Hyundai Sonata: майже класичний формфактор, геть новий імідж


Хвала Hyundai за наполегливість у сфері, яку інші вже давно покинули. Тому що Sonata кидає виклик трендам – це середньорозмірний седан, який є добре відомим брендом уже понад 30 років, і він повернувся на ринок, де покупці відмовляються від легкових чотиридверок на користь позашляховиків усіх мастей. Оновлена Hyundai Sonata прийшла на вечірку з новим зовнішнім виглядом, передовими технологіями та салоном бізнес-класу, який дійсно важко перевершити. Завдяки типовій для Hyundai надійності та порівняно доступній ціні, Sonata є серйозним конкурентом таким моделям, як Toyota Camry та Skoda Superb.

Фото: автор

Усього три моделі складають сьогодні сегмент седанів бізнес-класу в Україні, причому основний обсяг продажів припадає на поважну Camry від Toyota. Це залишає таким автомобілям, як Hyundai Sonata, боротьбу за крихти. Але корейський виробник наполегливо і далі розвиває сегмент середньорозмірних седанів, вперто відмовляючись остаточно підкорятися панівним вітрам у вигляді позашляховиків, SUV-ів та кросоверів. Можливо, саме тому Hyundai Sonata зазнала серйозного оновлення в середині життя.


Й це візуально разюче оновлення, яке виділяє Sonata з її невеликого гурту конкурентів. Мова дизайну Sonata відображає фірмовий стиль «Чуттєва спортивність» сучасних Hyundai: світлодіодні вогні спереду та ззаду на всю ширину, низько розташовані фари, а в салоні до спраглої до технологій публіки звертаються два 12,3-дюймові екрани.


Технічно, це фейсліфтинг моделі восьмого покоління, яку широко критикували за незграбну зовнішність, але нова версія повністю змінює її завдяки гострій і кутастій передній частині, яка також натхненна моделлю Staria. Зовні Sonata виглядає майже невпізнаною в порівнянні з попередньою моделлю. Світлове оформлення дістало назву «Безшовний світловий обрій», як на новому позашляховику Hyundai Kona. Головні фари вклинилися нижче в нову передню панель, яка розташована ближче до землі, завдяки чому Sonata здається нижчою.


Ззаду ви побачите стрімку кришку багажника у формі спойлера та задній бампер із дифузором. Як і більшість моделей Hyundai, Sonata існує також у ще більш виразній версії N Line, але, на жаль, українці її не отримають.


Покупців зустрічає елегантний та стильний седан, але стандартне обладнання початкової версії Comfort (1 243 100 грн) залишає простір для побажань. Серед особливостей екстер’єру – скромні 16-дюймові легкосплавні диски, базові світлодіодні фари й задні ліхтарі та звичайний центральний замок.


Комплексна система безпека з’являється тільки в третій із чотирьох версій (1 500 300 грн) та містить у собі автономне екстрене гальмування, яке тепер має функції розпізнавання пішоходів, мотоциклів, перехресть та велосипедистів. Поміж нових технологій цього оновлення – автономне екстрене гальмування на низькій швидкості під час їзди заднім ходом і розпізнавання дорожніх знаків, що обмежують швидкість.


До стандартної комплектації також не увійшли адаптивний круїз-контроль, система контролю сліпих зон та система попередження про перехресний рух з автоматом гальмування, камери контролю сліпих зон, система утримання в смузі руху, автомат дальнього світла, попередження про небезпеку виходу із салону, датчик дощу, камера з 360-градусним оглядом та 3D-зображенням, боковий парк-пілот у додаток до стандартних попереду та позаду та камери заднього виду.


Зміни можуть бути разючими зовні, але Hyundai також покращив інтер’єр салону. Всередині Sonata виглядає як автомобіль, гідний своєї ціни, якщо це ціна за найрозкішнішу версію Top. Салон відчувається зовсім по-іншому завдяки переосмисленій панелі приладів із вигнутою основою для цих чудових цифрових екранів.


