Citroën C5 Aircross: знов молодий на фоні молодших


Citroën надав своєму найбільшому та місткому кросоверу C5 Aircross (не плутати з нижчим, довшим та стрункішим C5 X) велику серію оновлень для 2023 модельного року. Ви зможете відмітити значні зміни спереду, де з’явилася тонша, витонченіша решітка радіатора з новими фарами, які мають характерну Х-подібну форму зі світлодіодними підсвічуваннями. Є ще кілька оновлень всередині, а також деякі зміни в кольорах і комплектації, але в іншому C5 Aircross залишається таким же, як і раніше. Чи достатньо цього для того, щоб він залишався конкурентоспроможним на фоні молодших суперників?

Фото: автор

Citroën запустив свій суббренд Aircross у 2011 році для SUV-лінійки, коли почав пропонувати перелицьований Mitsubishi Outlander під ім’ям C4 Aircross. Потім був концептуальний Aircross (2015 рік), а перший автомобіль у лінійці власного розроблення побачив світ у вигляді компактного C3 Aircross у 2017 році. Його старший брат – новий C5 Aircross того ж року надійшов у виробництво в Китаї, а європейське складання для найважливішого домашнього ринку Citroën почалося роком пізніше. У підсумку вийшов справжній Citroën для сімейних потреб і активного відпочинку. А зі зникненням седана та універсала C5 цей Aircross піднісся на вершину продуктової лінійки фірми.


Його прямими конкурентами є Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Honda ZR-V, Subaru Crosstrek і VW Tiguan, трохи менші Skoda Karoq і SEAT Ateca, а також більші 5-місні моделі, такі як Mazda CX–5, Toyota RAV4 і Ford Kuga. В архітектурі C5 Aircross немає нічого виняткового. Він використовує ту саму платформу EMP2, підвіски, двигуни, коробки передач і технології під обшивкою, що і його двоюрідні брати за концерном Stellantis – DS 7 Crossback та Opel Grandland, тому має у своєму розпорядженні дуже схожі розміри.


Для простоти Citroën вирішив запропонувати три варіанти комплектації C5 Aircross: початковий рівень Live, Feel середнього рівня і Shine верхнього. Моделі Live поставлялися з 1,6-літровим бензиновим двигуном PureTech потужністю 165 к.с. або 1,5-літровим дизельним BlueHDi на 130 к.с., але на сьогодні відсутні в пропозиції, як і механічна коробка передач. Усі наявні моделі укомплектовані автоматичними 8-ступінчатими трансмісіями та 2,0-літровими BlueHDi потужністю 180 сил.


Хоча Citroën пропонує для C5 Aircross справжній позашляховий кліренс у 230 мм, повного приводу немає навіть у списку опцій (плагін-гібрид не рахуємо). Проте стандартною є система управління тягою Grip Control, яка, фактично, є протибуксувальною системою, яку можна відрегулювати на різні типи дорожнього покриття. Крім того, C5 Aircross також оснащений системою контролю спуску та новітніми допоміжними системами для допомоги в їзді, включно з активним екстреним гальмуванням, утриманням у смузі та адаптивним круїз-контролем (у Shine).


Окрім цього, обидві комплектації відрізняються не дуже. В обох 18-дюймові легкосплавні диски з алмазним напиленням, світлодіодні фари, сидіння Citroën Advanced Comfort з підігрівом, три індивідуальних задніх сидіння, двозонний клімат-контроль, парк-пілот спереду та позаду в додаток до камери заднього виду.


Shine додає до цього оббивку з алькантари, 10-дюймовий центральний сенсорний екран замість 8-дюймового, адаптивне дальнє світло, а також електричне регулювання водійського сидіння, електропривід задніх дверей та дах чорного кольору.

Опцій небагато: перфорована шкіра Paloma для сидінь із масажем (57 900 грн) та двопанельний панорамний скляний люк (39 810 грн).


Унікальний дизайн, підтриманий гідними технологіями, включений у стандартну комплектацію, хоча деякі проблеми з оздобленням є

C5 Aircross демонструє безпомилкову фігуру на дорозі з високою лінією капота й широкою решіткою радіатора, а форма його фар і ліхтарів викликає в пам’яті естетику Starship Enterprise. Окрім нового оформлення попереду ви також помітите кілька накладок під бампером (ніби власник C5 Aircross збирається лазити скелями…) і нові задні ліхтарі, які мають досить приємний 3D-ефект.


Відчиніть вхідні двері, і вас зустріне не менш цікавий інтер’єр з акуратно використаними ретромотивами. Загальне сприйняття покращилося, але все ще є надто багато дешевого пластику, який дуже помітний. Це не применшує якості збірки, але дивна суміш справді хороших, дорогих на вигляд елементів і таких, які чітко дають зрозуміти, що гроші були зекономлені, виглядає не дуже, особливо в автомобілі, ціна якого перевалює за 30 000 євро.


З іншого боку, зручне положення за кермом, дуже хороша оглядовість – це ще одна зброя Citroën в його хрестовому поході за комфортом, і великі дзеркала здорово полегшують маневрування.

