Citroen ë-C4: нова потужність, але на вимогу


Акцент Citroen на електромобілі набирає обертів і компанія переглядає свій власний хетчбек ë-C4, щоб додати йому привабливості. На електричну версію припадає приблизно один із чотирьох проданих C4 в Європі з моменту появи цього нетипового кросовера на початку десятиліття. Нещодавно в неї з’явилися більший акумулятор, додаткові 20 кінських сил і бонусом – можливість подолання 400-кілометрового бар'єра запасу ходу.

Фото: автор

Коли ë-C4 з’явився у 2020 році, європейський сегмент доступних електромобілів уже був сформований. І все ж він зміг прокласти свою власну борозну. Але на ринку електромобілів усе швидко змінюється, тому Citroen скористався перевагами нового електричного силового агрегату від своєї материнської групи Stellantis, щоби посилити характеристики ë-C4. Разом із деякими дуже незначними змінами в екстер’єрі для підвищення аеродинамічної ефективності він має забезпечити баланс між потужністю та запасом ходу.


Втім, ë-C4 й далі оснащуються тим самим 136-сильним двигуном, що й раніше, і тим же літій-іонним акумулятором місткістю 50 кВт·год (46 кВт·год нетто). Але тепер з’явився вибір у формі більш потужної версії автомобіля. Елементи батареї тут мають збагачений нікелем хімічний склад (із 60 % нікелю і по 20 % марганцю та кобальту до 80 % нікелю), що збільшує загальну встановлену ємність до 54 кВт·год (51 кВт·год корисної), а запас ходу – до 420 км за комбінованим циклом WLTP проти 360 км у базової машини.


Разом із батареєю постачається приводний мотор потужністю 156 к.с. Споряджена маса від того не змінилася, але нова версія має дещо кращу енергоефективність, тому що старий синхронний двигун із постійними магнітами (PMSM) був замінений на більш сучасний гібридний синхронний (HSM). Виробник стверджує, що споживає новинка на 0,5 кВт·год на 100 км менше.


Батарея фізично зберегла свої розміри, але має більшу щільність енергії, що теж дає збільшений потенційний запас ходу – загалом на 17 %. Водночас максимальна швидкість прискореної зарядки залишається незмінною – 100 кВт за годину, завдяки чому ви можете заповнити батарею від 20 до 80 % місткості менш ніж за пів години. Зарядка змінним струмом потужністю до 7,4 кВт є стандартною для ë-C4, але за доплату можна встановити інвертор на 11 кВт. В останньому випадку для повної зарядки автомобіля вам знадобиться близько п’яти годин.


Візуально ë-C4 не зазнав жодних змін, тож зовні та всередині все залишилося так само як і було, з погляду естетики. Це насамперед – дуже сміливий екстер’єр із похилою задньою частиною фастбека, насиченими світловими приладами й інтенсивною деталізацією спереду і ззаду, характерний спойлер, що перетинає скло задніх дверей, і загальний кросоверний вигляд, який надають автомобілю висока посадка й чорне пластикове оздоблення кузова. Тож, єдиний спосіб визначити, чи є C4 бензиновим або електричним, – це пошукати або вихлопні труби, або маленьку синю літеру «ë» на кришці багажника та біля бічних дзеркал.


Як би там ні було, а виглядає ë-C4 все ще чудово та своєрідно. Зніміть усі подвійні шеврони з його кузова й запитаєте когось, хто нічого не знає про автомобілі, від якої компанії він походить, я впевнений, що 100 % відповідей будуть на кшталт того, що це дійсно не може бути моделлю якогось іншого виробника, окрім Citroen.


Однак, це робить абсолютно буденний інтер’єр автомобіля ще більш незрозумілим. Ви відчиняєте дверцята автомобіля, фари якого виглядають так, ніби вони мали належати гонщику Себульбі із всесвіту «Зоряних воєн», і відкривається салон, який являє собою море з переважно безликого сірого прогумованого пластику. Є символічні штрихи, що намагаються оживити оточення пасажирів на передніх сидіннях, такі як пара діагональних тканинних смужок на дверних картах, контрастний текстиль на сидіннях та зовнішні вентиляційні отвори шестикутної форми, але в іншому це все дуже стандартний дизайн.


З матеріалами, що використовуються, усе гаразд, і з погляду ергономіки інтер’єр ë-C4 цілком дуже добрий, а рівень комфорту передніх сидінь просто зашкалює – начебто під вами не поролон, а зефір. Але якщо врахувати, що саме ця автомобільна компанія упродовж десятиліть створювала по-справжньому езотеричні інтер’єри – просто подивіться на кокпіт CX 1970-х і 1980-х років – то просто дивно, що прогресивний електромобіль із таким дивовижним зовнішнім дизайном має нуднувату кабіну. Багато не треба – достатньо було б просто розбити тональну монотонність різними кольорами й матеріалами, щоби підняти атмосферу на кілька щаблів вище.


На дорозі ë-C4 напрочуд вишуканий. Є підозра, що Citroen міг скористатися можливістю встановити модернізований привод, щоб крадькома додати більше звукоізоляції – така в нього насичена, густа, шовкова тиша на борту. Підвіска Advanced Comfort і майже повна відсутність шуму вітру, шин і (звичайно ж) трансмісії під час руху в ë-C4 – усе це гармонійно поєднується.


Він побудований на найменшій із платформ Stellantis Group, а проте їде краще, ніж багато більших Citroen, включно з C5 Aircross, з пристойною керованістю на дорогах із ямковою поверхнею і пружністю на лежачих поліцейських. Більші та різкіші атаки на віражі можуть виявити межі можливостей гідравлічних подушок підвіски Citroen і є неабиякий крен кузова. Але до цього можна пристосуватися, і невагоме рульове управління та загальна здатність захищати від найгіршого з того, що перебуває під вами, насправді дає змогу натискати на газ у напрочуд широкому діапазоні ситуацій.


Природно, що ë-C4 не зразково проходить повороти, та й ніколи не проходив, якщо чесно. Це аж ніяк не погано, бо тут немає ніякого акценту на задоволення від азартного водіння, оскільки вся увага зосереджена на комфорті. Тому цінність цих додаткових 20 к.с., можливо, є спірною. До того ж вони не є в запасі за замовчуванням. Щоб отримати доступ до них, ви маєте перевести автомобіль у спортивний режим – в іншому випадку це «просто» 100-кіловатний ë-C4, але з трохи більшим акумулятором. Ви можете відчути, що реакція на натискання педалі акселератора одразу ж загострюється, як тільки ви вмикаєте «Спорт», і це дійсно робить ë-C4 більш наполегливим. Прискорення не так помітно покращуються, коли ви рухаєтеся повільніше за 80 км/год, натомість далі різниця добре відчутна.


Вказаний час розгону від 0 до 100 км/год скорочений 0,8 секунди від 100-кіловатної моделі, у той час як крутний момент залишається незмінним. Однак ви заплатите ціну за цей додатковий темп, оскільки прогнозований запас ходу зменшується кожного разу, коли ви ним користуєтесь. Отже, Citroen віддає пошук компромісу в руки власника – дозволяє йому вибрати більший запас ходу або більшу продуктивність – але ніколи й те, й інше одночасно.


Тож, більшу частину часу ви будете їздити на своєму ë-C4 в режимах «Стандартний» або «Еко», де він відчувається так само як і раніше – тобто, це один із найкращих електричних хетчбеків, які зараз в обмеженої кількості офіційно є на ринку.


У наявності й інші переваги, які приходять із новою силовою установкою – не в останню чергу, це стандартне оснащення тепловим насосом, який має збільшити ймовірність того, що ë-C4 залишиться близьким до заявленого запасу хода в прохолодних зимових умовах.


Решта бортових технологій також пристойна, оскільки ë-C4 оснащений цифровим щитком приладів і вдосконаленою стандартною 10-дюймовою мультимедійною системою, яка дебютувала в C5 X. Висококонтрастний дисплей поєднується зі швидким процесором, і хоча інтерфейс не ідеальний, він, безумовно, не поступається будь-чому, що ви знайдете, скажімо, у конкурентів із VW Group.


Новий ë-C4 наразі постачається в Україну тільки в одній комплектації Shine за конкурентні 1 402 400 грн – зі збільшеною АКБ та двигуном. Вона досить розкішна: 18-дюймові легкосплавні диски з діамантовим напиленням, дах чорного кольору, проєкційний дисплей, клімат-контроль, підігрів керма, доступ без ключа, адаптивний круїз, бездротова зарядка для смартфонів, парк-пілот спереду та ззаду, кабель для підключення до 11-кіловатної розетки та камера заднього виду – усе це включено.


Вердикт

Акумулятор місткістю 54 кВт·год, вдосконалений електродвигун і стандартний тепловий насос роблять оновлений ë-C4 вартим уваги проти оригінальної версії. Ті, кому потрібен розширений запас ходу, дістають більше переваг, ніж ті, кому потрібне більш яскраве прискорення. Цей оновлений електричний кросовер-хетчбек – надзвичайно комфортна та вишукана машина, тож цих переваг має бути достатньо, щоб ë-C4 залишався серед варіантів для покупців, які шукають компактний сімейний електромобіль із гарантією та офіційним сервісом.


Технічні характеристики Citroen ё-C4
  • Сінхронний електродвигун HSM з постійними магнітами спереду впоперек
  • Потужність максимальна 115 кВт (156 к.с.)
  • Максимальний крутний момент 260 Нм
  • Місткість батареї 54 кВт∙г
  • Передній привод
  • 1-ступеневий редуктор
  • Підвіска попереду стійкі МакФерсона, позаду торсіонна балка
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швидкість 150 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 9,2 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4354/1834/1522/2667 мм
  • Діаметр розвороту 10,9 м
  • Дорожній просвіт 150 мм
  • Шини 195/60 R18
  • Об'єм багажника 380/1250 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1596/434 кг
  • Споживання середнє/запас ходу нормований (WLTP), 14,7-16,5 кВт/100 км / 420 км
  • Споживання/запас ходу тестовий 13,2/ХХХ кВт∙г/100 км / 390 км

    Ціна від 1 378 100 грн
    Ціна тестового 1 417 700 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Lexus RX 500h: усього чотири циліндри, яких ви не почуєте