CR-V e:HEV: відтепер великий та дорогий


Honda CR-V – найважливіший продукт у модельному ряді компанії. Це не тільки бестселер японського бренду, але й один із найпопулярніших авто на земній кулі. Він входить до топп'ятірки світових лідерів продаж, тож на нову модель шостого покоління покладено чимало очікувань. Пропонуючи абсолютно новий кузов, вдосконалені гібридні системи та покращені бортові технології, CR-V сподівається розв'язати всі проблеми попередньої моделі, не втрачаючи водночас тих рис, які робили автомобіль п’ятого покоління привабливим.

Фото: автор

Honda CR-V був одним із перших «паркетників», який переконав покупців, що моделі з високою прохідністю не обов’язково мають бути схожими на фургони, або ставати ненажерами. З тих часів асортимент продукції Honda розширюється невпинно. Лише лінійка її кросоверів тепер охоплює чотири окремі моделі, але з огляду на те, що новітній ZR-V майже ідентичний за розмірами до CR-V-попередника, де ж тоді знайшлося місце для поважного європейського флагмана виробника?


Насправді первісна розшифровка CR-V як «Compact Recreational Vehicle» викликає все більше сумнівів. Тому як завдовжки понад 4,7 метра він більше не належить до компактних. Можливо, «Comfortable Recreational Vehicle»?

Більший за всіма параметрами, CR-V тепер довший за Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Ford Kuga і навіть Audi Q5. Але із цінами, що починаються від ледве правдоподібних 2 млн грн, CR-V також є набагато дорожчим.


Він усе ще конкурує з RAV4, але тепер це також ціла низка інших суперників, серед яких Hyundai Santa Fe, Mazda CX–60 та Land Rover Discovery Sport. Ви навіть можете включити до цього списку шикарних конкурентів, таких як Audi Q5, BMW X3, Lexus NX і Volvo XC60, через амбіційну ціну CR-V, яка навіть перевищує деякі електричні альтернативи, як-то Tesla Model Y.


Ціна починається з 1 949 900 грн за початкову моноприводну комплектацію Elegance (4х4 додає 50 000 грн), зростає до майже 2 089 900 грн за Elegance+ і доходить до 2 259 900 грн за топову комплектацію Advance. Це ціна ставить його в один ряд із чудовими преміальними позашляховиками, деякі з яких навіть мають сім сидінь. Останнє неможливо в гібридного CR-V, тому що батареї та пов’язана з ним техніка займають те місце, де мав би бути третій ряд. Сім сидінь, втім доступні в бензинових версіях CR-V, що продаються в інших країнах, але ми не дістанемо цю опцію, оскільки бензиновик без електродопомоги буде занадто спраглим для наших смаків.


У своєму останньому поколінні CR-V впевнено увійшов в епоху електрифікації. Українці знов отримали повністю гібридний CR-V e:HEV, який використовує 2,0-літровий бензиновий двигун, електромотор та акумуляторну батарею місткістю 1,06 кВт-год, до якого пізніше також буде додано плагін-гібрид e:PHEV.


CR-V очікувано добре оснащений уже в базової версії: 11 подушок безпеки, адаптивний круїз-контроль, панорамний скляний дах, передні сидіння з електрорегулюванням та підігрівом, кермо з підігрівом, а також шкіряне оздоблення. Є електричний привод кришки багажника, навігація, камера заднього виду та зручна бічна камера, автоматичні світлодіодні фари, бездротовий зарядний пристрій для смартфонів, парк-пілот попереду та позаду, безключовий доступ та повний набір технологій із безпеки Sensing 360.


Перейшовши на модель Advance, ви отримаєте покращену аудіосистему від Bose, пам’ять налаштувань для водійського крісла, проєкційний дисплей, підігрів задніх сидінь та вентиляцію передніх сидінь, а також адаптивні фари та камери огляду по колу.


З огляду на всі обставини, попередня Honda CR-V була досить симпатичною машиною, але вона не була позбавлена недоліків. Зовнішній дизайн був дещо громіздким, а інтер’єр починав виглядати застарілим майже одразу після виходу автомобіля на ринок. На щастя, Honda так чи інакше вирішила всі ці проблеми, проте це не обов’язково було зроблено так, як ви могли б очікувати.


Почнемо з того, що бренд, який часто демонстрував свою дивакувату сторону в таких автомобілях, як CR-Z та «космічний» Civic середини та кінця 2000-х років, раптом вдягнувся в стриманий костюм корпоративного стилю. Здається, що для цього він запозичив деякі деталі від інших позашляховиків, такі як решітка радіатора, натхненна Suzuki S-Cross, і форма задніх дверей, схожа на Volvo. У фарах є натяк на BMW, особливо ззаду, а м’які боковини нагадують нам про Mitsubishi Outlander десятирічної давнини.

Перевага консервативності полягає в тому, що ніхто ніколи не назве CR-V потворним, тому що це не так. Зі своєю характерною монобровою над фарами та решіткою радіатора та довгим капотом він майже красень. Але якщо ви думаєте, що зовнішність CR-V просто виглядає більш сучасно, просто зачекайте, поки не побачите інтер’єр.


Усередині CR-V одразу помітна спорідненість з Civic та ZR-V, оскільки панель приладів виглядає майже так само. Але ті, хто більше знайомий зі старим CR-V, побачать у новому інтер’єрі гігантський стрибок уперед. Широка, чиста від зайвих ліній панель приладів містить більш сучасні технології, а також «розумну» решітку, яка приховує вентиляційні отвори. Салон також добротно зроблений, з відчуттям вражаючої міцності й матеріалами преміумкласу, навіть якщо деякі пластмаси все ще виглядають трохи дешевше, ніж ми могли б сподіватися. Але, як і зовні, інтер’єр також досить монотонний, навіть попри те що Honda спробувала оживити його за допомогою металевого оздоблення приладової панелі.


Двері зачиняються з дещо бляшаним звуком, який відвертає від новоявлених преміальних претензій CR-V. Тож, якщо ви перейдете сюди з Kia Sorento або Hyundai Santa Fe, то не відчуєте розкоші, дорожнечі чи чогось особливого. Однак, за привабливістю використаних матеріалів він на голову випереджає безбарвну Toyota RAV4.


Правду кажучи, найбільшою проблемою старого CR-V був недостатній рівень бортових технологій. Новий сенсорний екран і цифрова комбінація приладів виправили цю помилку. Вони не ідеальні, але настільки випереджають старі екрани, що можна пробачити іноді заплутану графіку навігації інтерфейсом.


Усе це здається сучасним, а не революційним, але в нас усе ще залишається потреба в системах, які просто роблять свою справу з мінімальною метушнею. Сам мультимедійний екран CR-V з діагоналлю 9,0 дюймів є знайомим, оскільки його можна побачити в кожній іншій Honda, що випущена за останні кілька років. Екран порівняно невеликий і має досить низьку роздільну здатність (навіть не намагайтеся порівняти його з вишуканим дисплеєм Volvo XC60 з підтримкою Google), але він добре реагує та налаштований на спрощення в роботі з ним. У цьому допомагають фізичні кнопки «Додому й «Назад».


Два екрани – не єдині технологічні досягнення в новому CR-V. Honda також представила свій новітній набір систем безпеки під назвою Honda Sensing 360. Вона використовує датчики автомобіля, щоб створити захисне «коло», покликане допомогти водієві уникнути аварій. Деякі із цих систем уже добре відомі, такі як автономне екстрене гальмування та утримання в смузі руху, але нова система також включає технологію, яка утримує від зіткнення із зустрічним транспортом під час виїзду з перехресть. З’явилася також технологія, яка може відвести CR-V від інших авто, якщо водій намагається змінити смугу руху в небезпечний момент, або, навпаки, допоможе перелаштуватися в іншу смугу.


Сидіння з пристойним підтриманням у всіх потрібних місцях і великим діапазоном регулювань рульової колонки гарантують зразкову посадку та безтурботні години за кермом. На відміну від ZR-V, ви не сидите надто низько – CR-V більш нагадує звичайний позашляховик.


Однак родзинкою інтер’єру нового CR-V, безсумнівно, є доступний простір на всіх п’яти сидіннях, навіть із панорамним скляним дахом. Задні двері відчиняються майже на 90 градусів та відкоркують напрочуд легкий доступ до сидінь, які зсуваються так, що не знайдеться та людина, кому не вистачить простору для ніг. На додачу нова можливість встановити спинки задніх сидінь в одного з восьми положень має ще більше підвищити комфорт.


Таке компонування трохи зменшує вантажний простір, але я не вважаю, що це буде великою проблемою. CR-V надзвичайно практичний автомобіль зі своїм 587-літровим багажником, який усе ще залишається одним із найбільших у цьому класі.


Силова установка CR-V e:HEV є розвитком гібридної системи i-MMD, що використовується в попередньому CR-V. З’явилося більше крутного моменту й ще покращена витонченість роботи – настільки, що ви часто просто не помічаєте, чи працює бензиновий двигун. Дивно, але як тільки здається, що Honda довела до еталона свій гібрид, виявляється, що японці спромоглися знов перевершили самих себе.


Так, для ще більш точного попадання в зону найефективнішого режиму роботи ДВЗ, а також можливості буксирування, з’явився демультиплікатор, який задіює інше передавальне число для безпосереднього з’єднання 4-циліндровика з колесами на низьких швидкостях у додаток до прямої передачі на високих. Скільки в цей момент потужності загалом генерують обидва двигуни вирахувати неможливо, хоч Honda й наводить системну продуктивність у 184 к.с. Але саме стільки видає один лише електромотор, тоді як бензиновий окремо – 148 к.с. та 189 Нм.


Переважну більшість часу атмосферний 2,0-літровик працює як електростанція, щоби підтримувати відносно невелику батарею в робочому стані, про який водій дізнається за окремим вказівником. Так, на постійній швидкості на шосе бензиновий двигун періодично вмикається/вимикається тільки щоб підзаряджати акумулятор.

Зі своїм 194-міліметровим кліренсом та значним ходом підвіски CR-V також здатний долати легке бездоріжжя. Для цього повний привод реалізований за класичною схемою з механічним передаванням тяги на задню вісь карданним валом, а електротяга забезпечує виключно точну та швидку реакцію на пробуксовування коліс.


Гібридна система відчувається трохи більше як звичайний автомат, ніж варіатор, тому що імітує «перемикання» передач. Саме імітує, бо ви відчуваєте, як скидає оберти бензиновий двигун, але це не супроводжується поштовхом у трансмісії. Від характерної варіаторної поведінки залишилося відчутне скиглення ДВЗ, якщо ви попросите повну потужність. І це швидше грубий, вимучений звук, ніж спортивний. В інших випадках двигун помітний лише тоді, коли він вмикається на холостому ходу – хоча це трапляється винятково під час тривалого очікування або в особливо інтенсивному міському русі.


Саме в ньому загальний рівень продуктивності найкращий, коли електродвигун має достатньо крутного моменту, на який можна покластися. Зі зростанням швидкості система стає трохи менш гнучкою, коли вам потрібно терміново розбудити двигун внутрішнього згоряння, щоб забезпечити прискорення. Втім, воно все ще більш жваве, ніж у звичайних гібридних систем із малопотужними електромоторами.


На шосе гібридний привод також майже не користується перевагами рекуперативного гальмування, тож споживає 7,8 л/100 км. Це все ще пристойний результат для 1,8-тонного бензинового авто, але порівняйте це із 6,3 л містом та 5,5 в передмісті, щоб зрозуміти, де саме CR-V реалізує свій потужний потенціал.


На деяких поверхнях дорожній шум проникає через колісні арки, а навколо традиційно великих дверних дзеркалах чутний вітер на автомагістралі. Але сам силовий агрегат працює тихо, бо ви згодом навчаєтеся розраховувати на крутний момент, а не високі оберти, щоб тримати його голос на задньому плані.

Офіційний час розгону від 0 до 100 км/год – 9,4 секунди. Це звучить небагато, але цього більш ніж достатньо для загальних ситуацій з огляду на те, що перша половина цього спурту найжвавіша. І якщо ви дійсно хочете підштовхнути CR-V, керованість винагородить вас. Рульове управління напрочуд важке для японського сімейного автомобіля, але воно точне і вселяє впевненість, що дає змогу максимально використати зчеплення з дорогою. Кузов також не нахиляється занадто сильно, що є гарною новиною як для пасажирів, так і для водія.


Та все ж рульове управління віддає синтетикою, і ви ніколи не відчуваєте 100-відсоткового зв’язку з колесами, як у набагато гострішому BMW X3. І хоч CR-V неабияк завантажує передні колеса на скидання «газу» та хоробро вкручується у віражі без натяків на знос передньої осі, його не можна назвати спортивним. Це покоління – досить широкий та масивний за відчуттям позашляховик, з приємним м’яким характером руху.


Стандартні 18-дюймові легкосплавні диски взуті у велику кількість гуми, тому їзда відчувається блискуче пружною, не доходячи до плавучості. За винятком невеликої жорсткості на розбитій бруківці, CR-V їде плавно на покритті будь-якої, навіть найпоганішої якості на своїх пасивних частотно-селективних амортизаторах.


Вердикт

Зовні новий CR-V виглядає дещо прісним на мою думку, але з простором і солідністю інтер’єру не посперечаєшся. Він навдивовижу комфортний, незалежно від того, сидите ви спереду чи відпочиваєте ззаду. Це один із тих сімейних автомобілів, який із легкістю впишеться у ваше життя та щоденно буде дарувати задоволення від їзди різноманітними шляхами, а також економити багато грошей – намагаючись із часом компенсувати ваші значні первісні інвестиції в його придбання.


Технічні характеристики Honda CR-V 2.0 i-MMD e:HEV 4WD
  • Два електромотора попереду
  • Максимальна потужність 141 кВт (184 к.с.) при 5000-6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 335 Нм при 0-2000 об/хв
  • 4-циліндровий бензиновий, попереду впоперек
  • Об`єм 1993 см3
  • Максимальна потужність 148 к.с. при 6100 об/хв
  • Максимальний крутний момент 189 Нм при 4500 об/хв
  • Повний привод
  • 2-ступеневий редуктор e-CVT 
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 187 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 9,4 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4706/1942/1684/2700 мм
  • Діаметр розвороту 11,4 м
  • Дорожній просвіт 194 мм
  • Шини 235/60 R18
  • Об'єм багажника 587/1642 л
  • Об'єм паливного бака 57 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1806/544 кг
  • Максимальна маса причепа 750 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/за містом/середнє (NEDC) 2,8/6,9/5,4 л/100 км (А95)
  • Споживання палива нормоване, середнє (WLTC) 6,6 л/100 км
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,3/7,8/7,0 л/100 км

    Ціна 1 999 900 грн


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?