Jeep Compass e-Hybrid: у подорож із павербанком
Compass у перевантаженому портфоліо компактних кросоверів
Jeep є найбільшим і випускається з 2017 року. Намагаючись вдихнути в нього
трохи більше життя, Jeep наділив цей псевдопозашляховик здатністю до їзди з
вимкненим двигуном. Нова повністю гібридна модель працює за принципом, подібним
до багатьох інших гібридів. Це означає, що ви не можете під'єднати її до
електромережі, щоб зарядити батарею, як з PHEV-моделлю, яку Jeep презентував
раніше. Але чи достатньо цих змін, щоби підняти Compass на вищий щабель у
своєму класі, чи він просто почувається загубленим у пустелі?
Фото: автор
Compass – третя молодша дитина в лінійці з п’яти автомобілів
Jeep, яка складається з крихітки Avenger, маленького Renegade, середнього
Compass, культового Wrangler та великого Grand Cherokee. Останні два мають
виразно американський стиль, а Avenger, Renegade і Compass були розроблені з
урахуванням європейських смаків і пристосовані до наших доріг.
Це друге покоління моделі надійшло в продаж сім років тому з більш витонченим зовнішнім виглядом, який робив його схожим на зменшений Grand Cherokee. Він не такий великий, як виглядає на фотографіях – він базується на тій самій платформі, що й Fiat 500L та нова Alfa Romeo Tonale, і конкурує з Nissan Qashqai, Skoda Karoq або Toyota Corolla Cross у розгалуженому сегменті міських кросоверів.
Наче всі ці різні типи гібридів, що пропонуються на ринку, не були достатньо заплутаними, та ще й з’явився цей Jeep з його новітньою формою електрифікації. Він називається e-Hybrid – це єдиний варіант Compass в продажу в Україні і він є частиною стратегії агресивної електрифікації бренду, яка передбачає відмову від бензину та запуск цілої низки нових електромобілів протягом наступного десятиліття.
Востаннє фейсліфтинг цього покоління Compass був проведений у 2021 році, тож більше ніяких візуальних змін не відбулося. Це непоказний компактний кросовер, стиль якого межує з естетично позбавленим фантазії. Втім, його обережна ненав’язливість може дійсно виключити небезпеку того, що клієнтів відлякає будь-яка зухвалість стилю. У такий спосіб марка потенційно залучає ширшу аудиторію покупців, хоча з тієї ж причини навряд чи хтось вважатиме цей Jeep особливо привабливим.
Перебуваючи десь між м’яким гібридом і повним гібридом, e-Hybrid живить автомобіль виключно електричною енергією лише на дуже низьких швидкостях і лише на кілька сотень метрів, або кілометр, якщо вам пощастить. Отже, це більше гібрид, ніж м’який гібрид, але менше гібрид, ніж повний гібрид.
Попри те, що Compass не переїхав на платформу нової материнської компанії Stellantis, багато з того, що розташоване під капотом, є новим – починаючи з 1,5-літрового чотирициліндрового двигуна з турбонаддувом і семиступеневої автоматичної коробки передач із подвійним зчепленням. Двигун був обраний за його ефективність та придатність до гібридизації, а генератор із ремінним стартером, як і в м’яких гібридах, допомагає плавно перезапускати двигун. Сам тяговий електромотор потужністю 20 к.с. розміщений у корпусі трансмісії, а не на задній вісі, як у Compass 4xe. Це також означає, що e-Hybrid має лише передній привід, тому він далеко не так добре справляється з бездоріжжям, як його побратим PHEV. Проте, трансмісійний тунель став у пригоді – у ньому розташувалася доволі велика за розміром (а не за місткістю – усього 0,8 кВт⋅год) батарея на 48 вольтів.
Jeep уникає називати цей гібрид «гібридом, що самозаряджається», а вважаючи за краще говорити, що він «не потребує зовнішньої підзарядки». Натискаєте кнопку стартера, і в той час, як автомобіль оживає, двигун не заводиться: Jeep називає це безшумним запуском e-Launch, у якому використовується електродвигун, щоб зрушити автомобіль із місця, перш ніж бензиновий двигун швидко під‘єднається до компанії. Поки стартер не спрацював, Compass на дуже повільних швидкостях у щільному трафіку використовує виключно електричну енергію – цей режим Jeep кличе e-Quueueing. Також є режим e-Parking, якій рушить авто на електриці під час паркувальних маневрів, тоді як e-Boosting надає трохи додаткової електропотужності при різкому прискоренні.
Усе це звучить складно, але на справі ніяких режимів водій самостійно не обирає – усе відбувається виключно автоматично. Тут немає навіть можливості зміняти ступень рекуперації інакше ніж педаллю гальм – це називається, як ви вже здогадалися, e-Braking (електронне гальмування).
Як це відчувається в дії? Якщо ви будете обережним із
дроселем, то насолоджуватиметеся м’якою тишею початкового прискорення. Але не
дивно, що бензиновий двигун спить недовго і з найлегшим рухом правої ноги
вмикається в роботу. І робить це досить нав’язливо, бо відчувається не тільки
легке тремтіння, а й помітний поштовх у момент його приєднанні до трансмісії.
Іноді комбінація трохи збиває з пантелику – наприклад, якщо ви сповільнюєтесь на круговому перехресті й раптом просите більше потужності. Система намагається швидко прийняти рішення: спочатку глушить двигун, а потім різко його вмикає. Автоматична коробка передач також досить повільно реагує, оскільки електроніка довго розраховує, скільки кожного типу рушія потрібно для заданої ситуації. Наприклад, якщо ви замовите швидке прискорення, щоб випередити автомобіль, може пройти добрих дві секунди, перш ніж ви отримаєте будь-яку відповідь від коробки передач – до цього моменту ваше вікно можливостей зачиниться. Тож, якщо ви шукаєте саме такий автомобіль, варто зазначити, що в продажу вдосталь більш плавних систем.
Принаймні трансмісія дає змогу Compass e-Hybrid досить швидко набирати швидкість. Хоч очевидно, що він не швидкий, про що свідчить час розгону від 0 до 100 км/год, який становить десять секунд. Сама коробка передач із подвійним зчепленням працює досить плавно з третьої передачі, двигун далеко не гучний, а в місті та на шосе Compass e-Hybrid їде навдивовижу тихо. Проте їзда не така вишукана: тут він не здатний похизуватися високими стандартами своїх кращих конкурентів.
Нічого особливо цікавого або такого, що запам’ятовується – цей вислів можна застосувати не тільки до зовнішності, а й до їзди Compass e-Hybrid. З погляду керованості, яка не є основою філософії цього автомобіля, усе гаразд. Рульове управління з товстим ободом керма чутливе, легке й невимушене, але кузов відзначається певними нахилами та пірнаннями, якщо ви почнете їхати трохи швидше на звивистих дорогах. Тож ваші пасажири не подякують вам, оскільки їх кидає салоном. Ви відчуваєте практично все, хоча підвіска робить розумну роботу, згладжуючи найгірші нерівності. Але тут немає нічого жахливого – Compass досить добре зчіплюється з поверхнею і не втрачає повного контролю над кузовом у крутих поворотах, а на ґрунтових та поганих асфальтових дорогах почувається як вдома завдяки тому, що підвіска має достатній хід.
Але чи знижує вся ця розумна електрифікація витрати на заправці? Jeep заявляє, що e-Hybrid споживає на 15 % менше пального, ніж суто бензинові версії, і перевершує аналогічні дизельні кросовери з автоматичною коробкою передач. Заявлений середній показник у 5,6–6,0 л/100 км – непоганий результат, особливо зважаючи на те, що в лінійці немає дизельного Compass, але він дещо відстає від повністю гібридних конкурентів, як Honda H-RV. Проте Jeep заслуговує на симпатію, тому що власники зможуть наблизитися до офіційних показників у щоденних дорожніх умовах.
Кабіна досить приємна, хоча, знову ж таки здебільшого не пригодницька – невдалий приклад для компанії, яка хотіла б передати корпоративний імідж власників, що сміливо вирушають у віддалену місцевість. Хоч би що там було, всередині все добре – стримано, але добре. Оздоблення матеріалів цілком добротне, якщо не останнє слово в якості, а для керування є стандартні 10,25-дюймовий цифровий щиток приладів і 10,1-дюймовий головний мультимедійний екран. Обидва виглядають більш ніж прийнятно, якщо не брати до уваги, що жоден із них не перезавантажує стандарти автомобільних людсько-машинних інтерфейсів. Центральний дисплей доповнений повним набором апаратних кнопок, щоб водій не занадто відволікався на пошуки потрібної функції. І взагалі якнайменше з ним мав справу, оскільки іноді цей екран просто не реагує на дотики.
У той час, як багато чого іншого змінилося в останньому Compass для поліпшення якості й технологій, простір не збільшився, але це й не погано. Місця ззаду достатньо – навіть третьому пасажиру не доведеться бідкатися, тому що тунель, під яким захований акумулятор, широкий та плоский для зручності ніг. Об’єм багажника теж непоганий – 424 літри, тобто не вменшав із появою гібридної системи.
Jeep продає Compass e-Hybrid у двох версіях: Altitude та Summit. У комплектації Altitude вартістю від 1 335 000 грн є здебільшого речі, які ви хотіли б мати: наприклад, 18-дюймові легкосплавні диски, світлодіодні фари, підігрів керма та передніх сидінь, автоматичне дальнє світло, двозонний клімат-контроль, бездротові Apple CarPlay/Android Auto та ціла низка систем безпеки, що допомагають водієві, включно з адаптивним круїз-контролем.
За додаткові 117 900 грн Summit додає шкіряні сидіння з вентиляцією та електрорегулюванням, 19-дюймові глянцеві чорні диски, чорні та сірі деталі екстер’єру, емблему «S» на багажнику, тоновані вікна, покращені фари, автомат паркування та парк-пілот попереду та позаду.
Окремо це пристойна кількість обладнання за ціну, яка не є ані дешевою, ані надто дорогою, але якщо ви почнете трохи озиратися навколо, то Jeep на фоні більш талановитих нових суперників не виглядає дорогим тільки поруч з Honda.
Вердикт
Технічні характеристики Jeep Compass 1.5 GSE e-Hybrid DCT
- 4-циліндровий рядний, попереду впоперек
- Об`єм 1469 см3
- Максимальна потужність 95 кВт (130 к.с.) при 5500 об/хв
- Максимальний крутний момент 240 Нм при 1500 об/хв
- Максимальна потужність електродвигуна 15 кВт (20 к.с.)
- Максимальний крутний момент електродвигуна 55 Нм
- Передній привод
- 7-ступенева автоматична КПП з двома зчепленями
- Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
- Максимальна швидкість 193 км/г
- Розгін 0-100 км/г 10,0 с
- Довжина/ширина/висота/база 4404/1874/1629/2636 мм
- Діаметр розвороту 10,7 м
- Дорожній просвіт 198 мм
- Шини 225/55 R18
- Об'єм багажника 424/1270 л
- Об'єм паливного бака 55 л
- Споряджена маса 1575 кг
- Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 5,6-6,0 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 5,9/5,7/5,8 л/100 км
Ціна від 1 335 00 грн
Ціна тестового 1 417 130 грн
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар