Mazda CX-60 залишила скромність у минулому


Mazda – це бренд, який не боїться прокладати власний курс, бо є однією з небагатьох автомобільних компаній, які не є частиною якогось конгломерату. Її новий SUV CX-60 є початком нової глави, у якій японський бренд підіймається до преміумрівня, націлившись на відомі німецькі марки. Mazda вклала свої значні навички та ресурси в цей важливий транспортний засіб. Нова платформа, нові силові агрегати й нові технології – усе це загорнуте в сміливий новий стиль кабіни, покликаний завоювати більш заможну аудиторію, ніж та, яку Mazda коли-небудь розглядала раніше.

Фото: автор


Протягом останніх 10 років Mazda м’яко, але неухильно просувалася до класу, вищого за той, де звикла конкурувати, – завдяки своїй технічній начинці та якості інтер’єрів. Японський виробник не волав про це, бо такі заяви, якщо вони неправдиві, неминуче розбирає на шматки кожен, хто хоч раз сів за кермо BMW чи Audi. Як і Volvo, Mazda просто постійно вдосконалювалася, що, мабуть, є правильним шляхом. А тепер на черзі наступний крок: «правильна» механічна компоновка для просування у вищі сегменти.


Для цього Mazda пішла водночас на два важливі кроки. По-перше, розробила абсолютно нову платформу для поздовжньо розташованих двигунів, що забезпечує акцент на задній привод, навіть у моделях із 4х4. По-друге, як один із давніх новаторів автомобільної індустрії, Mazda знову кинула виклик сучасним тенденціям і розробила сімейство нових шестициліндрових рядних (!) двигунів, один із яких і встановлено під капотом цієї тестової машини.


Mazda CX-60 – найамбітніша та найважливіша модель компанії

Mazda існує на лезі ножа. Бренд із Хіросіми – невеликий мейнстрім-виробник без материнської компанії, яка б захистила його, коли справи підуть не так. Тому кожна нова машина, яку він випускає, має бути ідеальною, інакше може стати останньою. У цьому світлі абсолютно новий середньорозмірний SUV Mazda CX-60 – можливо, найамбітніша та найважливіша модель компанії відтоді, як 20 років тому вона переосмислила себе як автомобільну компанію «zoom-zoom». Це преміумплан Mazda, спрямований на отримання більшого прибутку з кожного автомобіля. Компанія кинула на CX-60 все, що могла – окрім найновіших двигунів, бензинових та дизельних, та нової архітектури кузова, ще й першу плагін-гібридну силову установку, нові технології в салоні та сміливий дизайн екстер’єру. Але наскільки гарним є виконання, як очікували клієнти?


У модельному ряді Mazda CX-60 для України два бензинових агрегати, обидва з восьмиступінчатою автоматичною коробкою передач та повним приводом: 2,5-літровий чотирициліндровий мотор на 192 к.с. або 3,3-літровий 284-сильний шестициліндровий турбобензиновий. Кожен із них можна купити в початкової комплектації Exclusive або топовій Premium. Ціна починається від 1 706 600 грн і сягає 2 405 900 грн. До появи CX–90, CX-60 був найдорожчим позашляховиком Mazda, який коли-небудь продавався в Україні.


Ця ціна теж посилює мету Mazda стати преміальним брендом, здатним отримувати більші прибутки від своїх автомобілів. Тож не дивно, що CX-60 перебуває в ціновому сусідстві з багатьма моделями Audi Q5, кількома BMW X3, Mercedes GLC та Lexus NX. Але справа не лише в тому, щоб завоювати нових покупців. CX-60 також пропонує лояльним клієнтам Mazda місце для розвитку після CX-5, замість того, щоби переходити до інших брендів.

Поєднання традицій і сучасності

Зовнішність Mazda CX-60 є дещо знайомою, оскільки вона являє собою еволюцію дизайнерської мови компанії Kodo, яка сформувала, можливо, один із найстильніших модельних рядів будь-якого виробника на сьогодні. У ньому CX-60 розташовується трохи вище CX-5, який і надалі залишатиметься в продажу. CX-60 на 170 мм довший і на 45 мм ширший, але, найголовніше, – його колісна база на 80 мм довша.


Величезна, заглиблена решітка радіатора з’єднується зі зменшеними фарами стрічками денних ходових вогнів. Довгий капот більшою мірою зумовлений необхідністю розмістити поздовжньо розташований шестициліндровий двигун. У бічному профілі капот і задня частина кабіни більш помітні – це стиль, який часто використовується для створення преміуміміджу.


Красиві вигини та скульптурні боковини є основною частиною дизайну Mazda Kodo, проте в CX-60 вони менш поширені. Через необхідність розмістити батарею в підлозі в плагін-версії, дорожній просвіт на 2 см менший, ніж у CX-5, і, хоча CX-60 має трохи нижчу лінію даху, він може здаватися дещо приземкуватим. Штучні вентиляційні отвори з емблемою INLINE6 на передніх крилах виглядають як недоречність для преміумкласу, але в іншому такі елементи, як чорні дзеркала заднього виду, такі ж обрамлення вікон і легкосплавні диски покращують імідж моделі.


Усередині Mazda підтверджує свої преміальні прагнення з високоякісними матеріалами, що створюють відповідну атмосферу. Mazda намагається стати унікальним японським брендом, який відрізняється за своєю природою, але не поступається за якістю тому, що ви отримуєте від німецьких марок. Яке б оздоблення ви не обрали, ви однаково не будете розчаровані, якщо пересядете в CX-60 з BMW X3.


Поєднання традицій із логічним розташуванням елементів керування і сучасності – це найкраще описує салон CX-60. Цифровий дисплей приладів повторює простоту, якою Mazda наділяє аналогові панелі приладів інших своїх моделей. Тут немає нічого, що могло б відвертати увагу.


На центральній консолі зберігся досить масивний селектор нової автоматичної трансмісії – дивно, що Mazda не пішла за іншими й не перейшла на менший за розміром. На щастя, не зникли фізичні елементи керування кліматом, а також поворотний регулятор інформаційно-розважальної системи. Як і майже у всьому іншому, Mazda має чітке бачення того, що правильно, а що ні, і дотримується його, всупереч вітру, що панує надворі. Довгий час марка взагалі відмовлялася пропонувати сенсорний екран, і хоча в останніх моделях він з’явився, він працює лише з Apple CarPlay та Android Auto (обидва тут доступні бездротово), і то не під час руху. Останнє трохи розчаровує, тому що віддзеркалення смартфона не так блискуче працює з поворотним контролером, хоча до цього й із часом можна звикнути.


У CX-60 є ще один хитрий трюк у рукаві. Mazda намагається запропонувати оптимальне положення водія залежно від зросту, і як тільки ви введете свої дані, система автоматично відрегулює водійське сидіння та кермо. Це лише рекомендація, але для багатьох вона працює, якщо співвідношення частин тіла є більш-менш стандартним. Непомітну камеру збоку від сенсорного екрана можна запрограмувати на розпізнавання водія, і CX-60 може встановити бажане положення крісла, керма та дзеркал, щойно він сяде за кермо, а також безліч інших налаштувань, які водій сам для себе створив.


Як і в екстер’єрі, в інтер’єрі помітний акцент на компонуванні силового агрегату. Центральна консоль, яка прикриває трансмісію і розділяє водія та пасажира, просто величезна. Попри свої розміри, вона не пропонує багато місця для зберігання речей. Тож, телефон доводиться ховати в підлокітник у стилі BMW, де й розташовані розетки USB-C.


Сидіння просторі та зручні, але не сильно укріплені в основі або спинці. Для оцінки «відмінно» подушка також могла би бути дещо довшою або з висувною підтримкою для стегон.


Не в останню чергу завдяки досить високо встановленим кріслам зовнішня оглядовість із владним виглядом через довгий капот хороша. Але ви все ще цінуєте датчики, які інформують про те, що відбувається перед ним.


Пасажири задніх сидінь мають більше зручностей, ніж зазвичай у Mazda, але простір для ніг не такий щедрий. Хоча CX-60 й довший за CX-5, він розплачується за своє поздовжнє розташування двигуна, яке зменшує простір у салоні (проте тут усе ж просторіше, ніж у СХ-5). На противагу цьому, простір над головою є чудовим, попри підняте положення сидінь.


У багажнику пропонується 477 літрів, які збільшуються до 1633 літрів, якщо скласти спинки з розподілом 40/20/40. Це далеко не найкращий простір у своєму класі, хоч він має квадратну форму, і це дещо допомагає. Так, місткість багажника має задовольнити більшість, але його основні конкуренти можуть запропонувати значно більше, тому що їхні задні дивани зміщуються поздовжньо – X3 і Q5 до 550 літрів, а Mercedes GLC навіть до 620 л.


6 циліндрів у ряд повернулися в моду

Одним із найбільш аспектів цього CX-60, що інтригує, є силовий агрегат. Коли вперше просочилися новини про те, що Mazda розробляє нове покоління рядних шестициліндрових двигунів для CX-60, багато хто почав чухати потилиці. Розробка та інжиніринг абсолютно нових ДВС, особливо дизельного для Європи, здається дивним кроком у 2024 році, з огляду на величезні зміни, що відбуваються в автомобільній промисловості з метою переходу на електрифікацію. Але Mazda твердо переконана, що двигуни внутрішнього згоряння в поєднанні з електронним паливом усе ще відіграють важливу роль у майбутньому, і вона робить ставку на цю конкретну розробку.


Тим часом поза межами ЄС 6 циліндрів у ряд повернулися в моду серед розкішних брендів: Mercedes-Benz та Jaguar нещодавно відмовилися від V6 на користь них. BMW, звісно, ніколи не відходила від цієї концепції.

Проте, в епоху, коли абсолютно нові двигуни внутрішнього згоряння є рідкістю, а увага до акумуляторно-електричних силових установок є переважною, це велика гра Mazda. Особливо з огляду на те, що вона ніколи раніше не створювала рядні «шістки», а її останній V6 став історією разом з Mazda 626 20 років тому.


У Mazda CX-60 3,3-літровий двигун e-SkyActiv з турбонаддувом із деякою допомогою на малих обертах 12,4-кіловатного електродвигуна системи M Hybrid Boost, розташованого між маховиком та коробкою передач. Загалом ця комбінація видає 284 к.с. на 5000–6000 об/хв і 450 Нм між 2000 і 3500 об/хв.


Офіційна витрата пального в комбінованому циклі із цим силовим агрегатом становить 8,0 л/100 км, що на 0,6 л менше за отриманий під час тесту та все ще дуже непоганий результат. 6-циліндровик досягає своєї паливної економічності за допомогою рекуперативного гальмування та системи старт/стоп 48-вольтової «м’якої» гібридної системи M Hybrid Boost, яка функціонує майже непомітно. Принаймні про те, що двигун не працює при включенні в КПП «нейтралі» на спусках для максимального накату, водій догадується тільки за тахометром.


Трансмісія CX-60 має свої нюанси завдяки використанню мокрого багатодискового зчеплення замість гідротрансформатора. Проте й тут водій навряд чи відчуває будь-яку різницю. Система постійного повного приводу теж базується на муфті з електронним управлінням, розподіляє потужність через окрему роздавальну коробку й має акцент на задню вісь, тобто гарантує відповідну поведінку.

Mazda CX-60 керується з разючою впевненістю

Але за кермом – це не тільки задоволення. Якість їзди – це та сфера, де Mazda демонструє неоднозначні результати. На 20-дюймових колесах і низькопрофільній гумі вона тверда, хоч і не дратівливо нав’язлива, але водій усе ж має дуже обережно обирати покриття, чого раніше не було. Інакше авто неприйнятно жорстоке на низькій швидкості, демонструючи налаштування, яке, здається, набагато більше налаштоване на динамічну їзду, ніж на комфорт, що відповідає продуктивності силового агрегату.


