Suzuki S-Cross: суто діловий підхід


Suzuki заново винаходить S-Cross для світу, що жадає кросоверів. Японці переосмислили свій сімейний кросовер, але чи справді зміна ставлення виведе S-Cross на вершину класу, де змагаються такі високодосвідчені суперники?

Фото: автор

Suzuki SX4 S-Cross довгий час був чимось на кшталт загубленої вівці, витіснений із суперництва більшими, переконливішими альтернативами та затьмарений своїм чарівнішим молодшим братом Vitara. Це означало, що небагато клієнтів оцінили справжні якості S-Cross, і його вигнали в нелюбий куточок ринку сімейних кросоверів-позашляховиків. Намагаючись виправити це, компанія із Сідзуокі значною мірою переосмислила свого конкурента Qashqai.


Новий S-Cross знаходиться в не самому зайнятому сектору ринку, оскільки він трохи більший, ніж Renault Captur, Ford Puma та Peugeot 2008, але менший, ніж Hyundai Tucson, Nissan Qashqai або Kia Sportage. Насправді найближчими конкурентами Suzuki S-Cross за розмірами, ймовірно, є Honda HR-V і Renault Duster – два настільки різнорідні антагоністи, що більш різних авто ви й не могли сподіватися знайти.


Але Suzuki ступає по лінії, яка майже рівновіддалена між цими двома крайнощами. S-Cross не має ні преміального вигляду, ні відчуття Honda, але він не такий дешевий і задерикуватий, як Renault. S-Cross споріднений кросоверу Suzuki Vitara, але трохи більший за своїми розмірами з корисно більшим багажником і менш схожий на позашляховик.


Ця версія також виглядає набагато привабливіше свого попередника

Новий Suzuki S-Cross зовсім не схожий на свого попередника, який офіційно називався SX4 та був більш стильним хетчбеком. І це непогано. Старий S-Cross навряд чи був потворним, але він був трохи невиразним і таким, що його можна було легко забути. Тому з новою моделлю Suzuki спробувала це виправити, вибравши більш сміливий, кремезний, хоч і не задирливий образ. Цей S-Cross (суто формально, цей рестайлінг старого кузова – третя генерація SX4) не можна назвати напрочуд гарним чи імпозантним, він не збирається вигравати будь-які нагороди за креативність чи інновації, але це досить акуратна та гарна річ.


А ціна на нього дійсно хороша, починаючи з менш ніж 841 900 грн за добре обладнану базову GL виробництва Угорщини.


Як виглядає S-Cross у реальному світі?

S-Cross до нас поставляється тільки з одним двигуном – 4-циліндровим бензиновим 1.4 BoosterJet потужністю 140 к.с. у двох комплектаціях. Вже в GL може мати як 4WD, так і автомат-коробку. В стандартному обладнанні є все найнеобхідніше – серед інших елементів ви отримаєте камеру заднього виду, кондиціонер, круїз-контроль, підігрів сидінь попереду, світлодіодні фари, магнітолу з Bluetooth.


За 61 000 грн пропонується автоматична трансмісія, ще за 37 100 – система повного приводу. За додаткові 132 000 комплектація підвищується до GLX, яка додає камери кругового огляду з практичною функцією «прозорого кузова», передній та задній парк-пілот, шкіряну оббивку, 2-зонний клімат, безключовий доступ, автомати світла та дощу, 9-дюймовий екран мультимедіа та 17-дюймові алюмінієві колісні диски замість16-дюймових сталевих. Але ніяких сучасних допоміжних систем безпеки.


Якщо є бажання справедливо описати салон автомобіля як «дешевий, але приємний», то це про кабіну S-Cross. Нічого кардинально нового чи новаторського тут немає, натомість немає й катастрофічних помилок чи проблем. В цілому він мало змінився с 2013 року.

Перед водієм є та ж пара чітких, простих аналогових циферблатів, а між ними маленький, але читабельний цифровий екран. Кожен, кому не вистачає блискучого повністю цифрового екрана, явно не помітив, наскільки гарно спланований щиток приладів S-Cross. На екрані борткомп’ютера навіть дублюються підказки навігації Android Auto, хоча він має неприємну звичку висвітлювати зайву інформацію, коли все, що вам потрібно, це цифрове зображення швидкості.


