Mercedes-Benz EQS SUV: електричний велетень


Ви дивитеся на флагман лінійки електричних автомобілів Mercedes EQ – EQS SUV, перший повнорозмірний позашляховик, заснований на чисто електричній архітектурі EVA2 від Mercedes. Як випливає з назви, це більша і вища версія седана EQS, і він обіцяє упакувати всю розкіш Sonderklasse з ДВЗ у більший SUV-кузов на батареї. Його аналогом у Старому Світі є GLS. Але чи це є EQS SUV просто GLS з електромотором?

Фото: автор

Розглядаючи Mercedes EQS SUV, мимоволі замислюєшся над тим, що є постійною проблемою для «застарілих» автовиробників: як зберегти свою ідентичність, коли немає легендарних двигунів, які б її встановлювали, і коли традиційні правила дизайну автомобілів більше не застосовуються, так само як це було упродовж 100 років?


Це, безумовно, має вплив на ієрархію моделей, оскільки їх несамовито переробляють і перейменовують. Mercedes S-класу – це добре зрозуміла концепція: розкішний лімузин, який однаково добре підходить як для водія, так і для власника. Тоді як електричний Mercedes EQS, хоча і вражає багатьма характеристиками, є швидше технічною вітриною, а не престижним седаном. Строго кажучи, це хетчбек і зовсім не седан.

Не важко з’ясувати, що EQS SUV не дотримується традицій більше, ніж його родич хетч-седан, і є чимось досить відмінним від «високого електричного S-класу», як можна було б припустити, з огляду на його назву. Один погляд на його кострубатий капот і семимісний салон підтверджує це.


Залишається питання, що ж таке цей позашляховик EQS, для кого він призначений, і чи є цей побудований в Алабамі бегемот лише спробою зробити електромобіль для Америки, або чи має він якийсь стосунок до Європи.

Завдовжки 5125 мм EQS SUV значно кремезніший за найбільші електричні SUV-и у BMW та Audi – iX (4953 мм) та Q8 E-tron (4915 мм). Він ближчий до поршневого GLS (5209 мм), але оскільки побудований на спеціалізованій платформі, у нього коротший капот і коротші звіси, що дає автомобілю довшу колісну базу (3210 мм, як і в легковика), ніж у GLS, і у такий спосіб краще використовує всередині його значну площу. Це також робить позашляховик EQS SUV одним із небагатьох електромобілів, які доступні із сімома сидіннями.


У секторі електричних позашляховиків преміумкласу вже спостерігається конкуренція. Tesla Model X, можливо, дала поштовх цьому сектору. Конкурентами, які більше відповідають EQS SUV, є BMW iX та Audi Q8 e-tron, хоча жоден із них не пропонується як семимісний, тоді як Volvo EX90 є преміальною альтернативою, яка з’явиться в продажу незабаром. EQS SUV також випередив таких ключових конкурентів, як Bentley Bentayga та Range Rover, яким до повної електрифікації ще далеко. Нещодавно з’явилася також його версія Maybach для тих, хто бажає отримати максимальну розкіш під час водіння.

В Україні ціни на EQS SUV починаються з 4 650 910 грн. Є чотири версії: EQS SUV 450+, 450 4Matic з 360 к.с. і 568 Нм крутного моменту, EQS SUV 500 4Matic з 449 к.с. і 828 Нм та EQS SUV 580 4Matic з 544 к.с. і 858 Нм, у котрої загальний радіус дії від розетки падає на 100 км від початкового варіанту. Зауважте, що це заявлені показники, і ми всі знаємо, якою може бути різниця в реальних умовах.


Автомобілі 4Matic – двомоторні та повноприводні; електродвигуни – синхронні з постійним збудженням, які мають вищу питому потужність, більшу ефективність та вищу стабільність віддачі. Двигун на задній осі має шестифазну конструкцію (окрім EQS SUV 450+, у котрого однофазний двигун), а в контурах охолодження акумуляторів застосовані всілякі теплові хитрощі.

