DS 4 Cross: без претензій на агресивність


Справедливо буде сказати, що французький преміальний бренд Stellantis досі був радше незвичайним, ніж надзвичайним. Новий DS 4 сподівається змінити цю ситуацію. На відміну від свого попередника, це не якийсь перероблений Citroen із задніми вікнами, що не відчиняються, натомість він став першим представником нового покоління DS. DS 4 – це особливий французький погляд на розкішну їзду, у якому набагато більше вишуканості та комфорту, ніж гостроти в поворотах.

Фото: автор

Спортивність продає. Саме тому в рекламі та брошурах зображені красиві люди, які займаються тенісом або пішим туризмом, а не теоретичною математикою. Ось чому BMW і Mercedes здебільшого продаються в комплектаціях M Sport або AMG Line, чому всі наразі мають режим Sport і чому чотириспицеве кермо – це порода, що вимирає.


Парадокс полягає в тому, що здебільшого покупці не мають потреби в машині, яка поводиться занадто по-спортивному. Вони не мають бажання долати складні звивисті дороги із завзяттям, і їм набагато краще підійде простий у використанні, тихий автомобіль, який захистить їх від суворих доріг на периферії.


Зазвичай маркетинг усе ще перемагає, і, як наслідок, у новітній історії дуже мало марок і моделей автомобілів, орієнтованих суто на комфорт. DS покликаний це змінити, хоч розкішному підрозділу Citroën знадобився певний час із моменту його запуску у 2016 році, щоб розробити чітку та послідовну стратегію продукту та мову дизайну. Перший автомобіль новітньої історії марки, DS 3 – він же Citroën DS3 – був спортивним, а старі DS 4 Crossback і DS 5 були дивними, але не надто чудовими.


Й ось, нарешті, в Audi A3, BMW 1-серії та Mercedes A-класа з’явився суперник, який пропонує дещо відмінне від стандартів, але не менш стильне. Цей DS 4 явно призначений для того, щоб вирізнятися своїм дизайном і запам’ятовуватися саме завдяки йому. Якщо DS 7 виглядав занадто схожим на Audi Q5 з його метушливими деталями, то DS 4 має намір бути чимось особливим.


Листовий метал прорізаний численними діагональними складками. Можливо, для когось це надто вигадливо, але все це виглядає виразно і впевнено. Ну, і тут усе ще багато вибагливих деталей, як висувні дверні ручки та яскраве текстурне світлодіодне освітлення, які додають йому вишуканого вигляду.

Дарма що капот прикриває лише поперечний двигун і передній привод, він довгий і порівняно низький. У поєднанні з високою задньою частиною це надає 4-му силует, схожий на кузов типу Shooting Brake. Він трохи вищий за звичайний хетчбек, і ця висота була використана для встановлення особливо великих коліс розміром до 21 дюйма, що виведені врівень із боковинами кузова.


DS 4 також більш аеродинамічний, ніж звичайний кросовер, частково завдяки низькому даху, пласкому днищу та вузьким шинам, які забезпечують збільшену площу контакту з дорогою завдяки тільки великому діаметру. Мій тестовий автомобіль їздив на 19-дюймових легкосплавних дисках, але шини однаково мали щедру висоту боковини з 55-відсотковим профілем.


Отже, DS 4 – це незвичайна суміш хетчбека і кросовера, але під кузовом сюрпризів небагато. Він використовує ту саму, хоч і сильно модифіковану, платформу EMP2 Evo, що й Peugeot 308 та Opel Astra, тому доступний в Україні з тим самим дизелем BlueHDi потужністю 130 к.с, або 215-сильним бензиновим двигуном PureTech, як у 408-го. Покупці не мають можливості обрати механічну коробку передач, доступна лише така ж розповсюджена в Stellantis восьмиступенева гідроавтоматична.


DS 4 приносить усі технологічні інновації DS 7 в цей більш компактний клас, і, по суті, покращує багато з них. Особливо це стосується інтерфейсу та систем допомоги водієві. Остання версія платформи була оновлена компонентами, виготовленими з композитних матеріалів, конструкційними деталями, зробленими методом гарячого пресування, і, що особливо важливо, можливістю розміщення великої батареї в підлозі.


Це означає, що, як і 308 та Astra, але на відміну від DS 9, DS 4 дістане електричну версію у 2024 році, яка ознаменує точку, у якій бренд планує перейти на електромобілі. Але це також означає, що всі інші версії 4 будуть продаватися недовго.


Версія Cross має таку ж підвіску і висоту, як і стандартний автомобіль, але додає рейлінги на даху, додаткову чорну пластикову обшивку по колу, систему контролю спуску з пагорбів та керування ведучими колесами Grip Control з режимами руху піском, снігом та брудом.


Останній є в комплектації з назвою Trocadero – це топова версія з двох, яка додатково має розширений перелік систем допомоги водію, включно з адаптивним круїз-контролем, подвійну мультимедійно-керуючу систему, великий проєкційний дисплей та покращені сидіння з електроприводом.


Тож, і стандартний DS 4 Performance Line можна вважати розкішним варіантом, тому що його салон із «платиновими» тисненими вставками обшитий Алькантарою, а авто оснащений матричними фарами, 19-дюймовими дисками, роздільним клімат-контролем, електроприводом багажної двері, електричним обігрівом лобового скла, керма та сидінь та парк-пілотом спереду та позаду.

Зі всім цім ціна на DS 4 починається 1 359 400 грн, що дуже схоже на «голий» BMW 1-серії, а потім ви потрапляєте до переліку опцій, які можуть підняти остаточний цінник до 1 850 000 грн. Тут є і нічне бачення, й аудіосистема Focal Electra на 14 динаміків, але найкоштовнішим буде оздоблення Opera, як у тестовій машині – з коричневою шкірою Criollo Nappa, вставками з темного ясеня, а також масажем та вентиляцією сидінь. Втім, шанувальникам світлих інтер’єрів не пощастило, адже, окрім дуже темної коричневої шкіри, салон повністю сіро-чорно.


Інтер’єр DS 4 для багатьох стане окрасою, а тих, кого відштовхнуть вигадливі, навіть манірні деталі, знайдеться, сподіваюся, не так багато. DS 4 любить нагадувати вам, що він зі світового центру моди, де DS в останні роки зробив діаманти своєю торговою маркою. Вони прикрашають решітку радіатора, задні ліхтарі та весь інтер’єр.


Дизайнери приділяють особливу увагу вигляду, і це надає кожному DS впізнаваного стилю. І, на щастя, привабливий дизайн не був здешевлений до посередності: усередині салону є більше, ніж натяк на Lexus, і майже кожна поверхня вкрита високоякісною шкірою або замшею, а дверні відсіки обклеєні повстю. Так, ви можете помітити, що перемикачі вікон пластикові, але ж це не автомобіль за 100 000 євро.


Кожна 4-ка має досить скромну 7,0-дюймову цифрову панель приладів і 10,0-дюймовий центральний сенсорний екран. У нього чудовий, зрозумілий без пояснень користувацький інтерфейс. Можливість адаптувати його до ваших особистих уподобань компенсує деякі проблеми зі зручністю. Наприклад, вбудований голосовий помічник Iris непогано впорається з пошуком та керуванням деякими функціями авто. На жаль, він не розуміє української.


Додатково DS 4 пропонує нове рішення для спрощення використання сенсорного екрана. Перш ніж ви закотите очі, виявивши, що це ще один сенсорний екран, маю сказати, що він працює добре, наче трекпад на ноутбуці. Цей нижній дисплей на центральній консолі викликає ярлики швидкого доступу при тривалому натисканні. Ви можете запрограмувати шість ярликів на свій смак і потім користуватися, не відволікаючись від дороги. Втім, вводити текст у навігації або телефонній книзі з його допомогою українською вам теж не вдасться.


Водій та пасажири відчувають себе в коконі завдяки високим лініям вікон та панелі приладів. Це не додає оглядовості, натомість приносить відчуття захищеності. Заради додаткового комфорту всі моделі оснащені сидіннями з поролону високої щільності, а також акустичним склом, яке допомагає знизити рівень зовнішнього шуму.


DS 4 має довжину 4400 мм, ширину 1830 мм і висоту 1470 мм, тож займає на дорозі трохи менше місця, ніж Audi A3. Mercedes A-класу на 19 мм довший, тоді як менш преміальні хетчбеки, такі як Opel Astra, коротші. Але сидіння не найпросторіші у своєму класі, особливо ззаду. Так, A-клас пропонує 720 мм простору для ніг проти 660 мм у DS 4, не кажучи вже про Cupra Formentor (760 мм).


