Mazda CX-90: будьте чесними щодо своїх пріоритетів


Трирядний CX-9 був вхідним квитком Mazda на територію перевізників для великої родини, але з акцентом на динаміку і стиль. Він не пропонував стільки місця, як його конкуренти, але турбонаддувний мотор і відточена керованість зробили його фаворитом для захоплених їздою водіїв. Після багатьох років очікування та побудови нової платформи з повздовжнім двигуном та акцентом на задній привод Mazda представила послідовника свого флагмана – CX-90. Він з’явився з високими цілями: забезпечити динаміку, якою славиться автовиробник, і водночас підняти Mazda на ринкову орбіту вище середнього.

Фото: автор

Коли Mazda CX-90 як самостійна модель (перше покоління було адаптованим Ford Edge) надійшла в продаж у 2016 році, вона стала одним з улюблених великих трирядних позашляховиків для водія. Однак із роками недостатній простір салону та багажника ставав усе більшою проблемою, оскільки дебютували свіжіші та просторіші конкуренти, такі як Hyundai Palisade. Втім, CX-90 завдовжки 5,1 м залишився схожим за розмірами з CX-90, хоча його колісна база збільшилася на 19 см, що сприятливо позначилося на пасажирському та вантажному просторі.


Те, у чому CX-90 значно випереджає свого попередника, розташоване під капотом. CX-90 дебютував із новим 3,3-літровим двигуном із турбонаддувом потужністю 284 або 345 кінських сил, що є значним стрибком від 250 сил CX-90, а також із плагін-гібридною силовою установкою. Але ще важливішим для преміальних прагнень Mazda є повернення до 6-циліндрових агрегатів, до того ж у вишуканій рядній формі.


У такий спосіб Mazda перемістила свій найбільший SUV ще вище на гору розкоші. CX-90 привносить розкіш та естетику дизайну Mazda в клас, який здебільшого орієнтований на сім’ї з дітьми.



Mazda підкреслює свою філософію Jinba Ittai у дизайні автомобілів, намагаючись створити єдність між конем і вершником, або, у випадку Mazda, автомобілем і водієм. Ключовими компонентами для цього є простота та передбачуваність.



Загалом CX-90 дійсно непоганий. Важко зробити великий кросовер схожим на що-небудь, коли там за задніми колесами ви маєте похідний рюкзак, тож здебільшого із них у кінцевому підсумку стають просто краплями. Велика Mazda в результаті виходить красивою, хоч і непомітною: вона точно не така смілива, як, наприклад, хетчбек Mazda 3.



Дизайн салону та бортові технології з визначенням облич CX-90 запозичений у свого меншого брата CX–60 – CX-90 фактично є тим самим авто з додатковим рядом сидінь. Тож, усе що йшлося про 60-ку цілком справедливо і для CX-90.


CX-90 вирізнявся більш розкішним інтер’єром, ніж його сучасники, а CX-90 спирається на цю вишуканість та зі шкірою Nappa додає ще більше, щоб конкурувати з розкішними позашляховиками початкового рівня. В інтер’єрі вдалося досягти вдалого балансу між стилем і функціональністю. Приємно вражає кількість фізичних кнопок для основних функцій, кожна з яких чітко позначена й легко натискається після лише одного швидкого погляду. Тут усе працює за принципом «встановив і забув», і за браком необхідності занурюватися в екранні меню для швидкого налаштування дуже цінується.



Елегантний зовнішній вигляд салону CX-90 доповнює низькопрофільний центральний екран, графіка якого виглядає дещо застарілою, а функціональність сенсорного екрана, як не дивно, обмежена лише використанням інтеграції зі смартфоном Apple CarPlay або Android Auto (обидва бездротові). Для доступу до меню та функцій рідного інтерфейсу потрібно використовувати поворотний тумблер керування системою, а це не так зручно та займає більш часу. Втім, згодом водій звикає.



Аудіосистема Bose забезпечує достатню потужність, щоб легко та гучно заповнити салон CX-90, особливо басами. Вдосконалених допоміжних систем для водія багато, і всі CX-90 поставляються в стандартній комплектації з адаптивним круїз-контролем, системою утримання в смузі руху, попередженням про сліпі зони та іншими системами. Це конкурентоспроможна колекція для свого класу, тоді як адаптивний круїз за відчуттями є більш чуйним і послідовним, ніж у деяких інших.


Оглядовість загалом хороша, але водіям доведеться звикнути до довшого капота. CX-90 занурюється в територію розкоші завдяки сидінням, обшиті замшею в комплектації Premium Sport, яка додає капітанські крісла другого ряду з вентиляцією замість звичайних шкіряних на трьох пасажирів.


Другий ряд досить просторий, навіть для велетнів, з достатньою кількістю місця для голови та ніг, але третій ряд не такий просторий. Він набагато просторіший, ніж у попередньому CX-90, але якщо ви сподівалися, що Mazda покращить практичність, як порівняти з конкурентами з переходом до CX-90, то цього не сталося.


Так, іноді вам дійсно потрібен чудовий інструмент для перевезення – і Mazda CX-90 просто не є таким. Доступ до третього ряду не такий легкий, як у найкращих представників сегмента, хоча задні двері, що надшироко відчиняються, неможливо переоцінити. Незграбно просуваючись через вузький вхід, ви знайдете, що там замало простору як для голови, так і для ніг. Порівняно висока підлога обмежує комфорт для дорослих, тоді як діти можуть захотіти кращого огляду зовнішнього світу, але бічні вікна третього ряду не особливо великі.


Це стосується і простору багажника: Mazda CX-90 2024 року має один із найменших вантажних відсіків серед рівних зі складеними другим або третім рядами. Навіть Toyota Highlander, досить мала, щоб Toyota вважала за потрібне мати більшу модель, пропонує більше місця, попри те що приблизно на пів метра коротша. 257 літрів за третім рядом CX-90 значно відстають від конкурентів.


Тож, Mazda пішла в іншому напряму, ніж такі бренди, як Toyota або Honda, які довгий час вважалися її прямими конкурентами, щоб створити автомобіль, на який мають звернути увагу покупці BMW, Mercedes, Audi та інших розкішних брендів.


Новий двигун для нової платформи є найпотужнішим із коли-небудь створених серійних двигунів Mazda. 3,3-літровий мотор із турбонаддувом розвиває 345 к.с. і 500 Нм крутного моменту – це виняткові показники в сегменті, де потужність зазвичай не є пріоритетом для покупця й не дотягує до 300 кінських сил.


Рядний шестициліндровий двигун є відмінною рисою таких позашляховиків, як BMW X5 і Range Rover Sport, що насамперед свідчить про бажання Mazda ще більше просунути свій бренд у преміальний сегмент ринку. Це стає ще більш очевидним, якщо врахувати, що такий двигун зазвичай асоціюється з розкішшю через притаманні йому турбіноподібне набирання обертів і шовковистість роботи.


На середніх і високих обертах цей SkyActive демонструє відмінну динаміку і здійснювати обгони та прискорюватися в смузі для злиття на шосе – це просто підліткова забава. Але частіше за все двигун працює на притаманних дизелю обертах. Усі моделі оснащуються восьмиступеневою автоматичною коробкою передач і, як і решта моделей лінійки кросоверів Mazda, CX-90 має стандартний повний привід. Ця трансмісія перемикається швидко й ненав’язливо (водій може навіть окремо обирати – більш швидко або більш ненав’язливо) уже на 1200 об/хв і здебільшого колінвал не обертається швидше за 1800 об/хв.


Річ у тому, що бензиновий двигун доповнений 48-вольтовою гібридною системою, електродвигун якої заповнює прогалину в крутному моменті на наднизьких обертах, коли турбіна ще не прокинулася. Система також вимикає двигун за першої нагоди і ви виявляєте, що на шосе CX-90 часто подорожує «під вітрилом». Але функція зупинки й запуску двигуна i-Stop трохи більш помітна, ніж хотілося б, і дещо повільно знов запускає двигун.


Її звичайно можна вимкнути, або задіяти спортивний режим перемикачем, щоб двигун не «засинав» і обертався на бойових обертах, але так ви не зможете досягнути паливної ефективності, на яку так старанно працює система. Якщо не заважати i-Stop робити свою справу, на шосе можливо досягнути споживання 7,2 л/100 км та близько 10 л містом – приголомшливі цифри для 2,1-тонного авто.


Справедливо буде сказати, що Mazda доклала чимало зусиль, щоб зробити цей трирядний SUV більше схожим на спортивний автомобіль, ніж на холодильник. Ви відчуваєте це з того моменту, як натискаєте на чутливу педаль гальма CX-90, і до першого повороту важкого, як для звичайного семимісного авто, керма.


У типовій для Mazda манері, керованість – це те, що CX-90 робить краще, ніж хтось ще в його класі, якщо домовитися не включати в порівняння BMW X7. Рульове управління швидке й добре збалансоване, а ефективність екстреної зупинки вражає. Згодом ви починаєте отримувати задоволення від їзди звивистою дорогою, забувши на мить про всі завдання у вашому списку справ та саджанці, якими завантажений багажник.


На дорожньому покритті прийнятної якості CX-90 має чудову плавність ходу й незворушно долає провали та хвилясті поверхні на високих швидкостях. Загалом його підвіска досить добре згладжує нерівності, але вона жорсткіша, ніж здебільшого в трирядних SUV-ів. Ця додаткова жорсткість та 21-дюймові колеса впливають на якість їзди – на розбитому асфальті авто не відчувається настільки плюшевим, як очікується навіть від пружинної підвіски великого авто. Але такі налаштування шасі забезпечують хороший баланс і відмінний динамічний розподіл ваги.


Ще одна перевага CX-90 – тихий салон. Шум дороги й вітру добре приглушений, а двигун працює плавно й тихо, поки ви не натиснете на газ, коли забажаєте його почути. А ви точно цього забажаєте, тому що такі дивовижні тони та обертони двигуни Mazda ще ніколи не відтворювали.


Вердикт

Mazda CX-90 – авто не для всіх. Вона змушує власників бути чесними щодо своїх пріоритетів. Вам не подобається точка зору Mazda? Гаразд, але принаймні вона в неї є. CX-90 проривається крізь конкурентний хаос і стоїть гордо із чіткими амбіціями. Mazda CX-90, безперечно, розкішна й перевершує практично всі інші у своєму класі завдяки гострій керованості та швидкому прискоренню. Хоча місця для третього ряду і вантажопідйомності трохи не вистачає, в іншому CX-90 є дуже рекомендованим вибором для трирядного SUV-а. Заради задоволення від водіння та висококласного дизайну вона йде на поступки повсякденній практичності. Так, це правда: найкращі позашляховики можуть поєднувати в собі й те, й інше, але це не про цю Mazda. Хочете практичності для всіх? Купуйте Palisade. Зацікавлені в більш преміальній їзді з прицілом на спортивність? Збирайте гроші на X7.


Технічні характеристики Mazda CX-90 3.3 e-SkyActiv M Hybrid Boost  
  • 6-циліндровий рядний, попереду поздовжньо
  • Об`єм 3283 см3
  • Максимальна потужність 254 кВт (345 к.с.) при 5000-6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 500 Нм при 2000-4500 об/хв
  • Максимальний крутний момент електродвигуна 153 Нм при 200 об/хв
  • Повний привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска подвійні важелі попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
  • Максимальна швидкість 210 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 6,9 с
  • Довжина/ширина/висота/база 5120/1994/1748/3120 мм
  • Діаметр розвороту 11,8 м
  • Дорожній просвіт 203 мм
  • Шини 275/45 R21
  • Об'єм багажника 257/608/2025 л
  • Об'єм паливного бака 74 л
  • Споряджена маса/навантаження 2103/700 кг
  • Максимальна маса причепа 2500 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 11,6/7,2/8,6 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 10,1/7,3/8,7 л/100 км

    Ціна від 2 713 500 грн
    Ціна тестового 2 457 500 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?