Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму


Peugeot 308, який раніше вважався одним із головних конкурентів у жорстко конкурентному С-класі, повертається у вигляді абсолютно нової моделі, яка відрізняється дизайном та вишуканістю. Знаменуючи нову еру для французького бренду, це перша модель із новою емблемою компанії, а також така, що доступна як із ДВЗ, так і у формі гібрида PHEV, а також повністю електричній. Я тестую більш традиційний дизельний варіант, що є єдиним наразі моторним варіантом для українців.

Фото: автор

Цього разу я маю намір з’ясувати, чи зможе абсолютно новий середньорозмірний хетчбек Peugeot 308 повернути динамічну манеру старого Peugeot. Це вже вдруге, коли компанія переробила номенклатуру моделі 308 в Golf-сегменті, а також перебудувала й довела архітектуру старої версії, зберігши при цьому порівняно мініатюрні пропорції 308-го в класі, де набагато більші автомобілі стають усе більш і більш поширеним явищем.


Для Peugeot стало звичкою обмежуватися більш компактним сегментом ринку сімейних хетчбеків: можливо відтоді, як витончений 306-й прийшов на зміну стрункому 309-му в 1993 році і, запропонувавши щось трохи більш мініатюрне за норму, показав, що менший може бути кращим у всіх відношеннях.

Peugeot знає дещо про те, як зробити гарний хетчбек. Французький автовиробник часто віддавав перевагу автомобілям, які приваблюють покупців справжнім відчуттям бажаності – від культових моделей 205 і 306 80-х і 90-х років до сучасного 208-го.


Разючий – одне зі слів, яке спадає на думку при першому погляді на абсолютно новий Peugeot 308. Особливо, коли дивишся на автомобіль спереду, де кутасті, тонкі фари оснащені світлодіодною матричною технологією та виразними денними ходовими вогнями з «іклами». Решітка радіатора також відмінна й несе нову емблему бренду, а значок 308 гордо сидить на передньому краї капота, як і на інших останніх моделях Peugeot. Особливий стиль 308-го змушує деяких конкурентів відчувати себе трохи пересічними та, безумовно, допомагає 308-му вирізнятися на переповненому ринку хетчбеків.

Конкуренція є жорсткою, і такі популярні моделі, як Ford Focus, VW Golf, Opel Astra, Mazda 3, SEAT Leon та корейська пара Kia Ceed та Hyundai i30 змагаються за увагу покупців. Більш преміальні суперники з’являються у вигляді Audi A3, BMW 1-серії і Mercedes A-класу, але новий 308-й, здається, більш не боятиметься боротися із цим талановитим тріо.


У технічному плані новинка відрізняється від двох попередніх генерацій Peugeot 308, пропонуючи можливість різних типів приводу, включно з електричним. Це сталося завдяки використанню оновленої архітектури EMP 2 v3 від Stellantis, що також є основою для нових Opel Astra і DS 4, серед інших.

308 збільшився в розмірах, перед усім в довжину – на 11 см. Частково це сталося коштом довшого носа, який допоміг поліпшити загальні пропорції, але корисно, що колісна база збільшилася на 55 мм, що сприяло збільшенню простору для задніх пасажирів. Дах опустився на 20 мм, і це можна відчути, сидячи на задніх сидіннях. Підняті вгору бічні вікна посилюють це відчуття. Ці загальні пропорції автомобіля надають йому помітно більш спортивного вигляду, ніж у старого 308-го.


Усе стає ще краще, коли ви сидите в салоні 308-го, де помітно, наскільки багато уваги Peugeot приділив підвищенню загальної якості. Кокпіт тепер складається з розумних, сміливих геометричних ліній, помірно дорогої металізованої обробки і привабливого декоративного текстилю базової версії. І це значне поліпшення сприйняття якості для автомобіля, який відчуває себе справжнім опонентом преміуммоделей, таких як Audi A3, і перевершує VW Golf, про що ще кілька років не біло й мови.


Це додатково підкреслює стандартна комплектація Allure, що досить щедра і включає 16-дюймові легкосплавні диски, цю чудову металізовану зелену фарбу, безключовий доступ та запуск двигуна, світлодіодні фари з автоматом дальнього світла, роздільний клімат-контроль, обігрів лобового скла та передніх сидінь, парк-пілот позаду та камеру, автомат гальмування в місті та систему утримання в смузі, а також мультимедійну систему з двома екранами та бездротовим підключенням Apple CarPlay/Android Auto.

Для покупців, які бажають витратити трохи більше, є псевдоспортивна модель GT, яка має відповідні зовнішні риси, а також додає шкіряний салон, обігрів керма, адаптивний круїз-контроль із додатковими системами допомоги водію, 3D-щиток приладів, навігацію, матричні фари та парк-пілот попереду.


У переліку опцій ще залишаються бездротова телефонна зарядка, різні варіанти шкіряного оздоблення, ергономічні крісла з електрорегулюванням водійського та 690-ваттна аудіосистема Focal.

З часу створення системи управління Peugeot i-Cockpit пройшло більш за 10 років і вона тепер присутня в усьому модельному ряді компанії, у тому числі і в цьому Peugeot 308. Специфічна посадка водія, низько розташоване зменшене кермо та високо розміщений цифровий екран приладів – це було й залишається спробою Peugeot переосмислити звичну схему управління.


Навіть після десяти років звикання до неї є ті, хто випробують таке компонування і все ще вважають його неінтуїтивним, не отримають задоволення від вільного огляду приладів, та й керованість автомобіля мало виграла від того, що кермо меншого діаметру було розташовано нижче.

Хай там як, але якби дизайнерів Peugeot можна було відговорити від ергономічного перевороту, це б уже, напевно, сталося. А за ці роки на вівтар ергономіки було принесено багато перевірених часом умовностей. Коли у 2013 році вийшов останній Peugeot 308 (2013–2021), він мав спідометр і лічильник обертів, чиї звичайні положення (оберти зліва, швидкість справа) були змінені, а лічильник обертів тепер градуйований проти годинникової стрілки, щоби бути більш читабельним у нову еру i-Cockpit. Мені це ніколи не здавалося інтуїтивним мисленням, але орієнтація приладів збереглася й  у новому 308-му, хоча й на повністю цифровій приладовій панелі, яка входить у стандартну комплектацію.


В інших частинах 308-го були досягнуті помітні успіхи. Передні сидіння автомобіля пропонують гарну підтримку й достатній комфорт, хоча високим водіям може знадобитися трохи більший діапазон регулювання підголівників і поперекової підтримки. Місця на другому ряду залишаються досить обмеженими за стандартами класу – достатньо хорошими для дітей молодшого віку, але, звичайно, не для високих дорослих, оскільки місця для голови та колін не вистачає. Як згадувалося, 308-й має нижчу лінію даху, ніж Ford Focus та VW Golf, і вона ще більше звужується до задньої частини автомобіля. Хоча ця особливість дизайну допомагає 308-му виглядати досить спортивно, саме вона і зменшує внутрішній простір.


Простір багажника має досить високу завантажувальну кромку, а його максимальний об’єм становить 412 літрів, що менше під віконною лінією, ніж у старого 308-го, але достатньо, наприклад, для складених дитячих колясок. За місткістю багажника 308-й кращий за Golf, Focus та Kia Ceed, хоча не зрівняється зі Skoda Octavia, яка пропонує 600 літрів, що залишається найкращим показником у своєму класі.


308-й став першим Peugeot, який дістав оновлений користувацький інтерфейс для налаштування інформаційно-розважальної системи i-Connect. Хоча це величезне покращення порівняно із системами попередніх моделей, він усе ще не позбавлений недоліків.


З найкращого боку – це сам екран. Роздільна здатність дуже висока, графіка чітка і ясна, а картинка камери заднього виду виглядає так само детально, як і найкращі системи на ринку. Час завантаження також відмінний, хоч будь-яка затримка сприймається вічністю, коли ви на морозі чекаєте, щоб включити підігрів крісел та керма.

А ця система Peugeot останнього покоління така, з якою у вас немає іншого вибору, окрім як взаємодіяти безпосередньо. На кермі або центральній консолі немає джойстика для керування, і хоча деякі функції голосового управління допомагають, це означає, що ваш екран дуже швидко забруднюється від натискань і свайпів.


Зручність використання підвищується завдяки ряду ярликів «i-toggle», розташованих під екраном. Їхні функції визначаються водієм за допомогою тривалого натискання на відповідну «кнопку» і відповідного підтвердження в меню екрана. Але, на мою думку, i-toggle – це красиве НЕвирішення проблеми: вибір із переліку можливих віджетів не досить багатий, а сама панель, окрім зручного кута нахилу, виглядає зайвою – дешевше і практичніше було б просто інтегрувати її в сам екран. Не кажучи про те, що оперування апаратними кнопками та регуляторами все ще є набагато кращим – як тими, що розташовані під i-toggle.

Більш стабільності потребує бездротове підключення смартфонів: воно рветься безповоротно за тимчасовим зникненням інтернету і вимушує заново налагоджувати зв’язок вручну кожного разу. Або… використовувати дріт.


Система не така швидка, як деякі інші, а ще вона досить чітко визначає, до яких функцій можна дістати доступ під час руху. До того ж вона попередить вас, якщо ви занадто довго дивитеся на неї, а не на дорогу попереду. Це може здатися хорошою функцією безпеки, але набагато краще було б мати систему, яка сама по собі менше відвертає увагу.

Преміальне позиціювання Peugeot 308 видно з того факту, що зараз це передньоприводний автомобіль безальтернативно лише з автоматичною коробкою передач у класі, у якому в Європі все ще продається багато автомобілів із ручним керуванням трансмісії. Отже, який би 308-й в Україні ви не обрали, ви отримаєте лише дві педалі та лише 1,5-літровий 4-циліндровий дизельний двигун BlueHDi зі 130 к.с. Досить непогана потужність, але її не так уже й важко перевершити в цьому класі у 2023 році, включно з досить флегматичними 12,0 с для досягнення 100 км/год.


Не зважаючи на це, цей автомобіль чудово використовує свій двигун. Він споживає в середньому 5,2 л/100 км, а єдине, що може відволікати – це характерний дизельний гуркіт, особливо після холодного пуску. Двигун стає також трохи гучнішим, коли ви розкручуєте його, хоча крутний момент на низьких та середніх обертах більш ніж достатній, і робить 308 таким швидким при різкому прискоренні, яким дійсно має бути будь-який звичайний п’ятидверний хетчбек. Тому вам не доведеться надто турбуватися про динаміку в повсякденній їзді.


На стале прискорення працюють і близько розташовані передачі 8-ступеневої коробки передач 308-го, тож він обганяє з розумною наполегливістю. Двигун також має пристойну реакцію на дросельну заслінку й корисний сплеск турбонаддуву, який ви можете підтримувати, якщо ви вирішите вибрати передачі самостійно.

І це часто є ключем до отримання найкращого від автомобіля, коли ви прагнете досягти швидшого прогресу або просто насолодитися тим, що ви робите за кермом. Якщо залишити коробку передач Peugeot виробництва Aisin на самоплив, може здатися, що вона повільно перемикається на нижчу передачу, надмірно прагне перемикнутися на вищу та і взагалі занадто полює за пошуком ідеальної, тоді як має просто дати двигуну тягнути вперед.


Згадуючи великі гарячі хетчбеки Peugeot минулого, ви можете бути прощені за очікування, що остання модель 308 буде справжнім задоволенням для водія. На жаль, це не зовсім так, і перші ознаки цього стають очевидними, як тільки ви сідаєте на водійське сидіння, адже спроба знайти зручне положення для водіння може бути дещо важкою справою.

Огляд уперед обмежений, тому що ви сидите досить низько в автомобілі. Якщо ви низького зросту, вам доведеться підняти сидіння високо, а рульове колесо встановити низько, щоб мати змогу добре бачити циферблати, які починають височіти над окрайкою капота, що виглядає трохи дивно. Але принаймні роблять використання проєкції показань на скло майже зайвим.


308-й досить маневрений у місті та за його межами, а його швидке рульове управління забезпечує хороше відчуття і точність. У нього є привабливе відчуття плавності та гнучкості. Проте знадобиться звикання через те, що підсилювач керма на низьких швидкостях працює потужніше, ніж це потрібно іншим виробникам. Це призводить до того, що вага керма 308-го помітно змінюється зі збільшенням швидкості.

Peugeot 308 вражає вас як автомобіль з особливою динамічною врівноваженістю, що досягається достатнім ходом коліс і спритністю підвіски, помірною, але добре налаштованою жорсткістю пружин, амортизаторів і стабілізаторів поперечної стійкості та не більшою підресореною масою, ніж це абсолютно необхідно.


Таке поєднання дає змогу автомобілю вести діалог із дорожнім покриттям, а не вступати з ним у запеклу боротьбу, і в результаті створювати дійсно приємний, вільний динамічний характер. Виїжджайте на звивисту відкриту дорогу, і цей автомобіль може багато чого запропонувати. Рульова рейка насправді має подовжене передавальне відношення, ніж у багатьох хетчбеків, але вона з’єднана із шасі, яке відчуває себе природно рухливим і яке може прокладати шлях так, начебто ви долаєте повороти від руху єдине тільки зап’ясть, і виходить із них з апетитом до більшого, ніж ви не очікуєте від сімейного авто.


Попри екошини, рівень зчеплення з дорогою у 308-го пристойний, а повороти він проходить чітко і з відчуттям застібання «блискавки». Шасі досить добре протистоїть крену кузова, а на виході з повороту тримається траєкторії, трохи покладаючись на постійно ввімкнений, але ледве помітно залучений трекшн-контроль.


Peugeot й досі не пропонує для 308-го регульованих амортизаторів, але і водій, і пасажири знайдуть їзду цілком комфортною, оскільки підвіска 308-го здатна адекватно згладжувати будь-які нерівності на дорозі. 308 GT на 16-дюймових дисках показує приємно тиху на гнучку їзду, з помітним підвищенням шуму тільки на щербатому асфальті. Найкращою порадою буде (як це часто буває) – якщо ви хочете, щоб цей автомобіль працював якнайкраще, утриматися від спокуси взути його в щось крупніше.


Звісно, на 18 дюймах 308-й поїде гостріше. І все ж я розпочав цей тест із думкою, чи зможу побачити повернення динамічного шарму, завдяки якому Peugeot завоював свою сучасну репутацію у 1980-х і 1990-х роках. Виявилося, що це може бути реалістичною надією. Що в сімейному автомобілі, сконфігурованому для того, щоби бути досить компактним і комфортним, ця компанія все ще спроможна встановити високий стандарт їзди й керованості. На ринку, переповненому непотрібною вагою та складністю, це обнадійлива новина.


Вердикт

Третє покоління 308-го не є настільки досконалим продуктом, щоб стати найкращим у своєму класі, але в тому, що є його пріоритетами, він справляється з поставленими завданнями. Він елегантний і привабливий як зовні, так і всередині, а також вишуканий і приємний в управлінні. Він має силовий агрегат, який добре справляється з повсякденністю та економний. Вдосконалені бортові технології та пристойний рівень доопрацювання – це плюси, які допомагають зробити 308-й бажаним вибором. Але його тісні задні сидіння не припадуть до душі корпулентним пасажирам. Ті, хто шукає практичність, швидкість або статус, можуть знайти щось краще, але покупці, які потребують сімейний хетчбек, що пропонує трохи більше характеру й галльського шарму, ніж інші, хоч і дешевші, але мейнстримні конкуренти, можуть знайти Peugeot 308 цікавим варіантом. Французький сімейний автомобіль наділений атмосферою якості, а це означає, що навіть преміальні хетчбеки будуть у нього під прицілом.


Технічні характеристики Peugeot 308 BlueHdi 130 АКПП-8
  • 4-циліндровий дизельний, попереду впоперек
  • Об`єм 1999 см3
  • Максимальна потужність 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 300 Нм при 1750 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швідкість 202 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 12,0 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4367/1852/1441/2675 мм
  • Діаметр розвороту 10,5 м
  • Дорожній просвіт 140 мм
  • Шини 205/55 R16
  • Об'єм багажника 412/1323 л
  • Об'єм паливного бака 53 л
  • Споряджена маса 1362 кг
  • Корисне навантаження 588 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 4,5/3,8/4,0 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 5,9/4,6/5,2 л/100 км

    Ціна від 1 047 270 грн
    Ціна тестового 1 146 327 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?