Mazda CX–5: старіє витончено
Здається, що Mazda CX–5 була з нами завжди, але насправді вона існує лише з
2017 року. Mazda, відповідно до своєї загальної політики, підтримувала свіжість
CX–5 за допомогою численних оновлень упродовж багатьох років, й останнє із цих
оновлень представляє деякі незначні технічні доопрацювання та зміни в
оздобленні. Чи може CX–5 все ще відчувати себе свіжим на фоні більш молодих і
все більш електрифікованих конкурентів?
Фото: автор
В умовах, коли кросовери остаточно підкорили ринок авто, а нові висококласні моделі з’являються, здається, щотижня, наявні моделі повинні еволюціонувати, щоб не відставати від них. Щоб з успіхом і далі викроювати на ньому місце серед найкращих у своєму класі Mazda востаннє модернізує свій європейський бестселер у цьому другому поколінні. Щоб з’ясувати, чи спрацювали ці (за загальним визнанням, незначні) оновлення, я виїхав на дороги на топовій моделі з 194-сильним бензиновим двигуном і повним приводом.
Навіть коли ви бачите новий CX–5 поряд із його попередником, нелегко відрізнити один від одного. Якщо придивитися уважніше, то можна помітити дещо оновлену решітку радіатора, перероблені задні ліхтарі та злегка змінені бампери, але в іншому вони майже ідентичні. Навіть Mazda визнає, що основні моменти оновленої моделі автомобіля включають деякі нові кольори та свіжі рівні оздоблення, але навряд чи це щось новаторське.
Проте, це й не потрібно, адже CX–5 завжди був дуже гарним автомобілем. Гострі складки та скульптурні кузовні панелі надають йому відчуття класу, яке в тих, хто не знайомий із продукцією Mazda, може не одразу асоціюватися з японським брендом.
Інтер’єр підтверджує це враження, хоча навіть із водійського сидіння все ще важко відрізнити стару машину від нової. Як і раніше, тут скрізь м’яка панель приладів із вишуканою обробкою і зручні сидіння з бажаною підтримкою. Якість збірки загалом дуже хороша, хоча поодинокі фрагменти пластику виглядають трохи дешевше, ніж решта, і це трохи псує враження.
Прикладом може слугувати кермо з кнопками, яке чудово лежить у руках, але деякі пластикові елементи на спицях і кнопках виглядають дешевими. Одначе, усе це працює дуже добре, усе логічно розташовано, і є відчуття, що воно досить міцне, щоб витримати час.
Це все ще чудовий інтер’єр, але сивина вже помітна, як порівняти з деякими
новими конкурентами, особливо з Hyundai й Kia. Щиток приладів використовує
суміш аналогових і цифрових дисплеїв, які акуратно переплітаються між собою і
виглядають красиво, але водночас є трохи статичними й не мають можливостей для
налаштування.
Принаймні CX–5 дістав найновішу мультимедійно-керуючу систему від меншої моделі CX–30 та хетчбека Mazda3, і це суттєве покращення проти дещо незграбного безладу, що існував раніше. Стандартний для всіх версій CX–5 10,25-дюймовий екран порівняно невеликий і встановлений високо на приладовій панелі, а управління здійснюється тільки за допомогою маленького коліщатка, розташованого під рукою на центральній консолі. Усе добре працює і менше відвертає під час руху, ніж системи, які повністю покладаються на сенсорні екрани.
Аналогічно, Mazda протистоїть тенденції ховати елементи керування кліматом в екрані й залишила їх нижче на панелі приладів, де кілька солідних поворотних регуляторів дають змогу змінювати температуру, не відриваючи очей від дороги.
Перед важелем перемикання передач є новий бездротовий зарядний пристрій для телефону, а в ящику під центральним підлокітником ви знайдете два USB-роз’єми. На задніх сидіннях є ще дві USB-розетки, але їх доведеться пошукати – вони також розташовані під кришкою підлокітника заднього сидіння.
Вік CX–5 виразно відчувається і в тому, що салон відчутно вужчий, ніж у конкурентів, таких як Skoda Karoq. Проте, на передніх сидіннях достатньо місця, і досить пристойно ззаду, а також є непоганий за місткістю 438-літровий багажник – це не рівні Ford Kuga або Peugeot 3008, якщо врахувати наявність запасного колеса. Багажний отвір має майже плоскій поріг, а також зручну полицю, яка залишається прикріпленою до задніх дверей, коли ви відчиняєте їх, і яка включає сітку, через яку можна бачити салон, а водій міг слідкувати за тим, що коїться за автомобілем, коли задні двері відчинені. Перекидна підлога багажника, яка має міцне гумово-пластикове покриття зі зворотного боку, також дуже практична, якщо ви перевозите, наприклад, мокрого собаку.
Але хоча все це звучить чудово, у цьому немає нічого нового. Очевидні речі
– двигуни, коробки передач тощо – залишилися незмінними: бензинові 4-циліндрові
2,0-літровий (165 к.с.) та 2,5-літровий (194 к.с.) двигуни та знову не має в
пропозиції дизельного агрегата. Для тих, хто бажає заощадити, пропонується
передній привод для менш потужного двигуна, але не механічна коробка передач:
тільки 6-ступеневий «автомат».
Повний привод – це те, що треба для потужного мотора, тому що він найкраще справляється з вологою дорогою і пропонує більше можливостей для бездоріжжя, залишаючись водночас напрочуд ефективним.
Електричні або гібридні варіанти впадають в очі своєю відсутністю, що вже
може відштовхнути деяких клієнтів. Mazda робить перші кроки в цьому напрямку,
але CX–5 залишається рішучим представником старої школи. Єдине свідчення
електрифікації – надзвичайно швидка система «стоп-старт».
Цей тестовий 2,5-літровий двигун існує вже багато років і його не назвеш інноваційним, але він усе ще має право на існування. Зважайте не те, що на стометрівці з турбоагрегатами та гібридами він програє старт. Тому його трансмісія ніколи не спить, щоби за першою нагодою перемкнутися «вниз», а на інтенсивні прискорення відповідає швидкими, чутливими пересмикуванням. Але бензиновік плавний та тихий, і спалює небагато палива – я легко досяг середнього показника 7,9 літра на 100 км.
І якщо в моторному відсіку не знайдете нічого нового, копніть глибше, щоб виявити зміни в підвісці, яка була переналаштована для поліпшення комфорту і вишуканості. Це, безумовно, спрацювало: хоча CX–5 і так їхав м’яко, нова модель відчуває себе ще краще. Вона не є м’якою, як зефір, але їй вдається згладжувати майже кожну нерівність на дорозі, водночас даючи вам змогу точно знати, якою поверхнею ви їдете, коли автомобіль завжди відчуває себе врівноваженим і стабільним.
Ця безпечна поведінка стає в пригоді, адже справжня сила CX–5 не в комфорті чи преміальності, а в керованості. Mazda любить повторювати свою мантру Jinba Ittai – взаємозв’язок між автомобілем і водієм. І хоч мій цинічний погляд не сприймає подібну риторику, не викликає сумнівів той факт, що автомобілі Mazda майже завжди чудові в управлінні.
Те, що CX–5 є одним із таких автомобілів, свідчить про геніальність інженерів Mazda, які зуміли зробити цей високо піднятий кросовер керованим, як сімейний хетчбек. Нахил кузова добре контролюється, а швидкість, з якою CX–5 проходить повороти, неперевершена. Зчеплення з дорогою у віражах достатнє, рульове управління точне та комунікабельне, а притаманна компетентність шасі змушує відчувати себе менш поспішним, ніж цифри на спідометрі можуть свідчити про це. CX–5, безумовно, залишається дуже вдалим вибором для досвідчених водіїв.
Однак, знову ж такі, усе те ж саме сказано про старий CX–5, і різниця між ними не така вже й велика. Можливо, їзда стала трохи м’якшою, а дорожній шум, безумовно, менш помітним, але це невеликі оновлення, а не серйозні поліпшення.
З’явився новий позашляховий режим, який встановлюється тільки на топових
повнопривідних бензинових моделях і налаштовує роботу бортових систем, щоб
зробити їх більш компетентними на пересіченій місцевості. Гарне доповнення, але
не так, щоб це було дійсно необхідно. Мало хто з водіїв збирається їздити бездоріжжям
на CX–5, і досвід підказує, що стандартні повнопривідні моделі й до того чудово
справлялися на багнюці або снігу.
Модельний ряд CX–5 починається з конкурентоспроможної ціни в 1 255 800 грн,
яка відповідає базовій 2,0-літровій моделі Touring. Але, попри те, що цей
автомобіль розташований у нижній частині пропозиції, він оснащений 17-дюймовими
легкосплавними дисками, програмним забезпеченням для інтеграції зі смартфоном
Apple CarPlay та Android Auto дротом (в наступних версіях підключення бездротове),
парк-пілотом по колу й автоматичним клімат-контролем. Автомати фар та
склоочисників також є стандартними, але ви тут купуєте лише базовий набір
засобів безпеки.
Далі в лінійці знаходиться нова модель Touring S з покращеним до штучної шкіри оздобленням, можливістю перейти на 2,5-літровик та деяким обладнанням, що додасть 42 900 грн до ціни. Вибір двигуна також суттєво впливає на ціну: різниця в 0,5 л робочого об’єму коштуватиме майже 100 000 грн.
Наступні версії тільки повноприводні: GT та в ту ж ціну Sport Black, а завершує пропозицію Top, яка сягає найвищого рівня розкоші, технологій безпеки та задіє всі наявні елементи стилю, але ціну підіймає до 1 715 000 грн.
Вердикт
Технічні характеристики Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G
- 4-циліндровий бензиновий, попереду впоперек
- Об`єм 2448 см3
- Максимальна потужність 143 кВт (194 к.с.) при 6000 об/хв
- Максимальний крутний момент 258 Нм при 4000 об/хв
- Повний привод
- 6-ступенева автоматична
- Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
- Максимальна швідкість 195 км/г
- Розгін 0-100 км/г 9,0 с
- Довжина/ширина/висота/база 4575/1845/1680/2700 мм
- Діаметр розвороту 11,0 м
- Дорожній просвіт 200 мм
- Шини 225/55 R19
- Об'єм багажника 438/1340 л
- Об'єм паливного бака 55 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 1615/525 кг
- Максимальна маса причепа 2000 кг
- Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 9,0/6,3/7,3 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 8,4/7,4/7,9 л/100 км
Ціна від 1 505 000 грн
Ціна тестового 1 922 500 грн
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар