Jeep Grand Cherokee: зухвалий та життєрадісний американський дух
Grand Cherokee – потужний, вічнозелений універсал в
американській лінійці Jeep. Це вже п’яте покоління моделі, історія якої
починається з ZJ 1992 року. Пропонуючи безтурботні, щирі характеристики на
дорогах і бездоріжжі, це золотий ретривер модельного ряду Jeep. Компанія робить
серйозні заяви щодо цієї моделі, називаючи її найбезпечнішим і найбільш
технологічним Grand Cherokee за всю історію. А ще Jeep Grand Cherokee вперше
дістав третій ряд сидінь, тож Stellantis пророкує йому райдужне, прибуткове
майбутнє.
Фото: автор
Були часи, коли Jeep Grand Cherokee справляв особливе
враження на українських покупців. Але за 30 років вони побачили багато більш
вишуканих альтернатив, тож не можна сказати, що хтось із нетерпінням чекав на
появу цієї нової моделі. Проте, очікування було варте того, оскільки це, без
сумніву, найбільш разючий Jeep Grand Cherokee на сьогодні. Тому не дивно, що в
США заводи Jeep працюють на повну потужність, щоб зробити американських
клієнтів щасливими. У тому числі тих, хто хоче мати три ряди сидінь у
повнорозмірному позашляховику. А таких уже понад 75 %.
Grand Cherokee, безумовно, виглядає чудово – з великою решіткою радіатора, сім прорізів якої безперечно вказують на Jeep, а також вузькими, похмурими фарами й деякими натяками на оригінальний Jeep Grand Wagoneer 1963 року. Цим автомобілем Jeep стверджує, що саме він, а не Range Rover, по-справжньому винайшов сегмент розкішних позашляховиків. Тож у тому, що новий Grand Cherokee змагається з нинішнім Range Rover Sport, є певна частка образи для нього.
Для американських моделей пропонується 285-сильний 3,6-літровий Pentastar V6, який у різних варіантах оснащується величезною кількістю моделей Stellantis за океаном, від пікапів до седанів і позашляховиків. А на вершині лінійки – 5,7-літровий V8 потужністю 364 к.с., який також з’являється в різних моделях групи. Обидва двигуни є надзвичайно надійними, куленепробивними.
Однак у Європу Grand Cherokee їде тільки у формі плагін-гібрида 4xe із 4-циліндровим ДВЗ. Що цілком логічно: Jeep прагне стати повністю електричним брендом у Європі до 2030 року, тому Grand Cherokee, плагін-гібрид Compass і новий повністю електричний Jeep Avenger – це перші кроки на цьому шляху.
Українців це (поки що) не стосується, отже нам Stellantis пропонує проміжний варіант: рядний 2-літровий турбо потужністю 271 к.с. або атмосферний Pentastar V6. На жаль, це покоління Grand Cherokee харчується тільки бензином.
3,6-літровик мого тестового Grand Cherokee доволі помітний
агрегат. Цей алюмінієвий V6 побачив світ як Chrysler Pentastar у 2009-му році,
а після був оновлений у 2016-му вже в групі FCA. За часи свого існування він
сім разів входив до десятки найкращих двигунів у світі на думку міжнародного
журі.
У нього немає турбонагнітача та якої-небудь електрифікації, але завдяки, у тому числі механізму зміні висоти підйому клапанів, майже 90 % крутного моменту Pentastar відає між 1800 та 6400 об/хв – винятковий показник для атмосферного двигуна!
Тож, не поспішайте насміхатися з того, що американські автомобілі не працюють як слід на європейських дорогах. До того ж абсолютно нова архітектура Grand Cherokee була розроблена саме для наших дорожніх умов. Він має довшу колісну базу, ширшу колію, жорсткіший кузов і цілий список інших особливостей. Усе це розроблено для того, щоб зробити п’яте покоління Jeep Grand Cherokee більш точним в управлінні, він виробляв менше шуму й був більш прийнятним в експлуатації.
Монококова конструкція Grand Cherokee походить від платформи Giorgio компанії Alfa Romeo (тепер теж Stellantis), яка використовується в Alfa Romeo Giulia та Stelvio, а також у новому Maserati Grecale. Це платформа, що масштабується: Giulia – це порівняно невеликий спортивний седан представницького класу, тоді як Grand Cherokee – масивний позашляховик, здатний буксирувати 2,7 тону й долати 610-міліметровий брід. Не варто спробувати таке в Giulia.
Його довжина – 4,91 м у стандартної моделі, ширина – 1,97 м,
тобто приблизно такі ж розміри, як у Land Rover Discovery, Toyota Highlander
та, майже, Hyundai Palisade. Але зі США до нас їде ще довша, семимісна версія L
завдовжки 5,20 м – а це вже габарити Range Rover та Mercedes GLS.
Grand Cherokee не має ультрамодерної зовнішності, але, на мій погляд, це добре. Багато автомобілів стають усе більш похідними й нудними на вигляд, а Jeep уникає цієї долі, він сміливий і впевнено американський. Це так і повинно бути, з огляду на історію Jeep, а зухвалий зовнішній вигляд є чи не найголовнішою причиною, чому ви можете віддати перевагу великому Jeep, а не його численним і різноманітним конкурентам.
Jeep Grand Cherokee досить пристойний всередині – не такий брутальний, стриманий і суворий, як Land Rover Defender, не такий елегантний, як Discovery чи Range Rover, але більш розкішний, ніж Toyota Land Cruiser.
У салоні Grand Cherokee трохи є атмосфери Лас-Вегас – тут багато деревини з відкритими порами, вдосталь блискучої натуральної шкіри, а передні сидіння пропонують одну з найкращих посадок за кермом, які ви коли-небудь бачили. Три великі цифрові екрани Grand Cherokee топової моделі Summit Reserve, яку я тестую, роблять інтер’єр більш привабливим, ніж у Range Rover.
Але виглядає він краще, ніж відчувається, тому що коли ви почнете досліджувати його, то побачите багато чорного глянцевого пластику в місцях, де швидко збираються відбитки пальців. Вам, також, не доведеться вдаватися до навмисного руйнівного тестування, щоб виявити дуже крихкі елементи фурнітури в салоні.
Органи керування також менш відшліфовані, ніж у багатьох європейських позашляховиків, але, з огляду на те, що багато елементів керування перейшли на сенсорний екран, Grand Cherokee більш функціональний всередині й не менш привабливий для життя.
Сенсорний екран керується інтерфейсом Uconnect 5, який також використовується в інших брендах колишнього Fiat-Chrysler в середині групи Stellantis, таких як Maseratis і Fiat 500 Electric. Він досить простий за стандартами деяких конкурентів, але це також робить його не складним у використанні, щоб залишатися однією з найбільш інтуїтивно зрозумілих і простих у використанні систем сучасності. Зрозуміло, що ви маєте всі функції, які хочете, включно з бездротовими Apple CarPlay та Android Auto або веб-камерою FamCam для догляду в день і ніч за другим та третім рядами сидінь.
Центральна консоль – це за сучасними мірками буяння кнопок і перемикачів, але всі вони працюють дуже добре. І приємно, що не потрібно гортати меню на сенсорному екрані, щоб дістатися до елементів керування кліматом. Три головні великі металеві перемикачі відповідають за рівень пневмопідвіски, налаштування на дорожнє покриття Select-Terrain та режими трансмісії – і всі вони чудово сприймаються на дотик.
Не мали досвіду керування американським авто? Тоді приємним сюрпризом буде розташування перемикачів треків/хвиль та гучності на зворотному боці керма – поруч із неспівмірно крихітними важелями перемикання передач, які здаються ергономічним дивацтвом.
Третій екран також сенсорний – з його допомогою передній пасажир перетворюється на штурмана з власною навігацією та відображенням камер по колу авто, або просто вибирає аудіо або відео (є окремий роз’єм HDMI для цього) з відокремленим підключенням бездротових навушників.
Задній простір хороший, навіть якщо ви сидите позаду високого водія, але ви очікували цього для позашляховика з таким обхватом – це великий хлопчик на дорозі. Простір багажника теж хороший, з великою вантажною зоною – хоча і з досить високою підлогою.
Звісно, на задніх сидіннях є місце для відпочинку в дорозі, і вони майже такі ж зручні, як і передні. Багажник об’ємом 533 л («коротка версія), або 1068 л (довга за другим рядом), підійде для купи туристичної атрибутики та пари собак навіть за третім рядом (487 л за даними виробника). Але в будь-якому варіанті він трохи глибший, ніж ви могли б очікувати. Однак слід пробачити Jeep за це, оскільки частково причиною цього є повнорозмірне запасне колесо під кузовом та повноцінне спальне місце завдовжки 210 см в L-моделі.
Двигун Jeep Grand Cherokee працює з ентузіазмом і добре
приглушений
Двигун і багаторежимна восьмиступенева автоматична коробка
ZF забезпечують шовковисто-плавне, хоча й дещо неквапливе прискорення
завантаженої машини. Вам доведеться сильно натиснути на акселератор, щоби
потужно рушити з місця. І хоча здебільшого власники, ймовірно, вважатимуть
продуктивність у кращому випадку адекватною, я вважаю, що двигун із
турбонаддувом дав би авто перевагу.
V8, чесно кажучи, найбільш підходить для демонстрації незалежності Grand Cherokee на дорозі з його 2,3 тонами спорядженої маси. Втім, V6 непогано налаштований і здатний перетворити цей Jeep з розслабленого лайнера на напрочуд енергійного бійця. Якщо ви запізнюєтеся в аеропорт або на футбольне тренування, ви повною мірою оціните цю здатність поспішати, коли це необхідно.
Чесно кажучи, деякі технічні недоліки, як повільна початкова реакція «автомата», здається, не надто стримують Grand Cherokee. Так, двигун трохи гучніший, ніж маслянисто-гладка «шістка» від Land Rover, але якщо ви не розганяєтесь на повну, це не заважає.
До того ж активне шумозаглушення робить усе можливе, щоб
зменшити шум. Щоправда, у результаті звуковий супровід має тонкий і дзижчачий
тон, який змушує двигун звучати так, ніби він розташований десь далеко. Але все
ж його ретельно налаштований голос достойний визнання.
Крім цього, Grand Cherokee нічого не намагається ретушувати. Поїздка на пневматичних балонах та напівактивних амортизаторах з електрокеруванням порівнянно м’яка та ізольована, і, безумовно, поглинання шуму двигуна набагато краще, ніж у інших «Джипів».
Здебільшого Grand Cherokee – це неперевершений круїзер на
автомагістралі: саме тут їзда є найбільш слухняною, а шум двигуна не
відволікає. І навіть на повільних швидкостях якість їзди залишається гарною –
навіть якщо версії з більшими колесами додають час від часу різкіших поштовхів.
Те, як Grand Cherokee їде, не відрізняється від його інтер’єру: він менш вишуканий, ніж у кращих європейських альтернатив, але це не так уже й важливо. Як і у випадку з трансмісією, яка найкраще проявляє себе в неспішному русі, їзда й керованість Jeep приносять задоволення і досить приємні в повсякденному русі, але в ньому мало того самовладання, плавності, легкості та апетиту до пристойного проходження поворотів, які ви знайдете в кращих європейських конкурентах. Однак, у ньому є прямолінійність, яка не позбавлена привабливості, і він принаймні може конкурувати з Land Cruiser.
Хоч Grand Cherokee не здатен на витівки, але в межах законів
фізики він напрочуд гарно справляється з керуванням. Рульове управління гостре,
тверде або легке, коли треба, і безпомилково точне. Але зважайте на те, що в
подовженому L-варіанті кермо потрібно багато крутить, бо задні колеса не
повертаються.
Позашляхові нотатки Jeep Grand Cherokee
Як і слід було очікувати, на бездоріжжі він приголомшливий.
На всіх версіях, окрім початкового рівня Limited, у стандартну комплектацію
входить пневматична підвіска Quadra-lift з п’ятьма різними налаштуваннями
висоти і кліренсом до 276 мм. Максимальний кут заїзду складає 30,1 градуса, кут
рампи – 22,6 градуса, а кут з’їзду – 23,6 градусів (30,1/30,2/24,0 у «короткої»
версії – як і у Land Rover Discovery).
Jeep має власний рейтинг прохідності для своїх автомобілів: тридверний Wrangler дістає максимальну оцінку 10 балів, Grand Cherokee – шість або сім, залежно від варіанту. І цього достатньо, щоб, як і у випадку з більшістю справжніх 4х4, ви, ймовірно, вичерпали б свою хоробрість (особливо, коли тримаєте в голові його ціну) – раніше, ніж він вичерпає свої можливості.
Залежно від обраної комплектації, доступні три різні рівні постійного повного приводу з відкритим центральним диференціалом: Quadtra-Trac I з фіксованим розподілом крутного моменту 48:52 % (перед: зад), Quadtra-Trac II з понижувальною передачею та Quadtra-Drive II із заднім диференціалом підвищеного тертя, електронним блокуванням усіх диференціалів та здатністю передавати всю потужність двигуна на одне колесо.
Це дає вам змогу долати місцевість, яку варто описати як «складну» в базовій комплектації до «ви, мабуть, жартуєте» – у топ-версії. Ви дійсно можете просто направити його на абсурдні перешкоди, покрутити ручку перемикання рельєфу, і цей величезний позашляховик легко їх подолає. І все це на новому рівні розкоші.
Для Jeep Grand Cherokee доступні три комплектації: Limited, Overland і топова версія Summit Reserve. Усі вони досить добре оснащені, але я б уникав першої: Limited застряг із гвинтовими пружинами й оббивкою зі штучної шкіри.
Overland отримав пневмопідвіску, більш потужні акумулятор та генератор, панорамний дах, вентиляцію сидінь спереду та позаду та масаж для передніх, 4-зонний клімат-контроль, покращені світлодіодні фари та різноманітні стильові зміни, а Summit Reserve – контрастний дах, 21-дюймові диски, повністю шкіряне оздоблення «Palermo», проєкційний дисплей, висококласну звукову систему від американського виробника підсилювачів McIntosh для аудіофілів потужністю 950 Вт з 19 динаміками (включно з 10-дюймовім сабвуфером), камеру нічного бачення та оздоблення під горіх для повного відчуття ретро-американізму. На борту подовженої моделі також є 12 розеток різного формату на вибір, але немає бездротової зарядки.
Grand Cherokee коштує щонайменше 2 443 700 грн, тоді як ціна Summit Reserve досягає 3,5 мільйона, що є великими грошима. Але якщо хтось дійсно рахує гроші в цьому ціновому діапазоні, то знайде Grand Cherokee набагато більш вигідним автомобілем, ніж Range Rover Sport або BMW X5/X7.
Висновок
Технічні характеристики Jeep Grand Cherokee 3.6 ESS L
- 6-циліндровий бензиновий V6, попереду поздовжньо
- Об`єм 3604 см3
- Максимальна потужність 210 кВт (285 к.с.) при 6400 об/хв
- Максимальний крутний момент 400 Нм при 3000 об/хв
- Повний привод
- 8-ступенева автоматична, знижувальна передача
- Підвіска багатоважільна попереду та позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
- Максимальна швидкість 210 км/г
- Розгін 0-100 км/г 8,1 с
- Довжина/ширина/висота/база 5204/1964/1817/3092 мм
- Діаметр розвороту 11,7 м
- Дорожній просвіт 215-276 мм
- Шини 265/60 R18, 265/50 R20, 275/45 R21
- Об'єм багажника 487/704/2396 л
- Об'єм паливного бака 87 л
- Споряджена маса/корисне навантаження від 2153-2307/732-886 кг
- Максимальна маса причепа 2812 кг
- Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 13,1/9,4/11,2 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 13,2/9,5/11,5 л/100 км
Ціна від 2 581 400 грн
Ціна тестового 3 500 740 грн
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар