Citroen Ami Cargo за 1 грн проїде 10 км


Citroen Ami — це потенційно блискуча ідея для внутрішньоміського транспорту, до того ж він виглядає дуже привабливо. Але наскільки добре він працює на вулицях України?

Фото: автор

Скажіть, ви коли-небудь бачили щось настільки миле, як Citroen Ami? Додайте йому вуха й ніс, і він виграє конкурс щенячої краси, без жодних сумнівів. По суті, це пластикова ванна, однакова з обох кінців (фари й задні ліхтарі однакового розміру, тільки різного кольору, що допомагає знизити витрати) з дахом, парою дверей і парою сидінь (або єдиним у цей тестовій вантажній версії Ami Cargo). Навіть двері ідентичні з обох боків, аж до петель, і із цієї причини вони відчиняються в протилежних напрямках: водійські двері відчиняються назад, а пасажирські – уперед.


Що воно таке?

Ви можете обрати будь-який колір, за умови, що це сіро-блакитний матовий ABS-пластик, з якого виготовлений Ami, але є можливість наклеювання наліпок, щоб ви могли трохи прикрасити екстер’єр на свій смак. Скління, як і кузов, симетричне за формою, але ззаду зі спойлерами для аеродинамічних цілей (можливо, щоби бруд не потрапляв на скло). Бічні вікна вклеєні, але мають відкидну нижню частину на шарнірах, як у старого Citroen 2CV.


Всередині — одно чи два жорстких пластикових сидіння, майже як у трамваї, з досить тонкими подушками. Тут є просте кермо, невеликий цифровий приладовий дисплей, який показує рівень заряду батареї та швидкість, а також два блоки кнопок. Кнопки під правою рукою керують крихітним обігрівачем та аварійними вогнями, а ще три біля основи водійського сидіння дозволяють вибрати (досить незручно) режим руху, нейтраль та задній хід для крихітного електродвигуна потужністю 6 кВт (8 к.с.).


Живлення для нього надходить від акумулятора на 5,5 кВт∙год, який заряджається від побутової вилки, що розгортається, як у порохотяга, зсередини косяка пасажирських дверей. Повна зарядка від домашньої розетки займає близько трьох годин, але неможливо запланувати її час так, щоб вона включалася автоматично. Citroen постачає адаптер під роз’єм Type 2, який дасть вам змогу отримати доступ до громадських зарядних станцій. Однак він не буде швидко заряджатися, так що навіть не намагайтеся.


Чи є місце для багажу? Насправді так, є. У двомісній версії пасажирське сидіння розташоване далі назад, ніж водійське, і попереду його є відокремлений від водія простою сітчастою перегородкою «багажний» відсік, а також є ще трохи місця за обома сидіннями. Небагато, але достатньо для скромного походу в магазин або кількох невеликих валіз. Очевидно, що багажний простір значно розширюється, якщо ви обираєте таку вантажну версію з дворівневим облаштуванням 260-літрового простору під навантаження, вага якого разом з водієм не має перевищувати 229 кг.


На приладовій панелі можуть бути три підсклянники, плюс кілька відсіків для зберігання речей, а також тримач для мобільного телефону й роз’єм USB-A для зарядки. Ще є один відсік, що закривається, позаду. Поруч із ним — «капот», під яким розташувалися запобіжники та бачок для омивача. Якщо ви хочете слухати музику, ви можете під'єднати телефон до Bluetooth-колонки, яку Citroen продає окремо.


Як він їде?

Відразу зазначимо, що Citroen Ami — це не автомобіль. Технічно, згідно з французькими правилами, це квадроцикл, що означає, що підлітки можуть керувати ним із чотирнадцяти років, маючи права на велосипед або мопед. Не очікуйте такого особливого ставлення в Україні, тобто категорія «В1» знадобиться, бо у нього в техпаспорті все ж написано «квадроцикл». Але це не лімітує ваш зріст: салон достатньо просторий і для 1,9-метрового водія.


Неймовірно легкі двері легко відчиняються, ви просто сідаєте, повертаєте старомодний ключ у старомодному замку запалювання, і Ami рушає з місця. З 8 к.с. ви не претендуєте на перемогу в Гран-прі між світлофорами — тут Ami мало чим поступається оригінальному Citroen 2CV. Але 40 Нм крутного моменту — це дуже багато для автомобіля, який важить усього 478 кг. Натисніть на педаль акселератора з місця, і ви отримаєте пробуксовування коліс на вологій дорозі.


Втім, хуліганство триває недовго. За 10 секунд (приблизно, бо це залежить від того, скільки важить водій) Ami гуркоче на своїй максимальній швидкості 45 км/год, а в гору темп навіть дещо падає (й росте з гори). У центрі міста цього цілком достатньо, оскільки швидкість руху тут у середньому не перевищує 25 км/год. Однак на більш відкритих міських дорогах, навіть з обмеженням 50 км/год, нетерплячі українські водії будуть сердито проноситися повз вас смугою для автобусів. Звичайно, це повністю їхня проблема, але, сподіваюсь, вони не отримають штрафи. Бо я їх добре розумію.


Справедливості заради, це єдина негативна реакція на Ami, яку я помітив, оскільки майже всі інші показували на нього пальцями, усміхалися, фотографували й навіть махали. Не мрійте про такий, якщо вам неприємна увага.


Кермо ніяк не налаштовується, рульове управління легке, хоч і не дуже швидке (майже чотири оберти), але пропонує напрочуд хорошу керованість і навіть дає деякий зворотний зв’язок. Ну, звичайно, адже тут немає підсилювача. І все ж до певної міри я радий, що він не їде швидше, бо інакше ви б постійно були на межі того, що може витримати шасі.


Ami не квадратний — насправді це майже ідеальний прямокутник, — але він крихітний і легкий, тому прослизання на вузьких поворотах, у невеликі проміжки й особливо в тісні паркувальні місця — це особлива радість. Він навіть їде терпимо комфортно. З 14-дюймовими колесами й короткими пружинами, він не пестить, але вбирає в себе невеликі міські шрами й більш поблажливий, ніж можна було б очікувати, на лежачих поліцейських. Якщо ви, звісно, перед ними гальмуєте. Однак уникайте все ж бруківки за будь-яку ціну.


Захищеність від шумів досить жахлива — кузов, по суті, є ехо-камерою, та і звукоізоляція геть відсутня. І ці сидіння не дуже хороші. Не намагайтеся їхати довше, ніж пів години в Ami, бо гарантовано дістанете онімілу дупу. Знову ж таки, у цьому і є сенс. Це не автомобіль для далеких поїздок і призначений лише для коротких міських переїздів.


Проте, він приносить величезне, хоч і своєрідне задоволення. Не стільки через точність керування та збалансованість шасі (у нього майже немає шасі…), скільки через те, що він так чудово вписується в міське середовище. Ви відчуваєте себе менш вразливими, ніж в інших міських альтернативах, яким був Renault Twizy, наприклад, і, безумовно, краще захищені від негоди. Ami досить міцний, тому ви не відчуваєте загрози, коли повз вас із гуркотом проїжджають більші автомобілі (хоча я здригаюся, коли думаємо, яким може бути рейтинг EuroNCAP, бо тут немає ні подушок безпеки, ні бамперів, ні АБС).


Що ви отримуєте за свої гроші?

У нас ще немає ціни на Ami, але в Citroen вважають, що вона буде в районі 300 тисяч грн за одномісну вантажну версію (від от 6990 євро в Європі). Це звучить як великі гроші за автомобіль, який навіть не є автомобілем і може проїхати максимум 75 км на одному заряді, але справа не в цьому.


Тут ви негайно уявляєте, чому треба платити більше, якщо волаєте автомобіль зі всіма його атрибутами, наприклад, за Smart. Тут немає навіть центрального дзеркала в салоні, і саме цього найбільш не вистачає. Немає ліхтаря заднього ходу, дальнього світла (це не заради економії — просто немає сенсу), світла в салоні, обігрівача заднього скла.


У якому середовищі Ami має величезний сенс?

Там, де не дуже холодно, або спекотно, бо єдиний вентилятор обдуває теплим повітрям тільки центральну частину лобового скла, а через скляний дах влітку ця теплиця перетворюється на пательню. Хоч і є омивач скла, але в дощову погоду кожне скляна поверхня по колу однаково швидко запотіває.


Там, де ви не стаєте на заваді зі своєю повільністю. Там, де ви маєте тривалий доступ до звичайної розетки та плануєте маршрут так, що він не вимагатиме швидкого поповнення заряду.


І коли ви справді рахуєте вартість поїздок. Як для своєї маси та швидкості Ami витрачає забагато енергії — майже 8 кВт∙год на 100 км, але це все ще означає, що після заряджання за нічним тарифом вдома поїздка на 10 км вам буде коштувати всього одну гривну!


І приготуйтеся постійно відповідати на одну й ту ж пару питань про швидкість та запас ходу, бо ніхто не готовий почути правду. Просто кажіть: швидше за самокат та пробіг більше…


Вердикт

Citroen Ami — чи не найкраща та веселіша альтернатива міського громадському транспорту з його ризиковими примхами. Думайте про нього не стільки як про автомобіль, скільки як про найскладнішу у світі парасольку. Так, велосипед або електросамокат були б технічно ще ефективнішими, але на них ви фізично набагато вразливіші, а в українських погодних умовах власник/користувач Ami буде сухішим і щасливішим. Їздити на ньому не дуже весело, але весело користуватися. Принаймні у місті. Є радість у його простоті — у тому, як він спроєктований, та в тому, як Citroen пропонує цю дивакуватість. Він не вишуканий і не новаторський, але він веселий і цікавий, і якщо він переконає кількох киян їздити на ньому на роботу, а не простоювати в заторах у великому позашляховику, то це вже добре. Він міг би служити як третє авто в родині. Наприклад, для поїздки до найближчого магазину, коли дощ, а для авто з ДВЗ така коротка відстань вбивча. Ami Cargo до цього буде серед своїх на складах, де погана вентиляція. Сам по собі Ami — це така весела маленька штучка, така хороша в тому, що вона робить (щоправда, у межах своїх обмежених можливостей), і просто така до біса мила, що її неможливо не полюбити.


Технічні характеристики Citroen Ami Cargo
  • Електричний сінхронний мотор з постійними магнітами попереду впоперек
  • Потужність максимальна 6 кВт (8 к.с.)
  • Максимальний крутний момент 40 Нм
  • Передній привод
  • Підвіска попереду стійкі МакФерсона, позаду поздовжні важелі
  • 1-ступеневий редуктор
  • Максимальна швидкість 45 км/г
  • Розгін 0-45 км/г 10,0 с
  • Довжина/ширина/висота/база 2410/1390/1525/1728 мм
  • Місткість батареї 5,5 кВт∙г
  • Дорожній просвіт 100 мм
  • Діаметр розвороту 7,2 м
  • Шини 155/65 R14
  • Об'єм багажника 260 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 478/229 кг
  • Споживання середнє/запас ходу нормований (WLTP), 7,33 кВт∙г/100 км / 75 км
  • Споживання/запас ходу тестовий 8,0 кВт∙г/100 км / 69 км

    Ціна (орієнтовно) 300 000 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?