Honda HR-V e:HEV: повертається до оригіналу


Багато виробників претендують на те, щоби бути першими, і Honda не є винятком. Оригінальний HR-V був, мабуть, першим кросовером, яким ми знаємо їх сьогодні, і тепер він повернувся у вигляді абсолютно нової моделі третього покоління, яка доступна виключно як гібридна – звідси й абревіатура e:HEV у назві.

Фото: автор

HR-V з’явився на світ у 1998 році як суперкрутий дводверний «паркетник» для серфінгістів, потім на сім років затих, після чого повернувся у вигляді трохи більш традиційного кросовера. І до цього часу HR-V є найважливішою моделлю Honda з погляду обсягів світових продажів. Цей автомобіль розташований в одному класі з такими моделями, як Renault Captur, Peugeot 2008 та Hyundai Kona, хоча його головними конкурентами є Nissan Qashqai та Volkswagen T-Roc. Це перенаселений клас, де не бракує конкурентів для HR-V, саме тому Honda пішла на рішучі кроки, щоб її кросовер відрізнявся.


Габаритні розміри майже не змінилися – новий HR-V і далі займає стільки ж місця на дорозі, як і авто Golf-класу. Але силует дістав помітної трансформації, позбувшись стилю мінівена на користь зухвалого купе з подовженим капотом і похилим заднім склом, яке можна побачити на таких преміальних моделях, як Polestar 2 і BMW X4.


HR-V e:HEV використовує глобальну малу платформу Honda, яка значно жорсткіша за попередні моделі HR-V. Так, рульова колонка також стала на 15 % жорсткішою, ніж раніше, що обіцяє хороші враження від водіння.


Honda в розпалі оновлення свого модельного ряду, зокрема, в Європі, і знизила лінію даху HR-V, але підвищила дорожній просвіт, а також скоротила передній звис і подовжила задній. На кузові також стало менше складок, хоча ті лінії, що залишилися, сталі більш потужними й допомогли кардинально змінити зовнішній вигляд авто. Разом із новим зовнішнім освітленням, включно з безперервною задньою світловою панеллю, Honda тепер може змагатися з більш яскравими автомобілями в класі – зокрема, з Peugeot 2008.


Втім, якби не буква «H» на решітці радіатора, вам, можливо, знадобилося б кілька здогадок, щоб зрозуміти, що це Honda. Залежно від комплектації, решітка радіатора пофарбована в колір кузова, як натяк на гібридну природу HR-V. Якби вона була повністю електричною (в Китаї таку випускають, до речі), решітка радіатора, швидше за все, була б глухою.


Honda стверджує, що це купе, але простір для задніх пасажирів зменшився не так сильно, як можна було б подумати. Інтеграція ручок задніх дверей у віконне обрамлення біля задньої стійкі даху не додає зручності користуванню, але допомагає сприймати HR-V саме як купе. У цьому є неприхований натяк на дводверну конструкцію оригінального HR-V.


Чорні глянцеві вставки навколо колісних арок та нижнім периметром авто надають йому більш гоночного вигляду, всупереч додаванню грубої пластикової обшивки, щоби прикинутися крутим позашляховиком. HR-V – це насамперед дорожній автомобіль, і його існування, за словами Honda, зумовлене потребами часу. Мовляв, багато людей хочуть кросовери з практичних та естетичних міркувань більше, ніж через реальну необхідність.


Що одразу дивує, коли ви наближаєтесь до нового HR-V, так це те, що він не виглядає таким великим і схожим на позашляховик, як на фотографіях. У металі він дуже широкий і досить низький до такої міри, що ви, ймовірно, вдаритеся головою в перші пару разів, коли будете сідати в нього.


Другий сюрприз полягає в тому, що інтер’єр не відповідає зовнішньої сміливості – всередині він більше схожий на деяке оновлення, ніж на щось абсолютно нове – так, ніби Honda прокачала стару машину. Просто подивиться на цей високий і явно старомодний, хоч і зручний важіль перемикання трансмісії, який без потреби захаращує центральну консоль. HR-V та ZR-V варто було б обмінятися центральними та середніми консолями для більшої гармонії з екстер’єром. Так, тут є кілька приємних штрихів, як L-подібні дифузори вентиляційних отворів, які створюють легкий вітерець уздовж бічних вікон, чим запобігають протягу прямо в обличчя, але в загалом тут усе досить традиційне з дуже лаконічним виглядом.


Компоновка приладової панелі логічна багаторівнева, яка розроблена так, щоби бути інтуїтивно зрозумілою. Honda не пішла на економію та зберегла фізичні кнопки, перемикачі та циферблати для більшості основних елементів керування, що є дуже зручним. Можливо, Honda не асоціюється у вас автоматично з преміумкласом, але те, як усе в салоні HR-V зібрано разом, нічим не поступається іншим виробникам у цьому сегменті.




Усі HR-V використовують однаковий 9,0-дюймовий сенсорний екран центральної інформаційно-розважальної системи, який розташований так, що жодним чином не заважає водієві дивитися вперед. Графіка чітка, розташування меню просте, але я вважаю за краще під’єднати свій смартфон і скористатися перевагами сумісності з Apple CarPlay (бездротова) і Android Auto. Віддзеркалення смартфона ретельно заповнює всю ширину екрана, а перемикання між, скажімо, Spotify і будь-якими штатними програмами відбувається дуже швидко.


Водію, проте, трохи важко знайти зручне положення за кермом, особливо з огляду на те, що кермо та педалі дещо зміщені в бік. За винятком цього Honda HR-V заробляє високі бали за своє водійське місце. Сидіння і рульова колонка мають безліч регулювань, хоча найбільшої уваги заслуговує оглядовість. Круто нахилене лобове скло й тонкі передні стійкі, що зміщені назад, забезпечують відмінний огляд. Великі дзеркала розумно розташовані трохи далі назад, створюючи проміжок між ними та стійкою. У такий спосіб вони усувають ще одну поширену сліпу зону, яка може заважати водію бачити велосипедистів та пішоходів.


Зауважте, втім, що водій та пасажир попереду сидять на зависоко встановлених кріслах, оскільки під ними розташований паливний бак, тож відчуття знаходження в купе в них не виникає. Таке рішення дало змогу додати 30 мм простору для двох пасажирів позаду (місце посередині суто номінальне) та складати спинки задніх сидінь ідеально рівно, завдяки тому, що їхні основи можуть опускатися до самої підлоги. Але головне – використати запатентовані Honda «чарівні сидіння» Magic Seats.


На жаль, вони не зроблять вас багатшими, стрункішими чи привабливішими, але ви зможете без зусиль розмістити громіздкі речі просто посередині автомобіля. Для цього основи задніх сидінь піднімаються вгору, як у кінотеатрі, щоб створити надзвичайно просторий відсік для високих предметів, як-то велосипед або великий телевізор. Це робить HR-V найкращим у своєму класі за універсальністю, хоча об’єм багажника зі встановленими спинками сидінь другого ряду порівняно невеликий – лише 319 літрів.


Усе тому, що під підлогою розташовані елементи гібридної системи. Honda використовує аналогічну батарею, що і Jazz, але вона має новішу 60-коміркову конструкцію, яка стала на 1 мм тоншою завдяки переміщенню блоку управління живленням на передню частину автомобіля. Саме ця зміна, а також збільшення потужності та щільності енергії на чверть дозволяють HR-V здебільшого здійснювати свої поїздки на швидкості нижче 40 км/год у суто електричному режимі.


Разом із 4-циліндровим 1,5-літровим двигуном, який працює за циклом Аткінсона (він спалює паливо більш ефективно, але віддає меншу потужність із того ж робочого об’єму, що стандартний), HR-V рухається без звичайної коробки передач та передає потужність свого ДВЗ на передні колеса тільки за потреби, наприклад, на автомагістралі. Така трансмісія з одною фіксованою передачею зменшує тертя та втрати, тим самим підвищуючи загальну ефективність.


Електромотор отримує енергію від акумуляторної батареї й видає 131 к.с. самостійно. Обидва джерела енергії об’єднуються в гібридному режимі, який використовується для досягнення максимальної продуктивності, а також для того, щоби бензиновий двигун міг час від часу заряджати батарею з допомогою другого двигуна-генератора.


Якщо все це звучить дико складно, то не бійтеся, тому що трансмісія HR-V працює як звичайний варіатор, навіть у типовому для Honda стилі «перемикає передачі». Електричний режим настільки ж плавний і тихий, з миттєвою віддачею потужності, як і очікувалося. Коли бензиновий двигун приводить автомобіль у рух самостійно, звук стає трохи голоснішим, а іноді, наприклад, на підйомі або при більшому навантаженні буває напруженим. Але варто пам’ятати, що це гібрид, у якому чотирициліндровий двигун не є особливо потужним – він на 25 к.с. слабкіший за електричний.


Звісно, HR-V починає кожну поїздку як безшумний електромобіль. Взимку великий плюс у тому, що він не потребує часу на прогрів: ви просто вмикаєте авто та починаєте рух. Вдавіть педаль акселератора, і початковий електропоштовх доволі швидко згасає, щоби показати значно скромніше прискорення в середньому діапазоні, як тільки ДВЗ вступає в бій. Останній просто не в змозі постачати стільки потужності, щоб нагодувати електродвигун, тоді як запас цієї, фактично буферної батареї доволі швидко вичерпується. Тобто, це буде проблемою на гоночному треку, або на довгому, крутому підйомі в гору, але ж ніяк не в повсякденній їзді, тому ще саме цього початкового сплеску цілком вистачає, щоб отримати першість після світлофору.


У решті решт Peugeot 2008 зі своєю бензиновою 1,2-літровою «трійкою» його дожене та обгонить, бо розганяється до 100 км/год приблизно на секунду швидше, як і CX-30 з 2,0-літровим двигуном. Але суто за відчуттям, яке дають 253 Нм зі старту, Honda вистрілює веселіше.


Якщо ви навчені керувати авто в одну педаль, вам сподобається широкий діапазон налаштувань рекуперативного гальмування, доступних з допомогою пелюсток під кермом. Вони стають на користь у спортивному режимі, якій водій обирає перемикачем на консолі, щоб керувати траєкторією здебільшого акселератором.




Насправді HR-V не має цього робити – виправдовувати спортивні претензії, але він дарує не будь-яке задоволення своїм збалансованим шасі, швидкими реакціями та високим рівнем зчеплення. Вузькі крісла надійно тримають у віражах, а легке, швидке рульове управління налаштоване у такий спосіб, що ніколи не змушує автомобіль нервувати, втім, впирається все більш із наближенням дозволеного ліміту. То, як це відбувається, нагадує часи, коли молоді покупці обирали Honda саме за задоволення від керування.


Вражає, що HR-V в обмін на жвавість ні в чому не поступається в комфорті – а це ще одна сфера, на якій Honda вирішила зосередитися. Цьому покупці теж будуть радіти, коли багато виробників обирають більші колеса та жорсткіші налаштування підвіски, щоб створити відчуття, що їхній автомобіль більш динамічний та спортивний.


Здебільшого HR-V e:HEV – це досить стриманий автомобіль і він може бути дуже вишуканим, якщо тримати його в межах певних параметрів. Навіть при швидкій їзді на шосе показник бортового комп’ютера не виходить за межі 6,0 л/100 км, а в місті без зайвих зусиль опускається нижче 5,0 л, що приємно дивує.


Вердикт

На прикладі HR-V можна помітити, що Honda починає виходити з дизайнерського занепаду. З інженерної точки зору гібридна силова установка e:HEV є досить цікавою, та відрізняється від інших гібридів тим, що авто є значно більш електричним, ніж бензиновим. Потенційно він досить економічний, але насправді покупців приваблює якість, функціональність і, до певної міри, дизайн цього автомобіля. Honda в HR-V вкотре продовжує демонструвати, як вона може виробляти розумні та комфортні автомобілі, що дарують задоволення від керування.


Технічні характеристики Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV
  • Один електромотор попереду
  • Максимальна потужність 131 к.с.
  • Максимальний крутний момент 253 Нм
  • 4-циліндровий бензиновий, попереду
  • Об`єм 1498 см3
  • Максимальна потужність 78 кВт (106 к.с.)
  • Максимальний крутний момент 131 Нм при 4500-5000 об/хв
  • Передній привод
  • 1-ступеневий редуктор e-CVT 
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 170 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 10,7 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4340/1790/1582/2610 мм
  • Діаметр розвороту 11,3 м
  • Дорожній просвіт 188 мм
  • Шини 225/50 R18
  • Об'єм багажника 319/1305 л
  • Об'єм паливного бака 40 л
  • Споряджена маса, корисне навантаження 1380-1401/469-490 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/за містом/середнє (NEDC) 3,1/4,8/4,2 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 4,9/6,0/5,5 л/100 км

    Ціна від 1 327 900
    Ціна тестового 1 493 900 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?