EQS SUV використовує ту саму платформу EVA2, що й EQS та різні версії EQE. У цьому універсалі Mercedes все збільшено до надвеликих розмірів. Так, він живиться від гігантської батареї: під час дебюту вона становила 108,4 кВт-год, але була швидко збільшена майже на 10 %. Усі EQS SUV, вироблені із січня 2024 року, мають збільшену батарею, хоча мій тестовий автомобіль усе ще мав оригінальну.


Літій-іонна батарея власної розробки належить до звичайного нікель-марганцево-кобальтового типу, але заявлено, що в ній на 10 % менше кобальту, ніж у попередніх поколіннях. Вона упакована в підлогу в захищеній від зіткнень зоні в днищі та вбудована в конструкцію за допомогою екструдованого алюмінієвого профілю.

Батарею можна заряджати постійним струмом потужністю до 200 кВт, що теоретично дає змогу заповнити її від 10 до 80 відсотків за 31 хвилину. Є різні інтелектуальні режими зарядки, у тому числі для збереження терміну служби акумулятора, а також двонапрямний струм. Радар сповіщає систему рекуперації, завдяки чому автомобіль сканує дорогу й рух попереду і відповідно сповільнює хід, повертаючи кінетичну енергію в батарею.


Джерело змінного струму потужністю 22 кВт зможе зарядити батарею з 10 відсотків до повного заряду за п’ять із половиною годин, але така велика батарея буде заряджатися в домашніх умовах набагато довше – від джерела живлення потужністю 7,4 кВт знадобиться майже 17 годин.

Як ви можете собі уявити, велика батарея означає велику споряджену масу. Мерседес заявляє 2730 кг для тестового автомобіля EQS SUV 580. Зі збільшеною батареєю споряджена майже досягає три тони. Але ж це повноцінний семимісний автомобіль, що особливо цінується на північноамериканському ринку, де така споряджена маса є юніорською лігою. Одначе, ви не пропустите такий автомобіль, коли він з’явиться на горизонті, затуляючи собою сонячне світло, як інопланетний космічний корабель у фільмі «День незалежності».


Mercedes стверджує, що EQS SUV має найнижчий центр ваги серед усіх своїх позашляховиків, хоча будь-яка перевага, яку це може мати в динаміці, безсумнівно, нівелюється його загальною масивністю. Щоб впоратися з такою масою, EQS SUV використовує весь арсенал технологій шасі. Пневматичні балони підвіски з адаптивним демпфуванням входять до стандартної комплектації та автоматично опускають кузов на швидкості понад 110 км/год для кращої стабільності та зниження аеродинамічного опору, а на швидкості нижче 80 км/год знову підіймають.

Говорячи про ефективність, EQS SUV був на подив випущений без теплового насоса. У літературі стверджується, що автомобіль намагатиметься використовувати відпрацьоване тепло від силового агрегату для обігріву салону, і що цього здебільшого має бути достатньо. Проте, тепловий насос буде встановлений на оновлених моделях.


Для EQS SUV Mercedes пропонує два рівні оздоблення – AMG Line та інтригуючу назву Electric Art, які доступні з усіма чотирма силовими агрегатами. До того ж ціни на них однакові, тому все, що вам потрібно зробити, – це вибрати, який із них вам більше до вподоби за зовнішнім виглядом.


Усі версії EQS SUV оснащені задніми дверима з електроприводом, світлодіодними фарами з адаптивним дальнім світлом, дійсно пристойною аудіосистемою Burmester 3D та панорамним дахом, а ще – задніми колесами для покращення маневровості, які забезпечують радіус розвороту 11,0 м. А це показник A-класу!


Обидві версії EQS SUV їздять на 21-дюймових колесах, але в різному дизайні, у той час, як основна відмінність між двома моделями полягає в дещо агресивнішому дизайні переднього бампера у версії AMG Line.


Ви, безсумнівно, складете власну думку про те, як виглядає EQS SUV і як він порівнюється з більш агресивним BMW iX і більш традиційним Audi Q8 E-tron. Але зважайте на те, що в електромобілях аеродинаміка є більш важливим чинником ефективності, ніж вага, і це визначає зовнішній вигляд EQS SUV – так само як і у випадку з легковиками EQS та EQE. Заглушена решітка радіатора, висока й закруглена передня частина, а також заглиблене лобове скло – результат візиту в аеротрубу. Губа на задньому дифузорі та різноманітні спойлери на кузові також допомагають обтічності. Дійсно, коефіцієнт лобового опору цього Mercedes – 0,26 проти 0,28 у Q8 E-tron, хоча й не дотягує до 0,25 у iX.


