Lexus RX 500h: усього чотири циліндри, яких ви не почуєте


Це п’яте покоління RX – автомобіля, який існує в тій чи іншій формі з 1998 року. Він трохи виріс із порівняно компактного формату оригіналу, але майже не збільшився в розмірах від попередника. Новий RX виходить на ринг із безліччю новітніх технологій, свіжим новим виглядом і вибором із трьох гібридних силових установок. Але чи достатньо цього, щоб залишатися конкурентоспроможним? Щоб це з’ясувати, я взяв на тест-драйв найпотужніший RX 500h.

Фото: автор

Оригінальний Lexus RX з’явився в продажі в 1998 році на зорі буму розкішних позашляховиків і здобув великий успіх завдяки поєднанню комфорту, бездоганної якості та незрівнянної надійності. Тоді на ринку існували лише автомобілі з рамною конструкцією: Range Rover, Mercedes M-класа і Lincoln Navigator. Однак, завдяки своєму несучому кузову та вибору переднього або повного приводу RX продемонстрував, наскільки можна зробити авто менш огрядним, прийнявши на озброєння більш схожу на легковий автомобіль конструкцію. Пізніше у 2005 році RX також приніс у клас гібридну силову установку. В обох сенсах це був один із найбільших впливів на розвиток концепції розкішних позашляховиків.


Нове покоління RX знов діє рішуче. Бензинові двигуни V6, з якими автомобіль постачався раніше, зникли – натомість з’явилися нові, більш ефективні чотирициліндрові агрегати. Але ще цікавішою є поява двох абсолютно нових похідних гібридних RX: 450h+ з можливістю підзарядки від розетки зі вдосконаленою технологією від Toyota RAV4 PHEV та 500h, який заряджає свою батарею сам.


Останній – це Lexus, якого ми ще не бачили. Він поєднує бензиновий двигун із шестиступеневою автоматичною коробкою передач. Тобто, він відмовився від трансмісії e-CVT, яку завжди використовували гібриди Toyota і Lexus, а також додає нову електричну задню вісь та векторизацію моменту в поворотах.


Отже, RX 500h – це перший гібрид Toyota або Lexus, який поставив на перше місце їздову динаміку, а не просто ефективність, та прагне створити більш тісний зв’язок між водієм і автомобілем.


Як і Lexus NX до нього, а також Toyota RAV4 і Highlander, RX переходить на платформу Toyota TNGA-K – хоча й подовжену та посилену її версію. Цей крок забезпечує 60 мм додаткової колісної бази та дещо в колії й, як наслідок, збільшений простір у салоні за тією самою загальною довжиною 4,9 м.


Новий RX також трохи нижчий і ширший, ніж версія четвертого покоління, з нижчими лініями даху і вікон, посадкою водія і центром ваги. Водночас модель втратила приблизно 90 кг завдяки легким компонентам, таким як алюміній для капота та передніх крил, одначе важить усе ще майже 2,2 тони.


Авто зазвичай виглядає, своєрідно, але якщо ви ніколи не були фанатом дизайну Lexus, то цей RX навряд чи зможе вас завоювати. Модель п’ятого покоління виграє від філософії, що ґрунтується на мотиві «веретена» Lexus, і має новітню інтерпретацію фірмової решітки радіатора, яку тепер називають «веретеноподібним кузовом» через те, як вона інтегрована у вигляді вищої, більш квадратної передньої частини. Її оточують оновлені світлодіодні матричні фари, а нижня частина переднього бампера виглядає більш спортивно, ніж раніше, з більш разючими вертикальними повітрозабірниками. Не шукайте тут нефарбованого захисту по нижньому периметру – Lexus не дає зрозуміти, що авто призначено для їзди бездоріжжям.


Дизайн задніх стійок даху попередньої моделі збережений і надає йому «пливучий» вигляд. Лінії сталі більш плавними як порівняти з кутастими формами четвертого покоління, а ззаду розмістилася світлодіодна смуга на всю ширину – звична річ для преміальних SUV, зокрема і для середньорозмірного Lexus NX. Чорні колісні диски діаметром 21 дюйм є стандартними для всіх RX, включно з базовим RX 350.


Дарма що цей RX займає не набагато більш місця на дорозі, ніж його попередник, оновлений дизайн сидінь, довша колісна база та більш вигідне компонування платформи GA-K дають змогу Lexus стверджувати, що простір всередині став набагато кращим, ніж раніше. Але на відміну від попереднього покоління, ця нова версія доступна лише з п’ятьма сидіннями, і поки що немає жодних ознак того, що семимісний RX L повернеться в модельний ряд Lexus.


Передні сидіння RX розташовані не дуже високо, тож щоби потрапити на борт, не треба підійматися. Хоча місця для ніг більш ніж достатньо в обох рядах, простір для голови не такий уже й великий, тому високому пасажиру середину на другому ряду краще не пропонувати.


У комплектації F Sport Plus (топова та єдина наявна для RX 500h) спортивні сидіння зі шкіри та замші мають пристойну бічну підтримку, але їм бракує певної міри регулювання (подушки сидінь не висуваються), і комусь вони будуть замалі.


З усім тим, комфорт у подорожах на далекі відстані відмінний, тому що вітер і дорожній шум ретельно відфільтровуються, а до оглядовості як уперед, так і назад зауважень немає. А якщо водій щось не бачить із вікон, камери здатні заглядати навіть під днище.


461 літр багажника RX – досить мало для SUV-а такого розміру, особливо якщо порівнювати із 650 літрами, які ви отримуєте в BMW X5, або із 690 літрами вантажного простору Mercedes GLE. За собою RX 500h здатний буксирувати 2000 кг: хоча це не може зрівнятися з 3500 кг дизельного Land Rover Discovery, двох тонн має бути достатньо для більшості володарів, які бажають перевезти великий караван або габаритний причіп із вантажем.


Напевно, центр уваги Lexus розташований не в працьовитості. Натомість він завжди виходив за рамки європейських норм розкішного класу та прагнув до особливого роду матеріального багатства, тактильної привабливості та переконливої якості, що сприймається. Новий RX є доказом того, що компанія і далі це робить – і з очевидним успіхом, зважаючи на те, наскільки масивними та солідними на дотик є елементи оздоблення салону й наскільки дорого вони виглядають у поєднанні один з одним.


В основі нової філософії дизайну інтер’єру, яку бренд називає «Tazuna» або «віжки коня», пряме та інтуїтивне управління. Мета – розмістити всі елементи керування в межах легкої досяжності для водія, щоб він якомога довше тримав руки на кермі, а очі – на дорозі. Це похвальний намір, і він непогано реалізований. Принаймні проти деяких сучасних систем управління справді здається менш складним.


Для цього сенсорні кнопки керування на спицях керма працюють особливо уважно в поєднанні з проєкційним дисплеєм. Це забезпечує легке багатофункціональне керування круїз-контролем та аудіосистемами, коли водій продовжує дивитися на дорогу.


Але шкода, що ця ж логіка не була застосована до управління новою мультимедійною системою RX з 14-дюймовим сенсорним екраном, для якого не передбачено окремого управління курсором. Втім, нова система є великим кроком уперед від набридливої сенсорної панелі попереднього покоління.


До неї додається цифрова панель приладів та набір регуляторів клімат-контролю, взятих із меншого NX. Ними набагато простіше користуватися, ніж будь-якими сенсорними повзунками, хоча для керування підігрівом та вентиляцією сидінь однаково доведеться використовувати сенсорний екран.


Мультимедійно-керуюча система тепер сумісна з оновленнями повітрям для виправлення помилок і додавання нових функцій без допомоги смартфона. У зв’язку із цим вона пропонує індуктивну зарядку й бездротове підключення Apple CarPlay, але тільки дротове для телефонів на базі Android. Про голосове керування має пікл уватися віртуальний асистент «Hey Lexus», проте я не зміг його пробудити через налаштування ані української, ані англійської мов.


Сам сенсорний екран зразково чутливий і швидкий – жодних подвійних натискань або збоїв, хоча плитки меню на лівій стороні екрана трохи замалі, якщо у вас пальці-сосиски, а в повній тиші можна почути, як екран скрипить на надмірне натискання.


