Citroen C4 X: незвичніше незвичнішого


Метою Citroen під час створення C4 X було створити продукт для доступного сегменту ринку сімейних автомобілів — більш елегантний, ніж типовий великий хетчбек або компактний позашляховик, з більшою аеродинамічною ефективністю і не менш практичний. Досить жорстке завдання.
Використовуючи відому платформу, Citroen C4 X підсилює пропозицію французького бренду формою, яка розмиває межу між традиційними сегментами. І навіть між не зовсім традиційними. Попри те, що ця модель дуже схожа на C4, вона набуває більш практичних рис, які можуть зробити її більш привабливою для покупців.

Фото: автор

Багато автовиробників, як і раніше, прагнуть зайняти якомога більше ніш на ринку, але деякі з них, такі як Citroën, вважають, що принаймні деякі клієнти готові повернутися — до більш низьких і струнких варіантів.

Насправді стає досить важко встигати за кількістю альтернативних варіантів кросоверів, які представляють французькі бренди, що входять до групи Stellantis. Citroën розпочав зі свого потужного фастбека C5 X у 2021 році, для якого у 2022 році компанія Peugeot випустила брата-близнюка у вигляді моделі 408.


Предметом цього дорожнього тесту є більш компактний і доступний варіант на подібну тему. Ви можете подивитися на Citroen C4 X і подумати, що ж це таке? З одного боку, він виглядає як кросовер через немаленький кліренс у 200 мм. З іншого боку, це схоже на конструкцію з трьома об’ємами, що асоціюється із седанами. Але технічно це не є ні тим, ні іншим, принаймні за словами Citroen. Ось звідки з’являється частина назви «X», оскільки Citroen почав використовувати її для моделей, які порушують загальноприйняті правила.


Citroën C4 X — це наче збільшена версія хетчбека C4, який сам по собі вже є кросовером, але шляхи його зростання можуть бути не зовсім такими, як ви очікуєте, зважаючи на його модельну номенклатуру. Замість того, щоб рости вгору, C4 X трохи витягнувся в довжину, що набагато більше нагадує седанні адаптації середньорозмірних хетчбеків 1980-х і 1990-х років, ніж будь-які сучасні кросоверні перетворення.


C4 X значною мірою використовує листовий метал хетчбека C4. Уся передня частина, лобове скло й бічні двері перенесені без змін. Відмінність полягає в задній частині, де C4 X здобув витягнуту конструкцію, а кришка багажника конвертувала його в седан.


Будучи чимось на зразок п’ятидверного кросовера-хетчбека, Citroën C4 в будь-якому випадку передав багато ДНК дизайну позашляховика цьому C4 X. У результаті автомобіль має цікаво змішаний профіль кузова, і є частково кросовером, частково хетчбеком і частково седаном. І це досить типово для Citroën — бути на 100 % незвичним.


З маленькими й тонкими (за сьогоднішніми мірками) 17-дюймовими колесами, порівняно високою посадкою і довгими передніми й задніми звисами (як наслідок поперечного розташування двигуна й подовженої задньої частини), C4 X не має того, що багато дизайнерів назвали б «стійкою». Він громіздкий — і в деяких місцях майже незграбний. Але, як і хетчбек C4, він виразний, а подовжений силует надає йому певного балансу і витонченості в загальних пропорціях.


Завдовжки 4,6 м він на 240 мм довший за хетчбек C4, але вся ця додаткова довжина припадає виключно на задній звис. Додатковий простір у задній частині салону було створено коштом більшого кута нахилу задніх сидінь, але більша частина додаткового простору розмістилася в багажнику.


Відчинивши його, ви знайдете 510 літрів простору — проти 380 літрів у хетчбеку. Але не поспішайте радити, бо фактичний отвір багажника набагато вужчий. Він усе ще достатньо великий, щоби помістити валізу, але з об’ємними речами все не так просто. І ви швидко наштовхнетеся на ліміт, що встановлює жорсткий дах цього відсіку. Попри те, що C4 X йде стопами Bentley Continental GT, обравши стрімкий фастбек як тип кузова, це не додало йому очікуваної практичності. Ця маленька кришка імовірніше говорить на користь економії. І якщо в повсякденної експлуатації це не дуже заважає, то для подорожей набагато краще підходить ліфтбек у стилі Skoda Octavia.


Щоб не отримати седан, з’явилася нова дуже похила лінія даху, задній склоочисник зник, що не є ідеальним рішенням. З іншого боку, C4 X не має такого спойлера, як C4, який перекриває заднє скло, і це значно покращує оглядовість. Сама кришка багажника має високу лінію, і це помітно на дорозі. Подивіться в дзеркало заднього виду — там не так багато можна роздивитися, тому що заднє скло доволі вузьке, а його розташування таке, що ви бачите більше неба, ніж дороги.


Салон Citroen C4 X ідентичний салону C4, і це не так уже й погано, оскільки він добре продуманий і має гарний дизайн, хоч і зібраний переважно із жорсткого пластику. Багатофункціональне кермо приємно тримати в руках, і воно не переповнене кнопками, що полегшує навігацію. Попереду водія розташований невеликий цифровий дисплей, який зі смаком підсвічується з боків, надаючи щитку приладів більшої візуальної глибини. Натисканням на кнопки в торцях перемикачів під кермом ви зручно керуєте інформацією, що буде у вас перед очами: лівим змінюєте відображення приладів, правим звертаєтеся до бортового комп’ютера.


Усі версії C4 X дістали новітню інформаційно-розважальну систему MyCitroën Drive Plus, яку вже можна було побачити на C5 X. Це 10,0-дюймовий сенсорний екран з інтегрованою навігацією та бездротовим підключенням смартфонів (опція) — як для пристроїв Apple, так і для Android. Ця рідна мультимедійна система Citroen проста у використанні. До того ж Citroen зберіг такі бажані та напрочуд зручні фізичні елементи керування для гучності, налаштування температури та клімату, а також для переходу в головне меню або загальних налаштувань авто. Окрема подяка за «сходинку» перед екраном, на яку зручно опиратися пальцям під час керування сенсорними функціями.


Шкода, що Citroën для Х не подовжив колісну базу C4 хоча б трохи, але, можливо, це було б більше, ніж дозволяла платформа. А так C4 X не набагато просторіший за звичайний хетчбек, хоч пасажири ззаду не матимуть багато нарікань на вільний простір. Тут достатньо місця над головою і для колін, а передні сидіння розташовані досить високо, щоби пасажири на задніх могли підставити під них стопи. Дарма що ззовні здається, начебто дах похилий, всередині цього не помітно.


Багато зусиль було докладено до того, щоб зробити комфорт пріоритетом. І це освіжає на фоні інших виробників, які зосереджуються на тому, щоб зробити свої автомобілі спортивними та динамічними, збільшуючи розмір коліс та посилюючи підвіску. Частково комфорт можна пояснити запатентованою підвіскою Citroen з гідравлічними подушками, яка покращує поглинання нерівностей.


Принципово, підвіска звичайна — на гвинтових пружинах, зі стійками МакФерсона на передній осі й торсіонною балкою ззаду. Але Citroën додає амортизатори Progressive Hydraulic Cushion і стверджує, що прогресивне управління демпфуванням цієї системи на межі ходу дає змогу м’якше спрацьовувати пружинам автомобіля в цілому й покращує загальний комфорт під час їзди. (У цьому випадку ці амортизатори так працюють як на стиснення, так і на відбій на передній осі, а на стиснення — лише на задній).


Ви помічаєте це на ямчастому асфальті та при проїзді лежачих поліцейських. Ви ніколи не будете повністю ізольовані від них, але амортизатори згладжують жорсткі удари, що робить поїздку більш комфортною загалом. Але дива вона не робить і давно помічена особливість, родова хвороба шасі цього класу Citroën нікуди не поділася: за спрацьовування підвіски в упор на порівняно нешкідливих пагорбах розбитого асфальту вона іноді може здаватися трохи недодемпфованою та збудженою, а позаду безбожно стукає.


Щоб зробити їзду максимально плюшевою, передні сидіння також мають більше набивки, ніж зазвичай. Завдяки конструкції з піни з ефектом пам’яті, сидіння Advanced Comfort виправдовують ціну й неперевершені в дальній дорозі. Вони, безумовно, досить м’які та й широкі, хоча трохи пласкі й не мають достатньої для швидких поворотів бічної підтримки. Набір можливостей регулювання теж обмежений — ані за кутом нахилу подушки, ані будь-яке її подовження. Тож, водій із довгими ногами має прискіпливо протестувати посадку за кермом для себе.


В іншому відчуття від водіння дуже схожі на стандартний C4. Це автомобіль, який створений для комфорту, а не для розваг. Тут навіть обід керма відчутно м’якший, ніж зазвичай. Ви також майже не відчуваєте шум дороги та вітру на швидкості, що додає комфорту до загального відчуття від водіння.


Компроміс полягає в тому, що їздити на C4 X не так цікаво. Через підвищений кліренс він досить нервово розхитує свій кузов на нерівному асфальті, проходить повороти без драматизму, а рульове управління не найшвидше й не найточніше, хоч і воно виконує свою роботу. Здебільшого для покупців цього достатньо.


Те, як C4 X звивається і совається навколо своєї осі крену, коли їде сільською дорогою, показує, що його підвіска має більшу поперечну жорсткість, ніж вертикальну — м’якіші пружини, але жорсткіші стабілізатори поперечної стійкості, інакше кажучи. І хоча останні запобігають крену на поворотах і забезпечують стабільність на високій швидкості, якої прагне Citroën, вони також не дають йому ковзати так, як модернізованому класичному зменшеному французькому розкішному седану, яким ви, можливо, хотіли б його бачити.


А ось що вас приємно вразить, так це ощадливість 1,5-литрового дизеля, дуже гарно відомого 130-сильного агрегату, який можна знайти під капотом багатьох продуктів Stellantis різних класів та розмірів. Окрім того, що він личить м’якому характеру C4 X разом із такою ж автоматичною трансмісією, відмінності в дизайні та аеродинаміці автомобіля означають, що C4 X проїде дещо далі, ніж C4, на тому ж самому паливному баку. Разом із системою старт-стоп у місті та включенням автонейтралі в коробці автомат на швидкості понад 80 км/г у середньому C4 X потребує близько 5 л дизпалива на 100 км.


Що ви отримуєте за свої гроші

Він оцінений трохи дорожче, ніж C4 — кожен додатковий сантиметр кузова коштуватиме 1000 грн. Покупці матимуть вибір між двома варіантами оснащення: Feel або Shine. Як мінімум, це 17-дюймові легкосплавні диски, галогенові фари, клімат-контроль, підігрів сидень попереду, керма, лобового скла та форсунок омивача, круїз-контроль, парк-пілот позаду, камера та 10-дюймовий сенсорний екран.


З пакетом Shine стандартне обладнання розширюється і включає кольоровий проєкційний дисплей, світлодіодні фари з автоматом дальнього світла, адаптивний круїз з утриманням у смузі й систему безключового доступу та запуску двигуна. Також додаються передні датчики паркування, навігація та підігрів задніх сидінь. Усе інше — за доплату. Як зазвичай, Citroën піклується про можливість візуальної персоніфікації, тож покупець вільний обирати з різноманітних опцій для цього.


Вердикт

Нестандартний дизайн і підвищена практичність Citroen C4 X можуть зробити його більш популярним вибором, ніж хетчбек C4. Дизайн інтер’єру зі смаком, уважний підхід до комфорту та великий багажник роблять його автомобілем, який знімає більшу частину навантаження з водіння та забезпечує гідний баланс між продуктивністю та економічністю. Зовні він може здатися не зовсім традиційним, але це лише частина того альтернативного курсу, що робить його Citroen’ом.


Технічні характеристики Citroen C4 X BlueHdi 130 АКПП-8
  • 4-циліндровий дизельний, попереду впоперек
  • Об`єм 1999 см3
  • Максимальна потужність 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 300 Нм при 1750 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швідкість 210 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 10,8 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4600/1834/1525/2670 мм
  • Діаметр розвороту 10,5 м
  • Дорожній просвіт 156 мм
  • Шини 205/55 R16
  • Об'єм багажника 510/1360 л
  • Об'єм паливного бака 50 л
  • Споряджена маса 1328 кг
  • Корисне навантаження 517 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 5,7/4,2/4,8 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 5,9/4,6/5,2 л/100 км

    Ціна від 1 047 270 грн
    Ціна тестового 1 146 327 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?