Peugeot e-2008: завантажив на борт більше батарейок


Через п’ять років після початку випуску повністю електричний Peugeot e-2008 все ще має гарний вигляд ззовні та залишається практичним всередині. Оновлений кросовер дістав деякі косметичні зміни, додаткову потужність та більшу батарею. Але чи гарантує вона більше корисного запасу ходу?

Фото: автор, Дмитро Головченко

Модель 2008 стала однією з найбільших історій успіху Peugeot за останні роки. З моменту її дебюту у 2019 році було вироблено понад 700 000 екземплярів, а у 2021 році модель стала найбільш продаваним компактним кросовером у Європі. Не дивно, що Peugeot не надто змінив зовнішній вигляд e-2008, який так влучно відповідає смакам покупців.


Однак в екстер’єрі кілька змін є. Старі «ікла» денних ходових вогнів, які мали одне лезо світлодіодів, були замінені потрійними ліхтарями, що розташовані так, ніби лев Peugeot вчепився кігтями в передню частину автомобіля. Головні фари також нові, а на топових моделях GT вони отримали по три окремі світлодіодні лампи за лінзами. Решітка радіатора також нова, а в її центрі розмістився новий «щит» Peugeot. Базові версії Active мають глянцево-чорну решітку радіатора, тоді як в Allure та GT – у колір кузова.


Потрійні «ікла» повторюються в задніх ліхтарях, а також з’явилися нові легкосплавні колісні диски. На верхніх частинах передніх колісних арок красується новий значок «E», який вказує на повністю електричну версію. Водночас до e-2008 також приєдналися оновлені варіанти з «термічними» двигунами, у тому числі з новою м’якою гібридною 136-сильною версією знайомого 1,2-літрового трициліндрового двигуна.


Інтер’єр Peugeot e-2008 майже без змін

Усередині, знову ж таки, загальний стиль залишився – з багатошаровою панеллю приладів, яка виглядає складною, але не надто перевантаженою. Мій тестовий автомобіль в GT-оздобленні отримав широку смугу під карбон на передній панелі, яка виглядає виграшно. Передні сидіння для молодших версій вкрити сумішшю шкіри та тканини, яка стилізована під твід, або Алькантарою – для GT.


Цифрові прилади дещо змінені й виглядають елегантно з переглянутою графікою та розташуванням дисплеїв. Невелике шестигранне кермо, як і раніше, розташоване низько, майже на колінах, що підійде не всім. Центральний 10-дюймовий стандартний сенсорний екран оновив програмне забезпечення до останньої версії – як у Peugeot 308 і 408, – але не перейняв у них кнопок швидкого доступу «e-toggle». Кнопки швидкого доступу здебільшого фізичні, як і раніше, але управління клімат-контролем усе ще здійснюється через екран і, що незручно, не є постійно присутнім на ньому.


Салон досить практичний щодо розміщення речей, зокрема для смартфонів. Щоправда, дверні відсіки трохи замалі, так само як і бардачок. На задніх сидіннях простору для ніг цілком достатньо для високої дорослої людини, і над головою теж усе гаразд. Однак ширини не вистачає, щоб розмістити третього пасажира, принаймні якщо ви хочете, щоб йому було зручно. Хоча, слід визнати, що це звичайна ситуація в цьому секторі.


За винятком нового оздоблення, решта салону практично не змінилася, як і місткий 434-літровий багажник із підлогою змінної висоти. Хоча ви втратите трохи об’єму через громіздку сумку із зарядним кабелем, якщо будете тягати його із собою всюди.


Керування Peugeot e-2008

Зміни тут в основному обмежуються злегка оновленою версією платформи e-CMP, яка використовується в DS 3 і Jeep Avenger. Як і раніше, спереду встановлений один двигун, але з потужністю 156 к.с., що на 20 к.с. більше, ніж у попередника. Акумулятор тепер зберігає більше енергії – 54 кВт-год (48 кВт-год – корисних) проти 50 кВт-год, і в поєднанні з іншими програмними налаштуваннями це збільшує заявлений запас ходу автомобіля з 345 до 406 км. Це все ще не може зрівнятися з Hyundai Kona Electric, але є значним покращенням, тому що попередньому Peugeot e-2008 завжди трохи не вистачало запасу ходу – його офіційні 345 км на повному заряді часто виявлялися ближче до 270 км у реальному світі, і навіть менше, якщо мчатися взимку автомагістраллю.


Попри додаткову енергію, батарея втратила 5 кг ваги, а новий електродвигун ефективніший за попередній. І не лише на папері: отримане в тесті споживання в 15,0 кВт-год/100 км відповідає потенційно досяжним 320 км – принаймні в місті.


А ось потужність, яку ви можете отримати, залежить від обраного режиму водіння: усі 156 к.с. доступні тільки в «Sport». 9,0-секундний час розгону від 0 до 100 км/год майже ідентичний попереднику. Це трохи повільніше, ніж у деяких конкурентів, але більш ніж достатньо швидко для повсякденної їзди.


Крутний момент до 260 Нм – це небагато, тому ви ніколи не отримаєте таке ж динамічне відчуття, яким запам’яталася колишня 155-сильна бензинова версія 2008-го. І я б рекомендував залишити e-2008 в режимі «Sport» назавжди, тому що реакція на акселератор стає приємно гострою та природною, а втрата дальності пробігу складає всього 20 км.


Менш натуральним є рульове управління, яке має дивну, помітну важкість на прямих ділянках. Крихітне кермо змушує e-2008 здаватися трохи більш нетерплячим, коли ви входите в поворот. Але тільки здаватися, тому що після цього e-2008 має досить мляві реакції. Він порівняно жвавий і впевнений у собі, але це не той автомобіль, яким ви будете насолоджуватися, ганяючи заради задоволення. Втім, як і майже всі його конкуренти.


Їзда трохи жорсткувата на стандартних 18-дюймових колесах, але на низькій швидкості він трохи менш метушливий, ніж конкуренти, такі як Hyundai Kona. Цьому, безсумнівно, сприяє той факт, що e-2008 не дуже важкий за стандартами електромобілів – усього 1550 кг (+ 345 кг від бензинової версії). Проте, якщо вам потрібен комфорт, то трохи менш місткий Citroen e-C4 впорається із цим завданням набагато краще.


Окрім продуктивності є і інші подібності з попередником, адже максимальна швидкість зарядки 100 кВт залишилася і дає змогу поповнити батарею з 10 до 80 відсотків за 27 хвилин. Для домашнього заряджання бортовий перетворювач потужністю 11 кВт є стандартним. Також хотілося б сильнішої рекуперації – навіть у режимі «B», найсильнішому з двох доступних, уповільнення досить слабке і вам частіше доводиться користуватися гальмами.


Що ви отримуєте за свої гроші

В Україні e-2008 ви можете придбати тільки в топ-оснащенні GT – з парк-пілотом по колу, активним круїз-контролем, бездротовими Apple CarPlay та Android Auto, цифровим 3D-щитком приладів, DAB-радіо, безключовим доступом, камерою заднього виду з імітацією 360-градусного огляду, адаптивними світлодіодними фарами та бездротовою зарядкою для смартфонів.


З ціною 1 451 500 грн e-2008 дещо дешевший за 156-сильну Kona з початковою батареєю (48 кВт-год) та на 115 900 грн дорожчий за бензиновий гібрид 2008 e-DCS6.


Вердикт

Оновлення батареї Peugeot e-2008, схоже, спрацювало. Але якщо вам потрібен максимальний запас ходу за ваші гроші, то покращення e-2008, ймовірно, усе ще вас не вразять. Решта оновлень є корисними доповненнями до й без того привабливого невеликого кросовера, який зберігає гарний вигляд і приємно їздить. e-2008 – це чудовий вибір із якісно виконаним інтер’єром, досить просторим салоном і багажником такого ж розміру, як і в його бензинових побратимів. Але цих переваг недостатньо для того, щоб впевнено рекомендувати цей автомобіль замість корейських конкурентів, не кажучи вже про дешевші китайські альтернативи.


Технічні характеристики Peugeot e-2008
  • Сінхронний електродвигун HSM з постійними магнітами спереду впоперек
  • Потужність максимальна 115 кВт (156 к.с.)
  • Максимальний крутний момент 260 Нм при 500-4060 об/хв
  • Місткість батареї 54 кВт∙г
  • Передній привод
  • 1-ступеневий редуктор
  • Підвіска попереду стійкі МакФерсона, позаду торсіонна балка
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швидкість 150 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 9,0 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4304/1770/1550/2605 мм
  • Дорожній просвіт 170 мм
  • Шини 215/55 R18
  • Об'єм багажника 434/1467 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1550/480 кг
  • Запас ходу нормований (WLTP) 406 км
  • Споживання/запас ходу тестовий 15,0 кВт∙г/100 км / 320 км

    Ціна від 1 451 500 грн
    Ціна тестового 1 472 790 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Ford Ranger: ще ближче до американського родича

MG HS Trophy: цінний трофей, але не робоча конячка