Як і у випадку з підвіскою, увага Citroën до комфорту поширюється на масивні, м’які крісла Advanced Comfort з подвійним набиванням і красивим шкіряним оздобленням. Дітям сподобаються три задніх сидіння, розміри яких цілком порівнянні з розміром передніх. Підлога теж плоска, тому середнє сидіння – це не коротка табуретка, як у деяких конкурентів. Запас простору для колін ззаду достатній, хоча й не надто щедрий, як і місце над головою, якщо обрано панорамний дах із люком.


Крісла Advanced Comfort для C5 Aircross були оновлені за допомогою нового шару піни з ефектом пам’яті. Здебільшого вони виправдовують свою ціну і є надзвичайно м’якими та пружними, але є одна проблема – центральна частина подушки водійського сидіння настільки м’яка, що ви більше спираєтеся на її боковини.


Кожна модель і надалі оснащена 12,3-дюймовим цифровим щитком приладів, який замінює звичайні аналогові циферблати й дає змогу відображати додаткову інформацію, як-от навігаційні мапи. Аудіосистема теж без змін – єдино доступна із шістьма динаміками, що виглядає скупо з огляду на розкіш інтер’єру та можливості його візуальної персоналізації.


Центральний сенсорний екран новий, він помітно постає з панелі приладів та виглядає модерно, але недоліком є те, що він усе ще працює зі старим програмним забезпеченням від PSA Group, яке є дещо обмеженим у функціях. Основний дисплей приладів складається з трьох графічних блоків, і ви можете персоналізувати їх до певної міри, хоча макет ніколи не змінюється надто сильно. Це не те, що можна назвати надсучасним налаштуванням, але воно досить зрозуміле і просте у використанні.


Регулювання температури клімат-контролю змушує занадто часто переходити між меню через кожну дрібницю. Є кілька кнопок швидкого доступу до екранного меню, але цього недостатньо – дійсно потребується оновлення до нової операційної системи, яку використовують Peugeot 2008, 308 і DS 4. Принаймні Apple CarPlay і Android Auto є стандартними.


Незмінною та найбільшою перевагою інтер’єра C5 Aircross залишається його практичність. На відміну від здебільше прийнятого конкурентами Citroën втиснув три поодинокі сидіння в задню частину C5, і хоча семимісного варіанту немає, це вже саме по собі дає йому корисну перевагу в цьому класі просто тому, що ззаду можуть сидіти пліч-о-пліч три людини. Або, що, мабуть, важливіше, три дитячих автокрісла або бустери.


Тут, звісно, є деякі обмеження. Якщо ззаду сидять троє дорослих, то вони будуть трохи притиснуті один до одного, а на крайніх сидіннях – що їх трохи до дверей. Зважайте, що точки ISOFIX є лише на двох крайніх задніх сидіннях, а не на центральному.


Кожне заднє сидіння може поздовжньо зсуватися на 150 мм, щоб варіювати простір між кабіною або багажником. Із сидіннями в задньому положенні об’єм багажного відділення становить пристойні 580 літрів, а за висунутих уперед сидінь він зростає до вражаючих 720 літрів – як у більшої Skoda Kodiaq. Після складання сидінь виходить рівна підлога до самого порога багажних дверей завдяки регулюванню висоти підлоги, а місткість зростає до 1630 літрів.


Спереду C5 Aircross вдосталь відокремленого простору. У середній консолі є глибокий лоток для зберігання речей, з якого, нажаль, зникла бездротова зарядка для смартфона. Під підлокітником міститься масивний ящик, досить глибокий, щоби помістилася вся рука до плеча.


Але унікальний підхід Citroën до розроблення C5 Aircross не поширюється тільки на дизайн. Автомобіль виграє від прогресивної гідравлічної підвіски, яку ми вперше побачили на оновленому C4 Cactus.

По-справжньому чудової якісті їзди бракую будь-якому конкуруючому кросоверу або позашляховику C-сегмента, заявляє Citroën і постачає C5 Aircross у стандартній комплектації з амортизаторними стійками з парою гідравлічних упорів-обмежувачів (один для стиснення, а інший для відбою), які замінюють традиційні гумові. Замість того, щоби поглинати енергію від перекочування через нерівності й потім частково повертати її, вони здатні повністю її розсіювати. Тобто, сповільнюють роботу підвіски при максимальному русі, а не зупиняють її різко.

Результатом, як стверджується, є можливість зробити підвіску м’якшою і приборкати вертикальні коливання кузова настільки, щоб їзда нагадувала ходьбу «чарівним килимом». Тобто С5 Aircross має відчуватися подібно до своїх легендарних предків тих часів, коли автомобілі з подвійним шевроном були відомі тим, що пливли над купинами.