А найпомітнішою серед оновлень є нова мультимедійна система з сенсорним екраном, яка є суттєвим покращенням того, що було раніше. Цей екран набагато менш незграбний, ніж у старого SX4, який виглядав як меню Nintendo 64, і він суттєво вдосконалений.

Проте, дарма що це оновлення, екран усе ще не виглядає модерним порівняно з ультрасучасними системами, які є в таких автомобілях, як Hyundai Tucson. Слід визнати, що є чарівність у наявності функцій, які вам потрібні, а не функцій, які ви хочете, але дисплеї S-Cross усе ще здаються родом із минулого десятиліття.


І, як і слід було очікувати в будь-якому сучасному автомобілі (але чого не було для більшості Suzuki), є Apple CarPlay і Android Auto, і обидва є бездротовими, а також стандартними вже в GL. На жаль, немає можливості бездротового зарядного пристрою, тож вам все одно доведеться підключати свій телефон до розетки, щоб він не помер у тривалій подорожі. А зарядних портів тут обмаль: лише один USB-A та одна розетка на 12 В.

Середовище заднього сидіння S-Cross також виглядає дуже пустим. Немає вентиляційних отворів і USB-портів, що є досить серйозним недоліком сімейного автомобіля 2022 року. Автомат на склопідіймачах – тільки у водія, макіяжні дзеркала в GL без підсвітки. Звісно, це зберігає вам гроші при купівлі, але салон і після цього рестайлінгу все ще здається дешевим. А в контексті інших автомобілів, доступних у 2023 році, він такий же веселий, як новини про повінь. Десять років тому це, можливо, було нормою за межами виробників преміумкласу, але сьогодні навіть у більш дешевому сегменті ринку Duster показує, що можна насолоджуватися сучасним дизайном і цікавою текстурою чи кольорами без шкоди для зручності використання чи завищення ціни.


Проте, якість салону S-Cross досить пристойна. Гірше те, що матеріали здаються міцними та дешевими одночасно. На панелі приладів, у дверних картах та в задній частині салону багато дешевого пластику, а двері легкі та гучні, коли ви їх зачиняєте. Але все здається досить добре, з ретельною точністю з’єднаним разом, і ви знаєте, що матеріали витримають довго. Тобто, неймовірно хороша репутація Suzuki щодо якості та надійності означає, що вас не дуже має турбувати грубий пластик.


Панель керування клімат-контролем неймовірно проста у використанні, а також є кілька корисних та об’ємних місць для зберігання речей. Усе це додає відчуття солідної функціональності фургона, але не дуже впливає на ілюзію величі. Звісно, немає нічого поганого в приземленій довговічності, але навіть бренди, що колись вважалися «бюджетними», такі як Kia та Skoda, виробляють автомобілі, які здаються більш преміальними, ніж S-Cross.


Вони також просторіші. Попри те, що в передній частині нового S-Cross достатньо місця на не дуже масивних кріслах з вертикальною посадкою, і простору для ніг ззаду цілком вистачає, місця для голови може бути замало для тих, хто вище середнього зросту.


Багажник на 430 л у S-Cross також достатній, але не більше. Він менший, ніж у Nissan Qashqai та SEAT Ateca, але більший, чим у Citroën C4. Тобто цілком відповідає прийнятим в цьому сегменті габаритам. У нього навіть змінюється висота підлоги, але крім роз’єму живлення 12 В більш ніяких особливих функцій, таких як гаки чи розділювачі, тут немає.


Щодо їздових якостей, знову ж таки, тут кращім описом буде слово «адекватні». S-Cross ні в кого не запалить серце бажанням вийти та поїхати на ньому в будь-який час та погоду заради задоволення, але з ним легко і приємно подорожувати. Спочатку керування, навіть, відчуваєтеся майже спортивним, з напрочуд гарним відчуттям і швидким початком повороту. Невдовзі ви зрозумієте, що спортивне відчуття — це більше поверхня, ніж суть, оскільки передні шини S-Cross не тримаються настільки переконливо, як кермо спочатку змусило вас подумати.

Прогресія зусилля гальм під час звичайного водіння є чудовою і завжди викликає довіру, але гальмівний шлях дещо відстає від конкурентів. Не доводить S-Cross до межі, і він покаже себе поступливим та легкім на звивистій дорозі, відчуваєтеся напрочуд маневровним за стандартами сімейного кросовера, оскільки відносно не важкий для цього класу. Однак на швидкості він відчуває себе трохи заціпенілим і від’єднаним, що знижує впевненість водія в поворотах. Це явно не хот-хетч, і він насправді не повинен таким бути.


Компанія Suzuki наполегливо попрацювала над підвіскою S-Cross, тож крени кузова хоч і добре помітні, є плавними та контрольованими. Водночас пружини поглинають більшість нерівностей і усувають найгірші. Навіть на дуже розбитих поверхнях автомобіль не починає тремтіти. А ось вишуканість могла б бути кращою – в той час, як двигун працює тихо, шум вітру та шин досить нестримний під час круїзу по автомагістралі. Але це ціна, яку ви платите за малу вагу. Просто включайте гучніше музику.


Більшість покупців кросоверів задовольняються приводом тільки на одну вісь, оскільки автомобілі цього класу мало коли використовуються на бездоріжжі. Навіть наявність 4WD не вимагає від водія додаткових дій. А ось технологія повного приводу AllGrip від Suzuki пропонує декілька режимів приводу, які налаштовують його відповідно до вимог водія. Спортивний режим, наприклад, змінює налаштування, щоб більше потужності двигуна спрямовувалося на задні колеса, тоді як режим «Сніг» налаштовує автомобіль на максимальне зчеплення на слизькій поверхні. Існує й примусове блокування диференціала, щоб запобігти буксуванню коліс і підтримувати рух у снігу, бруду чи піску. Все це робить S-Cross досить компетентним на бездоріжжі.


На щастя, він добре працює на асфальті: турбодвигун потужністю 140 к.с. виявився досконалим і досить потужним. Можливо сказати те саме й про час розгону 0-100 км/год за 10,2 секунди, але ці речі просто не мають значення для такого автомобіля. Він удосталь швидкий і ним легко керувати.

Більш того, S-Cross виявився досить економним – в середньому 6,5 літра на 100 км проти офіційного показника Suzuki 6,2 л, а в автомобілях з переднім приводом цей показник ще нижчий. Це не гірше, ніж у деяких повних гібридів, і показує, наскільки ефективним може бути легкий автомобіль – S-Cross важить лише 1250 кг (2WD навіть 1155 кг). Але незалежно від того, чи має S-Cross передній або повний привод, версії з автоматичною трансмісією незмінно показують більше спраги.


Автомат тим часом є доволі старомодним 6-ступіневим гідротрансформаторним агрегатом. Він геть безболісно перемикає передачі та настільки доброзичливо реагує, що ви можете сприйняти його за варіатор. АКПП має тенденцію підтримувати обороти двигуна підвищеними, але це все одно краще, ніж у більшості сучасних автомобілів з їх схильністю перемикати передачі рано і тим придушувати двигун.

Suzuki може стверджувати, що її новий S-Cross є конкурентом Renault Captur, Peugeot 2008 та Nissan Qashqai, але він здається надто старим і занадто дешевим, щоб потрапити в такі знамениті кола. Натомість він відчуває себе як вдома поряд із дешевшими альтернативами, де сяє спокійна їзда, ефективні силові агрегати та щедре стандартне обладнання. Можливо, S-Cross не принесе Suzuki успіху, на який вона могла сподіватися, але це все одно пристойний бюджетний кросовер.


Вердикт

S-Cross, мабуть, трохи більше, ніж сума його частин. Це не той автомобіль, який може вразити будь-кого потужністю, стилем чи динамікою, але це добре продумана сімейна машина, добре зроблена, практична, надзвичайно надійна та економна. Якось важко не цінувати все це. Солідна робоча конячка. Тож, S-Cross дуже сподобається прихильникам ділового підходу бренду Suzuki. Він зберігає характерний зносостійкий інтер’єр та ефективність завдяки малій вазі, але це не поєднується з більш сучасним інтер’єром та великою кількістю обладнання з безпеки.


Технічні характеристики Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet All Grip
  • 4-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1373 см3
  • Максимальна потужність 103 кВт (140 к.с.) при 5500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 220 Нм при 1500-4000 об/хв
  • Повний привод
  • 6-ступенева автоматична
  • Максимальна швидкість 200 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 10,2 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4300/1785/1580/2600 мм
  • Діаметр розвороту 9,8 м
  • Дорожній просвіт 180 мм
  • Шини 215/55 R17
  • Об'єм багажника 430/1230 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1250/495 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 7,9/5,2/6,2 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 7,1/5,9/6,5 л/100 км

    Ціна від 940 000 грн
    Ціна тестового 1 099 900 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?