Opel Astra: виглядає абсолютно звичайним авто – на перший погляд


Не потрібно витрачати пів години на пояснення, що це за автомобіль, або чим він намагається бути. Це не позашляховик, не кросовер, не якийсь інший представник мікронарізки й без того вузького сегмента автомобільного ринку. Це Opel Astra, шосте покоління з 1991 року, але автомобіль, родовід якого тягнеться далеко за межі цього моменту до оригінального Opel Kadett 1960 року, і, можливо, навіть до справді оригінального Kadett 1936 року.

Фото: автор

Отже, ми знаємо, що це таке. Це розумний, практичний, раціональний п’ятидверний хетчбек. Такий автомобіль, який ми всі купували і їздили на ньому як на сімейній універсальній машині ще до того, як усі здобули уявлення про позашляховики й кросовери.


Невеликий екскурс в історію нового покоління вказує на те, що Astra мала час на те, щоб дозріти під дахом нового власника марки. Тож інженери набули можливість повною мірою скористатися перевагами технологій Stellantis, щоб відзначити ідентичність німецької марки. Та й виробляється Astra L виключно на заводі Opel в Рюссельсгаймі.


Перша Astra нової корпоративної ери Opel ефективно перемикнулася на третю вже версію того, що не так давно називалося модельною архітектурою PSA Group EMP2, на яку спирається і шасі Peugeot 308. Включно з двигунами й підвіскою, а також готовністю до повної електрифікації, якої не було в другій версії EMP2 (лежить в основі, зокрема, Opel Grandland і Peugeot 3008).


Те, що зовні Astra L також помітно відрізняється від попередньої версії, теж пов’язано з утилізацією старої архітектури D2XX, розробленої ще General Motors. Нова платформа дала змогу опустити як лінію даху, так і посадити водія нижче, а також розширити колію і витягнути на 13 мм колісну базу, не збільшуючи загальну довжину автомобіля. Тобто вона залишилася компактною відтоді, як п’яте покоління скинуло вагу та зменшилося в розмірах.


Ця тестова машина – одна з найпростіших Astra. Вона також існує як гібридна версія із 65-кілометровим запасом ходу на одному заряді акумулятора, як більш продуктивна гібридна модель GSe, а також як повністю електрична Astra. Але ця оснащена 1,5-літровим дизелем потужністю 130 к.с., що приводить у рух передні колеса. Окрім нього українським покупцям пропонується 1,2-літровий бензиновий двигун із турбонаддувом такої самої потужності. В обох випадках – тільки автоматична коробка передач. Ніякої електрики.


Наскільки гарна вона виглядає?

Був ризик того, що новий автомобіль не матиме вигляду, не буде сприйматися або не керуватиметься так, щоб у ньому можна було взагалі визнати Astra. Але Opel обійшов цю маленьку проблему, застосувавши ідеальну тактику відвертання уваги. Ви тільки подивіться на новий автомобіль, з його «прозорими» поверхнями в стилі легендарного дизайнера Білла Мітчелла 1960-х років і всіма цими крутими ретро-відсиланнями до дизайну першої Astra початку 80-х!


Ця нова Astra тісно пов’язана з дещо епатажним Peugeot 308, і хоча вона не так привертає увагу, як її французький кузен, це все ще гарний автомобіль. Подивіться на передню частину, і ви навіть побачите в ній щось від старого купе Manta.

Усе це добре, і спогади про Manta ніколи не бувають поганими, але питання полягає в наступному – чи може такий традиційний автомобіль йти в ногу із сучасними автомобільними моралями?


Спереду міститься останнє втілення того, що компанія називає Vizor – об’єднані в один дизайнерський елемент фари й решітка радіатора, а через центр капота проходить «лінія компаса». Задня частина автомобіля виглядає приспущеною, з ліхтарями у формі крил і характерним вертикальним третім стоп-сигналом.

Низький ніс і ніби «зачесана» назад кабіна створюють ефектний силует, але водночас Astra L лише на 4 мм довша (але ширша на 51 мм), ніж попередниця. Форма задньої стійки відсилає до Opel Kadett D, у нього ж запозичений почерк вентиляційних отворів у кутку скла цієї ж стійки, а контрастний чорний дах створює враження зменшеної загальної висоти. Вузькі задні ліхтарі навдивовижу щільно прилягають до вирізів у задніх дверцятах завдяки їхній конструкції з термопластику, що піддається точному обробленню, а відповідно до сучасних тенденцій назва Astra виписана на дверцятах великими літерами.

Модельний ряд Opel Astra

Ви можете придбати базову модель Edition з 130-сильною версією трициліндрового бензинового двигуна PureTech (хоча з конвеєра сходить також його менш потужний варіант) за 969 900 грн, або дизельну, як ця тестова, Elegance BHDi, ціна на яку починається з 1 104 000 грн. І це суттєва економія, як порівняти з Peugeot 308, який у подібній комплектації коштує 1 183 652 грн.


Стандартне оснащення Edition включає круїз-контроль з обмежувачем швидкості, систему контролю смуги руху, автоматичне екстрене гальмування з функцією виявлення пішоходів у місті, систему попередження втоми водія, інтелектуальне розпізнавання швидкості, клімат-контроль, 10-дюймовий сенсорний екран інформаційно-розважальної системи, 10-дюймову ж цифровий щиток приладів, системи Apple CarPlay та Android Auto, підігрів сидінь спереду та керма, 16-дюймові легкосплавні диски, світлодіодні фари з автоматом дальнього світла, а також парк-пілот попереду та позаду.


В Elegance ви дістанете адаптивний круїз-контроль із функцією їзди в заторах, безключовий доступ та запуск двигуна (який також автоматично замикає автомобіль, коли ви виходите, що є дуже зручною функцією), двозонний клімат-контроль, покращене водійське крісло, що отримало схвалення німецької асоціації «Спина без болю». Тут також додано камеру заднього виду з імітацією огляду на 360 градусів, електрообігрів лобового скла, центральний підлокітник спереду з ящиком для зберігання, підлокітник заднього сидіння з люком для лиж, оздоблення сидінь зі вставками Alcantara та підсвітку салону з вибором кольору.

У короткому списку опцій залишаються матричні фари (34 100 грн), пакет покращення безпеки з утриманням у центрі смуги руху й моніторингом сліпих зон (16 150 грн), контроль якості повітря в салоні (1790 грн) та чорний дах (10 770 грн), який дає ілюзію скляного.

Інтер’єр Opel Astra

Як і зовнішній вигляд, салон Astra менш екстравертний, ніж у Peugeot, але в цілому він працює дуже добре. Особливо це стосується гарно продуманого простору для зберігання речей, як, наприклад, невеликий шумоізольований відсік, який з’являється з-під центрального вентиляційного отвору, коли ви натискаєте на маленьку хромовану кнопку.


Інтер’єр також знаменує собою значний відхід від покоління K і відображає німецьку естетику точних і чистих, нехай і нехитрих ліній і плоских поверхонь. Opel називає це візуальною детоксикацією, позбавляючи від зайвого й перетворюючи дизайн у строгий і сучасний кінцевий продукт. Панель приладів Pure Panel складається з двох 10-дюймових екранів високої роздільної здатності, а мультимедійна система з оновленням «повітрям» є подальшим розвитком попередниці. У системі її меню досить легко розібратися, і вона, безумовно, набагато зручніша у використанні, ніж попередні інформаційно-розважальні системи Opel.


Однак, вона не ідеальна. Іноді ви маєте клопіт із підключенням свого телефону, а відсутність бездротової зарядної панелі здається дивним упущенням в автомобілі зі стандартними бездротовими Apple CarPlay і Android Auto.

Основні цифрові інструменти зрозумілі й досить прості, але їм не вистачає можливостей для персоналізації. Дійсно, усе, що ви можете зробити, це змінити інформацію, представлену в центрі екрана, оскільки все інше залишається незмінним. Наприклад, немає режиму відображення класичних аналогових циферблатів.


Тому, коли Opel каже, що «детоксикував» інтер’єр Astra і прибрав багато з його вторинних органів управління, ви можете просто відключити маркетингові розмови, якщо хочете. І все ж зручні кнопки й регулятори є для всіх основних функцій, таких як кліматизація і гучність, щоб не відривати очі від дороги для взаємодії із сенсорним екраном.


Але для власників попередніх Opel багато що все ж незвично. Так, Opel пішов на глибшу уніфікацію органів керування з іншими моделями Stellantis, унаслідок чого з’явився не тільки новий, уже добре впізнаваний селектор автоматичної трансмісії на середній консолі. Важелі під кермом теж тепер запозичені з французьких запасників, тож Astra – це перший Opel з нетиповим для німецького автопрому керуванням головним світлом без окремого тумблера на панелі приладів зліва від керма. Але в Рюссельсгаймі в цьому не бачать проблеми – мовляв, світло в сучасних машинах водій вмикає на авторежим один раз.


Загальна якість дуже хороша, і здебільшого пластикові поверхні Astra виглядають і відчуваються високоякісними, хоч і не всі з них м’які. Комфорт на передніх сидіннях, особливо на схваленому AGR водійському, надзвичайно високий, а водійське місце добре продумане, з великою зоною досяжності та діапазонами регулювання. Оглядовість хороша, але стійки лобового скла трохи товсті, так само як і задня стійка.


Багажник у цій версії хетчбека дуже місткий – 422 літри, що вище середнього для цього класу, а регульована підлога означає, що ви можете отримати рівну наскрізну вантажну поверхню, коли задні сидіння, розділені в співвідношенні 60:40, складені.


Але, як ми бачили раніше на інших моделях на платформі EMP2, збільшений вантажний відсік досягається коштом простору в задній частині салону. І хоча пасажири зростом 1,8 м не скаржитимуться на простір над головою в другому ряду Astra, але вони виявлять, що їхні коліна щільно притиснуті до товстих спинок передніх сидінь. Добре, що «трансмісійний» горб низький, тож місця для ніг достатньо. Але тому, хто хоче сісти на центральне заднє сидіння, доведеться бути досить худорлявим.


Opel Astra в русі

Opel стверджує, що його інженери по-своєму налаштували рульове управління, амортизатори й відбійники в підвісці та сконфігурували стабілізатор поперечної стійкості, щоб надати Astra відчуття на дорозі, відмінне від подібного їй 308-го, і забезпечити більше стійкості на автобанах. Разом із більш жорстким кузовом це принесло новій Astra чутливе рульове управління. Воно дає більше допомоги водію, ніж у більш спортивно налаштованому Peugeot 308, але зусилля на ньому наростає лінійно, без провалів.


Ні, Astra L не особливо спритний або гострий в управлінні автомобіль, але вона, безумовно, збалансована та більш точна й зібрана, ніж її попередниця. Нова Astra не м’яка й не млява на високих швидкостях і зберігає пристойний рівень зчеплення на крутих поворотах. Ця Astra не збирається задавати темп перегонам, але з перших кілометрів можна відчути, наскільки жорсткою і міцною є конструкція автомобіля, і наскільки добре вона тримається на дорозі.


Astra також легко долає низькошвидкісні міські вибоїни та нерівності на своїх 16-дюймових колесах. Вона ніколи не буває жорсткою, але й не є надмірно піддатливою.

1,5-літровий двигун, позбавлений гібридизації або будь-якої явної підтримки акумулятора, є чудовим агрегатом. На папері його характеристики виглядають досить неквапливо в порівнянні з базовим бензиновим мотором, але на практиці Astra BHDi відчувається більш м’язистою, ніж ви могли б очікувати. Тут 130 к.с. доповнені більш вагомим крутним моментом у 300 Нм і це неможливо переоцінити. Дизельна Astra вирізняється по-справжньому незворушною їздою зі швидкими обгонами та еластичністю, недосяжною для бензинового агрегату, навіть із турбонаддувом. А додаткові вібрації з-під капота тут майже нівельовані наявністю зайвого циліндра.


На жаль, затримки в реакції восьмиступеневої коробки-автомат нікуди не зникли, але вони більш органічні в «німки», ніж в аналогічно моторизованої та більш метушливої «француженки».

Вона також дещо економніша. Звісно, Astra 1.5 не досягає офіційних 4,0 літрів на 100 км у середньому, але за більш стриманої їзди ви можете опуститися нижче позначки 5,0 літрів на 100 км. І це робить неможливим не замислитися над тим, у якому стані могли б бути речі, якби ми всі купували нижчі, легші автомобілі, такі як цей – з невеликими, ефективними двигунами, замість того, щоби божеволіти від позашляховиків. Для порівняння, той самий двигун у більш громіздкому Grandland витрачає на кожні 100 км майже на літр більше.

Вердикт

Opel Astra виглядає абсолютно звичайним автомобілем. Це класичний хетчбек без електроприводу, без жорсткої підвіски й без претензій на їзду ґрунтівкою. І це робить його ще кращим. Astra – це дуже приємна, стильна машина, попри те що вона цілком традиційна. Хоча я не до кінця впевнений, що Astra підкріплює привабливий дизайн таким же вичерпним набором динамічних, раціональних та емоційних якостей, як найкращі з конкурентів. Їздить вона не так відточено, як Focus, не така простора, як Octavia, не так виразно виглядає, як 308-й. І все ж – від дизайну до керованості – Astra L зробила величезний крок уперед. З великою кількістю технологій, як для зручності, так і для допомоги водієві, у поєднанні з поліпшенням якості салону вона добре зроблена, гостріша в управлінні, ніж ви очікуєте, досить простора для сімейного життя і є кращим універсальним авто, ніж компактний кросовер, який більшість покупців розглядають замість хетчбека.


Технічні характеристики Opel Astra 1.5 BHDi 130 АКПП-8
  • 4-циліндровий дизельний, попереду впоперек
  • Об`єм 1999 см3
  • Максимальна потужність 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 300 Нм при 1750 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швідкість 203 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 12,1 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4374/1860/1441/2675 мм
  • Діаметр розвороту 10,5 м
  • Дорожній просвіт 140 мм
  • Шини 205/55 R16
  • Об'єм багажника 422/1339 л
  • Об'єм паливного бака 52 л
  • Споряджена маса 1367 кг
  • Корисне навантаження 600 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 4,5/3,8/4,0 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 5,7/4,5/5,1 л/100 км

    Ціна від 1 104 000 грн
    Ціна тестового 1 184 760 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?