Але якщо ви очікуєте м’якості їзди, яка змушує вас думати, ніби час повернув назад на 40 років, ви будете розчаровані. Підвіска Hydraulic Cushion не може зрівнятися з неземною грацією старої (і дорогої та часто ненадійної) підвіски Citroën Hydractive. Так, шасі C5 Aircross вирізняється податливістю, якої здебільшого не вистачає конкурентам. На крейсерських 110 км/год і на горбистій поверхні C5 Aircross їде точно так, як рекламується – підвіска дійсно добре справляється з тим, щоби профіль дороги не транслювався на кузов. Той лише злегка погойдується, а пасажири занурюються в ізольований від зовнішнього світу кокон. Це відчуття посилюється завдяки подвійному склінню та додатковій звукоізоляції моторного відсіку, яка гарантує, що все довкола залишається безтурботним.


Ситуація змінюється, коли ви наближаєтеся до повороту. М’яке налаштування призводить до того, що автомобіль – і ви разом із ним – нахиляєтеся, якщо з ентузіазмом повертаєте. Таке перенесення маси на один бік означає і ранню втрату зчеплення з дорогою, коли на виході з віражу силовий агрегат вихлюпує всі 400 Нм на передні ведучі колеса. Так що в руках тих, хто суворо поводиться з кермом, гальмами і дроселем, цей французький кросовер може втратити рівновагу. Шасі достатньо впевнене в тому, що повороти – це не та рутина, яку ви могли б очікувати від нього. Тож, поводьтеся з ним делікатніше, і Aircross винагородить вишуканою їздою.


Ще більше занепокоєння викликає те, що C5 Aircross стукає на вибоїнах із гострими краями й лежачих поліцейських, спричиняючи неприємне здригання кузова. У результаті підвіска Aircross готова розповісти вам про нерівності, які ви, можливо, навіть не бачите. А це збиває з пантелику, з огляду на те, що ви навряд чи відчуєте їх через заніміле кермо.

Так, рульове управління легке. Можливо, занадто легке, і хоча після вибору режиму Sport воно дещо важчає, ця вага штучна. У ньому немає нічого, що могло б сприйматися справжнім відчуттям дороги або приносило б повноцінний зворотний зв’язок. Але це не обов’язково погано саме по собі. Адже загалом автомобілі цього типу пропонують лише приблизне відчуття дороги, а у C5 Aircross кермо принаймні передає команди точно.


2.0 BlueHDi – вдалий і водночас нескромний вибір. Агрегат більшу частину часу поводиться тихо. На холостому ходу, на низьких швидкостях і в крейсерському режимі ви не часто чуєте його. Помітний і злегка дратівливий, хоча і приглушений гуркіт з’являється на верхах, якщо ви змушуєте його працювати старанніше. Проте, автомат змінює передачі спритно і плавно, а під час помірних прискорень перемикання практично не помітні.

Знов виберіть Sport і зможете оцінити готовність коробки передач швидко перемикатися вниз і утримувати знижений діапазон. Але це, а також ручний вибір підрульовими перемикачами, – навряд чи те, до чого схильний покупець C5. У 180-сильного дизеля завжди вдосталь тяги, щоб зробити ривок для обгону або вбудуватися у швидкий дорожній потік, так що нормальний режим – це за замовчуванням найкращий варіант використання цього SUV. Тим паче, що 2,0-літровик і без спуртів потребує більше пального, ніж базовий 1,5-літровий дизельний агрегат. Але все ж співвідношення динаміки і витрати залишається одним із найкращих у сегменті C5 Aircross з його 6,9 л/100 км міської їзди і 5,9 л/100 км – заміської.


Однією зі щонайменше 19 заявлених технологій допомоги водієві в C5 Aircross є контроль стійкості причепа, що входить до стандартної комплектації, коли ви обираєте заводський буксирний пристрій. Максимальна маса причепа доходить до 1650 кг для найпотужнішого дизеля.

 


Вердикт

Робота, яку Citroën провів над C5 Aircross, як для оновлення в середині життя загалом була успішною. Якщо судити за зовнішністю, то оновлений Citroën C5 Aircross не може не сподобатися. Це автомобіль із цікавою зовнішністю, у якому приємно сидіти, з продуманим дизайном інтер’єру, який дарує багато місця для пасажирів і багажу. Перед водієм дорогий цифровий щиток приладів, а у великі сидіння залюбки занурюєшся, щоби провести в них далеку дорогу. Три поодинокі сидіння позаду робить цей автомобіль одним із небагатьох у секторі, де можна легко розмістити три дитячих крісла. Його вартість виглядає виправданою, з огляду на комплектацію. Тож у C5 Aircross є все, щоб і далі залишатися хітом марки, і Citroën, безумовно, заслуговує на похвалу за те, що пропонує покупцям кросоверів щось свіже та інноваційне.


Технічні характеристики Citroen C5 Aircross 2.0 HDi
  • 4-циліндровий дизельний турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1997 см3
  • Максимальна потужність 130 кВт (180 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 400 Нм при 2000 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 211 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 9,4 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4500/1969/1689/2730 мм
  • Дорожній просвіт 230 мм
  • Шини 225/55 R18
  • Об'єм багажника 580/1630 л
  • Паливний бак 53 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1540/570 кг
  • Споживання палива, місто/шосе/середнє (NEDC) 5,5/4,5/4,9 л//100 км (ДТ)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,9/5,9/6,4 л/100 км

    Ціна від 1 171 300 грн
    Ціна тестового 1 353 200 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?