Peugeot 408: надзвичайно душевне авто в морі однотипних кросоверів


На прикладі 408-го цікаво спостерігати за процесом планування продуктів в Peugeot. Зрештою, він відображає те, як покупці все більш схиляються до кросоверів. Водночас він не такий традиційно витончений, як представницький седан, як, наприклад, власний 508-й. Можливо, 408-й існує тільки тому, що платформа, двигуни та більша частина інтер’єру вже були готові, тож проєкт потребував лише свіжого кузова?

Фото: автор

Стратегія тризначних назв Peugeot не зазнала значних змін упродовж десятиліть і певні умовності є усталеними. Наприклад, моделі, що починаються на «3» – це завжди середньорозмірні хетчбеки, тоді як ті, що починаються на «9» – боліди для перегонів, як, наприклад, дикий Peugeot 9X8. Однак цифра «4» менш передбачувана, і вона була застосована до деяких із найнезвичніших, найулюбленіших і найцікавіших продуктів Peugeot – від аеродинамічного 402-го 1935 року до 406-го купе з кузовом від Pininfarina – одного з найкрасивіших автомобілів 1990-х років. Тому не варто дивуватися, що новий 408-й здобув дещо непередбачувану форму. Що ж це таке?


Перед нами те, що в Peugeot називають «фастбеком С-сегменту». Він поєднує в собі елементи хетчбека, позашляховика й чотиридверного купе, щоб зайняти нішу в модельному ряду Peugeot між хетчбеком 308, кросовером 3008 і седаном 508, де останній є нинішньою версією Peugeot в жанрі великого сімейного автомобіля.


Ми очікуємо побачити більше автомобілів такого типу в найближчі роки, тому рішення Peugeot втілити свій новий дизайнерський підхід «Мова привабливості» в ефектному 408-му є далекоглядним. Але чи не є це випадком превалювання стилю над змістом?


З моменту заснування Stellantis у 2021 році, як домівки для щонайменше 16 брендів, масштаби інженерної раціоналізації компанії тільки збільшуються. Ми знову бачимо це в 408-му, який розділяє платформу EMP2 V3 з DS 4, Opel Astra і Citroën C5 X, а також Peugeot 308. Це означає, що цей автомобіль може оснащуватися силовими установками внутрішнього згоряння, м’яко-гібридними, плагін-гібридними та акумуляторно-електричними силовими установками. Поки що в асортименті для України є лише 4-циліндровий бензиновий Puretech, що робить 408-й у значної мірі нішевим авто.


Що б не рушало його, 408-й передньоприводний і використовує комбінацію передньої підвіски на стійках МакФерсона з торсіонною балкою ззаду, яка контролюється комбінацією сталевих пружин і пасивних амортизаторів. Це ключова відмінність 408-го від, можливо, найближчого родича – схожого за розміром, формою і класом C5 X. У досить успішній спробі вивести якість їзди на перший план Citroën використовує гідравлічні обмежувачі ходу підвіски (а PHEV-версії навіть оснащуються адаптивним демпфуванням, командують якими камери). У Peugeot немає ні того, ні іншого.


408-й довший за універсал Peugeot 308 SW і має значно довшу колісну базу для більшого простору в салоні та підвищений до 188 мм кліренс. Водночас він коротший за Peugeot 508 і лише трохи довший, наприклад, за седан BMW 3-серії, але лінія даху нагадує великі сучасні фастбеки, такі як електричні Polestar 2 і Kia EV6.


408-й є авантюрним,навіть за останніми стандартами Peugeot. Я б не назвав його красивим, але він, безумовно, ефектний та вирізняється різноманітними гострими складками метала навколо крил і на боках. Силует і світлодіодні ікла спереду, які були пом’якшені на оновленому 508-му, але особливо яскраво виражені на 408-му, теж роблять автомобіль безпомилково впізнаваним. Зверніть також увагу на незвично конусоподібне скління. Завершує комплект хвіст, що полого спадає, із натяком на спойлер і яскравими світлодіодними ліхтарями. SUV-подібні масивні бампери й облицювання вздовж порогів і колісних арок встановлюють очевидний візуальний зв’язок із кросоверами. Якщо вам не подобається зовнішній вигляд цих пластикових накладок, я б рекомендував обрати темніший колір фарби.


Отже, у нас є автомобіль, який складно підігнати під класифікацію, але який пропонує на папері поєднання якостей, які мають сподобатися широкому колу покупців.


Салон Peugeot 408 вражає ще більше, ніж зовнішній вигляд. Останнім часом Peugeot значно підвищив рівень своєї гри, і цей кокпіт являє собою нинішню кульмінацію його зусиль, спрямованих на те, щоби бути більш преміальним. Якість матеріалів, велика кількість м’яких на дотик пластиків і справжній стиль у дизайні – усе це вражає, хоч ви все ще зможете знайти тут тверду пластмасу. Шкіряні сидіння Blue Naboo, доступні як частина пакета на моделях GT, виглядають та відчуваються на тестовому автомобілі просто приголомшливо.


«Трансмісійний» тунель GT має обробку, подібну до тієї, яку ви могли б побачити на висококласних німецьких кухонних приладах. Дисплей панелі приладів також має напрочуд переконливий 3D-ефект, а трирівневий блок управління, що складається із сенсорного дисплея, сенсорної панелі меню та ряду фізичних перемикачів тумблерного типу, знаменує собою цікавий і урбаністичний підхід.


408-й також має продуману ергономіку, яка відповідає його індивідуальності. Висока віконна лінія та увігнута приладова панель створюють у салоні атмосферу амфітеатру, яка зазвичай притаманна справжнім автомобілям класу GT. Вентиляційні отвори чудово об’єднані в одне ціле з привабливою низкою стрічок, що підсвічуються різними кольорами залежно від обраного водієм режиму їзди.

Крихітний, але солідний обідок шкіряного керма фірмового формату i-Cockpit від Peugeot легко лягає в руки, хоча досі спричиняє суперечки, оскільки блокує огляд приладів для високих водіїв. Те, наскільки легко вам із ним жити, буде дуже сильно залежати від особливостей вашої власної конституції та бажаного положення за кермом. Принаймні є багато можливостей для регулювання положення керма і водійського сидіння, так що здебільшого користувачі зможуть відчути себе зручно.


Багато елементів керування всередині 408-го можна впізнати за іншими колишніми брендами в стайні Stellantis, як центральний 10-дюймовий сенсорний екран. Він достатньо великий, щоб не розчаровувати користувачів, але не настільки кремезний, щоби бути надмірно нав’язливим, як це, схоже, є нинішньою тенденцією. Програмне забезпечення іноді показує затримку, вимагає включати особливу логіку за налаштуванням дисплеїв, але загалом працює безперебійно. Фізичний регулятор гучності тут теж є, що заслуговує на похвалу.


Під час останнього оновлення в інтер’єрах Peugeot з’явився i-Toggle – сенсорна панель під основним екраном, яку можна настроювати за своїм смаком. Вона забезпечує корисні ярлики для таких функцій, як медіаплеєр, клімат-контроль, навігація та сполучення зі смартфоном, для якого 408-й має як Android Auto, так і Apple CarPlay. Але, на мою думку, i-Toggle не додає багато в якості заміни апаратних кнопок, бо вибір із переліку можливих віджетів не багатий.

Як сімейний автомобіль, 408-й добре обладнаний портами для зарядки. Автомобіль має два роз’єми USB-C спереду й ще два ззаду. Розетки на 12 В можна знайти як у передній частині салону, так і в багажнику.


Здебільшого все це є в стандартній комплектації Allure. Тут є і 18-дюймові легкосплавні диски, блакитний колір металік, безключовий доступ та запуск двигуна, світлодіодні фари з автоматом дальнього світла, роздільний клімат-контроль, шкіряні вставки в оздобленні, обігрів лобового скла, керма та передніх сидінь, парк-пілот по колу та таку ж камеру, усі можливі асистенти водія, включно з адаптивним круїз-контролем, а також мультимедійну систему з двома екранами, навігацією та бездротовим підключенням Apple CarPlay/Android Auto.

Для покупців, які бажають витратити трохи більше, модель GT додає салон Alcantara з покращеними сидіннями з масажем, 3D-щиток приладів, матричні фари та електропривод багажній двері. У переліку опцій залишаються бездротова телефонна зарядка, шкіра Nappa, панорамний дах, 690-ваттна аудіосистема Focal та система нічного бачення.


Peugeot 408, безумовно, має більш витончену форму, ніж середньостатистичний SUV, але коли ви потрапляєте всередину, він напрочуд мало чим поступається в плані практичності конкурентам із більш традиційними пропорціями. Усередині багато місця для зберігання: дверні відсіки з килимовим покриттям і великий ящик для рукавичок, готовий проковтнути ваші дрібниці.


Неприємно вражає факт того, що оглядовість ззаду обмежена, але це ціна, яку доводиться платити за надзвичайно нахилене заднє скло. У 408-го немає і заднього склоочисника, і хоча Peugeot додав аеродинамічні козирки над вікном, які мають допомагати підтримувати його в чистоті, під час зимового тест-драйву на ньому накопичилося досить багато бруду.


Як ви можете здогадатися із зовнішніх розмірів, всередині Peugeot 408 досить місткий, за винятком простору над головою, якого менше, ніж у звичайних кросоверів. Доступ до задніх сидінь досить простий через двері, що широко відчиняються, хоча вам доведеться трохи нахилити голову та долати широкій поріг. Всередині трохи похмуро через темне оздоблення салону та тоновані вікна.


Багажник об’ємом 536 літрів дуже вражає для свого класу. Він усе ще менший за 600 л Skoda Octavia, але на 23 л більший, ніж у Renault Arkana та на 86 літрів – ніж у Cupra Formentor, а низький (665 мм) поріг полегшує закидання важких предметів. За моїми власними вимірами підлога має 997 мм у довжину і 1045 мм у ширину, тобто майже квадрат. А це робить багажник напрочуд практичним, дарма що стрімка лінія заднього вікна автомобіля обмежує висоту, до якої можна складати кладь у штабель.


У спинках задніх сидінь є невеликий вантажний люк, через який зручно просовувати довгоміри, щоб інколи відмовитися від боксу на даху. Крім того, ці спинки, що розташовані далеченько від бампера, розкладаються за допомогою важелів у самому багажнику, щоб відкрити доступ до 1611 літрів. Але підлога не стає абсолютно рівно в горизонт, тож зважайте на це.

Peugeot 408 не спортсмен, на що натякає його зовнішній вигляд, але він досить спритний і комфортний у подорожах

Єдиний силовий агрегат у продажу – бензиновий Puretech потужністю 215 к.с. і 300 Нм крутного моменту вже на 2000 об/хв. З 1,6 л об’єму це порівняно невеликий агрегат (406 та 407-й таку потужність добували з 3,0-літрових агрегатів), але його продуктивності більш ніж достатньо для багатьох покупців; розгін від 0 до 100 км/год займає 7,9 секунди, а максимальна швидкість становить 220 км/год.


Якщо ви тримаєте оберти низькими, він працює тихо, але 8-ступенева коробка передач EAT має тенденцію підтримувати високі передавальні числа, коли ви вимагаєте будь-якого прискорення, а це призводить до того, що оберти злітають. Заради економії палива набагато краще прийняти розмірений підхід до акселерації, щоби прогрес був гідним, а не швидким. Інакше менш за 10 літрів на 100 міських кілометрів вам впасти не вдасться – дивно високе споживання для французького бренда, що користується славою ощадливого. Ситуація сильно покращується за містом, де подорожі можна розраховувати, спираючись на цифру 6,4 л/100 км. Багато тут теж залежить від того, як поводить себе трансмісія: так восьма передача не бажає включатися раніше за 115 км/год.


Якщо у 408-го і є відмітна риса, окрім зовнішнього вигляду, то це напрочуд приваблива та відточена керованість. Ви помічаєте це, коли вперше входите в поворот. 408-й крениться достатньо, щоб дати вам зрозуміти, що підвіска акуратно навантажується, але не більше. Поперековий запас зчеплення та баланс кращі, ніж могли б бути, а 408-й навіть демонструє деяке бажання керувати траєкторією маніпуляціями дросельної заслінки. Такий собі натяк на хот-хетч.


Тим часом кермо малого діаметра і швидка реакція на його зміщення від центру надають автомобілю відчуття маневровості, яке не зовсім відповідає дійсності. Але для власника 408-го, який їздить на повсякденних швидкостях, емпіричні відчуття мають більше значення. Рульове управління легке й позбавлене 100-відсоткового зворотного зв’язку, який би натякав на те, що роблять колеса. Водночас реакція на кермі добре зважена й досить чудово узгоджується з розвитком крену автомобіля. Ви можете провести 408-й через S-подібний вигин дороги кінчиками пальців і отримати справжнє задоволення від процесу.


Потрібна волога дорога, щоб виявити реальну слабкість 408-го, а саме – передача тяги на поверхню. Передня вісь може незграбно скреготіти під час швидкого виїзду з перехресть або на виході з крутих поворотів. Це порівняно незначний недолік для автомобіля, який, в основному, буде їздити спокійно, але це саме те, що не дає змогу Peugeot похизуватися спортивним драйвом.


Так, Peugeot чітко поставив собі за мету надати 408 спортивний купеподібний вигляд, але й також розумно забезпечено гідний рівень комфорту. Здебільшого Peugeot 408 – приємний у керуванні автомобіль, який здатний бути цікавим, коли ви відчуваєте, що схильні до динамічної їзди, і пропонує хороший рівень комфорту та вишуканості на гладкій дорозі. Це розслаблююча, ненав’язлива компанія. Це автомобіль, який легко йде дорогами різноманітного профілю, добре врівноважується на високих швидкостях, а сам салон є чудовим місцем для того, щоб скоротати кілометри.


Як для автомобіля такого класу, він також добре справляється із шумами в салоні. Показник 69 дБ(А) на круїзних 95 км/год точно дорівнює показнику значно дорожчого Mercedes GLC 300. Очевидно, що аеродинамічна робота Peugeot над 408-м принесла свої плоди, і бензиновий двигун також звучить здебільшого віддалено і приглушено, залишаючись досить добре ізольованим, зокрема під навантаженням.

Де 408-й втрачає бали – це в здатності підвіски поглинати погане дорожнє покриття, шви, колії, латки, лежачих поліцейських і тому подібне. За таких умов вона просто занадто реактивна, і колеса, більші за 18 дюймів, йому протипоказані. Існує аргумент, що для того, щоб досягти напрочуд тонкої керованості автомобіля, необхідно піти на деякі компроміси в плавності ходу. Але навіть якщо це й так, і притаманний 408-му баланс навмисний, він був досягнутий не зовсім вірно.


Вердикт

Авантюрний дизайн екстер’єру здатний викликати розбіжності, але в морі однотипних сімейних кросоверів 408-й є надзвичайно душевним автомобілем. Він найпотужніших зі всіх Peugeot у продажу та має привабливий, добре зроблений салон і напрочуд чудову керованість. Хоч це й купе-кросовер, він дуже мало поступається практичністю завдяки великому багажнику та простору для задніх пасажирів, навіть у порівнянні зі звичайними середньорозмірними SUV-ами. Він не позбавлений примх – наприклад, міг би бути легшим для кишені, як порівняти з конкурентами, мати більший вибір двигунів або спокійніше перестрибувати ями. Але цим конкурентам не вистачає простої привабливості 408-го. А це показує, що концепція піднесеного чотиридверного фастбека має потенціал. 


Технічні характеристики Peugeot 408 1.6 PureTech
  • 4-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1598 см3
  • Максимальна потужність 158 кВт (215 к.с.) при 5500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 300 Нм ри 2000 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 220 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 7,9 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4687/1848/1478/2787 мм
  • Дорожній просвіт 188 мм
  • Шини 225/55 R18
  • Об'єм багажника 536/1611 л
  • Паливний бак 52 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1443/577 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 9,2/5,7/7,0 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє 9,7/6,5/8,1 л/100 км

    Ціна від 1 351 200 грн
    Ціна тестового 1 674 280 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?