Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?


Cupra стає дедалі важливішим брендом у групі VW. Преміумвідгалуження SEAT впевнено стартувало як самостійний виробник та на сьогодні має значно більше шансів на майбутнє, ніж власне марка, що його породила. Однак тут і зараз модель, яка виконує більшу частину важкої роботи для Cupra, це Formentor. Не в останню чергу в дуже скромно моторизованої версії TDi.

Фото: автор

Formentor — це перша сходинка для Cupra до власної ідентифікації, але бренд, як і раніше, перебуває під сильним впливом імперії Volkswagen. І надалі затьмарює SEAT. Ба більше, цей сімейний купе-позашляховик у Європі компанія продає в кількостях, що дорівнюють збуту всіх моделей SEAT загалом. Не дивно, що з допомогою нових електричних моделей за 2–3 роки він стане могильником материнської компанії.


Але Cupra добре продає не тільки гарно моторизовані моделі, які від самого початку визначали цей «іспанський AMG». Оцей Formentor 2.0 TDi точно не розрахований на гоночний трек. Та чи є ця Cupra початкового рівня гарним вибором для цього спортивного кросовера?


Варто зазначити, що Formentor був першою моделлю марки, яка не мала еквівалентного, більш скромного за потужністю донора в традиційному модельному ряді SEAT. А із цим двигуном Formentor міг би бути й запропонований саме як SEAT. Тому що тут ми маємо справу з початковою комплектацією, з дуже звичайною механічною специфікацією: 2,0-літровим чотирициліндровим дизельним двигуном із турбонаддувом потужністю 150 к.с.


Не дивно, що Formentor використовує поширені агрегати Volkswagen Group. Платформа — MQB, двигун можна знайди у VW Golf і Skoda Octavia. Він передає колесам потужність через систему повного приводу 4Drive і семиступеневу автоматичну коробку передач із подвійним зчепленням DSG. А це той самий набір деталей, який лежить в основі численних конструкцій з VW Group.


Але коли ви зустрічаєте його на вулицях, маєте дуже прискіпливо придивиться, щоб відрізнити від найпотужніших версій Formentor VZ. Окрім фальш-вихлопу позаду немає великої різниці — що в екстер’єрі, що в салоні.

Formentor міститься між Cupra Leon і Cupra Ateca, і, по-моєму, його зовнішній вигляд краще підходить для логотипу-трикутника Cupra, ніж коробчасті обриси Ateca. Cupra Formentor має очікувано гарний вигляд — це м’язистий і вугластий автомобіль, з красивою, впевненою позою і спортивними пропорціями. Сімейні особливості дизайну пов’язують його з поточним стилем SEAT, що розпочався з Tarraco, тож у Formentor є впізнавані фари та решітка радіатора, як і світлова смуга на всю ширину корми. А якщо ви обираєте матове забарвлення і мідь в оздобленні, обертатися будуть навіть ті, хто не має ні найменшого уявлення про те, що перед ними.


Також ви ніколи не дізнаєтесь зсередини, що ви не сидите в топовій моделі. Одним із наслідків великого сенсорного екрана, який домінує в салоні, є те, що в нижчих комплектаціях не залишається багато порожніх перемикачів, просто тому, що їх не так багато із самого початку.

Formentor TDI може сприйматися відправною точкою, але Cupra навантажує його комплектаціями, які дають йому багато шансів проти преміумкласу. Ви отримуєте 18-дюймові легкосплавні диски, тризонний клімат-контроль, безключовий доступ і запуск, світлодіодні фари й задні ліхтарі, 10-дюймовий екран цифрових циферблатів та чотири USB-роз’єми. Досить важко придумати будь-яку функцію, яка вам дійсно знадобиться, окрім усього цього.


До стандартної комплектації входить і багато іншого обладнання, як-от обігрів керма та сидінь, фонове підсвічування салону, автомати світла, включно з дальнім, і двірників, парк-пілот попереду та позаду й камера заднього виду.

У списку опцій — адаптивна підвіска, панорамний дах, камери кругового огляду, різні варіанти 19-дюймових дисків, ковшоподібні сидіння, бездротова зарядка для смартфона, задні двері з електроприводом, 340-ватна аудіосистема Beats Audio, гальма Brembo і матричні фари. Це все, звісно, коштує недешево й легко підіймає ціну цього базового Formentor до початкової ціни топового VZ.


У стандартну комплектацію входить також рульове колесо з мідним оздобленням спиць та імітацією вуглецевого волокна в центрі. Приладова панель пристойно підносить Formentor над стандартним SEAT, і всередині авто виглядає одночасно преміальним і спортивним. Подивіться вниз, і ви побачите знайомий вузол управління трансмісією і стоянковим гальмом від Volkswagen Golf, але загалом інтер’єр відчувається досить своєрідним.


12-дюймовий екран мультимедійної системи достатньо великий, щоб відображати пліч-о-пліч два-три інформаційні дисплеї. Хоч це й одна з найкращих систем, яку доводилося тестувати, вона не без вад і страждає від тих самих недоліків, що й інші моделі VW та SEAT. Як-то складний інтерфейс, до якого слід довго звикати. Для налаштування клімат-контролю потрібно заходити в меню або використовувати незручні сенсорні повзунки. Вони не дають жодного зворотного зв’язку й не мають підсвічування, тож уночі вам доводиться діяти навпомацки. Теж саме стосується керування гучністю аудіо.


Цифрова панель приладів дуже зрозуміла, має змінні «сорочки» інтерфейсу і проста у використанні, але деякі з її елементів — зокрема, акселерометр і індикатор турбонаддуву — здаються недоречними в парі із цим двигуном.


Чи відчувається в салоні преміумклас? Безумовно, тут є багато привабливих матеріалів, від зернистої металевої обробки посередині фальшпанелі до товстого гумового покриття з подвійною прошивкою на верхній частині приладової панелі. Додайте до цього звичні бронзові акценти на вентиляційних отворах, і ви отримаєте атмосферу, яка трохи перевершує все, що може запропонувати SEAT. Але вам не потрібно надто прискіпуватися, щоб зрозуміти, де межа: наприклад, на дверних кишенях або в бардачку немає м’якої набивки — ключового показника VW Group, який визначає місце моделі в загальній шкалі «преміальності».


Formentor має довжину 4450 мм і ширину 1839 мм, тож він трохи більший за Mercedes GLA і BMW X2. З набагато нижчою лінією даху, ніж у Ateca, Formentor не може зрівнятися з нею заввишки. Але сідоки від цього не страждають: спадаюча лінія даху не змушує втискати голову в плечі пасажирів Formentor, хіба що по-справжньому високорослі відчуватимуть близькість обшивки стелі.


Однак Formentor доволі довгий, тож із нього вийшов цілком практичний автомобіль із більшим, ніж у Ateca, місцем для ніг ззаду та пристойним об’ємом багажника 420 літрів. Це також справжній сімейний SUV: ви можете відносно легко помістити туди чотирьох людей зростом метр дев’яносто п’ять, а завдяки розумному плануванню задньої частини даху пасажири на задніх сидіннях не мають скаржитися на недостатній простір над головою.



Саме на дорозі 150 конячкам найважче відповідати статуту марці Cupra. Зрештою, це все ще бренд зі спадщиною продуктивності, і все ж зі 360 Нм крутного моменту, що штовхають півтори тони, Formentor ніколи не відчуває себе більш ніж бадьорим (час розгону від 0 до 100 км/год складає трохи менше як дев’ять секунд). Двигун може з радістю розганятися до 4 000 об/хв, але його найкраща робота вже давно позаду, і хоч він ніколи не стає нудним, ви ніколи не назвете його гудіння характерним.


Реакція дросельної заслінки в режимі Comfort менш чутлива, ніж у 310-сильної версій. Та й коробка передач не налаштована, щоб реагувати на більшість запитів миттєвим кікдауном, як у VZ, тож передбачувано прагне тримати оберти двигуна нижче 1700 об/хв на круїзі. Тому опанування навичкою ручного керування DSG не буде зайвим — перед входом у віраж або обгоном скидання на пару передач вниз завжди стає в пригоді, а підкермові перемикачі як ніде будуть затребувані.


Як і в інших моделях VW Group, 2,0-літровий двигун дуже швидко переходить на два циліндри для економії пального під час руху, а процес відключення та повторного ввімкнення важко помітити. У загальному підсумку паливо TDi витрачає зовсім не на манір спортивної машини — 5,6 л/100 км заміської траси та 7,1 л/100 міських ковзань.


Ходова частина відчувається майже як у будь-якого типового кросовера VW Group — що не обов’язково погано. Як і в більшості продуктів концерну, рульове управління досить точне, хоча й не дотягує до максимального рівня чутливості, а в додаток від нього відчувається трохи надмірна допомога, як тільки підсилювач починає працювати в повороті. Можливо, саме в цій гостроті інженери Cupra проводять різницю між цим автомобілем і, скажімо, VW Tiguan.


Принаймні рульове діє швидко: ніс цієї Cupra швидко реагує на найменші підрулювання. Тоді як крен кузова добре контролюється, і ви можете насолоджуватися поїздкою вашою улюбленою звивистою дорогою. Це не спортивне авто, але в ньому є глибина залучення до керування, якої бракує багатьом автомобілям цього класу, за винятком Mazda CX–30.

Cupra Formentor TDi — усе ще швидкий, бездоганно контрольований і чіпкий, якщо не найзахопливіший із тих компактних кросоверів, якими колись доводилося кермувати. Сказавши це, я маю на увазі, що це купе-SUV з дуже гарною поперековою динамікою, а не гарячий хетчбек, тож його монолітна стійкість у поворотах — це риса, яку слід похвалити насамперед. А чи є характеристики, які можуть бути використані як аргументи проти нього?


Так, Formentor зберігає самовладання, навіть коли ви дуже агресивно заправляєте його у віраж. Але він ніколи не відчувається чимось більшим, ніж передньоприводний автомобіль із дуже високим потенціалом передавання тяги на дорогу, тоді як ви чекаєте від нього правильно збалансованого повного приводу, за допомогою якого можна керувати траєкторією в поворотах. Правду кажучи, і справжні хот-хетчі на цій платформі зі зниженою підвіскою, як-от Audi S3 або Octavia vRS, теж не відчуваються такими тактильними або заводними, як, скажімо, Honda Civic Type R. Тож, якщо ви хочете отримати Porsche Macan за багато менших грошей, то ця Cupra не цілком підійде.

Formentor міг би виграти від порівняно комфортного налаштування, щоб ви могли насолоджуватися їздою, незалежно від того, чи хочете ви зробити ставку на міць або економію пального. Але якщо VZ вигідно відрізняється від, наприклад, зубодробильного Ford Focus RS, то TDi вже грає на полі конкурентів із менш напруженою підвіскою. І вам не доведеться їздити поганими поверхнями, щоб дещо засмутитися від їзди — жорсткість налаштувань амортизаторів відчувається вже на міських вулицях. 18-дюймові колеса, ймовірно, допоможуть тут всупереч цім чудовим тестовим 19-дюймовим, як і хитромудрі адаптивні амортизатори (або Dynamic Chassis Control на мові VW Group), що є опціонними.


Окрім цього Formentor здається набагато грандіознішим і більшим кросовером, ніж можна було очікувати від його компактної платформи, із чудовим придушенням шуму вітру та механічною вишуканістю. У всякому разі, єдиний розлад у салоні пов’язаний із підвищеним рівнем шуму шин, до якого звикаєш, і тоді він не є нестерпною тортурою.

Вочевидь Formentor у форматі TDi більш універсальна машина для щоденних подорожей, тож і з асфальту він з’їжджатиме частіше. А для цього вже режим Offroad не видається зайвим, бо автоматично контролює, наприклад швидкість спуску. Зазвичай, додавання системи 4DRIVE не перетворює Formentor на чемпіона по бездоріжжю, але підсилює відчуття безпеки в зимових умовах.



Вердикт

Formentor початкового рівня — це надійний вибір, якщо вам потрібен стильний, практичний, акуратно оздоблений і добре оснащений кросовер. Його динаміка та ходові якості не зовсім відповідають спортивному зовнішньому вигляду та автоспортивній спадщині Cupra, але водночас тут немає нічого такого, що могло б вас справді образити. Дійсно, якщо ви натрапите на цей автомобіль в один із періодів, коли він пропонується з вигідними фінансовими пропозиціями, ви можете виявити, що це одна з найкращих угод у всій групі VW.


Технічні характеристики Cupra Formentor 2.0 TDi 4Drive
  • 4-циліндровий дизельний, попереду впоперек
  • Об`єм 1998 см3
  • Максимальна потужність 115 кВт (150 к.с.) при 3000-4200 об/хв
  • Максимальний крутний момент 360 Нм при 1600-2750 об/хв
  • Повний привод
  • 7-ступенева автоматична DSG
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
  • Максимальна швідкість 203 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 8,6 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4450/1839/1528/2680 мм
  • Діаметр розвороту 11,4 м
  • Дорожній просвіт 220 мм
  • Шини 245/45 R18
  • Об'єм багажника 420 л
  • Об'єм паливного бака 55 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1548/592 кг
  • Максимальна маса причепа 2000 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 5,9/4,7/5,2 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 7,1/5,6/6,3 л/100 км

    Ціна від 1 331 580 грн
    Ціна тестового 1 655 000 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму