Hyundai IONIC 6 підійде не всім?

 

Hyundai спромігся привернути загальну увагу, коли випустив свій Ioniq 5. Хоча моделі Kona Electric і Ioniq першого покоління були хорошими, надійними електромобілями, саме Ioniq 5 вразив своїм ретро-концептом, просторим і сучасним інтер’єром та чудовими електричними силовими агрегатами. Тепер, коли Hyundai перетягнув на свій бік покупців, які раніше були лояльними до визнаних брендів преміум-класу, він виглядає достатньо впевненим, щоб бути дійсно сміливим у стилі. Саме таким є Ioniq 6 – електричний седан, створений під впливом концептуального авто Hyundai Prophecy. Він просто одержимий аеродинамікою, яка диктує його форму, щоб максимізувати пробіг між зарядками.

Фото: А. Антонюк, автор

Питання: про що думали його дизайнери? Відповідь: 0,1x. Це був слоган, який керівник департаменту стилю Hyundai Саймон Лосбі надрукував на футболках для команди, яка розробила дизайн екстер’єру Ioniq 6. Він стосується цільового коефіцієнта лобового опору, який команда встановила, щоб відповідати завданням автомобіля – бути найбільш аеродинамічно ефективним чотиримісним чотиридверним електричним седаном.


Низька та гладка передня частина легко прорізає повітря, але придивіться уважніше, і ви побачите в роботі кілька інших хитрощів. Наприклад, великі дефлектори в фартуху бампера, що автоматично відкриваються, щоб пропускати охолоджувальне повітря до радіатора позаду лише тоді, коли це потрібно. У зовнішніх краях бампера також є прорізи, щоб направляти повітря через колісні арки та зменшувати опір, і в самих арках ви також побачите вузькі екрани-зменшувачі зазору.


Ви не можете побачити екран днища, якій є частиною пакета аеродинамічних заходів, тоді як в дизайні задньої частини домінують дві різні деталі, схожі на спойлери: одна на задній кромці похилого заднього скла, а інша над світлодіодними ліхтарями на всю ширину корми. Останні самі по собі є темою для розмови завдяки мотиву Hyundai «Parametric Pixel», що був започаткований ще на Ioniq 5.

До речи, команда провалилася. Ioniq 6 має Cх 0,21, що далеко від надзвичайно амбітної цілі. Але Лосбі каже, що «якщо 0,21 — це невдача, я не заперечую проти невдачі». Це все ще найслизькіший Hyundai, який коли-небудь створювався, і це відображено в наслідках такої аероефективності: його запас ходу. Ioniq 6 має офіційну енергоефективність 13,9-15,1 кВт-год, що дає йому максимальний офіційний запас ходу до 614 км. Це на 133 км більше, ніж в еквівалентного Ioniq 5 (який має Cх 0,29), попри використання тієї ж платформи E-GMP, трансмісії та батареї на 77,4 кВт-год.


Що ще важливіше, цей діапазон випереджає «найдовгоногішу» версію того, що Hyundai називає основною ціллю Ioniq 6 для електричних седанів: Tesla Model 3 Maximum Range (602 км).

Окрім переваг ефективності, стиль Ioniq 6 не шкодить його справі. На ринку електромобілів, який бореться з гомогенізацією стилю, це справді інакша пропозиція. Ззаду можна побачити більш ніж побіжну схожість із 911 цифрової епохи. Особливо надихають вертикальні канавки на ефектному задньому спойлері. Кузов також приховує розміри авто: він приблизно на 200 мм довший, ніж Ioniq 5, в той час, як лінія даху на 152 мм нижча, а колісна база трохи коротша.


Після шоку від екстер’єру інтер’єр – це спокійний оазис чистих ліній і стриманого дизайну. Він бере деякі ознаки від Ioniq 5, але відрізняється в інших аспектах. Проте в усьому асортименті є така ж чудове компонування панелі приладів з використанням двох 12,3-дюймових дисплеїв (базове оснащення). Інструменти мають футуристичний стиль, але їх легко читати, а програмне забезпечення працює добре. Й ви, звісно, будете дуже раді бачити, що керування двозонного клімат-контролю зберігається окремим, а також залишені фізичні регулятори гучності, пошуку радіостанцій, як і інші кнопки швидкого доступу. А ще, як ми бачили в інших автомобілях Hyundai, інтегровані камери огляду сліпих зон — це геніальна ідея.


Через усе це проходить відчуття високої якості. Ioniq 6 не є розкішним автомобілем як таким, але він виглядає добре зробленим, а пластик, який використовується в салоні, має цікаву текстуру. Металеві відтінки, такі як решітки динаміків екстравагантного стилю, підвищують сприйняття гарної атмосфери, як і приголомшливе нічне освітлення.


