MG4: бюджетний електрокар, який таким не є


Електромобілі MG вже підняли хвилю своєю вартістю, запасом ходу та обладнанням, але ця модель прагне піти на крок далі. Пори те, що приваблива ціна є ключовою пропозицією для MG4, він також створений, щоб відповідати відомим масовим компактним електрокарам своєю динамікою, стилем і безпекою.

Фото: автор

Навіть невеликі електромобілі, такі як Hyundai Kona, Opel Mokka-e і Peugeot e-208, коштують відчутно більше за 1 млн грн, що приблизно стільки ж, скільки набагато більший сімейний хетчбек або кросовер. Якщо ви хочете їздити на повністю електричному сімейному кросовері, це буде ще дорожче.


Зазвичай, є винятки з правил, і MG4 є одним із них. Він має просторий салон, більш ніж гарне стандартне оснащення та пристойний запас ходу, й усе з початковою ціною менш за мільйон грн. Це один із найдешевших електромобілів у продажу та коштує набагато менше, ніж такі конкуренти, як Cupra Born, Renault Megane E-Tech і Volkswagen ID.3. Звісно, якби ті булі в офіційному продажу. А ті, що є в його ціновому діапазоні, усі завезені з Китаю — геть без гарантії, з азійським зарядним роз’ємом та інтер’єром із такого пластику, що не відлякує тільки покупців із притупленим нюхом.


Новий MG 4 — це далекоглядний автомобіль. На відміну від MG ZS, який базується на моделі з двигуном внутрішнього згоряння, MG4 був із нуля спроєктований як електричний. Він побудований на модульній масштабованій електричній платформі виробника (MSP), яка є задньоприводною, розрахований на колісні бази в діапазоні 2650–3100 мм і батареї місткістю 40–150 кВт·год, а також дає змогу встановити додатковий передній двигун для найпотужніших повноприводних версій. Ця архітектура незабаром стане основою більшості моделей MG, включно з низкою хетчбеків, SUV і спортивних автомобілів із низьким розташуванням акумулятора посередині автомобіля для максимальної практичності та зчеплення з дорогою.

Батарея є невіддільною частиною конструкції автомобіля і має товщину всього 110 мм, щоб хетчбеки та седани MG виходили справді низькопрофільними автомобілями. MG стверджує, що платформа також розроблена для впровадження 800-вольтної архітектури, а також, і це особливо інтригує, для інтеграції із системами заміни батарей, такими як Nio, яка починається впроваджуватися в Німеччині.


Наразі MG4 менш амбітний. Він працює на 400 В і живиться від батареї місткістю 51 кВт·год (50,8 кВт·год корисної), 64 кВт·год (61,7 кВт·год корисної) або 77 кВт·год (74,4 кВт·год корисної, але імпортер цю версію не постачає). Найменший блок акумуляторів — залізо-фосфатний, а два більших — нікель-кобальт-марганцеві.

Дві з трьох версій є тільки задньоприводними завдяки одному задньому двигуну потужністю 168 або 201 к.с. Якщо вам потрібен повний привод або ви просто хочете прискорюватися дуже, дуже швидко, є також двомоторний MG4 XPower потужністю 435 к.с.


Максимального запасу ходу в 435 км має бути достатньо для потреб більшості людей, а можливості заряджання MG4 дають змогу швидко поповнювати заряд під час тривалих подорожей. Так, 51-кіловаттна батарея може приймати 88 кВт за годину, тоді як 64-кіловаттна, як у моєму тестовому примірнику, — 140 кВт, тобто 25-хвилинного заряджання на відповідній станції вистачить на 300-400 км. А найбільша в модельному ряду 77-кіловатна здатна «прокачувати» через себе навіть 144 кВт/год.

MG4 — це останній автомобіль від MG, який сигналізує про наміри компанії щодо електрифікованого переосмислення. Компанія вже випустила гібридний кросовер HS та електромобілі ZS, MG5 і Marvel R, але саме MG4 потенційно змінює правила гри. Це п’ятидверний хетчбек, який, нібито, конкурує з такими моделями, як Volkswagen ID.3 та Nissan Leaf за розмірами, але водночас ні в чому не поступається більшості своїх конкурентів. І це не єдине, що хорошого в цьому автомобілі.


Насамперед це зовнішній вигляд. Хоча деякі виробники надають усім своїм автомобілям однаковий фірмовий стиль, MG відрізняється від інших, і, звичайно ж, не намагається нагадувати про минуле компанії з допомогою ретро-зовнішності.

