Opel Grandland: X-фактор в минулому


Що міститься в літері? Здавалося б, це досить багато, оскільки Opel Grandland приєднується до своїх братів-кросоверів і викидає «X» зі своєї назви. Це сигналізує про впровадження стилю Opel «Vizor» з гладкою чорною панеллю замість решітки радіатора. Тобто йдеться лише про звичайну «підтяжку обличчя»?

Фото автора

Opel Grandland є дещо проміжним автомобілем, оскільки Opel спочатку розробив його, коли марка ще була частиною американського гіганта General Motors. Grandland (або Grandland X, як його тоді називали) був створений з використанням шасі та двигунів, які були спільними з PSA Peugeot Citroen, у рамках загальної угоди про обмін технологіями. Але під час постановки авто на конвеєр GM розпродав свої активи та бренди у Європі, а Opel був куплений PSA Group. Сама PSA потім об’єдналася з Fiat-Chrysler, утворивши величезну автогрупу Stellantis, яка зараз й виготовляє Grandland.


Opel Grandland X – це практичний і добре сконструйований сімейний кросовер, але поряд із більш стильними моделями (включно з Peugeot 3008 та
Citroen C5 Aircross, з якими він має спільну платформу) він виглядав трохи похмурим – як усередині, так і зовні. Тож знадобилися зміни, що виходять за рамки звичайного фейсліфтінгу.


Частково обґрунтуванням для більш значного «ремонту» є те, що сьогодні ринок C-SUV є надзвичайно конкурентним і насиченим. У цьому просторі, де дизайн і естетична привабливість відіграють більшу роль, ніж будь-яка реальна здатність на бездоріжжі, флагманський всюдихід Opel став трохи ванільним.


Літера «X» зникла з назви, а передня частина отримала новий дизайн, відомий як Opel Vizor (який натхнений стилем Opel Manta Coupe 1960-х років), що приводить Grandland у відповідність до оновленого Crossland і абсолютно нової Mokka. Можна стверджувати, що тут він виглядає дещо більш очевидно приклеєним, а не інтегрованим у дизайн із самого початку, але він все одно більш красивий і характерний, ніж трохи аморфний оригінал.


У цьому новому обличчі є нові (для Opel) технології у вигляді додаткової інфрачервоної камери, яка може виявляти тварин і людей у ​​темряві. Це не дешеве рішення, але ця технологія може бути корисною для тих, хто живе в неосвітлених сільських районах. Grandland також оснащений дуже ефективними світлодіодними фарами з потрійним рефлектором у стандартній комплектації – це допомагає зменшити споживання палива, що конвертується в зниження викидів вуглецю на 0,94 г/км.


Інші зміни в екстер’єрі включають пофарбовані рамки колісних арок і дверні пороги відповідно до кузова на певних версіях. Це робить Grandland менш схожим на позашляховик, тоді як в інших специфікаціях, як моя тестова, ці секції оздоблені глянцевим чорним кольором для більш контрастного вигляду, який пасує до даху. Хоч дехто може вважати, що Opel перестарався з чорною фарбою, оскільки задня частина виглядає так, ніби в автомобіля неправильно підібраний бампер.


Усередині Grandland отримав повністю цифрову приладову панель Pure Panel, як і в Mokka та дорожчих версіях хетчбека Corsa. У ній використовуються два цифрові екрани – для приладів та мультимедійної системи.

Але чи достатньо цих оновлень, щоб зберегти Grandland свіжим у порівнянні з такими конкурентами, як новий Nissan Qashqai, Skoda Karoq, Kia Sportage та Hyundai Tucson?


Єдиною значущою зміною в лінійці механічних агрегатів Grandland в оновленні 2022 року стала поява ще одної гібридної моделі, що живиться від мережі. Раніше єдиним PHEV був 300-сильний варіант з двома моторами, але тепер Opel представив більш доступну передньоприводну версію з все ще вражаючими 225 к.с.

В українському прайс-листі наразі немає електрифікованих моделей. Пропозиція починається з 1,2-літрового трициліндрового бензинового двигуна із турбонаддувом потужністю 130 к.с. за 915 800 грн з механічною коробкою передач. В наступній версії четвертий циліндр додає 0,4 л об’єму та 35 сил, що разом з автоматичною 6-ступеневою трансмісією підвищує ціну до 1 001 700 грн. Дизельну партію представляє 1,5-литровик на 130 к.с. (від 1 046 900 грн) з автоматом на вісім ступенів.


Бензинові моделі доступні тільки в базової комплектації GL, яка включає круїз-контроль, розпізнавання попереджувальних знаків, контроль смуги руху, двозонний клімат-контроль, парк-пілот попереду та позаду, підігрів крісел попереду та керма, 7-дюймовий центральний сенсорний екран із підключенням Apple CarPlay та Android Auto, світлодіодні фари з автоматом дальнього світла та 17-дюймові легкосплавні диски.


Дизель також пропонується в GS та GS Pack. Ознакою першого варіанту є камера заднього виду з модуляцією кругового огляду, моніторинг сліпих зон, безключовий доступ, електропривод двері багажника, шкіряні вставки в оздобленні, ергономічні сидіння, збільшені до 10 та 12 дюймів екрани мультимедія та щитка приладів, відповідно, а також 18-дюймові диски та рейлінги.

GS Pack в додаток має шкіряний салон з вентиляцією передніх крісел, адаптивний круїз з автоматичним утриманням в смузі руху, матричні фари та електрообігрівач лобового скла. А ось висококласна аудіосистема не знаходиться навіть в переліку опцій.


Загалом якість кабіни дуже хороша, хоча ви без великих зусиль знайдете дешеві пластики. Безсумнівно, додавання цифрової приладової панелі Pure Panel покращило атмосферу салону Grandland. Попередні моделі з аналоговими циферблатами виглядають досить старомодно, а нова конфігурація навіть в простішій GL виглядає набагато сучасніше.

Пори це, тут віддає мінімалізмом, й система не виглядає настільки графічно насиченою та дорогою, як у деяких конкурентів. В той самий час на центральному екрані використовується старіша версія операційної системи PSA Group. Тому, хоча вона ефективна, потрібен якийсь час, щоб звикнути до деяких розділів інтерфейсу, а роздільна здатність камери заднього виду могла б бути кращою.


Однак, на щастя, Opel наполягає на збереженні звичних елементів фізичного керування кліматом, що набагато менш складно, ніж сенсорні системи деяких брендів.

У цій моделі передні сидіння чудові для подорожування та схвалені німецькою AGR (товариство «За здорові спини»). В тестової версії є ручний подовжувач подушки сидіння, що важко переоцінити. На жаль, неможливо відрегулювати бічну підтримку, якої іноді не вистачає в швидких віражах. Простір на задніх сидіннях хороший, хоча центральна частина дивану занадто вузька, щоб бути корисною для дорослих.


Є багато місць для зберігання, однак відсік біля основи панелі приладів замалий для найновіших смартфонів, тому вам доведеться зберігати свої пристрої в не дуже пристосованому для цього заглибленні між сидіннями. Але це позбавляє можливості користатися бездротовою зарядкою, тоді як доступ до USB-гнізда потребує або вузької долоні, або довгих пальців. Інші простори також не вражають: наприклад, кишені у дверях невеликі, а ящик для рукавичок крихітний, бо блок запобіжників займає більшу частину його місця.


Багажник об’ємом 500 літрів має пристойний, хоч й не рекордний розмір, а підлога від завантаження рівна, якщо її полицю виставити в верхнє положення. Задні сидіння розкладаються у співвідношенні 60:40, і є корисний центральний «лижний» люк для довгих вузьких предметів.


Всі вже мали звикнути, що не дуже великий 1,5-літровий дизельний двигун може легко перевозити автомобіль такого розміру, як Grandland. Дійсно, 150-сільний агрегат непогано справляється з цим завданням. З повним завантаженням не виникає жодного відчуття боротьби з масою чи падіння продуктивності. І хоча ви ніколи не назвете його по-справжньому швидким, він завжди готовий потужно підштовхувати.

Чудова восьмиступенева автоматична трансмісія створює переконливий дует. До речи, простір для педалей тут завузький, тож якщо у вас великі ноги, це ще одна причина обрати автомобіль саме з автоматом.

Але не шукайте в Grandland характеру. На швидку їзду він не провокує, і силовий агрегат в цілому найчастіше реагує так, начебто йому діагностували ранню стадію астми. Включення спорт-режиму дещо пожвавлює реакції, але вони не виходять за межі комфортного діапазону, якщо не рахувати біль жорсткі перемикання передач.


Таке налаштування натомість гарантує дуже ощадливе спустошення паливного бака. Витрата палива, звісно, не наближаєтеся до офіційної цифри Opel у 4,2 літра на 100 км (NEDC), але навіть отримані в тесті середньому 5,5 літра на 100 км не здаються надто поганим результатом.


Grandland не той автомобіль, від якого можна було б очікувати, що він буде працювати на межі своїх можливостей. Рульове керування є відносно швидким і відчувається досить позитивно, навіть без повноцінного зворотного зв’язку, але незабаром передні колеса втратять зчеплення, якщо ви почнете водіння з зайвим ентузіазмом.


Для 2023 року інженери Opel налаштували підвіску так, щоб збільшити силу амортизації на великих нерівностях і пом’якшити реакцію на гострих стиках. Здається, коригування принесли свої плоди, тому що налаштування підвіски тепер відчуваються трохи м’якшими, ніж у конкурентнів середнього розміру при збереженні гарної протидії кренам та енергомісткості на ґрунті.

У поєднанні зі 18-дюймовими колесами нашого тестового автомобіля тепер Grandland пропонує досить заспокійливу їзду. Тим часом легке кермо та відносно вузький радіус розвороту означають, що їздити містом у Grandland не завадить.


Виїжджайте на автомагістраль і знайдете, зо шуми дороги та вітру досить добре придушені – принаймні до 150 км/г, і ця м’яка їзда продовжує сприяти розслабленню. Зрештою, важко було б назвати Opel Grandland захопливим в керування. Натомість він безпечний і передбачуваний, тому якщо вам потрібен більш динамічний сімейний позашляховик, вам краще підійде Mazda CX-5 або SEAT Ateca. А Grandland є майже досконалим крейсером, як і слід було очікувати від німецького автомобіля...



Вердикт

Оновлення в середині життєвого циклу надає кросоверу Opel Grandland нове обличчя, яке відповідає решті асортименту бренду. Оновлення інтер’єру допомагають, і він дуже добре оснащений (особливо в частині безпеки). Керувати ним не дуже забірливо, але це міцний і розумний сімейний універсал. Проблема полягає в тому, що високодосконалі суперники Grandland виглядають гострішими, мають вишукані технології та, у деяких випадках, навіть більш практичні. Але й дорожчі. Тож, помірна ціна Grandland легко може стати вирішальним «Х-фактором» обрати саме його.


Технічні характеристики Opel Grandland 1.5 Turbo 130 AT8

  • 4-циліндровий дизельний турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1499 см3
  • Максимальна потужність 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 300 Нм при 1750 об/хв
  • Передній привод
  • Підвіска попереду стійки МакФерсона, позаду торсіонна балка
  • 8-ступенева автоматична
  • Максимальна швидкість 192 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 11,5 c
  • Довжина/ширина/висота/база 4477/1906/1609/2675 мм
  • Діаметр розвороту 10,7 м
  • Дорожній просвіт 200 мм
  • Шини 225/40 R18
  • Об'єм багажника 422/1339 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 514/1652 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 4,9-5,9 л/100 км (ДТ)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,2/4,8/5,5 л/100 км

    Ціна від 1 046 900 грн
    Ціна тестового 1 367 440 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?