CX-60 не поставляється з адаптивними амортизаторами. Mazda каже, що це не виправдано в цій ціновій категорії. З усім тим, з двохважільною передньою підвіскою і багатоважільною задньою на більш гладких поверхнях і в крутих поворотах CX-60 не просто демонструє можливості, закладені в його основі, а поводиться і керується з винятковою впевненістю і стабільним зв’язком із дорогою. Він не стільки спритний, скільки напрочуд надійний. Ця міцність відображає фундаментальне відчуття ваги, яке приходить із самого початку руху. За вагою майже 1,9 тони CX-60 не можна назвати легким авто.


Двигун найкраще працює на високих швидкостях, хрипко обертаючись у класичній шестициліндровій манері, та приголомшує аудіотреком, коли розкручується. Але, попри допомоги турбіни та електродвигуна, на низьких обертах мотор не надто сміливий. Вочевидь заради економії палива він намагається тримати їх якомога частіше й до останнього не дозволяє КПП перемикатись. Він досить плавний, але все ще не може зрівнятися із шовковистими шістками BMW за вишуканістю.


Mazda обрала мокре зчеплення в пошуках швидшого перемикання передач, і залишена на самоплив або керована вручну за допомогою підрульових пелюсток, CX-60, безумовно, забезпечує його. Агресивність перемикання передач можна ще підвищити, якщо обрати режим Sport. Водночас зникають прикрі «гумові» затримки в реакції на акселератор.


У керованості CX-60 є дві різні сторони. Сказати, що авто відчувається як велика Mazda MX–5, було б великим перебільшенням, але поки дорога не надто вибоїста, можна виявити деяку спільну ДНК. Наприклад, у гарному балансі шасі та відчутно зменшеному радіусу розвороту.


Рульове управління добре збалансоване і в ньому відчувається важкість, яка більше спрямована на комунікабельність і підкреслення зв’язку з передньою віссю, ніж на відчуття автомобіля. Їм, безумовно, приємніше керувати, ніж миттєво забутим Audi Q5, але не так точно, як BMW X3.

Придушення дорожнього шуму також не є сильною стороною CX-60, і він виявився на 2 дБ(А) голоснішим на швидкості 95 км/год, ніж Alfa Romeo Stelvio, і на 4 дБ(А) голоснішим, ніж BMW X3. Тут він не кращий за дешевшу Mazda CX-5.


Вердикт

CX-60 – важливий автомобіль для Mazda, і в багатьох аспектах японська марка виконала з ним чудову роботу. Не менш важливо, що CX-60 насправді приємно керувати, а у вищих комплектаціях він тепер відчувається як альтернатива усталеним преміумпропозиціям. Однак, щоб дійсно дати німецьким маркам привід для занепокоєння, необхідно вдосконалити їздові якості CX-60. Хоча екстер’єр не є найкращою дизайнерською роботою Mazda на сьогодні, інтер’єр відповідає преміумстатусу, до якого вона прагне. Авто також просторий, з пристойним пасажирським простором ззаду й багажником бажаного розміру. Так, м’яка гібридна технологія більше схожа на символічний жест, але показник споживання пального виглядає досить респектабельним для такого двигуна. Чи окупиться ставка японського бренду на двигуни внутрішнього згоряння достатньо довго, щоб окупити свої інвестиції, ще належить з’ясувати, але деякі покупці все ще були б раді отримати також і дизельний варіант .


Технічні характеристики Mazda CX-60 3.3 e-SkyActiv M Hybrid Boost  
  • 6-циліндровий рядний, попереду поздовжньо
  • Об`єм 3283 см3
  • Максимальна потужність 209 кВт (284 к.с.) при 5000-6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 450 Нм при 2000-3500 об/хв
  • Повний привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска подвійні важелі попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
  • Максимальна швидкість 219 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 6,9 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4745/1890/1680/2870 мм
  • Діаметр розвороту 10,8 м
  • Дорожній просвіт 175 мм
  • Шини 235/50 R20
  • Об'єм багажника 477/1633 л
  • Об'єм паливного бака 58 л
  • Споряджена маса/навантаження 1848/652 кг
  • Максимальна маса причепа 2500 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 11,0/6,2/8,0 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 9,5/7,7/8,6 л/100 км

    Ціна від 2 052 000 грн
    Ціна тестового 2 457 500 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?