Toyota Land Cruiser 300: без V8, але тримається за своє


Toyota Land Cruiser 300 не потребує представлення. Абсолютно новий позашляховик, представлений у 2021 році, відмовився від довгожителя – турбодизельного двигуна V8 на користь меншого та потужнішого V6. Найвідоміша модель Toyota згенерувала довгі списки очікування та утримує затятих прихильників. Однак, чи є новий Land Cruiser тим нокаутуючим ударом, на який усі очікували?

Фото: автор

Toyota Land Cruiser вперше була представлена в серпні 1951 року під назвою Toyota Jeep BJ. Завдяки чудовим характеристикам на будь-який місцевості модель швидко завоювала довіру як патрульний автомобіль у поліції країні Вранішнього Сонця, а опісля і у всьому світі. Після 14 років виробництва 8-го покоління з двома оновленнями упродовж його життєвого циклу позашляховик офіційно увійшов у нову генерацію Series 300 у червні 2021 року.


Час очікування зменшується, тож привабливість Land Cruiser 300 не згасає. Toyota займає першу позицію на українському ринку з погляду продажів і загальної репутації, і не в останню чергу завдяки флагману бренду Land Cruiser.


Новий Land Cruiser GR Sport коштує 3 269 471 грн, і це ще не топова пропозиція. Також нижче цього прайсу є Elegance та Prestige, більш орієнтовані на місто та подорожі автомагістралями, але з урахуванням черги купить їх ви не зможете. А на вершині – 7-місна топверсія Premium.


Потужність забезпечують двигуни V6: 3,3-літровий дизельний із подвійним турбонаддувом на 299 к.с., або 3,4-літровий 415-сильний бензиновий бітурбо. Спільною для всіх моделей Land Cruiser є і 10-ступінчата автоматична коробка передач та система постійного повного приводу. Elegance та Prestige не мають блокувань переднього та заднього диференціалів як у орієнтованого на бездоріжжя GR Sport, а також заднього диференціалу підвищеного тертя Torsen, як у круїзного Premium. Проте, у всіх є центральний Torsen, що блокується, та керування приводом Multi-Terrain Select.

Хоча це все ще Land Cruiser, салон 300-ї серії зробив великий крок уперед

Конкуренція з’являється і згасає, і багато ворогів Land Cruiser або повністю зникли, або перетворилися на щось інше. Це 9-те покоління флагманского 4х4 досить сильно змінилося в порівнянні зі старою 200-ю серією, але водночас воно відчувається напрочуд знайомим.


На прохання лояльних клієнтів Toyota вирішила не збільшувати габарити Land Cruiser 300. Хоча внутрішній простір від цього виграв би, це б погіршило маневреність та зручність використання. Що безпосередньо було б помітно на вузьких доріжках у лісних кущах, а також на парковках торгових центрів.


Коли справа доходить до витривалості, Land Cruiser 300 Series не має конкурентів. Це все ще робочий автомобіль, тому він створений для того, щоб везти вас найсуворішію місцевостю. Тож, весь екстер’єр готовий для того, щоб зустріти стихію віч-на-віч.


Це поєднання брутальності та вишуканості – начебто контрастних елементів, які нелегко гармонізувати один з одним. Найбільш воно вражає у версії Premium на 20-дюймових колесах. Й, звичайно, збережена рама під кузовом, але платформа нова – TNGA (GA-F), яка забезпечує ще кращі позашляхові можливості.


Однак, хоча загальний розмір майже не змінився, інтер’єр, безумовно, перейшов на іншу територію. Якщо є одне слово, щоб описати його дизайн, то це – кремезний. Кнопки й циферблати, селектор трансмісії, центральна консоль та середня з охолоджувальним боксом, керування клімат-контролю – тут не має місця мінімалізму. Втім, салон не пропонує і нічого особливого з погляду додаткових рішень для зберігання речей. Попереду є два підстаканника, бездротовий зарядний пристрій, дворівневий, втім звичайний бардачок і такі ж відсіки для зберігання речей у дверях, але нічого більш цього.


Однак незмінним залишається той факт, що за кермом Land Cruiser можна із задоволенням проводити багато годин. Водій та пасажир сидять у м’яких кріслах, оздоблених якісною шкірою, які широкі та зручні для всіх режимів їзди й мають достатню підтримку, щоб запобігти затерпанню сідниць під час довгих поїздок на шосе. Другий ряд отримав підігрів і вентиляцію (для зовнішніх сидінь), а також двозонний клімат-контроль, USB-розетки, HDMI і деякі додаткові функції, пов’язані з розвагами на задніх сидіннях. Наприклад, окрема мультимедійна система із сенсорними екранами діагоналлю 11,6 дюймів у Premium використовує технологію Miracast для бездротового підключення. Стандартною є 220-вольтова розетка в багажнику – незамінне рішення для мобільного офісу або відпочинку поодаль від цивілізації.


Але другий ряд Land Cruiser не такий просторий, як ви можете подумати. Я не можу називати його тісним, але ви знайдете більше внутрішнього простору в таких автомобілях, як Land Rover Defender 130. Власники, ймовірно, засумують за роздільним багажними дверима попередника, але суцільні двері 300-ї виграють, коли справа доходить до захисту від потрапляння пилу в салон.


Інформаційно-розважальна система з 12,3-дюймовим дисплеєм на фоні базового 9,0-дюймового в комплектаціях Elegance та Prestige є дуже доречною. Вона має Apple CarPlay та Android Auto (обидва – дротові), а також цифрове радіо та вбудовану навігацію.


Хоча любителі справжнього регулятора гучності будуть незадоволені тим фактом, що цей більший дисплей отримав кнопки в стилі фортепіано, тоді як менша система – класичну «крутилку». Втім, для тих, хто ще не звик до потокового способу життя, у 300-ї серії передбачена щілина під диски CD/ DVD-програвача. Дуже дивно в наші часи, але нехай буде.


Land Cruiser також дістався дисплей із проєкцією на лобове скло, а також модернізована аудіосистема з 14 динаміками та сабвуфером від JBL. Перед водієм встановлено 7,0-дюймовий дисплей між класичними циферблатами, який забезпечую покращені функціональність та відчуття порівняно з більш ніж скромним за сучасними мірками 4,2-дюймовим у нижчих комплектаціях.


Land Cruiser не проходив тести з безпеки Euro NCAP, але здобув п’ять зірок в австралійському ANCAP завдяки безлічі новітніх технологій. Так, система автономного екстреного гальмування бачить пішоходів і велосипедистів у денний час, а також розпізнає перехрестя. Але є дивні нюанси. Так, система утримання в смузі руху використовує гальма, як це було в перших систем Mercedes. Land Cruiser повертається в смугу руху, але ціною дратуючого зменшення швидкості, і спричиняє збентеження, бо ви цього не очікуєте. А коли розмітка тьмяна, рвана або її взагалі бракує, система може спрацьовувати помилково. Скоріш за все, водії вважатимуть за краще її відключати.


Встановлено 10 подушок безпеки, включно з колінними для переднього пасажира та водія, а також шторками безпеки для всіх трьох рядів сидінь. Передня центральна подушка безпеки відсутня, оскільки, незважаючи на її зростаючу популярність у менших моделях марки, на більших автомобілях вона не так ефективна.


Перехід від V8 до V6 – одну з найменших конячок, які коли-небудь прикрашали моторний відсік Land Cruiser, – був, безумовно, спірним моментом у багатовіковій історії флагманського позашляховика Toyota. Однак, провівши деякий час за кермом цього авто, ви, безсумнівно, занотуєте про новий двигун позитивне враження, незважаючи на те, що Toyota не спромоглася заглушити його потужне дизельне гурчання.


Наявність двох турбонагнітачів у дизеля в послідовному форматі (менший турбонагнітач для низьких обертів) дозволяє двигуну мати більш ранній доступ до вражаючого крутного моменту – коли ви рушаєте з місця на холостих. Дійсно, крутний момент 700 Нм на холостому ходу на 50 Нм перевищує показник старого V8. На додачу, новому агрегату невідомо прикре відчуття падіння в турбоями.


Розміщення турбокомпресорів у розвалі блоку циліндрів двигуна (так зване «hot V») означає, що другий турбокомпресор може бути більшим, і потік перенаправляється на нього зі збільшенням частоти обертання. Це дозволяє досягти хорошого рівня потужності при 4000 об/хв, а також більш потужного та плавного набору обертів, ніж у старого V8, що важливо на обгонах.


Звичайно, цей новий V6 набагато складніший і досконаліший, ніж старий 4,5-літровий V8, який мав турбокомпресори, встановлені на зовнішній стороні блоку в паралельній конфігурації (таку використовує бензиновий двигун нової моделі). Час покаже, наскільки надійним буде цей новий Land Cruiser порівняно зі старими моделями.


Однак неможливо заперечувати покращення їздових якостей та продуктивності Land Cruiser із цім новим агрегатом. Цьому сприяє зменшення ваги нової платформи, яка використовує більше алюмінієвих панелей, а також додавання чотирьох додаткових ступенів у трансмісії.

Десять передач, безумовно, звучить багато, але ця нещодавно розроблена коробка передач (яка є продуктом Aisin) не переграє з перемиканням. Вона плавно й без зайвої метушні перебирає передаточні пари, але 10-та передача автоматично навіть не вмикається на шосе – за дотриманням правил дорожнього руху, звісно.


Ця коробка-автомат намагається втамувати спрагу V6, однак заявлена різниця в ефективності не є значною. Витрата палива за нормативом із 9,5 л на 100 км знизилася до 8,9 л/100 км, що становить 600 мл на 100 км, або близько 90 л, якщо ви проїжджаєте 15 000 км на рік – менше, ніж на один повний бак. У будь-якому випадку, ви навряд чи зможете досягти цієї цифри у власній їзді. Я побачив 10,5 л/100 км, але це булі більш круїзі трасою, ніж їзда містом, де новий Land Cruiser все також відчуває себе завеликим.

На дорозі немає нічого образливого в тому, як GR Sport їде, управляється та відчувається. Дотримуючись встановленого обмеження швидкості 110 км/год, Cruiser двигун розвиває лише 1500 об/хв, що забезпечує розслаблену їзду без помітного шуму вітру – саме те, що ви очікуєте від автомобіля вартістю за 3 млн грн.


Новий Land Cruiser підвищує рівень своєї плавності, щоб стати в один ряд із розкішними позашляховиками, такими як Range Rover, а в деяких аспектах навіть перевершує їх. Враження їзди більше схоже на флагманський седан, ніж на позашляховик, з його високим рівнем спокою і плавністю ходу. Нещодавно розроблена підвіска (адаптивна в GR Sport) функціонує надзвичайно добре, ефективно фільтруючи коливання від нерівностей дорожнього покриття на дорогах із твердим покриттям. Більше того, з огляду на розміри кузова, можна було б очікувати, що за різкого гальмування передня частина автомобіля буде нахилятися вперед та ставати дибки під час прискорення, спричиняючи помітне та неконтрольоване розгойдування. Однак Land Cruiser напрочуд добре справляється та швидко заспокоюється після подолання перешкод.


Електромеханічне рульове управління, безумовно, гостріше за відчуттями та реакцією, як порівняти зі старим Land Cruiser – ближче до Land Rover Defender. Однак, якість їзди намагається наздогнати це відчуття, і це не завжди вдається. Безумовно, у цій новії моделі набагато більше контролю над кузовом і чутливості, але все ще виникає відчуття метушні на недосконалих асфальтових поверхнях. Але з нерозрізним заднім мостом інакше не буває. У деяких ситуаціях Defender з його незалежною підвіскою відчуває себе більш комфортно та стабільно.

Центральний диференціал Torsen дає змогу оптимально контролювати розподіл крутного моменту між передніми та задніми колесами залежно від дорожніх умов та побажань водія. За звичайних умов на задню вісь йде 60%, але під час прискорення в повороті вона отримує ще більше. Крім того, у разі пробуксовки коліс система миттєво перерозподіляє потужність, сприяючи відновленню стійкості автомобіля.


На бездоріжжі Land Cruiser залишається вражаюче впевненим та здібним

Якість роботи позашляхової протибуксувальної системи Toyota така, що ви не втрачаєте занадто багато й без додаткових механічних блокіровок мостів, як у GR Sport. Із заблокованим центральним диференціалом, увімкненим поніжувальним рядом та обраним правильним режимом руху системи Multi Terrain Select Land Cruiser здатен вправно обмежувати пробуксовку коліс на низьких швидкостях для повільного, контрольованого повзучого руху. А краще за GR Sport, яка додатково дістала систему Toyota E-KDSS (відключає стабілізатори поперечної стійкості на бездоріжжі для суттєвого збільшення артикуляції мостів), зрізати місцевість навпростець здатний тільки Sherp.


Тож, на бездоріжжі GR Sport почувається як вдома на розбитих ґрунтових дорогах, де жорсткість підвіски та рівень зчеплення з дорогою в поєднанні з комфортним інтер’єром означають, що ви можете подолати серйозні відстані, не відчуваючи водночас надмірної втоми наприкінці дня.


До величезного, рельєфного капоту потрібно трохи звикнути з точки зору оглядовості, але Toyota й тут є що запропонувати. Просто виведіть на екран картинку з камер, і цей капот стає «прозорим». Це дещо наближає Land Cruiser до авангардного Defender, на фоні якого Toyota виглядає не старомодним авто, а, імовірніше, прикладом того, як треба триматися за своє. І незважаючи на підвищення ціни, привабливість цього автомобіля залишається сильною.

 


Вердикт

Land Cruiser завжди був уособленням міцності, довговічності та надійності. За свою багату історію, що охоплює понад шістдесят років, він заслужив репутацію одного з найпотужніших і найвитриваливших позашляховиків у світі. Представивши нову модель, Toyota ще раз довела своє прагнення до досконалості в кожному аспекті дизайну та інженерії. У 2024 році привабливість могутнього Land Cruiser залишається такою ж непохитною, як і в попередньому поколінні. Навіть попри те, що здебільшого водії вважатимуть його занадто сільськогосподарським проти сучасних конкурентів, такими як Land Rover Discovery, незважаючи на його легендарні переваги.


Технічні характеристики Toyota Land Cruiser 3.3 V6
  • 6-циліндровий V6, попереду поздовжньо
  • Об`єм 3346 см3
  • Максимальна потужність 220 кВт (299 к.с.) при 4000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 700 Нм при 1600-2600 об/хв
  • Повний привод
  • 10-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска подвійні важелі попереду, повздовжні важилі залежна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
  • Максимальна швидкість 210 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 6,9 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4965/1990/1950/2850 мм
  • Діаметр розвороту 11,8 м
  • Дорожній просвіт 235 мм
  • Шини 265/65 R18
  • Об'єм багажника /2052 л
  • Об'єм паливного бака 80 л
  • Споряджена маса/навантаження 2695/610 кг
  • Максимальна маса причепа 3500 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 11,3/7,6/8,9 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове середнє 10,5 л/100 км

  • Ціна від 3 269 471 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?