Останнє – новинка для Ioniq 6. Система внутрішнього освітлення пропонує 4096 колірних комбінацій і можливість змінювати колір, коли ви рухаєтеся швидше. А ось інтерактивні світлодіоди на кермі – не більше ніж кіч, так само як кнопки скло підйомників попереду під праву руку (а телефон вам в цей час чим тримати?) та «цифрові бічні дзеркала» (опція за 73 200 грн разом з панорамним дахом та освітленням інтер’єру Mood Light). Останні вочевидь додають аеродинаміки (цілих 1,5 км до запасу ходу!) та мають зручно розташовані екрани – краще, ніж у багатьох інших електромобілів, але вони все ще не такі інтуїтивно зрозумілі, як справжні дзеркала. Так, в них є електронні підказки габаритів, але вночі вони не дають переваг по яскравості картинки – ну принаймні тонування скла її не зменшить.


Також є нова система ASD, яка може видавати «голос, схожий на космічний корабель», який ллється скрізь динаміки під час прискорення. Мені нагадує гул підшипника маточини. Більшість, звичайно, встановить в налаштуваннях значення «вимкнено».


Зважаючи на низько опущений дах, в салоні достатній простір для голови є тільки для водія та пасажирів ростом не вище середнього. Прийміть більш вертикальне положення за кермом, і ви цілком можете помітити, що маківка зникне в вирізі люка.


Майже весь запас простору, яку дає майже 3-метрова колісна база, пішов на ноги – для п’ятьох дорослих тут більш ніж достатньо місця. Їм також не потрібно надто нахилятися, щоб сісти в задню частину Ioniq 6, а двері відкриваються широко. Підлога рівна по всьому салону, а спинки передніх сидінь спрофільовано так, щоб також був додатковий простір для колін позаду.


Неможливо скласти спинки задніх сидінь з салону автомобіля – для цього є важелі в багажнику. Сам багажник довгий, широкий і неглибокий, а отвір для завантаження речей має дивну форму, тому вантажний відсік не такий практичний, та ще й досить малий — всього 401 літр. Тобто час від часу доводиться складати «Тетріс» з валіз – і це також компроміс із запасом ходу в 614 км. Хоча принаймні зарядні кабелі можна зберігати під капотом спереду, де є додаткове місце для зберігання (45 літрів у версії без переднього мотора).


Маю нагадати про те, що базові якості автомобіля все ж мають більше значення, ніж те, скільки він зможе проїхати на одному заряді. І у порівнянні з визнаним лідером сегмента Model 3 Ioniq 6 виглядає одним із найпереконливіших електромобілів на ринку.

Попри всі сильні сторони донора платформи Ioniq 5, йому заважає надто плаваюча їзда та поодинокі крени кузова. Ioniq 6 явно налаштований, щоб запропонувати більш захопливу їзду. Він відчувається більш зібраним, трохи гострішим, ніж Ioniq 5, але все одно зберігає спокій, коли ви потрапляєте на шорстку поверхню. Рульове управління заспокоює і добре реагує на вказівки водія, а автомобіль надзвичайно легко встановити на потрібний курс, враховуючи його значні розміри, масу та довгу колісну базу.


Через послідовність вузьких поворотів ви отримуєте відчуття чудового балансу автомобіля завдяки низько встановленій батареї та допомогу потужного заднього двигуна, а також справжнє задоволення від керування, якщо не сказати спортивне. Шасі чудово контролюється, утримуючи небажані рухи кузова, хоча це робиться без використання занадто жорстких пружин і стабілізаторів поперечної стійкості. З іншого боку, він не м’який, як подушка, на поганих дорожніх покриттях, але справляється з ними відповідально і завжди відчувається керованим і стабільним.

Слово, яке спадає на думку першим, щоб описати те, як їздить Ioniq 6, — це «витонченість», оскільки він надзвичайно тихий і плавний — навіть за стандартами кращих електромобілів. Конструкція з низьким опором повітрю допомагає звести до мінімуму рев вітру навколо кузова, що ви оціните особливо на швидкості автомагістралі. Допомагає й подвійний бічний склопакет. Дорожній шум також добре стриманий, тоді як електродвигун майже не чути.


У стандартному режимі водіння Normal реакція на акселератор є плавною та розміреною. Та й Eco все ще підходить для пересування містом. В любому з режимів Ioniq 6 демонструє гідну продуктивність, але помітно жвавішим він відчувається, зрозуміло, у режимі спортивного водіння (витрачає на 10-15% більш енергії), тоді як власник також може запрограмувати свій власний режим.

Версія з повним приводом пропонує багато потужності, і, як показує офіційний час на досягнення 100 км/г у 5,1 секунди, її легко отримати. Віддача сили плавна, що дає вам легкий доступ до великих запасів крутного моменту. Але якщо ви помилково сподівалися на електричний спортивний автомобіль, ви можете бути розчаровані.


Він не такий динамічно привабливий, як деякі седани з бензиновими двигунами, проти яких Ioniq 6 може спокусити покупців своїм запасом ходу. Model 3 також трохи жвавіша, але це все одно вкрай приємний спосіб накручувати кілометри.

Модельний ряд майже відповідатиме лінійці Ioniq 5 із можливістю вибору силових агрегатів: тільки із заднім двигуном потужністю 151 або 229 к.с., або з додатковим двигуном попереду потужністю 101 к.с. Акумулятор місткістю 53 кВт∙г є базовим та надає все ще пристойну дистанцію між розетками в 429 км (WLTP).


