VW Touareg: менше позашляховика, більше люксу


Touareg, найбільша модель Volkswagen в Європі, випускається вже упродовж 21 року, а її останнє третє покоління з’явилося в дилерів у 2018 році. Настав час для обов’язкового оновлення великого позашляховика в середині життя. Змінилося не так багато, оскільки це в основному деякі модифікації зовнішнього вигляду й досить багато – оздоблювальних матеріалів. Є і технічні оновлення в салоні, а також з’явилися кілька корисних функцій на рівні шасі, у той час, як пневматична підвіска й ультрагладкий 3,0-літровий двигун V6 максимально використовують природні таланти VW. Але чи справді Touareg здатен потіснити деяких суперників найвищого рівня, які конкурують із ним?

Фото: автор

VW перемістив Touareg в третьому поколінні в преміумклас, де він змагається з грізною технікою. У той час як дешевші версії перетинаються з топовим Kia Sorento, Touareg позиціонується як дещо доступніша та виваженіша альтернатива розкішним моделям, таким як Range Rover Sport і Land Rover Discovery, BMW X5 і Mercedes GLE, або навіть Lexus RX та Volvo XC90. Втім, мабуть, найсильніші конкуренти Touareg – це представники концерну VW у вигляді Audi Q7/Q8 та Porsche Cayenne. Ця трійка має спільні механічні компоненти, хоча різні характери. VW є розкішним автомобілем тріо, тоді як Porsche є спортивною варіацією, а Audi міститься десь між ними, але з додатковою привабливістю семимісного салону у Q7.


Під кузовом Touareg використовує неймовірно гнучку матрицю з деталей платформи MLB Evo. В нього алюмінієва підвіска та й сам кузов значною мірою також алюмінієвий. А ось силові агрегати Touareg під час фейсліфтингу не змінив. Потужність наразі забезпечується дизельним двигуном VW 3.0 TDI V6 у двох варіантах – 231 к.с. або 286 к.с. та флагманським бензиновим V6 потужністю 340 к.с., тоді як новий топовий R використовує плагін-гібридну силову установку потужністю 462 к.с. з 17,9-кіловатною батареєю. Усі вони працюють у зв’язці з восьмиступеневою автоматичною коробкою передач і мають постійний повний привід 4MOTION.


Тепер, через п’ять років після запуску третього покоління Touareg і 1,13 мільйона загалом вироблених екземплярів, Volkswagen оновив свій визначальний для бренду позашляховик, щоб він не відставав від своїх конкурентів, які також нещодавно були ретельно оновлені.


Звичайно, його пропорції не змінилися, тому при довжині 4902 мм, ширині 1984 мм і висоті 1686 мм Touareg демонструє один із найнижчих і найспортивніших силуетів у класі розкішних позашляховиків. Втім, він усе ще не такий довгий, як найбільші його представники: Audi Q7 майже на 8 см довший.


Зі своїми пропорціями Touareg здається приземкуватим, але це громіздкий автомобіль, з якого боку на нього не подивись. Він миттєво впізнається і зберігає гарний вигляд у зграї преміумавтомобілів, представлених на цьому ринку, тому зрозуміло, що VW не зійшов із розуму та зробив тільки стилістичну аерографію під час фейсліфтингу. Головні акценти – це те, що, здається, стало обов’язковим модним аксесуаром для кожного виробника, який прагне вийти на преміумринок сьогодні, а саме – світлові смуги на всю ширину спереду і ззаду.


Характерна решітка радіатора й розташування фар тепер містять тонку світлодіодну стрічку, яка з’єднує кластери ламп один з одним. Ззаду Volkswagen став ще більш ефектним, адже тепер не тільки з’явилася суцільна світлова смуга, але й підсвітка емблеми Volkswagen. До цього за нею можна було розпізнати тільки ID.-вироби марки.


У світлових приладах Touareg пішов ще далі та може бути оснащений матричними світлодіодними фарами IQ.Light HD LED. Вони більш потужні, ніж будь-які фари, що встановлювалися на Touareg раніше, але найбільше привертає увагу те, що вони оснащені 38 482 світлодіодами, які ефективно захищають від засліплення сусідів на заміському шосе.

VW Touareg витримує найсуворіші порівняння

Усередині Touareg підтримує високі стандарти завдяки інтуїтивно зрозумілому компонуванню та якісним матеріалам. Він не тільки наповнений функціональними та практичними елементами, а ще й має чудовий вигляд. Куди не глянь – скрізь шкіра, металеві елементи та високоякісний пластик. Ви не очікуєте більшого, якщо сидите в автомобілі, який коштує вдвічі дорожче.


Салон отримав більше м’яких на дотик матеріалів і навіть додаткові накладки з боків трансмісійного тунелю, щоб захистити коліна водія та пасажира від болючих ударів об пластик під час проходження поворотів.


Не можна заперечувати, що VW Touareg не пастиме задніх також в інформаційно-розважальних технологіях. Система з двома екранами не лише на вид красива, але й переконливе працює. VW називає свій найяскравіший опціональний дисплей Innovision Cockpit. Він складається з набору 12,3-дюймового щитка приладів поруч із величезним 15-дюймовим центральним екраном. Це створює ілюзію єдиної скляної панелі, і хоча вона тонко розділена на дві частини відразу за кермом, VW каже, що єдиною причиною цього є зниження вартості заміни в разі пошкодження.


Усі меню можна конфігурувати у вигляді плиток, тобто ви можете винести часто використовувані функції на передній план, а менш важливі відсунути на задній. Це надзвичайно інтуїтивно зрозуміле налаштування і його зручно використовувати разом зі стандартними протоколами підключення Apple CarPlay та Android Auto – обидва наразі бездротові.

Однак, як це вже стало синонімом електромобілів Volkswagen, на сенсорний екран покладено занадто багато функцій. Без звички сенсорні повзунки для регулювання температури дратують і роблять майже неможливим регулювання на ходу – принаймні для володарів, які звикли до класичного керування, що VW використовував десятиріччями.


Хоча Volkswagen проголосив про наміри знову відмовитися від тактильного керування, схоже, що ситуація має погіршитися, перш ніж покращитися. Адже оновлений Touareg дістав фірмове кермо VW, укомплектоване сенсорними елементами керування.


Touareg – великий, зручний і надзвичайно практичний сімейний автомобіль. Не піддавшись спокусі поставити два сидіння в багажник, як багато конкурентів на кшталт Audi Q7, Volvo XC90 і Land Rover Discovery, VW зробив розміщення щедрим для всіх п’яти пасажирів. У ньому багато місця для ніг і колін, а двері широко відчиняються, щоб зробити установку дитячого крісла легкою і простою.


Знову ж таки, завдяки відсутності третього ряду сидінь VW Touareg має один із найбільших багажників у класі преміумпозашляховиків. Він на 40 літрів більший, ніж в Audi Q7 (810 літрів проти 770 літрів у п’ятимісній конфігурації Audi), а якщо скласти всі спинки, то вийде 1800 літрів – майже стільки ж місця, як у Volvo XC90.


Отже, Volkswagen хоче, щоб Touareg й надалі посідав гідне місце серед преміальних позашляховиків, передусім німецьких, і, можливо, навіть перехопив кілька продажів у спорідненого Porsche Cayenne, якщо вже на те пішло. І, чесно кажучи, виконання загального пакета Touareg досить добре, щоби палкий шанувальник VW зміг навести вагомі аргументи на користь того, що він витримує такі високі порівняння.


VW Touareg c V6 TDI не залишає бажати більшого

Але, як на мене, краще зробити те, що більш не можна зробити в дилерському центрі Porsche – встановити на свій позашляховик дизельний двигун. 3,0-літровий 285-сильний TDI – приголомшливий агрегат із пристойним запасом потужності і величезними покладами крутного моменту, що дуже гармонійно поєднується з розмірами та вагою Touareg. Він відчувається пробивним – як зі старту, так і з ходу, й однаково блискуче справляється як зі швидкими обгонами, так і з круїзом автострадою. Розгін 0–100 км/год займає всього 6,1 секунди й ви не зможете не оцінити 235 км/год максимальної швидкості.


Він також неймовірно тихий, що неможливо переоцінити в монотонних подорожах. Лише на низьких швидкостях ви відчуваєте невеликий хрип двигуна, але він швидко відходить на задній план, як тільки ви набираєте темп.

Спонтанність TDI трохи стримує нерішучість коробки-автомат, тоді як прискорення на одній передачі із частковим дроселюванням характеризує всю силову установку набагато краще. Тож більшу частину часу їзда на Touareg вирізнятиметься авторитетною легкістю, яку ви й очікуєте від великого позашляховика.


Розмірена манера їзди буде винагороджена й мізерним апетитом. Міські заїзди на дизельному Touareg обходяться в середньому в 9,4 л/100 км, а заміські в 6,8 л. Усе це трохи більше, ніж в Audi Q7 з його гібридними технологіями, але все ще дуже вражає.

TDI максимально використовує динамічні налаштування Volkswagen, які більше орієнтовані на комфорт та вишуканість, ніж на швидкість та гостроту керування. У зв’язку із цим, друга рекомендація, яку б я вам дав, це придбати Touareg з пневматичною підвіскою, оскільки вона значно покращує керованість позашляховика. Й ось вона хороша новина: усі автомобілі для України поставляються з нею в стандартній комплектації. На стальних пружинах Volkswagen занадто метушливий і занадто прагне нагадати вам, що він їздить на великих легкосплавних дисках. Тому той факт, що двокамерна адаптивна пневмопідвіска (Bentley Bentayga, Cayenne та Lamborghini Urus використовують трикамерну систему) є стандартним обладнанням, дійсно дуже вітається.


Це не робить VW бездоганним під час руху, оскільки він час від часу здригається при зіткненні з гострими нерівностями на дорозі, тож їх варто все ж таки об’їжджати, інакше 21-дюймові колеса тестової машини передають удари та свербіж від стиків на кермо. Але загалом на пневматиці набагато спокійніше й комфортніше, ніж на стандартних пружинах, – з пристойним абсорбуванням вибоїн і тим виглядом вишуканого кочення, який зазвичай приходить із пневмобалонами. Ви чуєте перекочування коліс через горби, але не відчуваєте їх, і кузов залишається незворушним. Не в приклад одноплатформенникам він не відчувається городянином і на ґрунтовій дорозі.


Ізоляція кабіни від шумів трохи не дотягує до люкс-класу, але опціонне подвійне бічне скло закриває і цей пролом. Touareg також поставляється і з іншою технікою для зняття стресу, як-от адаптивний круїз з системою їзди в заторах, що працює акуратно й завбачливо, утримання своєї смуги або тепловізор, який розпізнає в темряві й підсвічує пішоходів.

Хоча Touareg базується на тій самій платформі, що й Cayenne, Bentayga та Urus, очевидно, що VW демонстративно ставить у пріоритет комфорт, а не відверті веселощі водія. Touareg рухається в розслабленій манері, але легкою і гладкою ходою, тоді як крени на автомобілі з самовирівнюючою пневматичною підвіскою під контролем й без опціонної системи креноподавлення. І хоча його їздові якості не залишають незабутнього враження, він напрочуд спритний завдяки вправній системі управління чотирма колесами, яка на швидкості нижче 37 км/год повертає задні колеса в протилежний від передніх бік для зменшення діаметра розвороту до порівнянного з VW Polo.


Мляве й дещо непередбачуване рульове управління трохи псує його в цілому відмінну динамічну комбінацію. Команди від водія через нього передаються лінійно, з передбачуваною вагою і точністю, але ось якісної зворотної реакції не слідує навіть у спорт-режимі.

VW Touareg більше не доступний у позашляховій амуніції

Начебто для того, щоби підкреслити той факт, що покупці більше не очікують від Touareg чудес на бездоріжжі, флагманський SUV не доступний із понижувальним рядом передач, який замовили менш як 5 % покупців Touareg попереднього покоління.


За межами дороги Touareg їде так само комфортно, але в серйозні халепи тепер краще не потрапляти. Пакет Offroad є стандартним та включає металевий захист піддона двигуна та збільшені баки: паливний та AdBlue. Роздавальної коробки та блокування заднього моста більше немає, а постійний повний привод, як і в Cayenne, працює з багатодисковою муфтою блокування міжосьового диференціала. У реальних умовах їзди вона здатна відправляти до 70 % крутного моменту на передню вісь і до 80 % назад. Розподіл залежить не тільки від покриття, а й від обраних водієм режимів їзди: від Еко, Комфорт і Спорт до суто позашляхових: Сніг, Пісок та Off-road Експерт.


Понад 120 км/год пневматика опускає кузов на 15–25 мм і може підіймати його на 70 мм у режимі їзди пересіченою місцевістю, збільшуючи кути в’їзду/з’їзду до 31 градуса, що є найкращим показником геометричної прохідності в цьому класі машин. Кут рампи також збільшується з 18,5 до 25 градусів за незмінної здатності дертися на схили 60%-го градієнта.


Дизельний та бензиновий двигуни V6 забезпечують Touareg буксирувальну здатність 3,5 тони, що відповідає наймогутнішим зразкам преміальних позашляховиків. Volkswagen також допрацював електронні системи управління, які підвищують роль Touareg як робочої конячки. Наприклад, функція допомоги в паркуванні Trailer Assist робить маневрування вашого житлового будиночка, яхти чи стайні на колесах надзвичайно простою справою. А новий датчик навантаження на дах здатний визначити, чи є у вас важкий багажник, і відповідно налаштувати систему контролю стійкості автомобіля.

Що ви отримуєте за свої гроші

Оновлений Touareg стартує від 2 520 646 грн за TDI. На вибір пропонується три версії: Silver, R-Line Platinium та R-Line Platinium+. Бензиновий двигун є тільки в останній і коштує 3 080 740 грн, що на 112 710 грн дешевше за дизель. Усі комплектації пропонують більш ніж рясні рівні оснащення, а початковий Silver вже отримує 19-дюймові колісні диски, мультимедійну систему Discover Pro з управлінням жестами, автомат дальнього світла, парк-пілот попереду та позаду та адаптивний круїз-контроль, автодоводчики дверей, електропривод багажних дверцят, шкіряний салон та всі можливі електрообігріви. Автомобілі R-Line Platinium мають більше металевих елементів оздоблення, сидіння з масажем та вентиляцією, бездротову зарядку для телефону, матричні фари, панель приладів Innovision Cockpit, проєкційний дисплей, нічне бачення, аудіосистему Dynaudio Consequence, автомат паркування та повнекероване шасі. R-Line Platinium+ додає 21-дюймові колеса, 30-колірну підсвітку салону та такі елементи розкоші, як чотиризонний клімат-контроль та розширений пакет систем допомоги водію.

 


Вердикт

Великий VW завжди був позашляховиком раціонального вибору, скромнішим і менш показним, ніж його преміальні суперники. Після оновлення від колишньої скромності залишилося небагато, але ціновий чинник усе ще говорить на його користь. Салон чудово сконструйований та оснащений, і хоча він не може перевозити сімох, але в п’ятьох не буде ні найменшого шансу поскаржитися на тісноту. Хоча Touareg не є найгострішим автомобілем у своєму класі, він усе ще є чудовим універсалом. Місткий, вишуканий, простий у використанні й добре оснащений для бездоріжжя, Touareg добре відповідає багатьом вимогам, що пред’являються до великого позашляховика. Завдяки низці перевірених і випробуваних двигунів V6, він залишається одним із найсильніших і найдосконаліших автомобілів у продажу.


Технічні характеристики Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4MOTION  
  • 6-циліндровий V6, попереду поздовжньо
  • Об`єм 2967 см3
  • Максимальна потужність 210 кВт (286 к.с.) при 3500-5500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 600 Нм при 1750-3250 об/хв
  • Повний привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска подвійні важелі попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швидкість 236 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 6,4 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4902/1984/1686/2899 мм
  • Діаметр розвороту 12,2 м (пасивна задня вісь)
  • Дорожній просвіт 159-258 мм
  • Шини 255/55 R19
  • Об'єм багажника 615/810/1800 л
  • Об'єм паливного бака 90 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 2118/732 кг
  • Максимальна маса причепа 3500 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє 8,4 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє 9,5/7,7/8,6 л/100 км

    Ціна від 3 099 525 грн
    Ціна тестового 3 186 000 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?