Тут є два 12,3-дюймових кольорових екрани, один для мультимедійно-керуючої системи в базовій комплектації, інший – цифровий дисплей водія (з Premium), аудіосистема Bose (Top), стандартний двозонний клімат-контроль та підігрів передніх сидінь (з Premium – вентиляція, а також підігрів задніх).


Новий цифровий щиток приладів – це велике оновлення, що надає Sonata можливість вибору різних варіантів графіки для різних режимів руху. Він також відображує сліпі зони та часто замінює погляд у дзеркала – ця функція зустрічається в деяких моделях Hyundai і яку оцінить ваша шия, якщо проводите багато часу на багатосмугових дорогах.


Мультимедійна система перейшла на нову версію програмного забезпечення, яку можна побачити в Hyundai Kona, що є кроком уперед у порівнянні з первісною версією. Завдяки чіткій графіці з високою роздільною здатністю та зрозумілій структурі меню система проста у використанні та оснащена всіма новітніми технологіями, які покупці очікують від сучасних автомобілів.


Під’єднання смартфонів через Apple CarPlay та Android Auto є стандартним, хоча вам доведеться підключатися через USB-кабель, оскільки бездротового з’єднання не передбачено. Втім, це не обов’язково проблема, адже кабель забезпечує стабільне з’єднання, чого не завжди може зробити бездротовий зв’язок.


Як до ергономіки, то кабіна має розумне планування, де все розташовано під рукою. Навіть дещо архаїчний на вигляд селектор трансмісії виконує додаткову місію: зручно підтримує кисть, коли пальці керують кнопками. Саме кермо позбавлене традиційного логотипа Hyundai. Замість нього центральну маточину прикрашають чотири крапки – так азбукою Морзе відображається літера «H». Дрібниця, але виглядає непересічно.


Водійське сидіння має достатню кількість бічної підтримки, щоб утримувати вас на місці, а велика кількість м’яких набивок дарує насолоду проводити багато часу за кермом, не відчуваючи водночас болю в сідницях. Сидіння позаду зручні, але встановлені дещо зависоко, як для седана. Шкода, тому що в іншому вони чудові, а матеріали оздоблення прекрасні також у цій частині салону.


На задньому сидінні просторо, але тільки якщо пасажири не занадто високі та не встановлений опціональний панорамний дах. Простір для колін, стоп і плечей кращі за середні – тобто Skoda Superb знову не перевершена, – а ширини достатньо, щоби вміститься утрьох дорослим людям.



Варто зазначити, що середнє сидіння в другому ряді розташоване вище, ніж крайні сидіння, а також помітно жорсткіше, як в основі, так і в спинці. До того ж невеликий тунель трансмісії (на інших ринках там може бути кардан для приводу задніх коліс) впливає на простір для ніг. Це не ідеальний варіант для подорожей на далекі відстані, і його краще приберегти для коротких поїздок.


Місткість багажника, як і слід очікувати від великого седана, становить пристойні 480 літрів, і, на щастя, гусаки-петлі кришки ховаються, тому не заважатимуть вашим речам, якщо багажник повністю завантажений. Сама кришка з електроприводом, хоч це й зайве. Принаймні вона автоматично відчиняється після невеликої паузи, коли ви підходите до корми авто з ключем.


Зміни можуть бути значними як зовні, так і всередині, але під капотом – це та ж сама Sonata восьмого покоління, дебюту якої ми не дочекалися, і яка все ще має чотирициліндровий двигун. Це не найпотужніша наявна версія, а атмосферна 2,5-літрова бензинова GDi, що виробляє 194 к.с. потужності та 245 Нм крутного моменту.


Це не дуже багато для 4,9-метрової моделі вагою 1500 кг, але для повсякденних завдань недоліку потужності не виникає. Бодай від базової версії авто ви й не очікуєте більшого. Двигун вільно дихає, не страждає на затримки та комфортно співпрацює з восьмиступеневою автоматичною коробкою передач та передніми ведучими колесами.


Друга справа, якщо ви вимагаєте від нього спортивної бадьорості на гірській дорозі або миттєвих випереджень. Тут ви швидко збагнете, що крутний момент доволі млявий на низьких та середніх обертах, тож тахометр закидує свою стрілку за 5000 об/хв за першої нагоди. Від цього не рвуться барабанні перетинки, але голос 4-циліндровика стає напруженим. N-версія з її турбонаддувним T-GDi справляється набагато краще.


Тож, якщо ви шукаєте відносно швидкий седан із натяком на спортивність, Sonata буде непоганим варіантом, але не більше. Гідромеханічна коробка передач працює на будь-яких швидкостях так непомітно, начебто це агрегат із двома зчепленнями, але не така нудна в заторах, як деякі авто з преселективними «автоматами». Тобто, не існує запізнення під час рушання з місця, а раннє блокування гідротрансформатора не відбирає час та потужність під час перемикань.


У русі Sonata відчувається приємно підтягнутою та дійсно вишуканою. Чудовий рівень контролю над кузовом надає вам впевненості в поворотах, нагороджуючи гарним балансом і врівноваженістю, а також гострим відчуттям на кермі, яке приносить приємний рівень залучення в процес керування. Варто зауважити, що функція утримання в центри смуги руху і далі акуратно функціонує й після деактивації адаптивного круїзу. А ось у місці він працює занадто обережно та тримає завелику дистанцію, яка може бути прийнятна тільки в заміських заторах.


Hyundai виконала багато роботи, щоб Sonata почала дарувати насолоду від керування. Було внесено змін у кузов та шасі, включно з посиленою структурою кузова, міцнішим переднім підрамником із новими втулками. Також посиленні стійки, задні відбійники замінені на коротші, а задні важелі набули нового дизайну.


На 18-дюймових колесах їзда в міру тверда, але не жорстка. Це не типове плюшеве кочення Camry, проте якість покриття мало позначається на пасажирах, а контроль над кузовом здебільшого хороший, навіть на розбитому, шорсткому асфальті.


Що стосується витрат на пальне, то не варто очікувати, що в міському середовищі Sonata буде такою ж ефективною, як Camry Hybrid. Тому що Sonata не вдається до додаткових заходів для економії, як старт-стоп, м’який гібрид або автонейтраль у трансмісії. Офіційна витрата бензину становить 8,8 л на 100 км і вона майже збігається з тестовим результатом. Гарна аеродинаміка допомагає суттєво заощадити в подорожах – Sonata здатна на 5,8 л/100 км, що на диво навіть краще за заводські дані.


Вердикт

Sonata має новий приголомшливий зовнішній вигляд, нові технології та майже новий імідж, який тепер пропонує більшу привабливість для ширшого кола потенційних клієнтів. Особливо для тих, хто багато подорожує. Вона не ідеальна, не всі її технології доступні українцям, але це дуже привабливий вибір для охочих мати комфортний, та водночас рафінований у русі традиційний седан, і до того бажає виділитися з натовпу. З просторим і розкішним салоном оновлена Sonata забезпечує відточену їзду, пристойну динаміку та свіжий екстер’єр, який впевнено крокує в майбутнє. 


Технічні характеристики Hyundai Sonata Theta III 2.5 GDi
  • 4-циліндровий бензиновий, попереду впоперек
  • Об`єм 2497 см3
  • Максимальна потужність 143 кВт (194 к.с.) при 6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 245 Нм при 4000 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважильна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 210 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 8,8 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4910/1860/1445/2840 мм
  • Діаметр розвороту 10,9 м
  • Дорожній просвіт 135 мм
  • Шини 205/65 R16, 215/55 R17, 235/45 R18
  • Об'єм багажника 480 л
  • Паливний бак 60 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1500/520 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 8,8/6,4/7,7 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє 9,0/5,7/7,4 л/100 км

    Ціна від 1 243 100 грн
    Ціна тестового 1 623 900 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?