Якщо не брати до уваги останнє, то в інтер’єрі RX відчувається прискіплива увага до деталей – від привабливого вибору матеріалів оздоблення до продуманої кришки центрального підлокітника на подвійних шарнірах, що дає змогу відчиняти його в обидві сторони. Окремо увага приділена й деяким, здавалося б, менш важливим аспектам: електросклопідіймачи працюють безшумно, так само як і дзеркала заднього виду, коли складаються. Знайти хоча б одну деталь, яка б виглядала дешево, – непросте завдання.


500h приводять у рух разом три агрегати: 2,4-літровий чотирициліндровий бензиновий двигун із турбонаддувом потужністю 271 к.с., встановлений поперечно, 87-сильний електромотор/генератор попереду, а також другий електродвигун на 103 к.с. (набагато потужніший, ніж той, що встановлюється на 350h або 450h+) для задніх коліс.

Електроживлення надходить від нової нікель-метал-гідридної акумуляторної батареї з низьким опором, яка розташована під задніми сидіннями і призначена для швидкої зарядки та розрядки. Отже, пікова потужність RX 500h становить 372 к.с. і 550 Нм. Хоча ці цифри привертають увагу, навряд вони приваблять власників Porsche Cayenne або Range Rover Sport.


Безумовно, є швидші гібридні позашляховики, на які можна витратити такі гроші. Однак RX 500h відчуває себе досить потужним, щоб викликати інтерес. Те, що він розганяється з 0 до 100 км/год за 6,2 с, мало що говорить про його амбіції для перегонів; але 50–110 км/год за 5,5 с розповідає трохи більше, так само як миттєва реакція на натискання педалі й деякі показники прискорення в межах однієї передачі в КПП.

Це дійсно гібрид Lexus, у якому ви відчуваєте звичний характер із перемиканнями та можете обирати передачі на свій розсуд. Виберіть вищу, почніть із низьких обертів, і ви по-справжньому відчуєте прискорення від електромоторів, оскільки вони, немов, розвантажують значну частину маси автомобіля і роблять його чуйним та енергійним.


Lexus використовує штучний синтез через гучномовці для покращення та доповнення звуку чотирициліндрового двигуна. Більш ефективно це відбувається, коли ви використовуєте всю потужність на низьких обертах і просто напружуєте м’язи автомобіля під час звичайної їзди, ніж коли двигун працює важко на високих обертах, де йому не вистачає певної плавності та свободи. У кінцевому результаті ви одержуєте якісний голос багатоциліндрового двигуна, хоча це й не всіх переконає.

Однак трохи розчаровує, що Lexus доклав стільки зусиль на встановлення звичайної гідромеханічної коробки передач, але забув про її повне блокування в ручному режимі. Незалежно від того, чи використовуєте ви повноцінний ручний (M) або частково ручний (D) режими «автомата», трансмісія RX перемкнеться вниз, якщо ви продавите педаль акселератора до долу. Проте, коли ви обираєте передачі самостійно і відчуваєте, як гібридна трансмісія спрацьовує, це помітно впливає на контроль прискорення, а ви в цей час насолоджуєтеся тим, що ви робите за кермом.


Це перший гібрид марки з турбонаддувом і він більш плавний, ніж спортивний, а технологія розподілу крутного моменту Direct4 (така ж, як у повністю електричного Lexus RZ 450e) допомагає тримати під контролем крен і тангаж кузова. Тим часом підвіска RX – стійки Макферсону спереду й багатоважільна ззаду – була розроблена з урахуванням кращої керованості й покращеної поперекової геометрії розташування коліс. Тут використані виключно сталеві пружини, а адаптивні амортизатори зі змінною жорсткістю встановлюються в стандартній комплектації на RX 500h.

Також стандартним для RX 500h є повнокероване шасі, причому кут повороту задніх коліс збільшено до максимальних 4 градусів. Гальмування здійснюється за допомогою передачі зусиль без використання головного циліндра (звичайна гідравлічна система все дублює), а диски та супорти збільшені.


Навіть без ваги силової установки PHEV, RX 500h не є новим еталоном для свого сегмента за показниками спритності, балансу керованості або контролю над кузовом. Це може стати несподіванкою, з огляду на ціну автомобіля, і, можливо, розчаруванням для декого. Але, мабуть, не для давніх шанувальників і власників RX. Вони добре звикли до пріоритету, який він завжди надавав комфорту, розкоші, ізоляції та зручності водіння – цих покупців Lexus, зрештою, не збирався відштовхнути.


Японці визначають свій особливий динамічний характер під назвою «Почерк водіння Lexus». Їх автомобілі налаштовані на плавну, а не раптову зміну напрямку руху, врівноважений і передбачуваний, але не жорсткий і не агресивний контроль кузова. Тут присутнє витончене відчуття на кермі, а не хірургічна точність, та передбачуваний вхід у поворот, за яким слідує збалансований, врівноважений і точний, але стабільний вихід із повороту.


Автомобіль відчувається досить м’яко підресореним, проте крен майже непомітний. Але ж RX не дуже добре справляється зі дорогами з вибоїстими ділянками, поперечними гребенями й водостоками, де він несподівано відчуває свій розмір і вагу, коли совається на пружинах та досить жорстких шинах. Адаптивні амортизатори Lexus, здається, вичерпують свої можливості, коли їм доводиться багато працювати, щоб тримати рухи кузова під контролем, незалежно від того, який режим водіння ви використовуєте. Вони утримують автомобіль від занурення, крену або сильного розгойдування, але допускають велику кількість підкидань голови.


Зважайте на те, що RX 500h бракує гальмування на скидання «газу» та не передбачено регулювання інтенсивності рекуперації. Натомість він продовжує максимально довго використовувати свою інерцію, замість того, щоб накопичувати енергію. У такий спосіб ви не в змозі акселератором впливати на завантаження передньої осі для більш рішучої навали під час зміні напрямку.


У крутих поворотах рульове управління на чотири колеса також здається досить смиренним, порівнюючи із системами конкурентів. RX 500h не вистачає справжнього натиску або рухливості у віражі. Швидко проїжджаючи поворот, ви відчуєте приємне високий рівень зчеплення, але не векторизацію електричної задньої осі, а раптову появу крутного моменту на передній осі від двигуна внутрішнього згоряння, коли він увімкнеться, і порушення рівноваги в повороті, що їде за цим.


Якщо включити функцію інтелектуальної допомоги, то RX сам пригальмовує у віражах та на спусках, тримає дистанцію та смугу, навіть коли адаптивний круїз вимкнено. А ще сам здатний виходити на обгін.

Це дуже приємний автомобіль, якщо їхати акуратно, але не для того, щоб допитувати його з великим ентузіазмом. У більш спокійному темпі він, як правило, впевнений. Втім, це, мабуть, можна сказати про будь-який RX.


Вердикт

Lexus RX нового покоління – це значна ревізія моделі та ще один великий стрибок уперед для японського автовиробника. Багатство технологій на борту вражає, а якість оздоблення та налаштування всіх систем збірки феноменальна. Хоч 500h з традиційною коробкою передач – найкращий RX для водіння, це не зовсім спортивний позашляховик, а скоріше – більше спортивна версія формули RX. Він і далі надає перевагу комфорту, а не динаміці, тож якщо ви шукаєте великий, вишуканий, безтурботний, ефективний із його 8 л споживання на 100 км, легкий у керуванні SUV і вам до вподоби його стиль, то RX підійде, бо зараз він кращий, ніж будь-коли.


Технічні характеристики Lexus RX 500h Hybrid DIRECT4 ECT-i
  • Максимальна потужність 371 кВт (184 к.с.) при 6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 550 Нм при 2000-3000 об/хв
  • 4-циліндровий бензиновий турбонаддувний, попереду впоперек
  • Об`єм 2393 см3
  • Максимальна потужність 200 кВт (272 к.с.) при 6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 460 Нм при 2000-3000 об/хв
  • Повний привод
  • 6-ступенева автоматична КПП 
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
  • Максимальна швидкість 209 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 6,2 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4890/1920/1695/2850 мм
  • Діаметр розвороту 11,0 м
  • Дорожній просвіт 183 мм
  • Шини 235/50 R21
  • Об'єм багажника 461/1678 л
  • Об'єм паливного бака 65 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 2190/560 кг
  • Максимальна маса причепа 2000 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/за містом/середнє (NEDC) 7,4/6,3/6,5 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 8,4/7,8/8,1 л/100 км

    Ціна 4 176 522 грн
    Ціна тестового 4 287 700


    Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Ranger: ще ближче до американського родича