Як і в інших автомобілях EQ, головна відмінність – спереду, де капот-мушля (зафіксований, його можуть відчинити тільки сервісмени, а водій має доступ тільки до горловини бачка омивача) набагато коротший і крутіший, ніж ми звикли. Глуха чорна панель, що замінює решітку радіатора, також тут – з 3D-шестикутними фарами, що працюють разом із денними ходовими вогнями, створюючи виразний світловий підпис. Відчутно, що дизайнери Mercedes хотіли б зробити абсолютно плавний перехід до лобового скла, але в реальному світі це не спрацювало б. Проте в нього розумні стійки: їх конструкція покращує аероакустику.

Дах чорний, щоб зменшити відчуття висоти, дзеркала розташовані на плечах автомобіля, а не на самих дверях з аеродинамічних та акустичних міркувань, і EQS має обрамлене бокове скло на відміну від EQS/E, де воно безрамкове. Дверні ручки розташовані врівень із поверхнею, а також є опційні підніжки, які за браком драбини допомагають маломобільним людям потрапляти в салон.

На останній мають глибокий вплив незвичайна форма й силует EQS SUV. Перше, на що звертаєш увагу, – це досить дивний краєвид із вікна. Через високий капот EQS має дуже високу посадку, а решта автомобіля, здається, трохи незручно розмістилася навколо нього.


Вітрове скло напрочуд коротке для такого високого автомобіля, тож щоб уникнути відчуття обмеженості в салоні, позашляховик EQS дістав досить високі бічні вікна. Що, своєю чергою, призводить до того, що стійки та дверні панелі мають викривлятися, щоб компенсувати різницю у висоті.


Хоча передні сидіння можна встановити досить низько, ви не забажаєте цього робити, тому що, якщо ваш зріст не перевищує 190 см, прилади та кермо будуть для вас розташовані занадто високо. Ця незвичність парується з тим, що всі екрани нахилені під значним кутом, а це передбачає, що ви маєте дивитися на них зверху вниз. Однак для цього вам потрібно встановити сидіння так високо, що ви опинитеся впритул до стелі.


Втім, ви звикаєте до такого незвичного співвідношення між сидіннями, елементами керування і посадкою. Мабуть, краще за все покластися на автоматичний підбір регулювань, що пропонує Mercedes, коли ви повідомляєте йому про свої власні габарити. Однак, усе це пахне компромісом, чого насправді не повинно бути в електромобілі за 120 000 євро.


В іншому це типовий салон Mercedes нового стилю. Усі EQS SUV для України в стандартній комплектації оснащуються приладовою панеллю Hyperscreen, яка об’єднує дисплей водія, гігантського розміру мультимедійний екран і дисплей пасажира за одним величезним склом. Останнім не можна керувати, поки автомобіль не відчує вагу на сидінні напроти, і коли внутрішня камера виявляє, що водій дивиться на пасажирський дисплей, він автоматично тьмяніє.


Так, EQS SUV постійно слідкує за керманичем. Хороша новина в тому, що водій може запрограмувати ідентифікацію власника – для цього є система розпізнавання обличчя, голосу та, за бажанням, відбитку пальця.


Фізичних кнопок дуже мало, але фірмова система керування MBUX добре справляється завдяки зручному інтерфейсу, який тримає часто використовувані функції в межах швидкої та легкої досяжності. Сенсорні кнопки зі зворотним зв’язком функціонують відмінно, але не інтуїтивно. Керування жестами в повітрі та панель швидкого доступу на центральній консолі дещо допомагають, хоч ви та пасажир періодично та ненавмисно щось натискаєте та включаєте.


Як і у випадку із салоном EQS, якість збірки є неоднозначною. У моєму тестовому автомобілі було багато м’якої шкіри, оздоблення з металевим ефектом та деревини з відкритими порами. Але водночас на спинках сидінь, кермі та в нижній частині інтер’єру можна знайти твердий пластик, який не личить автомобілю такої вартості, а деякі глянцеві чорні панелі здаються крихкими. Вочевидь Mercedes мав із самого початку встановити дистанцію для появи Maybach.


