Ford Tourneo Courier: крутий не тільки на вигляд
Ну, хіба він не
виглядає вигадливо? Кидаю виклик будь-кому, хто знайде більш сміливий і цікавий
на вигляд пасажирський автомобіль на базі фургона, ніж новий Tourneo Courier від Ford. Бренд Tourneo охоплює
мікроавтобуси на базі фургонів і пропонує цілу низку моделей різних розмірів. Tourneo Courier є найменшим із
них, хоча це автомобіль, який значно виріс у порівнянні з попереднім
поколінням. Але чи він відповідає напруженому та активному сімейному способу
життя краще, ніж будь-який маленький Ford до цього?
Фото: автор
Якщо ви шукаєте
практичний сімейний транспорт, може здатися, що єдиним доступним варіантом
сьогодні є SUV. Але якщо зазирнути трохи глибше, то
можна знайти ніші, які можуть запропонувати більше простору на кілограм ваги,
ніж середньостатистичний кросовер. І в одній із них, яка забезпечує найкраще
співвідношення з усіх, розташований мінівен на базі фургона.
Саме цим похідним від комерційного авто довелося вдягнути цю мантію для покупців, які шукають якомога більше простору. Незалежно від того, що ви завантажуєте – собак, велосипеди, садовий інвентар чи колісні візки, – ці моделі забезпечують легке перевезення вантажу та пасажирів.
Постійним читачам не потрібно багато пояснювати, для чого компанії Ford знадобився Tourneo Courier. Вимоги європейських законодавців до нових автомобілів, які мають відповідати дедалі суворішим стандартам безпеки та викидів, зробили дуже важким заробляння грошей на доступних автомобілях – особливо для таких компаній, як Ford, які дуже залежні від обсягів продажу. Адже коли дешеві автомобілі раптом стають не такими вже й дешевими, вони не продаються в тій самій кількості, і в такий спосіб руйнівний цикл продовжується.
Загибель Fiesta, багаторічного героя продажів «Блакитного овалу», багато оплакували у 2023 році, але того ж року Ford також зняв із виробництва компактний кросовер Ecosport, залишивши лише Puma представляти компанію в сегменті B-SUV.
Зараз Ford хоча б трохи відновлює баланс. Tourneo Courier має повернути Ford в перелік брендів, про які розмовляють, коли справа їде про вигідність купівлі, а також практичність та універсальність. Так чи інакше, Tourneo Courier можна назвати пасажирською версією фургона Transit Courier. І якщо ви, як і я, загубитеся в асортименті доступних Transit'ів, варто пам’ятати, що Courier – найменший і найдоступніший.
Ford описує його як автомобіль зі стилем, натхненним позашляховиками, і я в захваті від того, що він виглядає дуже схожим на повернення до правильних коробчастих позашляховиків старих часів. Tourneo Courier – це строго п’ятимісний автомобіль. Якщо ви хочете сім місць, вам доведеться пересісти на Tourneo Connect, а якщо дев’ять, – то є Tourneo Custom.
З погляду габаритів, Tourneo Courier став довшим і вищим, ніж попереднє покоління – головно завдяки тому, що його комерційний близнюк Transit Courier мав мати більший вантажний відсік, здатний вмістити два піддони. Але це означає, що останній Courier потрапляє в ту саму насичену частину ринку, що й Tourneo Connect (який є технічним побратимом VW Caddy). Ford усвідомлює це й каже, що Courier пропонує те, чого немає у Connect, і навпаки. Courier має нижчу початкову ціну й має бути більш стильним із двох, у той час, як електрична модель забезпечує привод, якого Connect наразі пропонувати не може.
Так чи інакше, 1,5-тонний Tourneo Courier має трохи більш ніж 4,3 м у довжину, 1,8 м у ширину і трохи більше за 1,8 м у висоту, так що це не великий автомобіль – він трохи менший за короткобазні Citroën Berlingo або Opel Combo. І все ж він має величезний багажник об’ємом 1188 літрів (від підлоги до стелі) з усіма сидіннями на місці.