Мій тестовий автомобіль був повноприводний на 18-дюймових колесах, який з АКБ в 77,4 кВт∙г має офіційний запас ходу 583 км. Під час тесту в 400 км я фактично встиг витратити близько 60 кВт, що свідчить про те, що навіть з двома моторами можна проїхати 500 км у реальному світі (583 км в світі виробника). Як і в інших автомобілях на платформі E-GMP, електрична 800-вольтна архітектура дозволяє заряджати зі швидкістю до 350 кВт/год, що забезпечує 10-80% заряду за 18 хвилин (це 100 км пробігу менше ніж за п’ять хвилин!). Суто теоретично, оскільки в Україні таких потужних станцій немає.


Під час швидшої їзди по горбистих дорогах споживання енергії досягало 20 кВт∙г/100 км, тоді як воно впало майже до 13 кВт∙г/100 км, коли просто мандрував, в тому числі містом. Загалом я побачив середнє значення в межах 14,9 кВт∙г/100 км – неймовірно мало для 2 тон маси, повного привода та 326 сил потужності, і я очікую, що власники можуть на це сподіватися, доклавши невеликих зусиль. Принаймні навесні та восени, коли заряд батареї не витрачається на обігрів/кондиціювання. До речи, тут стандартно встановлюється теплова помпа, яка допомагає заощаджувати кіловати при низьких температурах.

Ціна на Hyundai Ioniq 6 починається від  1 850 000 грн, або на 148 600 грн дорожче за Ioniq 5. Це стосується моделі Elegance (базова батарея, один електродвигун). Акумулятор на 77,4 кВт∙г можна придбати разом з 229-сильніком за ціною 2 175 700 грн. Саме ця версія теоретично здатна проїхати понад 600 км без підзарядки. Другий двигун разом з підвищенням до комплектації Top обійдеться в 157 400 грн.

На випадок блекауту цей Hyundai слугуватиме в якості Power Station потужністю 3,5 кВт. Він може віддавати 220-250 вольт або від порту заряджання, або з розетки під заднім диваном 

Базова комплектація включає 18-дюймові легкосплавні диски, комбіновану шкіряно-тканинну оббивку, аудіосистему Bose, вентиляцію для передніх та підігрів всіх сидінь, а також керма, двозонний клімат-контроль, автомат фар та склоочисників, світлодіодні матричні фари, кришку багажника з електроприводом, задню камеру, адаптивний круїз-контроль, бездротову зарядку для смартфонів, навігацію та безліч засобів безпеки.


Очолює модельний ряд повноприводний Ioniq 6 Top. Він додає оббивку з «екошкіри», функцію дистанційного паркування з ключа, асистент запобігання зіткненню при паркуванні, відеомоніторинг сліпих зон, сидіння Premium Relaxation, проєкційний дисплей та камери кругового огляду.

Вердикт

Hyundai не очікує, що Ioniq 6 буде таким популярним, як Ioniq 5, оскільки сім’ї, яким не потрібен додатковий запас ходу, швидше за все, будуть тяжіти до передбачуваної додаткової місткості позашляховика. Водночас в Ioniq 6 є набагато більше, ніж його зовнішній стиль. Аеродинаміка, звісно, допомагає йому досягти гідної уваги ефективності, але він також має чудову кабіну, височенний рівень стандартного обладнання та справді гарний у керуванні, з бажаним акцентом на витонченості. Покупці, які традиційно були лояльними до марок преміумкласу, знайдуть в Ioniq 6 багато, що спокусить їх, це точно. Він не позбавлений дивних недоліків, але йому вдалося зробити ще один крок у порівнянні з вже вражаючим Ioniq 5. Стиль кузова та компонування означають, що він підійде не всім, але динамічно це більш надихаючий авто. Цього має бути достатньо, щоб стати одним із найпопулярніших електромобілів 2023 року. Тож нагороди «всесвітній авто року» та Ecobest 2023 від Autobest вже це підтверджують.


Технічні характеристики Hyundai IONIC 77.4 kWh AWD
  • Два електричних синхронних мотора з постійними магнітами попереду та позаду впоперек
  • Потужність максимальна 74 + 165 кВт (101 + 224 к.с.)
  • Максимальний крутний момент 605 Нм
  • Повний привод
  • Підвіска попереду подвійні поперечні важелі, позаду багатоважільна
  • 1-ступеневий редуктор
  • Максимальна швидкість 185 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 5,1 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4855/1880/1495/2950 мм
  • Місткість батареї 77,4 кВт∙г
  • Дорожній просвіт 141 мм
  • Шини 225/55 R18
  • Об'єм багажника 401 + 14,5 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 2020/500 кг
  • Запас ходу нормований (WLTP), 583 км
  • Споживання/запас ходу тестовий 14,9 кВт∙г/100 км / 500 км

    Ціна від 1 998 600 грн (53 кВт∙г)
    Ціна тестового 2 406 300 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Citroen ë-C4: нова потужність, але на вимогу

MG HS Trophy: цінний трофей, але не робоча конячка