Зрозуміло, що кількість пропонованого простору тут не викликає сумнівів. Це просторий автомобіль, і якщо другий ряд відсунути до кінця, то навіть найвищі пасажири зможуть витягнутися і покласти ноги під передні крісла. Тут відчуваєш себе так само розкішно, як і спереду, а об’єм багажника, звісно, теж вражає.


EQS SUV досить яскравий і технічно оснащений, але як він їде?

Почну з хорошого. Як для порівняно потужного автомобіля з великою площею передньої частини, EQS виявився приголомшливо ефективним, а оновлена версія має бути ще кращою. Звісно, з огляду на величезну місткість батареї EQS SUV, показник запасу ходу вражає. 600 км не гарантовано, але 500 км влітку здаються технічно можливими для досягнення. Міське споживання вкладається у 20 кВт-год, тоді як 110 км/год на шосе обертається 22 кіловатами. Тож, є можливість їхати швидко, якщо не стоїть завдання за добу дістатися до Лісабону.


Наступний хороший момент – це вишуканість. EQS SUV має один із найкраще зібраних інтер’єрів від Mercedes за останній час. Рафінованому сприйняттю також сприяє пакет Acoustic Comfort, який є стандартним для всіх моделей EQS SUV: Mercedes стверджує, що звукопоглинальне скло, посилені м’які матеріали та додаткова ізоляція, як порівняти з іншими автомобілями лінійки, допомагають придушити шум дороги та вітру.

Але в інших місцях динамічні властивості EQS SUV в кращому випадку посередні. Рекуперативне гальмування відбувається так само як і у всіх електричних Mercedes. За допомогою пелюсток на кермі ви можете перемикатися між режимами стандартної рекуперації, інтенсивної та адаптивної. Згодом, водій сам обирає найзручнішу, коли ж я знайшов, що частіше використовую найпотужнішу, а також вмикаю режим, у якому EQS SUV прискорюється та гальмує однією педаллю.


Це дійсно виграшна стратегія, бо якщо ви вирішите використовувати педаль гальма, ви зіткнетеся з постійним недоліком електрифікованих Mercedes: її відчуттям. Перша частина ходу педалі контролює рекуперацію і є дуже легкою, а також непослідовною в різних режимах рекуперації. Але педаль потребує набагато сильнішого натискання для підвищення інтенсивності уповільнення, як тільки ви потрапляєте на фрикційні гальма. А це аж ніяк не вселяє впевненості, коли вам потрібно поспіхом зупинити цей важкий позашляховик.

Ніхто не очікує від EQS SUV розваг на звивистих шосе, тож ви можете вважати, що з автомобілем такого розміру краще уникати будь-яких доріг, окрім прямих магістралей. Попри це, керованість EQS SUV насправді вражає.


Так, рульове управління не завжди відчувається так, щоб водій міг керувати розслаблено на високих швидкостях – як ви очікуєте від авто з такою базою. Зате Mercedes дуже добре вміє налаштовувати управління всіма колесами, і воно ніколи не відчувається неприродним. Ви одразу помічаєте, як система працює. Максимальний кут повороту коліс задньої осі в 10 градусів є найбільшим серед серійних автомобілів і дає змогу цьому величезному позашляховику легко маневрувати на тісних парковках.

На високих швидкостях система підвищує водночас стійкість та рухливість автомобіля. За відчуттями EQS SUV поводиться як автомобіль, який на пів тонни легший, ніж він є насправді. Цьому сприяє пневматична підвіска, яка дозволяє багато кренів у стандартному режимі, але досить сильно сковує кузов у режимі Sport. Дійсно, стандартний режим настільки м’який, що варто перемикатись у спортивний навіть на автомагістралях.


Не маючи активних стабілізаторів поперечної стійкості, EQS не належить до тих позашляховиків, які намагаються обдурити фізику. Однак крени кузова ніколи не виходять з-під контролю, а високий рівень зчеплення 275-х шин Goodyear Eagle F1 й легке, точне рульове управління вселяють велику впевненість у віражах.


Ви можете сподіватися, що надм’яка підвіска забезпечить комфортну їзду, і до певної міри так воно і є. Довгі асфальтові хвилі дійсно дарують відчуття чарівного килима на гладких шосе. Проблема з’являється в місті та там, де пневматична підвіска стикається з поганим покриттям і не може впоратися, попри велику кількість гуми на боковинах шин. І вага EQS SUV тут тільки заважає: поїздка стає тряскою.


Іншими словами, чи підійде вам EQS SUV, сильно залежить від того, як він буде використовуватися. Здається, що він обмінює деяку вишуканість та ізольованість у місті на неймовірно заспокійливий хід на автомагістралі. І велику роль у цьому відіграє шумоізоляція та сидіння.


Як і у випадку з іншими Mercedes, сидіння тверді, але дуже зручні, якщо звикнути, та якщо ваша спина не має вад. Пакет Acoustic Comfort дійсно працює – на будь-якій швидкості та за будь-якої погоди EQS SUV рухається напрочуд тихо. Лише 60 дБ(А) шуму в салоні на круїзі з темпом 80 км/год – це справді вражає. Шум дороги майже повністю відсутній, лише після 130 км/год до нього домішується шум вітру.


Важко уявити собі більш досконалий, на 100 відсотків сучасний та розкішний електричний позашляховик, ніж цей. Об’єктивно кажучи, EQS SUV вміє все, аж до несподіваної доблесті на бездоріжжі. Його вишуканість – світового класу, технічні характеристики – бездоганні, а враження від перебування на борту – найкращі, якщо вас не заколисує ця тиша.


Вердикт

Завдяки стриманому зовнішньому дизайну позашляховик EQS не кричить про своє місце в ієрархії Mercedes, але достатньо лише опинитися в салоні, щоб зрозуміти, що це серйозний розкішний автомобіль. Інші моделі лінійки теж передають це відчуття, але EQS SUV додає простору і практичності, що робить його більш привабливим варіантом, ніж седан Mercedes EQS, якщо потрібно регулярно перевозити до семи пасажирів. Але якщо на початку питання полягало в тому, яку роль виконує EQS SUV в модельному ряді Mercedes-Benz, то я досі не зовсім впевнений, що її визначив. Він не має мужнього псевдопозашляхового вигляду, якого традиційно бажає покупець позашляховика, не має нічого особливого в арсеналі для їзди за межами твердого покриття, але водночас він занадто дорогий і недостатньо універсальний, щоб стати ідеальним сімейним транспортним засобом. Замість того, щоб зробити електричний позашляховик S-класу, як випливає з назви, Mercedes, схоже, створив електричний R-клас. А той продавався повільно. Тобто, EQS SUV залицяється до дуже конкретного покупця, і, як це було доведено у випадку з R-класом, є хороші шанси, що таких буде недостатньо в Україні.


Технічні характеристики Mercedes-Benz EQS SUV 580 4MATIC
  • Два електричних синхронних мотора з постійними магнітами попереду та позаду впоперек
  • Потужність максимальна 544 к.с.
  • Максимальний крутний момент 858 Нм
  • Місткість батареї корисна 108,4 кВт∙г
  • Повний привод
  • Підвіска попереду та позаду багатоважільна, пневматична
  • 1-ступеневий редуктор
  • Гальма вентильовані дискові
  • Максимальна швидкість 210 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 4,6 с
  • Довжина/ширина/висота/база 5125/1959/1718/3210 мм
  • Дорожній просвіт 178 мм
  • Діаметр розвороту 11,9 м
  • Шини 265/5 R20, 275/45 R21
  • Об'єм багажника 565-645/2020-2100 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 2735/640 кг
  • Максимальна маса причепа 1880 кг
  • Споживання середнє/запас ходу нормований (WLTP), 20-24 кВт/100 км / 507-613 км
  • Споживання/запас ходу тестовий 21,0 кВт∙г/100 км / 514 км

    Ціна від 5 132 611 грн
    Ціна тестового 5 373 910 грн

  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Ranger: ще ближче до американського родича