Щодо двигунів внутрішнього згоряння, то коли Ford пропонує як бензинові, так і дизельні двигуни для комерційних версій цього автомобіля, Tourneo є лише бензиновим. Він оснащується трициліндровим турбодвигуном Ford EcoBoost об’ємом 998 куб. см, який розвиває 125 к.с., а також піковий крутний момент 200 Нм (доступний упродовж 30 секунд після повного відкриття дроселя). Для обох варіантів запропонована 7-ступенева автоматична коробка передач із подвійним зчепленням, коли Transit можна придбати й із механічною. Обидві версії також існують з 136-сильним електроприводом та запасом ходу до 288 км.
Екстер’єр – головний продавець Courier
Одного погляду на
Tourneo Courier достатньо, щоб виявити його головну перевагу над багатьма комерційними
конкурентами. Він спроєктований як справжній легковий автомобіль, і ясно, що це
не ще один однотонний фургон із додатковим рядом сидінь і вікнами, вирізаними в
задній частині.
Амбіції Ford щодо Tourneo Courier вийти далеко за межі звичайного ринку таксистів, квіткарів та клінінгових компаній, стають очевидними, коли ви кидаєте погляд на його сміливі основні риси: велику вертикальну решітку радіатора, велетенське лобове скло, розширені передні колісні арки та виразну лінію талії, що підіймається вгору.
Компанія Ford назвала цей тип машин «багатофункціональним авто», щоб відрізнити його від звичайних фургонів із боковим склінням. І краще описати його основне призначення так: вміщати й перевозити не лише сім’ю, але й усе, що може бути пов’язане з їхніми хобі та потребами. Високі борти та задні двері забезпечують набагато більший і вищий об’єм вантажного відсіку, ніж навіть у середньорозмірних кросоверів, а завдяки високому даху та прямим кутам, у багажник легше поміщаються громіздкі речі, такі як велосипеди.
Отже, Tourneo Courier цілком схожий на фургон теоретично, але не механічно. Він використовує платформу Ford's Global B, що і Puma (і побудований на тому ж заводі в Румунії), хоча його колісна база більш ніж на 10 см довша.
Всередині Tourneo Courier не нудний
Водійське
середовище просте і функціональне. Місцями він здається досить дешевим, але не
зовсім голим або простим. Так, тут панує утилітарна атмосфера, але не нудна й
не надто дешева. Це не просто клон інтер’єру Puma – у нього вкладено певну думку. У верхній частині приладової панелі є
додаткові відділення для зберігання речей, нижче кілька зручних тримачей,
наприклад, для паперів/ноутбука біля ноги пасажира, а вище – горішня антресоль.
Ще один момент, на який Ford хоче звернути увагу, – це шматок пластику дивної форми, що стирчить із приладової панелі поруч із центральним екраном. Він призначений для фірмових кріплень для телефонів, оскільки багато користувачів (переважно Transit, а не Tourneo) усе ще б хотіли, щоб їхні телефони кріпилися якомога ближче до панелі. Тож вам не потрібно буде присмоктувати тримач до лобового скла або кріпити його до крихкого дефлектора вентиляції.
Тут також дуже мало фізичних кнопок, а це, на жаль, означає, що ви маєте покладатися на стандартну мультимедійну керуючу систему SYNC 4, через яку виконується більша частина налаштувань. Тут є лише набір кнопок швидкого доступу, серед яких немає кнопки рециркуляції, проте є зручний регулятор гучності.
Система включає заводську навігаційну систему, а також бездротову інтеграцію смартфонів та зарядну панель, що не може не тішити. На додаток система оснащена двома USB-портами для кожного ряду, а також розетками на 12 В як у передньому ряду, так і в багажнику.
Tourneo Courier – один із тих автомобілів, які, здається, могли бути розроблені для носіїв капелюхів вікторіанської епохи. Спереду дійсно багато свіжого повітря над вашою головою, і водійське крісло може здаватися напрочуд низьким, коли сидіння відрегульоване до упору вниз, що не є звичайною характеристикою для таких утилітарних автомобілів.