Окрім цього, задні пасажири в DS 4 добре забезпечені – простір для голови та ліктів нічим не поступається, у той час, як сидіння DS 4 більш зручні та краще підтримують спину. Втім, стильна низька лінія даху DS 4 трохи впливає на простір над головою, а центральне заднє сидіння досить вузьке й підняте, тож високим пасажирам буде складніше знайти зручне положення.


Деяку перевагу DS 4 надає багажник, який з 430–1240 літрами просторіший, ніж в Audi A3 та BMW 1-серії (380–1200 літрів), та набагато просторіший, ніж в A-класа (355–1120 літрів). Проте, на жаль, в DS не передбачені такі зручні функції, як гачки або перегородки.


Дизельний 130-сильний 1,5-літровий BlueHDi є основою всієї групи Stellantis, доводячи свою міцність і низький апетит, навіть якщо йому не вистачає трохи потужності за мірками преміального класу. Однак зосередженість французького хетчбека на забезпеченні відмінного рівня комфорту має вказувати на те, що недостатня міць не є перешкодою, у той час, як потужний крутний момент допомагає легко рухати 1400-кілограмову машину, а також надає впевненості під час спроб обгону на високих швидкостях.


Сучасний DS – це компанія, яка сфокусована на комфорті, і це, природно, йде на шкоду захопливій керованості. Але не всі ототожнюють задоволення від водіння з атакою на повороти звивистих доріг, тому, якщо автомобіль підтримує розумний рівень керованості та передбачуваності, це не обов’язково є проблемою. З огляду на це, DS 4 справляється просто чудово.


Коли автомобіль відмовляється від будь-яких претензій на спортивність, комфорт та ізоляція – ось де він має блищати. За великим рахунком, DS 4 це робить. Покупців, які віддають перевагу гнучкій, поблажливій їзді, приваблює здатність DS 4 легко справлятися з поганим дорожнім покриттям. На гарному він залишається надзвичайно плавним у місті та не менш комфортним на високих швидкостях на автомагістралях. Але й на більш звивистих дорогах DS 4 не стає тихоходом: відчувається деякий помітний крен кузова, проте він залишається досить спокійним і врівноваженим.


Попри м’якість ходу, рульове управління досить точне, його вага приємна, а крени кузова та недостатня обертальність шасі добре контролюються. Просто пам’ятайте, що це не той автомобіль, на якому ви граєтесь із газом у поворотах.


DS також пропонує підвіску Active Scan Suspension з адаптивними амортизаторами, які зустрічають нерівності підготовленими завдяки камерам, спрямованих уперед, та додатковим датчиками в підвісці. Буде цікаво дізнатися, як вона пом’якшує українські дороги, коли Stellantis наважиться додати її в наш перелік опцій.

Звичайна задня підвіска іноді досить галаслива, як уже раніше було помічено на цій платформі. І це прикро, оскільки двигун приємно тихій, а передачі DS 4 перемикаються з більшою точністю, ніж в інших моделей із трансмісією EAT8. Так само приглушені вітер і дорожній шум.


Вердикт

Хетчбек DS 4 може високо тримати голову на конкурентному ринку сімейних хетчбеків преміумкласу, який донедавна належав німецьким виробникам. Плавний хід і вишуканий характер допомагають йому кинути справжній виклик усталеним гравцям, а здебільшого чудова якість інтер’єру й щедра стандартна комплектація дають покупцям ще одну причину віддати перевагу французькому хетчу. Практичність теж на висоті: місткий багажник і безліч корисних бортових технологій, хоча за повний набір інформаційно-розважальних систем і систем безпеки доведеться доплатити. DS 4 не може похвалитися п’янкими характеристиками, натомість загальний рівень комфорту виділяє його з-поміж інших, пропонуючи безліч переваг, що відповідають його непересічному стилю з особливою французькою розкішшю.


Технічні характеристики DS 4 Cross 1.5 BHDi 130 АКПП-8
  • 4-циліндровий дизельний, попереду впоперек
  • Об`єм 1999 см3
  • Максимальна потужність 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 300 Нм при 1750 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швідкість 203 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 10,9 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4400/1866/1490/2675 мм
  • Діаметр розвороту 10,8 м
  • Дорожній просвіт 189 мм
  • Шини 205/55 R19
  • Об'єм багажника 430/1240 л
  • Об'єм паливного бака 53 л
  • Споряджена маса 1414 кг
  • Корисне навантаження 586 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 4,2/3,5/3,8 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 5,7/4,5/5,1 л/100 км

    Ціна від 1 359 400 грн
    Ціна тестового 1 709 660 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?