Peugeot Landtrek: вантажівка зі смаком


Автомобільні бренди мають певний імідж або асоціації. Для сучасних покупців бренд Peugeot асоціюється із седанами, венами, хетчбеками та кросоверами. Але аж ніяк не з пікапами. Тому французам може бути складно завоювати потенційних клієнтів, бо вони зі своїм Landtrek вирішили увійти в сегмент, у якому не мають досвіду. Чи мають?

Фото: автор

Так Fiat нещодавно намагався вийти на ринок пікапів із моделлю Fullback, але вона ніяк не викликала ажіотаж, так само як і Mercedes-Benz, коли представив X-Class. Fullback не був чистим Fiat, так, як й X-Class не був справжнім Mercedes-Benz, оскільки за фірмовими решітками радіаторів ховалися Mitsubishi L200 та Nissan Navara відповідно. VW, у решті решт, теж пішов цим самим шляхом зі своїм новим Amarok.


Як і Fullback, X-Class та Amarok, Peugeot Landtrek не є повністю розробленим французами й не має галльської ДНК. Проте, це, по суті, перелицьована версія Kaicene F70/Changan Hunter, що випускається на китайському заводі в Шеньчжені і є продуктом спільного підприємства між Peugeot та Changan Automobile. Яке вже дало початок бренду, відомому як Kaicene.


Landtrek, що коштує від 1 300 700 грн, є чи не найдоступнішим пікапом в Україні. Єдиним конкурентом у його ціновому діапазоні є менш потужний та застарілий JAC T8. А ось решта – Mitsubishi L200/Ford Ranger/Toyota Hilux/VW Amarok – змагається у відчутно дорожчій лізі.


Отже, наскільки переконливим міг би бути Landtrek серед цих своїх більш відомих конкурентів? Я провів тиждень із новою вантажівкою від Peugeot і, чесно кажучи, скептицизм, який ви зазвичай відчуваєте до більшості китайських вантажівок, починає зникати дуже швидко.

Чи Landtrek є першим пікапом від Peugeot?

Звісно ж, ні. Компанія Peugeot за свою історію випустила кілька варіантів із відкритим кузовом. Такі моделі, як Peugeot 504 Pick Up, який колись домінував в Африці, та Peugeot Hoggar на базі 206 для латиноамериканського ринку, були, фактично, переробленими версіями наявних легкових автомобілів.


І все ж зауважте, Landtrek – це навіть не перший пікап Peugeot з рамною конструкцією. Ця честь належить Peugeot Pick Up, який також був китайського походження. Це був перелицьований Dongfeng Rich, який, своєю чергою, базувався на Nissan Frontier D22.


Але важливо, що Landtrek містить в собі щедру порцію того самого дизайнерського чуття, яке зробило легкові автомобілі французького бренду такими привабливими. На відміну від простого Pick Up, Landtrek принаймні виглядає трохи більше як Peugeot, ніж просто результат простого бейдж-інженіринга.


Загалом, дизайн Landtrek досягає балансу між формою та функцією, завдяки чому виглядає одночасно стильно та утилітарно. Landtrek випромінює «великий і владний» образ і цей виразний і агресивний вигляд уже є плюсом для пікапа. Поєднанням великих розмірів і дизайну Landtrek привертає увагу перехожих – багато з них були зачаровані виглядом левової емблеми французької фірми на пікапі.


Найбільш помітною є передня частина з красивою решіткою радіатора. У поєднанні зі світлодіодними фарами, що нагадують левовий пазур, тут можна помітити родинну схожість з іншими SUV від Peugeot. Уже базовий варіант оснащений фірмовими двоколірними легкосплавними дисками Peugeot з «діамантовим» напиленням, щоб ще більше підкреслити преміальність «французького лева». Проте, це єдині елементи Peugeot ззовні, оскільки все інше значною мірою залишилося без змін від китайського донора.


Варто знати, що Peugeot пропонує широкий вибір аксесуарів, таких як додаткове світлодіодне освітлення, різноманітні дуги та накладки, кунг, підніжки, кришка кузова, шноркель, обшивка колісних арок, захист бампера, бруси на дах і т.ін., якщо ви бажаєте посилити привабливість та загальну практичність авто.

Салон Peugeot Landtrek не виглядав би недоречно на топпропозиціях сегмента

Інтер’єр зберігає деякі характерні риси, що асоціюються з французьким левом і які припадуть до душі, включно зі двоспицевим кермом та тумблерами у вигляді клавіш піаніно. Але все інше не схоже на звичайний Peugeot, починаючи від перемикачів і закінчуючи шрифтами, що використовуються на дисплеї щитка приладів.


Якщо розглядати Landtrek як звичайний пікап, незалежно від походження, то всередині він не виглядає гірше за інших з акуратним, витонченим дизайном панелі приладів. Ба більше – французький новачок має один із найкомфортніших і естетично привабливих салонів у своєму сегменті. Водночас, як для Peugeot, всередині він усе ще відчувається дуже утилітарним. Твердий пластик може бути нормальним для звичайної вантажівки, що перевозить будівельне обладнання або їздить на полювання, але це відчувається трохи дивно, з огляду на те, як українці сприймають французький бренд.

Але важливо зазначити, що матеріали не виглядають і не відчуваються дешевими. Якість складання пристойна, можливо, найкраща з усіх пікапів, що походять із Китаю, але все ж не така приємна, як у Ford.


Багатофункціональне кермо в шкіряній оправі схоже на кермо Peugeot 3008, і це теж комплімент Landtrek. На жаль, новітня панель приладів i-Cockpit від Peugeot тут не встановлена, але аналогова панель зі спортивним виглядом та центральним цифровим дисплеєм розміром 4,2 дюйма в тестової версії Allure чудово справляється з передачею життєво важливої інформації водієві. Круїз-контроль є стандартним, але, на жаль, адаптивний круїз-контроль не пропонується.


Оснащення до речі є не що інше, як вичерпним. Шкіряні сидіння мають хорошу підтримку і пропонують найвищий рівень комфорту – вони не надто жорсткі й не надто м’які, а завдяки регульованому за нахилом й телескопічному керму, знайти зручне положення для водіння дуже просто.

Але варто зауважити, що з моменту свого глобального впровадження у 2020 році Landtrek здобув значний успіх на Близькому Сході та в Африці, тож не шукайте в нього такі вже звичні нам підігрів керма та крісел. У цьому ракурсі це авто для тих, хто вміє перемагати тимчасові складнощі.


Усе інше в салоні вказує на те, що Peugeot слідкує за загальною модою. Інформаційно-розважальна система з 10-дюймовим сенсорним екраном була пересаджена з Peugeot 5008 і оснащена інтегрованою навігацією, а також підтриманням Apple CarPlay і Android Auto, шістьма динаміками і трьома USB-портами.


Landtrek також може мати чотири камери для 360-градусного огляду, які стають у нагоді під час проїзду в обмеженому просторі або під час паркування – це все ще широкий пікап, тому до маневровості потрібно звикнути, якщо ви не звикли до великих транспортних засобів. А ще така оглядовість стає незамінною на бездоріжжі.


Хоча Landtrek високий, як і його сучасні аналоги, залізти в нього навіть людям із невеликим зростом досить легко, адже на стійках даху є зручні ручки. Задній простір кабіни цілком прийнятний для пікапа. Тут є достатньо місця для ніг і над головою, а також пара задніх вентиляційних отворів для кондиціонера і USB-роз’єм для зарядки, так що заднім пасажирам не так уже й погано. Якщо в них, звісно, не дуже довгі ноги, бо пасажиромісткість Landtrek в кращому випадку середня.


Як власне пікап, Landtrek настільки ж практичний, як і багато його конкурентів. Він здатний тягнути причіп масою до 3000 кг, а сам кузов перевозити аж 1020 кг спорядження, і є навіть пара задніх прожекторів, які допомагають завантажувати речі вночі. Вантажний відсік має прогумоване покриття, і Peugeot стверджує, що це найбільший відсік у сегменті завглибшки 500 мм. Але задній борт важко відкривається, як у пікапів старої школи, оскільки немає розпірок для легкого відкривання його однією рукою.


Задні сидіння можна скласти окремо вниз або вгору, щоб звільнити місце для більшої кількості речей, якщо ви не берете пасажирів. Під сидіннями також є кілька місць для зберігання, але не сподівайтеся покласти туди крихкі речі, оскільки вони будуть оточені голим металом. Проте, це зручне місце для зберігання інструментів. Практичності додає також пара гачків для сумок та кишень за передніми сидіннями.

У механічному аспекті Peugeot Landtrek – не найновіший

Силовий агрегат є, мабуть, найбільш важливим компонентом такого спеціалізованого продукту, як пікап. Силова установка Peugeot Landtrek невеликого об’єму – це 1,9-літровий 4-циліндровий дизель із турбокомпресором зі змінною геометрією (VGT) та 16-ма клапанами. Не шукайте його під капотом фургонів Peugeot, бо цей агрегат розроблений спільно китайською компанією Yunnei Power та німецькою FEV Europe.


Він видає 150 к.с. і 350 Нм крутного моменту, не є особливо потужним проти інших, що пропонуються на ринку. На його захист слід сказати, що характеристики Landtrek на дорозі кращі, ніж можна було б очікувати, але їх однаково слід назвати середніми.

Авто завершає спринт від 0 до 100 км/год майже за 16 секунд. Проте, ви маєте дуже швидко перемикати передачі, щоб це сталося. А це не так просто, бо механічна 6-ступенева КПП теж не із запасників Peugeot і вочевидь призначена для вантажівок. До цього перша передача дуже коротка, що типово для пікапів, а відстань до другої така велика, що в міських заторах водій завжди подорожує між ними.

Але нехай цифри прискорення не вводять вас в оману і ви не думайте, що Landtrek повільний. Так, новачку Peugeot, зрештою, не вистачає відвертої тягової сили, яку пропонують деякі з його конкурентів із більшими двигунами. Але для щоденного водіння без навантаження, особливо під час прискорення між 60–90 км/год, вантажівка реагує добре.


На старті двигун Landtrek видає рев сільськогосподарського дизеля, що не рідкість у цьому сегменті, а помітна турбозатримка призводить до запізнілого прискорення з місця. Ситуація дещо покращується, коли Landtrek набирає швидкість, і майже вирівнюється, коли двигун прогрівся. Хоча проблеми, пов’язані з розміром двигуна порівняно із загальною вагою вантажівки, можуть відчуватися, особливо в повзучому русі або на підйомах. Здатність до обгону у Landtrek досить хороша, і здебільшого він комфортно й без особливих зусиль рухається по шосе.

Шумомір фіксує 69 дБ(А) на швидкості 110 км/год. Це може здатися розумним рівнем шуму, але двигун обертається на 2400 об/хв із-за короткої головної передачі, і його голос усе ж помітно проникає в салон, хоч і не надто нав’язливо, щоб зіпсувати розмову або прослуховування музики.

Не надто розкручувати колінвал змушує і паливний бак. У середньому Landtrek споживає 8,5 л/100 км, тобто виробник не дуже вводить вас в оману. У місті, де вроджена погана аеродинаміка не дає про себе знати, 1,9-литровик може задовольнятися навіть 8,2 л, тоді як на шосе ви можете бути неприємно вражені потребою в 9,5 л на 110 км/г.

Дарма що преміальний інтер’єр, Landtrek відчувається на покоління відсталим від конкурентів у механічному аспекті. Зокрема, ходова частина є тряскою, що є нормальним для пікапа, тобто й віддалено не зазіхає на врівноваженість сучасних SUV.


Landtrek, як і багато його китайських колег, усе ще їздить як Isuzu D-Max попереднього покоління. Задня ресорна підвіска Peugeot схильна до розгойдування, коли машина перетинає нерівності дорожнього покриття, що найбільш помітно, коли кузов порожній, але їзда дещо вирівнюється вже з пасажирами на задньому сидінні. Варто зазначити, що придушення шумів, вібрацій та жорсткості заслуговує на захоплення, чим він перевершує інші пікапи походженням із Піднебесної.

Так, рульове управління з гідравлічним підсилювачем позитивно відчувається при звичайному русі, що корисно в міських умовах, але вам потрібно буде докласти помітні зусилля, щоби повертати кермо, наприклад, при розвороті. Варто водночас зазначити, що кермо також досить чутливо реагує на вхідні сигнали – принаймні за стандартами пікапів. Отже, Landtrek демонструє водійські якості, які зазвичай притаманні позашляховикам, що, безумовно, добре для скромного пікапа.


Менш рафінований Landtrek в системі розподілу потужності двигуна. За браком центрального диференціала, як інформує імпортер, повний привод можливо використовувати тільки до 70 км/год й, звісно, не на сухому асфальті. Проте це свідчить, що французький лев готовий до бездоріжжя без сумніву. Простим перемикачем водій обирає режими роботи трансмісії, включно зі знижувальним понижуючим рядом передач. Додатково, Landtrek серійно оснащений блокуванням заднього диференціала для подолання складних ділянок місцевості. З ним, а також із дорожнім просвітом до 235 мм і бродом завглибшки 600 мм Landtrek має бути чудовим помічником на бездоріжжі.

Серед пропонованих функцій безпеки звичний набір: 6 подушок безпеки, система курсової стійкості, система допомоги в рушанні на підйомі та система звукового попередження про виїзд зі смуги руху. Ані розпізнавання небезпеки з автоматом гальмування, ані монітора сліпих зон не має, тільки ліва і права камери іноді активуються подібно до рудиментарної камери Honda LaneWatch.


Якщо ж відкинути на мить усі свої сумніви щодо країни походження, Landtrek виявиться не таким уже й поганим. Загалом, це потужний пікап, навіть якщо в деяких аспектах відчувається, що він відстав на ціле покоління. Як справжній пікап, Landtrek працює дуже добре й здатний впоратися з пересіченою місцевістю, але як вантажівка з емблемою Peugeot, він міг би бути кращим. Хоч для бренду, який не дуже відомий у цьому сегменті, Landtrek вже досить досконалий, і він може підійти для охочих отримати пікап, що повністю відрізняється від інших.



Вердикт

Для Landtrek можна знайти досить вагомі аргументи, якщо врахувати сучасні тенденції й чесно визначитися з тим, для чого ви зазвичай будете використовувати пікап. Визнаємо, що багато пікапів купують як статусні символи, які проводять більше часу, стрибаючи по тротуарах, ніж вирушаючи в бездоріжжя або виконуючи серйозну брудну роботу. З огляду на це, якщо ви плануєте часто буксирувати човни, кінні вози або каравани, можливо, вам варто пошукати деінде, де є більше потужності та крутного моменту, щоб комфортно досягати цих цілей. Але якщо вам потрібна середня за характеристиками, гарна дворядна кабіна з більшістю функцій, які ви можете собі дозволити за досить прийнятну ціну, то, можливо, Landtrek заслуговує на те, щоби придивитися до нього уважніше.


Технічні характеристики Peugeot Landtrek 1.9 HDi 150 4x4
  • 4-циліндровий дизельний, попереду поздовжньо
  • Об`єм 1910 см3
  • Максимальна потужність 110 кВт (150 к.с.) при 4000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 350 Нм при 1800-2800 об/хв
  • Повний привод
  • 6-ступенева механічна
  • Підвіска незалежна на поперечних важелях попереду, нерозрізний міст на рессорах позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, барабанні позаду
  • Максимальна швідкість 171 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 15,8 с
  • Довжина/ширина/висота/база 5330/1930/1875/3180 мм
  • Дорожній просвіт 235 мм
  • Шини 265/65 R17, 265/60 R18
  • Розмір вантажного відсіку 1635/1595/500 мм
  • Об'єм паливного бака 80 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 2050/1020 кг
  • Максимальна маса причепа 3000 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 9,7/7,4/8,2 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове, середнє, 8,5 л/100 км

    Ціна від 1 300 700 грн
    Ціна тестового 1 392 600 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?