Це перша ознака того, що Ford не хотів, щоб цей автомобіль здавався схожим на будь-який інший комерційний фургон. Настільки, що навіть високі водії тримають подушкою сидіння піднятою принаймні наполовину, щоби покращити зв’язок з органами керування та круговий огляд. До того ж щиток приладив розташований настільки вертикально, що вам ще знадобиться пошукати таке розташування керма, щоб ви його бачили.
Моделі вищої комплектації, як кажуть, оснащені сидіннями, сертифікованими AGR (AGR – німецька організація «Кампанія за здорові спини»). Але й у базовій версії сидіння досить зручні для тривалих поїздок і не створюють відчуття, що ви сидите на машині, а не в ній.
Що стосується практичності, то Courier озброєний ще кількома розумними ідеями. Простір багажника великий (загальний на 506 літрів більше, ніж у старого Courier від підлоги до даху), а також квадратний, з низьким порогом. Окрім гачків для підвішування сумок та вбудованих лотків, Ford передбачив відкидний висувний ящик, який можна використовувати для зберігання дрібних предметів або навіть брудних речей, наприклад, черевиків для прогулянок, а також витягнути та вимити.
Пасажири другого ряду отримують вигоду від великого простору над головою та пристойного простору для ніг навіть за високими водіями – приблизно на рівні середньорозмірного сімейного автомобіля. Але задні сидіння трохи короткі, плоскі та жорсткі в подушках, а підлокітники у дверях вузькі та жорсткі. Сама лава має лише два набори точок ISOFIX, не зсувається та не знімається – вона розділена лише в співвідношенні 60/40. Проте сидіння відкидаються вперед, збільшуючи об’єм багажника до 2162 літрів, тож, попри компактні розміри, Courier не відчуває нестачі простору для перевезення.
Tourneo Courier на дорозі схожий на Puma
998 кубічних
сантиметрів звучать як аж надто компактний силовий агрегат для мінівена, і
цифри свідчать про те, що це не найпотужніший силовий агрегат на ринку. Однак,
125 к.с. більш ніж достатньо для цього автомобіля, і хоча він не є спортивним у
будь-якому сенсі, він ніколи не сприймається занадто повільним. Не відставати
від потоку – не проблема, і навіть виїжджаючи на автомагістраль, не відчуваєш
себе аутсайдером.
Це свідчення того, наскільки хороша лінійка двигунів EcoBoost. 1,0-літровими версіями оснащені різні моделі – від Fiesta до Puma, від Mondeo до Focus, і вони ніколи не відчували себе не у своїй тарілці. Вони потужні й пропонують пристойну економію на офіційних тестах – за даними виробника Tourneo Courier витрачає менш як сім літрів бензину на кожні 100 км. І хоча вам буде не дуже важко досягти цього показника в місті, на довгих дистанціях він вам коштувати не набагато меньше – 6,2-6,7 л. А це на півтора літра більше за споживання Puma з тим самим двигуном – усе через аеродинаміку, що значно гірша за родича. І саме швидкість спустошення бака стримуватиме Courier від їзди на 150 км/г, а не керованість, яка добре зберігається.
А зважаючи на його комерційне коріння, ви можете очікувати, що Tourneo Courier буде трохи сільським на дорозі. Проте, ви помиляєтесь. Головно тому, що він базується на Puma, яка є: а) легковиком, і б) чудовим у керуванні. Якщо врахувати, що на ньому частіше, ніж на інших, перевозяться важкі вантажі, встановлюють багажники на даху тощо, то для Tourneo Courier має сенс продемонструвати надійне зчеплення з дорогою, хорошу загальну стійкість і принаймні трохи керованості в запасі.
Саме це він і робить. Так, Tourneo трохи нахиляється в поворотах, але рульове управління відчувається точним і послідовним, зчеплення з дорогою достатнє, а крен досить добре контролюється. Це набагато більше схоже на керування сімейним хетчбеком або компактним кросовером, ніж традиційним комерційним авто. Але фургони Ford завжди були досить хорошими в управлінні, і Courier просто продовжує цю традицію.
Хоча Tourneo Courier, звісно, має деякі технічні зміни проти Puma (наприклад, власну геометрію рульового управління), загалом вони дуже схожі. Єдине, що трохи нагадує фургон, – це комфорт їзди, але навіть він порівняний з іншими сімейними автомобілями. Передня підвіска особливо хороша, але задня, яка, ймовірно, призначена для роботи з великою вагою, іноді здається трохи невблаганною.
Як порівняти із середньостатистичним фургоном, то Courier має більш жорстку їзду, яку створюють пружини та амортизатори. Це відчувається досить характерно для Ford, оскільки такі налаштування дають вам змогу розвивати трохи більшу швидкість на поворотах та нерівностях, ніж ви могли б очікувати, не втрачаючи водночас динамічної врівноваженості.
Що також похвально, так це брак шуму вітру, попри досить вертикальний ніс. Єдиний суттєвий недолік – автоматична коробка з подвійним зчепленням. Одразу видно, що агрегат розроблений для максимальної ефективності, тому що вона перемикає передачі якомога раніше. Але коли ви хочете використати невеликий зазор на круговому перехресті або підготуватися до обгону, перемикання на понижену передачу стає розчаровує обтяжливим і вимагає сильного натискання на газ.
Наявність автоматичної коробки передач буде корисною для багатьох, але цей варіант примудряється висмоктати частину задоволення з того, що є чудово збалансованим невеликим сімейним автомобілем – особливо, коли під кермом немає пелюсток для самостійного перемикання передач.
Які версії
Tourneo Courier існують?
Наразі Ford пропонує українським покупцям Tourneo Courier тільки у версії Titanium за 1 227 787 грн, або 1 447 616 за електроваріант. Він оснащений цифровим щитком приладів (8/12-дюймовим для EcoBoost/Електро), мультимедійною системою SYNC 4 зі стандартним бездротовим зв’язком Apple CarPlay та Android Auto, усіма найновішими системами безпеки, включно з адаптивним круїз-контролем, центруванням у смузі руху та розпізнаванням дорожніх знаків, а також 17-дюймовими легкосплавними дисками, клімат-контролем, підігрівом керма, сидінь та лобового скла, безключовим доступом та запуском двигуна, паркпілотом спереду і ззаду, камерою та галогенними фарами з автоматом дальнього світла.
Вердикт
Технічні характеристики Ford Tourneo Courier
Двигун
- Тип: 3-циліндровий бензиновий турбо
- Розташування: спереду впоперек
- Об'єм: 998 см³
- Максимальна потужність: 92 кВт (125 к.с.)/6000 об/хв
- Максимальний крутний момент: 200 Нм/170-3000 об/хв
Трансмісія
- Коробка передач: 7-ступенева автоматична з подвійним зчепленням
- Привод: передній
Ходова частина
- Передня підвіска: стійки МакФерсон
- Задня підвіска: торсіонна балка
- Передні гальма: вентильовані дискові
- Задні гальма: барабанні
- Шини: 215/65 R17
Динаміка і маневреність
- Максимальна швидкість: 175 км/год
- Розгін 0-100 км/год: 11,1 с
- Діаметр розвороту: 10,7 м
Габарити
- Довжина: 4337 мм
- Ширина: 1800 мм
- Висота: 1817 мм
- Колісна база: 2692 мм
- Дорожній просвіт: 207 мм
Об'єми і маси
- Багажник: 570 л
- Багажник (складені сидіння): 2162 л
- Паливний бак: 45 л
- Споряджена маса: 1400 кг
- Корисне навантаження: 625 кг
- Макс. маса причепа: 1000 кг
Витрата палива
- Нормована середня (WLTP): 6,6-7,3 л/100 км
- Тестова місто: 6,8 л/100 км
- Тестова шосе: 6,3 л/100 км
- Тестова передмістя: 6,7 л/100 км
Ціни в Україні*
- Від 1 222 787 грн
- Тестового авто 1 251 953 грн
* На дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар