До побачення, Subaru XV! Привіт, Subaru Crosstrek!


Популярний компактний позашляховик пройшов капітальний ремонт до 2023 року, в результаті якого здобув дещо новий вигляд, новий інтер’єр та свіжу назву. Однак чим більше речей змінюється навколо, тим більше вони залишаються незмінними в Subaru. Новий Crosstrek приблизно того ж розміру всередині та зовні та все ще оснащений опозитним двигуном без наддуву і має постійний повний привод у всій лінійці. Subaru, як завжди, каже, що він проїде через таке бездоріжжя, яке сильно нервує його суперників.

Фото: автор

Назва Crosstrek не нова і роками використовувалася за кордоном для попередніх ітерацій XV, але тепер Subaru вирішила уніфікувати найменування свого найменшого кросовера в усьому світі та очікує, що Crosstrek продовжить свою популярність там, де зупинився XV, колись створений на базі Impreza.

Нова назва приносить із собою суттєво змінений погляд на перевірену формулу, з новим дизайном, натхненним концептом VIZIV Adrenaline 2019 року, і оновленим інтер’єром, щоб відповідати останнім моделям в асортименті Subaru.


Під обшивкою — попередня, але вдосконалена платформа, яка була відточена для покращення комфорту та витонченості, а налаштування чотирициліндрового двигуна переглянуті.

Попри зростання ціни, Crosstrek зі своїми стартовими 1 299 160 грн посідає належне місце поряд з деякими своїми нечисленними конкурентами з 4х4. Так, Hyundai Tucson з AWD коштує від 1 149 300 грн, Mazda CX–30 від 1 227 600 грн, Nissan Qashqai від 1 268 980 грн. Зі своїм розміром він також змагається з Cupra Formentor за 1 328 500 грн і KIA Sportage за 1 379 440, а найдорожчим його суперником на ринку є Mitsubishi Eclipse Cross за 1 399 000 грн.


Привод постійний, симетричний

Crosstrek — це щось на кшталт підлітку в автомобільному ландшафті. Він конкурує з субкомпактними позашляховиками, але має достатні позашляхові можливості, щоб протистояти більш кремезним SUV.


Для цього кожен Crosstrek стандартно оснащений постійним повним приводом. Але ще важливіше те, що цей високий хетчбек має дорожній просвіт 220 мм, а то є важливим чинником, який слід враховувати, коли вирушаєте з проторованих шляхів. Ви можете проїжджати каміння на ґрунтовій дорозі, не турбуючись про пошкодження днища автомобіля, штурмувати піщаний пляж або снігову пастку та обирати лісову колію без остраху безпорадно застрягнути. Увімкніть відповідний режим X-Mode і контроль спуску з гори допоможе вам на крутих схилах, а також перерозподілятиме потужність на колеса, які її потребують найбільше. Насправді відстань, яку подолає Crosstrek поза асфальтом, залежить тільки від можливостей протектора шин.

Якби не цей двигун

Навіть у класі відносно повільних автомобілів Crosstrek поступається зграї. 156 силам його 2-литрового двигуна потрібно летаргічні 10,4 секунди, щоб долати позначку 100 км/год. У місті та на шосе вам завжди буде не вистачати крутного моменту, на максимум якого цей опозитний 4-циліндровік виходить не раніше 4000 об/хв. Тож якщо ви прагнете потужності, Crosstrek вас не підкорить, коли приходить час обійти млявий Prius.


Однак якщо таку анемічну продуктивність і віднести до переваг, то тільки в тому, що Crosstrek не витрачає зайве паливо. З будь-яким двигуном ви маєте побачити приблизно 7,5 л/100 км в режимі рівного співвідношення місто/траса, що непогано для повноприводного позашляховика.

Але хоч як малопотужним він може бути, цей двигун принаймні досить витончений у своїй роботі. Немає кричущого шуму, вібрації чи різкості, а зазвичай нудний, як посудомийна машина, варіатор Lineartronic є більш вишуканим, ніж ви могли очікувати. Безступенева трансмісія вдосконалена, щоб бути більш лінійною та схожою на звичайну автоматичну.


Crosstrek майже непомітно, в стилі електрокара стартує, набирає оберті більш плавно та імітує перемикання передач, якщо ви розкрутите двигун понад 3000 об/хв. Але на прямий зв’язок між акселератором та обертами колінвалу все ж не розраховуйте, а якщо вимагаєте максимального прискорення, той у звичному стилі зависає на високих обертах.

Дещо рятує ручний режим і пелюсткові перемикачі під кермом, якщо ви зажадаєте взяти контроль самостійно. На крутих спусках, однак, зважайте на те, що з варіатором двигун гальмує дуже неохоче.


З креном кузова Crosstrek не знайомий

Приходимо до того, що ніхто не купує Crosstrek тому, що він швидкий чи спортивний. Втім, всупереч тому, що Crosstrek повільний, у русі він стабільний та надійний. Ви будете здивовані, наскільки далеко зайшов Crosstrek від XV, не віддаляючись надто далеко від рецепта, який зробив того таким популярним.


Деякі позашляховики меншого розміру на заміських трасах почуваються як риба на суходолі, але Crosstrek вражає. Він добре керує кузовом, швидко їздить по хребтах і провалах і чудово долає незручно вигнуті дороги. Він, навіть, може дарувати певне задоволення, тому що про нахили кузова та недостатню керованість Crosstrek читав тільки в книжках.

Запорукою цьому є природно низький центр ваги опозитного двигуна та зчеплення з дорогою завдяки системі постійного повного приводу, яка в цьому новому поколінні була налаштована на розподіл крутного моменту 60:40 між осями (передня: задня) відповідно до фактичного навантаження до 50:50 за необхідністю. Пожвавлює проходження віражив також векторизація моменту через пригальмування відповідних коліс.


Нова система рульового керування та цей повний привод працюють погоджено, щоб забезпечити привабливу їзду на швидкості, не зазіхаючи на територію WRX. У останнього була запозичена рульова рейка, отож передня частина повертається швидше, а через кермо забезпечується надійний зворотний зв’язок.

Ця рульова рейка з рознесеним докладанням сили від водія та електромотору створює справжнє відчуття точності та безпеки під час руху шосе чи звивистою сільською дорогою. Дарма що кермо відчутно легке, швидкість і пропорційність наростання зусиль дають водієві досить гарне уявлення про те, що відбувається під колесами.


Рульове, очевидно, було налаштовано так, щоб забезпечити найкращий комфорт і легкість використання під час паркування, але я віддав перевагу трохи більшій вазі з перемиканням на Sport з допомогою кнопки SI-Drive на кермі.

Чесно кажучи, крім браку потужності, Crosstrek — чарівна маленька штука. Ви сидите високо, і через велике вітрове скло відкривається чудовий огляд. З того моменту, як ви запускаєте його боксер з фірмовим гуркотом, ви помічаєте, що Crosstrek відчуває себе більш ізольованим від зовнішнього світу, та особливо від трансмісії.


Subaru використовувала різні тактики, як-от посилення абсорбції звукових хвиль дахом, новий дизайн сидінь, гідроопори силового агрегату, більше структурних клеїв і безперервність каркаса шасі, щоб підвищити структурну жорсткість і зменшити шум і вібрацію в салоні, а також звести нанівець коливання голови. Проводити години за кермом стало безболісно. Сидіння, однак, відчуваються специфічно: набивка надто м’яка, а бічне підтримання не дуже вражає.

З такою самою плюшевістю, яка вкачує особливо чутливих пасажирів, Crosstrek розгладжує нерівності міських доріг краще, ніж старий автомобіль. У той час, як XV був досить цупким, цей новий став м’якшим, тоді як хід підвіски не змінився: все ще великий, але гумовий упор наприкінці працює частіше.


Один екран за всіх

Crosstrek зробив величезний крок вперед усередині та наблизився до лінійки старших Subaru. Кремезне кермо було взято прямо з більшого Outback, і воно виглядає приємно м’ясистим, з оглядом на те, що Crosstrek розглядається як більш міцна альтернатива компактним SUV.


Інтер’єр Crosstrek найкраще описати як простий. Тут не надто багато кнопок, ручок або перемикачів, але те, що є, просте у використанні, тож вам не доведеться довго шукати. У своїх останніх автомобілях Subaru зменшила кількість кнопок: вертикально орієнтований сенсорний екран поглинув елементи керування клімат-контролем і бортовий комп’ютер, який бренд традиційно розміщував зверху панелі приладів. Завдяки йому вона виглядає та відчувається по-справжньому сучасно.


Але це не обов’язково зручно. Так, щоразові вмикання автомата утримання гальм на світлофорах або рециркуляції повітря відправляють вас у подорож через меню, це саме стосується вентилятора обдуву. До того ж мультимедійна система на 11,6-дюймовому екрані часто повільно реагує на дотики, а деякі меню мають дивну структуру. Принаймні Apple CarPlay і Android Auto можуть підключатися без проводів. Просто скористайтеся одним із них, і все буде добре.


Ще однією проблемною точкою є стереосистема Crosstrek, яка оснащена лише шістьма динаміками. Результатом є деякий дефіцит гучності. Система також не має реальних басів і не може подолати вроджено погану акустику салону.

Користуйся, знущайся

З того моменту, як ви відчиняєте двері, стає зрозуміло, що Crosstrek розроблено з урахуванням довговічності. З одного боку, це означає, що матеріали міцні та добре з’єднані між собою, але, з іншого боку, це залишає бажати кращого за стандартами оздоблення преміумкласу. Тут немає жодної крутої підсвітки або цифрового щитка приладів, хоч мені й подобаються його аналогові. Це не автомобіль, розроблений для розкоші. Сам по собі це недешевий інтер’єр і є відчуття, що ви тримаєте в руках справжню річ, але мантра Crosstrek «користуйся і знущайся, все здолаю» очевидна.


Місце за кермом ідеально підходить для високих водіїв, і здебільшого деталі, до яких ви торкаєтеся всередині, відчуваються високоякісними. Завдяки високій лінії даху та довгому салону Crosstrek, безперечно, більше кросовер, ніж хетчбек. Заднє сидіння повноцінне, простір для ніг і голови тут цілком прийнятний, але брак вентиляційних отворів розчаровує. Мешканцям центральної частини лави також доведеться подолати горб трансмісії. І все ж із широкі дверними отворами та підвищеною висотою сидінь, які полегшують посадку та висадку, ви здобуваєте дуже зручний салон.


Багажник є традиційним слабким місцем XV, і Crosstrek не обов’язково багато чого змінить. Висока підлога обмежує, якщо ви хочете перевозити великі предмети в коробках або більших собак, а загальна місткість в 315 л найгірша в класі. Тож, разом з Crosstrek подбайте про придбання боксу на дах. Принаймні ви отримуєте повнорозмірне запасне колесо.



Три власні ока

Усі Crosstrek оснащені системою допомоги водієві Subaru EyeSight, яка дивиться вперед через три камери під склом, тож адаптивний круїз-контроль, система утримання в смузі та автомат гальмування є стандартними. З усім тим, такі функції, як виявлення сліпих зон, допомога при зміні смуги руху, попередження про перехресний рух позаду, а також світлодіодні фари є необов’язковими, що здається дивним, з огляду на всю атмосферу Subaru, де безпека насамперед.


Так, Subaru оснащує Crosstrek багатьма стандартними засобами допомоги водієві. Однак їхня робота могла б бути кращою. Система попередження про лобове зіткнення може дещо стрибати, час від часу ідентифікуючи сміттєвий бак на вулиці як пішохода чи автомобіль і видаючи приголомшливе попередження. Попередження про дотримання смуги також часто спрацьовують, всупереч тому, наскільки точно ви намагаєтесь утримати автомобіль на смузі. Круїз-контроль справно підтримує дистанцію, але повільне прискорення Crosstrek іноді призводить до того, що інші автомобілі мають можливість підрізати вас, поки він намагається наздогнати автомобіль, який від’їхав.

Все це не скасовує факту того, що за певною мірою це найдосконаліший Crosstrek/XV, який повертає його у боротьбу з лідерами сегмента, пропонуючи дещо інше. Бо поєднує в собі форму та функціональність компактного хетчбека з більшою майстерністю як на дорозі, так й поза нею, ніж більшість малих позашляховиків. Він може бути точно не швидким, але Crosstrek — це відважний щоденний транспорт, який може взяти з собою собак і байдарки. Як контент вашого хештегу «активний спосіб життя», Crosstrek неперевершений.


Вердикт

Жодна компанія не знає своїх покупців так, як Subaru, і Crosstrek є чудовим доказом концепції. Він навряд чи ідеальний, але плюси, безумовно, переважують мінуси. Crosstrek надає перевагу таким речам, як міцні матеріали кабіни та надійні позашляхові можливості, а не яскраве оздоблення та складні силові агрегати. Жоден маленький позашляховик не обладнаний так добре для важких видів діяльності, як Crosstrek, і все це без шкоди для комфорту щоденної їзди. На папері Crosstrek може виглядати не надто конкурентоспроможним, але це зручний повсякденний компаньйон. Краще про нього говорить той факт, що Subaru ледве може складати їх досить швидко, щоб задовольнити попит клієнтів.


Технічні характеристики Subaru Crosstrek 2.0i-S Lineartronic
  • 4-циліндровий бензиновий, опозитний, попереду поздовжньо
  • Об`єм 1995 см3
  • Максимальна потужність 115 кВт (156 к.с.) при 6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 196 Нм при 4000 об/хв
  • Повний привод
  • Безступеневий варіатор CVT
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
  • Максимальна швидкість 194 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 10,4 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4480/1800/1600/2670 мм
  • Діаметр розвороту 10,8 м
  • Дорожній просвіт 220 мм
  • Шини 225/55 R18
  • Об'єм багажника 315 л
  • Об'єм паливного бака 63 л
  • Споряджена маса 1491-1522 кг
  • Максимальна маса причепа 1400 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 9,4/6,0/7,2 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 8,7/6,4/7,5 л/100 км

    Ціна від 1 299 160 грн
    Ціна тестового 1 458 600 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?