новий Swift – це четверте покоління глобальної моделі, що вперше з’явилася у 2004 році, хоча до цього було дві попередні європейські версії. Тож номінально Swift існує вже 40 років. Suzuki оголосила про продаж понад дев’яти мільйонів Swift тільки з 2004 року. Це одна з найбільших історій успіху японської автомобільної промисловості, що спирається на базову функціональність за відмінну ціну.
Suzuki називає цю модель абсолютно новою, хоча «абсолютно» – це дуже перебільшено, адже хто в наші дні створює нові платформи для малих автомобілів? Новий Swift зазнав рестайлінгу як зовні, так і всередині, та й надалі виробляється в Японії. Автомобіль, як і раніше, базується на легкій платформі HEARTECT від Suzuki, тому розміри не змінилися. Отже, він залишається одним із найменших у класі, розмиваючи будь-які межі між А та В-класами – з його 3,86 м завдовжки та 1,74 м завширшки.
Навіть сам виробник описав дизайн нового Swift як «еволюцію» образу старого автомобіля. Фари та решітка радіатора нагадують дизайн попереднього покоління, але були переглянуті, щоб надати автомобілю більш сучасного та характерного вигляду. Яскраво виражена поясна лінія створює враження, що автомобіль складається з двох половинок. Є дуже сучасні стійки лобового скла з ефектом обтікання і новим спойлером позаду, а є капот, що нагадує мушлю, через що постійно здається, що хтось залишив його відчиненим. Результат не особливо цілісний, як на мою думку, та дещо нагадує бейсболку на колесах.
Suzuki називає дизайн «м’язистим». Позаду так і є, але я так і не звик до цієї мультяшної передньої частини. Дивна лінія капота створена для того, щоб створити пливучу секцію кабіни та зробити візуально автомобіль ширшим, але чи потрібно міським хетчбекам виглядати настільки широкими? Проте, базова форма досить приваблива, тож, можливо, вона нам ще сподобається.
Компанія Suzuki доклала чимало зусиль для покращення
аеродинамічної ефективності автомобіля за допомогою низки зовнішніх змін, а для
зменшення шуму, вібрації та жорсткості їзди було впроваджено новий клей у
верхній та нижній частинах кузова та додані перегородки в стійках лобового
скла. Та й загалом, шумоізоляція була застосована в тих місцях, де її зазвичай
не роблять на Suzuki – покладені товстіші демпферні листи на підлозі та
приладовій панелі, а також важчі килими, а опори двигуна заповнені рідиною.
Як результат, вага збільшилася на кілька десятків кілограмів у порівнянні з найлегшою попередньою моделлю Swift, втім автомобіль із механічною КПП у базовій комплектації все ще важить лише 919 кг.
Кілька коригувань також було внесено в налаштування
підвіски. Стабілізатор попереду тепер краще змагається з кренами, а більш
жорстка задня підвіска забезпечує комфортніше ковзання коліс мінливим дорожнім
покриттям.
Найбільший прогрес виявлений у салоні Suzuki Swift
Більше успіху Suzuki досягла в інтер’єрі, де Swift,
безумовно, зробив величезний крок уперед від свого попередника. Хто знайомий із
мультимедійною системою старого автомобіля, буде в захваті від нового
сенсорного екрана, який повернутий до водія на вісім градусів та використовує
той самий інтерфейс, що і Suzuki S-Cross останнього покоління. І хоч графіка
все ще блочна, а навігаційна система виглядає дещо застарілою, він постачається
з бездротовою технологією інтеграції смартфонів Apple CarPlay та Android Auto,
що значно полегшує використання. І для більшості власників це, мабуть, те, що
вони будуть робити більшу частину часу.
Ми вже звикли до того, що такі системи супроводжуються цифровими приладами та проєкційними екранами навіть на невеликих автомобілях, але Suzuki твердо дотримується класичних аналогових циферблатів. Натомість компанія зосередилася на екологічності у виборі матеріалів, зупинившись на низці цікавих текстур дизайну поверхонь, щоб оживити салон. Чи працюють вони? Так. Салон не плюшевий і не кричить про мистецький хист, але це досить приємне місце для перебування.
Найбільш помітною є смуга світлого оздоблення по всій ширині панелі приладів. Вона безмежно прикрашає інтер’єр як порівняти з дещо суворим салоном старого автомобіля, а також має 3D-текстуру навколо вентиляційних отворів, щоб зробити його більш вишуканим.
На щастя, хоча всі ці мультимедійні та інформаційні системи, можливо, і не лідирують, з тим, як побудований Swift, немає нічого поганого. Так, він зроблений з урахуванням ціни, а вона починається від 741 000 грн, тому не дивно, що інтер’єр не виблискує розкішними матеріалами. Твердий пластик, що дряпається, зустрічається часто, а м’які поверхні – рідко, але все це виглядає пристойно, і є багато фізичних (читай – дорогих) елементів керування, таких як клімат-контроль та підігрів сидінь.
Насправді інтер’єр відчувається не менш розкішним, ніж у базовій комплектації Opel Corsa. І як тільки ви визнаєте, що Mazda або Volkswagen більш тактильні, ви зможете оцінити міцність інтер’єру Suzuki. Кожен перемикач відчувається солідним, двері зачиняються з приємним клацанням, і немає відчуття, що все тут розхитане або збирається розвалитися найближчим часом.
Крім того, що салон добре збудований, він ще й досить просторий, з більш ніж достатнім простором для розміщення чотирьох дорослих та висунутим уперед лобовим склом – настільки віддаленим від водія, що ви відчуваєте себе в машині далеко позаду. Помістяться навіть найвищі пасажири, хоча під час тривалої подорожі їм може бути трохи тісно, особливо, якщо вони сидять позаду когось з особливо довгими ногами.
Самі сидіння зручні та комфортні під час коротких поїздок, з пристойним діапазоном регулювань, хоча відчувається, що ви сидите порівняно високо, а поролонові основи досить жорсткі, чим схожі на крісла німецьких конкурентів.
Менш вражає об’єм багажника, який становить 265 літрів, коли всі п’ять сидінь розташовані у вертикальному положенні. Це майже така сама місткість, як у старого Swift, але він значно поступається найкращим у класі – зважайте на зовнішній розмір Swift. Багажник Skoda Fabia місткішій на 100 літрів і навіть в Toyota Yaris поміщається на 20 літрів більше, ніж у Swift.
Suzuki Swift покращив ще і свої ходові якості
Замість того, щоб віддати гібридну технологію на аутсорсинг
Toyota, як це зробила Mazda з 2 Hybrid, Suzuki розробила її власними силами.
Чотирициліндровий двигун старого автомобіля було замінено на абсолютно новий
1,2-літровий трициліндровий Z12E. І це єдиний доступний агрегат для нового
Swift.
Він на 8 % економніший, виробляє менше CO2 і може розігнати автомобіль із місця до 100 км/год майже на секунду швидше, ніж попередник. Усе це завдяки вбудованому 12-вольтовому стартер-генератору, який допомагає двигуну під час навантаження. Але хоч на шильдіку позаду написано «Гібрид», насправді це м’який гібрид, причому дуже м’який, навіть мікро-гібрид, тому що потужність електродопомоги складає всього 3 к.с. Зрозуміло, що їздити на самій лише електриці Swift не може.
М’який чи ні, але гібридна система і двигун працюють разом,
щоб тягнути легкий автомобіль та забезпечувати йому досить вражаючу
економічність, з помітним поліпшенням у порівнянні з попередньою моделлю. Саме
завдяки електричному асистенту цей двигун є більш дружнім до планети – середня
витрата пального за тестом WLTP складає на рівні 4,7–4,9 л/100 км. Під час мого
тесту Swift витрачав стільки на трасі, тоді як у місті – лише на півлітра
більше.
Якщо вам цікаво, чому Suzuki не пішла далі з гібридами, або взагалі не зробила Swift електричним, ви не самотні, але компанія впевнена, що м’яка гібридна технологія – це те, чого хочуть клієнти. Оскільки невеликі електричні та гібридні автівки все ще залишаються дорогими й не мають достатнього запасу ходу, компанія вважає, що клієнти бажають мати невеликий автомобіль з ефективним бензиновим двигуном, а не повністю електричний транспортний засіб.
Так чи інакше, новий двигун більш потужний, ніж його попередник, хоча все відносно. З 83 к.с. Swift не є гарячим хетчбеком і не здатен притискати вас до сидіння, але в Suzuki вважають, що продуктивність покращилася. Клієнти можуть обирати між 5-ступеневою механічною коробкою передач або автоматичною безступеневою трансмісією (CVT). І хоч жодна з них не забезпечує виняткової швидкості на прямих ділянках, Swift досить швидкий, щоб встигати за повсякденним трафіком та відчуває себе доволі впевнено на автомагістралі. Завдяки електродопомозі безнаддувний двигун здатний віддавати силу вже на 1500 об/хв, що робить його схожим на агрегат більшого об’єму. Однак вам однаково доведеться помітно збільшити оберти, щоб відчути потужність.
До того ж керувати ним приємно. Старий Swift працював трохи енергійніше, але це була межа його можливостей, тоді як цей трициліндровий двигун тепер пропонує трохи більше слухового задоволення. Він не звучить особливо спортивно, але маленький агрегат набагато плавніший, тихіший і вишуканіший, ніж його попередник. І він усе ще видає нетерпляче гарчання, коли ви притискаєте педаль газу до підлоги.
Завдяки вищезгаданим оновленням підвіски, покращеному
рульовому управлінню для кращої чутливості та низькій спорядженій масі Swift
відчуває себе маневреним на дорозі, здатним добре контролювати свій кузов на
поворотах і поводитися рівно під час гальмування, що забезпечує всебічно
приємний процес водіння. Гальма також надійні, з прогресивним відчуттям
натискання на педаль і більш ніж достатньою потужністю, щоб вчасно сповільнити
Swift.
Він виявляється спритним та добре збалансованим, дарма що є неабиякий нахил кузова. Здебільшого конкуренті у порівнянні з ним сприймаються неповороткими. Це не Ford Fiesta, але Fiesta померла, і Suzuki готова підхопити її естафету.
Це дуже проста річ, цей Swift – без жодних режимів руху й
жодної нісенітниці з адаптивною підвіскою. Тут навіть є ручне гальмо! Ви можете
з радістю застрибнути в нього й щасливо гасати містом. Опинившись на звивистій
дорозі, Swift поводиться і запам’ятовується краще, ніж, скажімо, Polo або
Yaris.
На жаль, завдяки такому контролю над кузовом, Swift
відчувається дещо жорстким порівнюючи з деякими конкурентами, і їзда страждає
на низьких швидкостях. Це проблема, тому що саме там Swift, швидше за все, буде
проводити більшу частину свого часу. Але, на щастя, проблема не надто
драматична. Так, вибоїни, каналізаційні люки та лежачі поліцейські час від часу
посилають ударну хвилю салоном, але Swift зазвичай вдається принаймні
заокруглити краї нерівностей, навіть якщо недосконалості все одно дають про
себе знати. Принаймні він ніколи не відчуває себе не у своїй тарілці. Ситуація
покращується на швидкості, але Swift все ще поступається в гнучкості,
наприклад, Peugeot 208.
Що ви отримуєте за свої гроші
На інших ринках прихильники ручної коробки передач також
можуть придбати повноприводний Swift, який забезпечує більшу безпеку в
несприятливих погодних умовах та на слизькій дорозі. Однак Suzuki залишила його
поза українським модельним рядом – імовірно, через підвищену ціну, тоді як
вартість – частина стратегії Suzuki.
Згідно з нею компанія прагне зосередитися на цінності, і Swift, безумовно, досягає успіху на цьому фронті. Відповідно до мінімалістичного духу Swift компанія Suzuki зробила лінійку комплектацій короткою. На вибір пропонується лише два рівні – GL+ та GLX, але навіть у базовій комплектації ви отримаєте майже повний перелік того, що загалом має Swift.
Існує думка, що те, чого не вистачає Swift у якості матеріалів, він компенсує технологічністю інтер’єру, оскільки 9,0-дюймовий дисплей, бездротовий зв’язок Apple CarPlay/Android Auto та підігрів передніх сидінь та входять до стандартної комплектації GL+. А ще – кондиціонер, адаптивний круїз-контроль, камера та парк-пілот позаду, безключовий доступ, автоматичні світлодіодні фари та склоочисники, а також 16-дюймові легкосплавні диски.
І все це коштуватиме вам лише 741 000 грн, за умови, що ви зупинилися на механічній коробці передач. Це робить Swift помітно дешевшим за Toyota Yaris або Skoda Fabia. Звичайно, Swift стає дорожчим, особливо якщо ви обираєте варіатор, за який потрібно доплатити 75 000 грн. Але, хоча ви можете витратити ці гроші на модернізацію трансмісії, насправді нема потреби витрачати більше на топову модель GLX. Вона коштує на 51 000 грн дорожче й додає до суттєвого оснащення тільки клімат-контроль.
Вердикт
Технічні характеристики Suzuki Swift 1.2 SHVS CVT
- 3-циліндровий рядний, попереду впоперек
- Об`єм 1197 см3
- Максимальна потужність 60,9 кВт (83 к.с.) при 5700 об/хв
- Максимальний крутний момент 111,8 Нм при 4500 об/хв
- Потужність електродвигуна 3 к.с. при 1100 об/хв
- Крутний момент електродвигуна 60 Нм при 100 об/хв
- Передній привод
- Безступеневий варіатор CVT
- Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду, барабанні позаду
- Максимальна швидкість 170 км/г
- Розгін 0-100 км/г 11,9 с
- Довжина/ширина/висота/база 3860/1735/1495/2450 мм
- Діаметр розвороту 9,6 м
- Дорожній просвіт 115 мм
- Шини 185/55 R16
- Об'єм багажника 466/1300 л
- Об'єм паливного бака 37 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 958-984/405-432 кг
- Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє (WLTC) 4,8/3,8/4,1 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 4,8/5,3/5,1 л/100 км
Ціна від 816 000 грн
Ціна тестового 875 000 грн
Коментарі
Дописати коментар