Peugeot 2008: найкращий у багатьох відношеннях, але й дорогий


Нещодавно Peugeot провів фейсліфтинг свого маленького кросовера. Зовнішній вигляд моделі із самого початку не залишав бажати кращого, але фейсліфт спромігся ще більше покращити ситуацію. Це яскравий кросовер, і важко злитися на те, що він має обличчя роботизованого бурундука. Бо він, безумовно, привертає більше уваги, ніж Ford Puma, Hyundai Kona, Volvo XC40, VW T-Roc і навіть чарівний Opel Mokka.

Фото: автор

Що це? Ще один витончений паркетник? Втім, більш толерантне «кросовер» давно відвело дискусію в бік від обговорення позашляхових здібностей цих піднятих над асфальтом хетчбеків. Як підсумок, зараз ринок компактних кросоверів по-справжньому перегрітий. Покупці в Україні можуть вибирати з трьох десятків моделей, які доступні майже у всіх основних марок. А Peugeot, треба віддати належне прозорливості його маркетологів, був одним із перших, хто долучився до цього забігу зі своїм оригінальним 2008-м у 2013 році.


2008-й, що з’явився на світ у 2019 році, дав старт новому поколінню компактного кросовера марки. Попередник був пристойним в управлінні і практичним, тоді як якість інтер’єру засвідчила, що Peugeot, чия репутація в плані оздоблення не була на вищому рівні до того моменту, раптово повернув у правильному напрямку.


Перед обличчям такої великої кількості нових конкурентів французи представили повністю нову модель, використовуючи на додачу й зовсім інший рецепт. Так, під обшивкою розташована нова платформа групи Stellantis під назвою CMP, яка передбачає установку як бензинових і дизельних агрегатів, так і повну електрифікацію приводу, тоді як здебільшого конкуренти дотримуються тільки бензинової моторизації.


Peugeot 2008 довший за свого молодшого брата 208, який теж має в основі архітектуру CMP. Нова модель переросла й перше покоління 2008 року, але Peugeot гарантує, що, всупереч збільшенню жорсткості, загальна вага практично не збільшилася.


Створений на основі дизайнерських рішень моделі 208 і більшої 3008, цей кросовер – справді естетично приємна річ, яка має такий вигляд, ніби від самого початку створювалася як самостійна модель. Не те, що старий 2008-й, який сприймався як хетчбек 208, що погладшав після великодніх пасок.


Під час фейсліфта 2023 року 2008-й отримав трохи ширшу передню частину, чорну або в колір кузова решітку радіатора (залежно від комплектації), і новітні світлодіодні денні ходові вогні Peugeot з трьома кігтями, які пов’язують його з гіперкаром Peugeot 9X8. Ззаду він також дістав ліхтарі нової форми та напис Peugeot, що проходить всією довжиною кришки багажника – це зараз у тренді. Також з’явився новий дизайн легкосплавних дисків і новий значок Peugeot.


Тож 2008-й і надалі буде виділятися серед інших на дорозі – як своєю формою з високим носом і рубаною кормою, так і в деталях. Їх оновлення є тонким, але ефективним, покращуючи й без того стильний загальний образ.


Дизайн інтер’єру, хоча і трохи незвичний, пропонує чудовий рівень якості, що сприймається, і здебільшого відтіняє конкурентів. Індивідуальні деталі, як-от глянцеві чорні клавіші в стилі ще першого 3008-го на центральній консолі, яскрава контрастна прострочка оздоблення та світлова стрічка з кольором, що налаштовується за бажанням, додають відчуття стилю.


З використовуваними тут матеріалами автомобіль можна легко прийняти за преміальний бренд, якби не той факт, що компонування набагато сміливіше й оригінальніше, ніж типові пропозиції від BMW або Audi.


Родзинкою 2008-го слідом за 208-м став цифровий 3D-щиток приладів. Він працює на основі двох екранів: один на звичному місці, а інший перпендикулярно йому змонтований у «стелі» кожуха щитка приладів, причому останній дисплей відбивається від першого. Ефект полягає в тому, що показання швидкості, обертів, важливі попередження та навігаційні вказівки здаються плаваючими в просторі над фоновою картинкою, як голограма.


Ця чудернацька технологія не робить, на жаль, менш незграбним головний 10-дюймовий мультимедійно-керуючий центр. Графічно він має непоганий вигляд, але найважливіші функції приховані в підменю. Тому прості дії, як-от зміна температури, складніші, ніж вони мають бути, і сильніше відволікають від дороги. На його виправдання треба зауважити, що з оновленням ПЗ керувати їм стало дещо простіше та приємніше.


Як і перемикачем передач, який тепер став стандартним для Stellantis тумблером, а не важелем. Останній мав чудовий вигляд, але новим керувати все ж зручніше.


Інша особливість – це знову незвичне компактне рульове колесо, до якого потрібно звикнути. Але якщо ви вже володіли яким-небудь із Peugeot з таким кермом, вам навряд чи захочеться повернутися до традиційного.


Одним з основних недоліків кузова 2008-го є той факт, що доступ до задньої частини салону ускладнений. Поріг тут високий, тому вам доведеться перемахувати через нього. Ускладнює ситуацію занижена лінія даху, тому ви будете змушені ще і пригинатися. Високорослі мають узяти це до уваги, якщо вони планують часто використовувати задні сидіння. Наприклад, пристібання дітей в автокріслах може виявитися більш проблематичним процесом, ніж вони могли б очікувати.


Оскільки друге покоління 2008-го на 141 мм довше за перше, у салоні тепер виявляється пристойний простір, а з подовженою на 65 мм колісною базою, як порівняти з Peugeot 208, місце для ніг на задніх сидіннях теж більше не становить проблеми. Для їхніх ступень також передбачено гарний простір під передніми сидіннями, і повітря над головою достатньо для всіх, крім найвищих сідоків.


За пасажирським салоном розташовано один із найбільших багажників у цьому класі – відсік 2008-го вміщує 405–434 літри з усіма спинками сидінь на місці та 1467 літрів зі складеним другим рядом. Renault Captur, Nissan Juke і Opel Mokka вміщують на 28, 12 і 84 літри, відповідно, менше.


Лінійка бензинових двигунів Peugeot 2008 – це 1,2-літровий трициліндровий двигун із турбонаддувом у 130-сильному варіанті. Це чудовий агрегат із рівномірною віддачею потужності, жвавий і еластичний, з максимом крутильного моменту вже на 1750 об/хв.

Мій тестовий екземпляр оснащений чудовим дизелем об’ємом 1,5 л і потужністю 130 к.с. Зі своїми 300 Нм це виключно продуктивний силовий агрегат, який практично не реагує на повне завантаження салону пасажирами. Якщо у ваших планах великі середні пробіги, то цей BlueHDi забезпечить справді недорогу експлуатацію, адже мало хто в цьому класі потребуватиме менше пального – 6 л/100 км у місті та 4,6 л на шосе за результатами цього тесту. Або ще менше, якщо ви Нещодавно до нього приєднався і суто електричний варіант, але в дорестлайлінговій формі – 136-сильний е-2008 із запасом хода 330 км.


У покупців 2008-го після оновлення не залишилося вибору трансмісій – обидва двигуни працюють тільки з 8-ступінчатим автоматом, що непомітно перемикаєтеся, але частіше утримує передачу для максимальної утилізації покладів крутного моменту двигуна. А ще вміє вмикати нейтраль при коченні без навантаження для більш ощадливої витрати палива.

Маленький SUV від Peugeot рухає себе вперед тільки передніми колесами, оскільки платформа CMP в принципі не може запропонувати класичний повний привод. Трохи поліпшити зчеплення на слизьких поверхнях бензиновому двигуну спроможна Grip Control – просунута система контролю його тяги. Peugeot і Michelin разом працювали над створенням спеціальних шин для роботи в парі з Grip Control, одночасно знизивши опір коченню.


У такому тісному класі, одначе, далеко не всі учасники пропонують щось особливе для пілота. Винятків небагато, але Peugeot 2008 – один із них. Citroen C3 Aircross, наприклад, комфортніший у їзді, а Ford Puma – більш захопливий, але Peugeot досить добре балансує між ними.


Попри невеликий свист вітру навколо зовнішніх дзеркал на високих швидкостях, інші шуми напрочуд приглушені зсередини. Шасі сприймається живим, стабільним і точним у поворотах, а амортизатори старанно фільтрують неприємні нерівності. Ходова трохи жорсткіша, ніж у деяких соплатформенників, таких як Citroen C4 або DS 3, оскільки Peugeot вважається спортивним брендом, але навіть на великих легкосплавних дисках маленький кросовер ніколи не відчуває себе некомфортно. Тільки не намагайтеся перестрибувати через ями з гострими краями та вчасно гальмуйте перед лежачими поліцейськими.


Враження від водіння, який, якщо й не захоплює, то досить приємне за стандартами класу компактних кросоверів. Дарма що це не найновіший компактний кросовер на ринку, усе ще відчувається, що Peugeot 2008 знаходиться дуже близько до передньої частини зграї, коли справа доходить до манер водіння.


Peugeot 2008 має чудову плавність рульового управління, яка помітно відрізняється між налаштуваннями Eco, Normal та Sport. Додайте до цього добре продуману підвіску, яка розумно обмежує нахили кузова, і ви зможете вести маленького мопса впевненою траєкторією – з хорошим зчепленням із дорогою та гарним рівнем інформації, що повертається до водія через кермо.

До маленького рульового колеса можна звикнути, тоді як саме рульове управління зі змінним зусиллям – дуже легке для маневрів на низькій швидкості й таке, що наливається потрібною вагою на віражах.


Отже, за сумою якостей Peugeot 2008 набирає високий бал, але і його виробник не продешевив. Цінник на французький кросовер починається з 917 100 грн, а закінчується на 1 217 900 грн за е-2008. Або навіть на 1 260 000 грн, якщо захопитися опціями.

Втім, базова комплектація Active дещо збагатіла й має 16-дюймові легкосплавні диски, світлодіодні фари, клімат- та круїз-контроль, 10-дюймовий сенсорний екран у центрі, бездротові протоколи Apple CarPlay/Android Auto, підігрів сидінь, чорну стелю, сіру фарбу металік і задній парк-пілот.


Наступний Allure пропонує більші колеса, безключовий доступ, повністю цифровий щиток приладів, покращений центральний екран, шкіряні вставки в сидіння, Grip Control, камеру заднього виду, передній парк-пілот.

Автомати дальнього і ближнього світла, а також двірників, 18-дюймові чорні диски, такого ж кольору дах, сидіння з масажем та замшевим оздобленням, сигналізацію, адаптивний круїз-контроль, бездротову зарядку телефонів, передню камеру, автомат гальмування, моніторинг сліпих зон і контроль рядності їзди отримують покупці найдорожчого GT Line.


Вердикт

Не просто знайти другий такий клас із таким різноманіттям вибору, як у сегменті компактних кросоверів. Практично кожен основний виробник пропонує щось для цього ринку, що зростає, тому виділитися до біса складно. Ті, хто шукає стиль, якість і ефективний привод, можуть усе це знайти в Peugeot 2008. Він відповідає багатьом запитам – комфортний у їзді, двигуні потужні, а дизайн кабіни – найкращий у своєму класі, бо в ньому відчувається справжня свіжість. А ще він пасує до своєї статури, а не виглядає як роздутий хетчбек, і це один із найкращих спортивних маленьких кросоверів у галасливому, запаморочливо переповненому сегменті для закоханих у жваву їзду. Але високі ціни – камінь спотикання для тих клієнтів, хто шукає найкраще співвідношення ціни та якості.


Технічні характеристики Peugeot 2008 1.5 BlueHDi
  • 4-циліндровий дизельний турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1499 см3
  • Максимальна потужність 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 300 Нм при 1750 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 195 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 10,3 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4304/1770/1550/2605 мм
  • Дорожній просвіт 170 мм
  • Шини 215/65 R16, 215/60 R17, 215/55 R18
  • Об'єм багажника 434/1467 л
  • Паливний бак 41 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1270/505 кг
  • Споживання палива, місто/шосе/середнє (NEDC) 4,4/3,8/4,0 л//100 км (ДТ)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,0/4,6/5,3 л/100 км

    Ціна від 1 011 000 грн
    Ціна тестового 1 218 670 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?