У результаті MG4 є досить унікальним, з гладкою, загостреною, схожою на спортивний автомобіль передньою частиною, чистими лініями й високою, широкою та трохи метушливою кормою. Остання разом із чорним пластиком, який вкриває пороги та нижню частину дверцят, робить MG4 схожим на кросовер. Але пильне око помітить брак тут заднього склоочисника. Це тому, що MG стверджує, що задній спойлер автомобіля (з «подвійним крилом» на топових версіях) призначений для спрямування потоку повітря над склом. Хоча я волів б мати склоочисник, схоже, що скло залишається чистим і прозорим, навіть у найгірших погодних умовах.

Так, зовнішній вигляд MG4 суперечить смакам, але його чіткі, драматичні лінії, кутасті фари та цей спойлер гарантують, що він не загубиться в натовпі, особливо, якщо ви виберете відповідний колір — Volcano Orange, Dynamic Red або Holborn.


Дизайн MG4 помітно більше схожий на хетчбек, ніж у багатьох його конкурентів, що тяжіють до кросоверів. За довжиною 4287 мм, шириною 1836 мм і висотою 1504 мм він трохи коротший за Kia Niro та дещо довший і ширший за близнюків VW ID.3 і Cupra Born. Тим часом дорожчий Opel Mokka-e на 136 мм коротший і на 45 мм вужчий за MG4. Його найближчим аналогом є Renault Mégane E-Tech Electric, але Citroën ë-C4 і Peugeot e-2008 також полюють на тих же покупців, як і електричні версії Peugeot 308 і Opel Astra, коли вони вийдуть на ринок.

Українські ціни на MG4 починаються від 991 883 грн, і на цей момент на вибір доступні два варіанти силових агрегатів у наявності й дві комплектації та ще одна версія під замовлення. Модельний ряд починається зі стандартної комплектації STD, яка оснащена 168-сильним електродвигуном і батареєю на 51 кВт·год, що забезпечує запас ходу 350 км за комбінованим циклом WLTP. Версія Lux коштує від 1 102 059 грн і має більшу батарею (64 кВт·год), а також потужніший електродвигун (201 к.с.) і декларований запас ходу в 435 км.


Модель STD має практично все обладнання, яке тільки можна побажати: 17-дюймові легкосплавні диски, автоматичні світлодіодні фари, парк-пілот позаду, підігрів дзеркал заднього виду, 10,25-дюймовий сенсорний екран інформаційно-розважальної системи, 7-дюймовий цифровий щиток приладів, три USB-порти, клімат-контроль з тепловим насосом і повний набір засобів безпеки. Єдині зовнішні відмінності комплектації Lux — це модернізовані світлодіодні фари спереду, контрастний колір даху та цей подвійний спойлер. В іншому вона виглядає практично ідентично.


У салоні відбулися більші зміни: оздоблення зі синтетичної шкіри, підігрів передніх сидінь та електрорегулювання водійського сидіння, підігрів керма та регулювання підлоги багажника. Мультимедійну систему також модернізовано: покращена аудіосистема, з’явилися навігація та сервіси в реальному часі, система камер із 360-градусним оглядом і бездротова зарядка телефону.


Найбільші зміни зарезервовані для пакета технологій допомоги водієві MG Pilot. Обидві версії MG4 отримують автономне екстрене гальмування з функцією розпізнавання велосипедистів і пішоходів, адаптивний круїз-контроль з асистентом утримання в смузі та руху в заторах, розпізнавання дорожніх знаків із можливістю обмеження швидкості, попередження про втому водія та адаптивне головне світло фар, а також системи допомоги при зміні смуги руху, виявлення сліпих зон, попередження про перехресний рух ззаду та про відкриття дверей (попереджує, якщо ви збираєтесь вийти з автомобіля, коли ззаду є небезпека).

До переліку систем входить моніторинг тиску в шинах, а результат краш-теста EuroNCAP бездоганний — максимальні п’ять зірок.

Інтер’єр MG4 мінімалістичний та природно просторий

Оскільки акумуляторна батарея встановлена під кабіною, положення сидіння трохи вище, ніж в автомобілях із двигуном внутрішнього згоряння, але не набагато. Посадка водія добре продумана: це хетчбек у світі позашляховиків, і водій сидить низько, витягнувши ноги. Водійське сидіння непогано утримує в поворотах та разом із кермом має широкий діапазон регулювань, а видимість в усіх напрямках дуже хороша — звичайно, за винятком заднього скла, яке має високе підвіконне заради збільшення місткості багажника.


Мінімалістичний, просторий салон відповідає сучасній моді на електромобілі, хоча є більше ніж натяк на те, що MG черпав натхнення в преміальних німецьких брендів у розробці стилю інтер’єру MG4. Рульове колесо — це більш порівняно великий квадрат з округленими кутами, ніж коло, та трохи схоже на кермо BMW iX — його приємно тримати в руках, і воно оздоблене високоякісною шкірою. Цифровий приладовий дисплей міг би бути взяти з VW ID.3, а важелі під кермом не здавалися б недоречними в Audi. Кнопки на спицях керма ґрунтовні та чутливі, що додає враження непоганої загальної якості. Функцію деяких кнопок також можна налаштувати за бажанням власника, що є дуже зручною функцією. Усе це треба сприймати як позитив, оскільки MG явно зробив серйозну спробу створити сучасний інтер’єр.


Слід визнати, що деякі матеріали справді відображають нижчу ціну MG4 та не зовсім відповідають стандартам таких брендів, як Hyundai та Kia. Не треба забувати, що з моменту перезапуску MG під парасолькою SAIC він позиціонується як бюджетний бренд, а створити хороший інтер’єр бюджетного автомобіля — це, мабуть, більший виклик, ніж просто покрити кожну поверхню блискучим металом та шкірою. Це мистецтво, яке Dacia опанувала, але MG все ще вчиться. З огляду на це, MG4 — це квантовий стрибок від оригінального MG5, і загальне враження залишається позитивним, а кабіна виглядає досить шикарною.


Часто автомобілі з бюджетним ухилом економлять на інформаційно-розважальних технологіях, але MG4 протидіє цій тенденції. Перше, що вражає вас у 10,25-дюймовому дисплеї, це наскільки висока його роздільна здатність. Головне меню містить віджети, які забезпечують легкий доступ до основних функцій. Унизу також є фізичні клавіші швидкого доступу, у тому числі для домашньої сторінки, клімат-контролю та гучності. Одна проблема полягає в тому, що всі налаштування клімату можна здійснити лише на екрані, і вони незручні. Для зміни температури та швидкості вентилятора потрібно цілитися в невеликі повзунки, а в дорозі таке відволікання стає небезпечним. Варто витратити час на те, щоб розібратися з усіма опціями перед першим виїздом, оскільки цей екран контролює всі аспекти роботи автомобіля.

Час завантаження системи нормальний, але це не найшвидша система на дотик. Підключення смартфонів через Apple CarPlay і Android Auto є принаймні стандартним, хоча жодне з них не є бездротовим.


На майже квадратному цифровому екрані приладів відображається забагато різної інформації водночас. Графіка проста й досить чітка, але, як і на центральному дисплеї, багато дуже дрібних шрифтів, які потребують окулярів, якщо у вас неідеальний зір.

На високо розташованій полиці в центрі розміщено бездротовий зарядний пристрій, поворотний селектор приводу та кнопка стоянкового гальма, а якщо підняти поверхню панелі, знайдеться місце для зарядних кабелів.


Незважаючи на порівняно низьку лінію даху MG4, він пропонує хороший простір у салоні. Доступ до задніх сидінь здійснюється через широкі дверні отвори, що завжди особливо вітається батьками, які намагаються посадити своїх дітей в автомобіль. Там вони знайдуть точки кріплення ISOFIX на двох крайніх сидіннях. Ззаду можуть поміститися троє дорослих, хоча комфортніше буде лише двом. Втім, тут достатньо місця для ніг і над головою, а підлога майже повністю рівна.


MG4 не такий просторий ззаду, як VW ID.3, але завдяки короткому капоту та довгій колісній базі, він усе одно просторіший, ніж звичайний сімейний хетчбек. До того ж оскільки заднє сидіння нахилене сильніше, воно забезпечує зручніше положення для сидіння, ніж у переважної більшості електромобілів, що робить задню частину MG4 краще пристосованою для дорослих.


З об’ємом 363 літри багажник MG4 не є найбільшим у своєму класі, хоча не поступається, наприклад, Volkswagen Golf. І VW ID.3, і Cupra Born пропонують 22 літри додаткового вантажного простору, а Megane E-Tech лідирує з його 440-літровим багажником. Але у MG4 немає порога, що стирчить, на відміну від Renault. Ви також отримуєте додатковий простір для зберігання під підлогою багажника, який ідеально підходить для зарядних кабелів, але під капотом попереду немає місця для зберігання, якщо вам це цікаво. Точніше, його не запроєктували, хоч за відсутності приводної механіки під кришкою там вдосталь простору, щоб навіть покласти запасне колесо, якого MG4 якого позбавлений на догоду ремкомплекту.


Запускається MG4 без кнопки, у чому схожий на запуск інших електромобілів, таких як Tesla Model 3 та VW ID.3: маючи ключ при собі, ви просто сідаєте в автомобіль, натискаєте на педаль гальма та відразу обираєте рух за допомогою «шайби» регулятора. Наскільки спритно автомобіль рушає з місця, залежить від обраного режиму водіння. За замовчуванням це «Нормальний», а інші режими — «Сніг», «Еко» та «Спорт». Існує також кастомний, у якій водій може обрати власні уподобання щодо обважнення керма, рівня рекуперації енергії гальмування та реакції на натискання педалі акселератора, та, що незвично — гальма.

Один із трьох режимів рекуперації можна вибрати окремо. Спочатку здається незручним робити це через меню на сенсорному екрані, але можна призначити цю функцію на кнопку на кермі, якщо ви, ймовірно, будете змінювати її на ходу. Це варто зробити, наприклад, використовуючи максимальну рекуперацію під час руху містом, а на автостраді — мінімальну. Є варіант адаптивної рекуперації, але я не раджу її використовувати, бо ви ніколи точно не знаєте, на яке уповільнення розраховувати. Однак, незалежно від обраних налаштувань, це ніколи не буде їздою в одну педаль.


Модель Lux дістала електромотор потужністю 201 к.с., щоб допомогти подолати додаткову вагу більшого акумуляторного блоку, але секундомір показує, що вона повільніша, ніж варіант початкового рівня зі 168 к.с. — 7,7 проти 7,5 секунди до 100 км/год. Але не звертайте уваги на цифри, оскільки MG4 відчуває себе досить швидким у всіх сценаріях.

Обидва варіанти мають однаковий крутний момент 250 Нм і максимальну швидкість 160 км/год. 435-сильний XPower (під замовлення) з двома двигунами та приводом на всі колеса налякає багато суперкарів на прямій із розгоном до 100 км на годину за 3,8 секунди, хоч і коштує, щонайменше, утричі дешевше (попередньо 1 280 000 грн).


Більш релевантним показником реального водіння є час прискорення від 0 до 50 км на годину, тому що MG4, ймовірно, проведе більшу частину свого життя в місті та навколо нього, пересуваючись у заторах. Lux витрачає на це 3,5 секунди, хоч не відчуває себе швидким під час старту з місця в нормальному режимі, ще менш використовує всі свої таланти в економічному, але наздоганяє в спортивному, витрачаючи всього на 5 % більш енергії.

Разючим є те, що MG4 також дуже тихий — навіть у порівнянні з очікуваною тишею від стандартного електромобіля. Це стосується і відсутності дорожнього шуму на якісному асфальті, і реву вітру над автомобілем, що робить його розслаблюючим способом подорожувати на великі відстані.


І теоретично він може здійснювати довші подорожі — до 450 кілометрів, залежно від комплектації. Для цього середній показник споживання енергії тестового Lux становитиме близько 16 кВт·год/100 км, що цілком можливо для MG4 за певною стриманості та сприятливій погоді. Звичайний рух містом взагалі потребує 13,0 кВт, тож батареї вистачає на 420 км, тоді як взимку або при швидкісній їзді автомагістраллю витрата електроенергії, найшвидше, наблизиться до 19,5 кВт·год/100 км, а запас ходу зменшиться ближче до 300–350 км.

Шкода, що зарядка змінним струмом початкової версії обмежена до 7 кВт, хоча це не проблема для тих, хто переважно заряджає свої електромобілі вдома. Вісім годин живлення за нічним тарифом має вистачити на 100 %. Lux заряджається швидше — до 11 кВт/год від потужної розетки в вашому гаражі.

А ще MG4 може не тільки приймати, а й віддавати в режимі потужного накопичувача. Якщо в вашій оселі зникло світло, або на пікніку маєте заживити холодильник чи кавоварку, MG4 здатний повертати в мережу 2,2 кВт через відповідний адаптер.


Найбільший сюрприз полягає в тому, як MG4 їде. Це справді велике задоволення з відмінним балансом — 50:50 між вісями, як заявляє виробник. Системи контролю тяги та стабілізації роблять його абсолютно безпечним і зручним для всіх, але водночас не надто відвертають від задоволення від водіння.

Вимогливим водіям сподобається задній привод, який робить його більш спортивним, ніж очікувалося, коли ви натискаєте на акселератор. Ці переваги можуть бути не дуже очевидними для багатьох водіїв, але вони є суттєвими, якщо їх шукати. У MG4 рульове управління приємно не зіпсоване паразитним крутним моментом від приводу, а відчуття, що двигун вас штовхає, а не витягує з поворотів, завжди радує.


Оскільки між передніми колесами немає двигуна та трансмісії, вони мають нелімітований простір для повороту, що дає MG4 фантастично малий радіус розвороту. Цифра 2,8 повороту керма від упору до упору створює враження, що рульове управління досить повільне, але це просто результат того, колесам в арках треба пройти великий шлях. Однак хотілося б більше зворотного зв’язку.

До того ж MG4 має відносно м’яку підвіску, яка дозволяє кузову більше рухатися у віражах, ніж цього очікуєш від електрокара. У результаті він може здаватися трохи відстороненим і менш прив’язаним до дороги. Тобто MG не дозволила автомобілю настільки залучати водія коштом комфорту, і MG4 з апломбом долає нерівності, лежачих поліцейських і вибоїни. Це відмінна універсальна машина з непогано відшліфованим шасі. Єдині дорожні умови, де воно нервує, — це потрощений, багатошарово латаний асфальт.


Системи допомоги водієві залишають змішані відчуття. Наявність стандартного адаптивного круїз-контролю з функцією утримання в смузі руху само по собі сприймаєтеся неочікуваною щедрістю, але система часто діє панічно й ривками. З іншого боку, система допомоги в утриманні в смузі руху абсолютно ненав’язлива, й автоматичне екстрене гальмування також не спричиняло жодних проблем.

Тож якщо ви не шукаєте продукт преміумкласу, то здебільшого критичні зауваження до MG 4 — це швидше набір причіпок, ніж суттєві недоліки. Автомат включення фар спрацьовує зарано, а дальнє світло включається запізно, перемикання на радіо — це справжній квест, керування гучністю різними кнопками неузгоджено, клімат-контроль доводиться виставляти на 28 градусів, щоб не мерзнути, гальма сприймаються малочутливими, а щиток приладів перевантажений. Усе це схоже на дитячі хвороби, які мають бути виліковні, тож володарю слід слідкувати за оновленнями ПЗ свого MG4, не чекаючи візиту до СТО, бо це стається не часто. MG каже, що всі його електричні моделі треба обслуговувати раз на рік або кожні 24 000 км, залежно від того, що відбудеться раніше.


Вердикт

MG4 — це більше, ніж просто бюджетний електромобіль. Він добрий в управлінні, має пристойний запас ходу й також досить комфортний. Він не такий практичний, як кросовери Kia Niro EV, Hyundai Kona Electric і власний ZS EV від MG, але MG4 однаково є працьовитим сімейним автомобілем, і його привабливий зовнішній вигляд може легко привернути покупців. MG4 змінив правила гри не тільки для бренду MG, але і для всього конкурентного середовища. Частково це пов’язано з привабливою ціною, яка є достатньою причиною для того, щоб вважати його випереджаючим будь-яких потенційних конкурентів. І нехай існують недоліки, які дещо захмарюють задоволення від володіння, є припущення, що MG зможе все полагодити дистанційно.


Технічні характеристики MG4 LUX
  • Електричний сінхронний мотор з постійними магнітами позаду впоперек
  • Потужність максимальна 150 кВт (201 к.с.)
  • Максимальний крутний момент 250 Нм
  • Задній привод
  • Підвіска попереду стійкі МакФерсона, позаду багатоважільна
  • 1-ступеневий редуктор
  • Максимальна швидкість 160 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 7,9 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4287/1863/1504/2705 мм
  • Місткість батареї 64 кВт∙г
  • Дорожній просвіт 150 мм
  • Шини 205/60 R16
  • Об'єм багажника 363/1177 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1685/448 кг
  • Споживання середнє/запас ходу нормований (WLTP), 16,6 кВт/100 км / 435 км
  • Споживання/запас ходу тестовий 16,0 кВт∙г/100 км / 500 км

    Ціна від 986 738 грн (STD, 51 кВт∙г)
    Ціна тестового 1 184 453 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?