Skoda Karoq: зразковий універсал, якому бракує особливого шарму


Між семимісним Skoda Kodiaq та невеликим Kamiq Skoda пропонує Karoq, який паркується на місці, звільненому дивним і дивовижним Yeti, та який рік тому дістав деякі незначні зміни в рамках оновлення в середині свого життєвого циклу. Цей кросовер має спільну конструкцію з Seat Ateca і конкурує з Nissan Qashqai та мільйоном подібних автомобілів і став однією з найбільших історій успіху останніх років для чеського автомобільного підрозділу Volkswagen Group, який усе більше має популярність завдяки своїй відмінній функціональності.

Фото: автор

У 2017 році Karoq прийшов на зміну автомобіля, який у середовищі ентузіастів із любов’ю згадують за його вигадливий зовнішній вигляд і веселий характер – Skoda Yeti. І все ж він так і не зміг конвертувати такі теплі сентиментальні почуття в комерційний успіх. Karoq, навпаки, зараз є третьою найбільш продаваною моделлю Skoda у світі, поступаючись лише Octavia та Kamiq. Загалом, кількість автомобілів, побудованих на рідному заводі Skoda у Квасинах (а для нас – зібраних на другій батьківщині в українському Соломоново), зараз впевнено перевищує півмільйона.


До 2023 модельного року автомобіль зазнав деякого фейсліфтингу, під час якого було оновлено дизайн екстер’єру, модернізовано технології в салоні та переглянуто лінійку двигунів. Але якщо ви вже є власником Skoda Karoq, то вам не варто надто перейматися цим, оскільки зміни в зовнішньому дизайні досить незначні. Моторна гама й сьогодні залишається ширшою, ніж у багатьох конкурентів Karoq, зберігаючи як бензинові, так і дизельні варіанти, але для українських покупців пропонуються тільки два двигуни – немолодий уже 1,4-літровий бензиновий турбо потужністю 150 к.с., який Skoda скрізь встановлює на всі свої авто українського збирання, та тої самої потужності 2,0-літровий дизель.

Електрифікація ще не зробила впливу на автомобіль, натомість усі TDI поєднані з механічним повний приводом на основі багатодискової муфти. Обидва двигуни для українських покупців паруються виключно з автоматичними коробками передач: 8-ступеневою гідромеханічною для TSI або 7-ступеневою DSG з подвійним зчепленням для дизеля.


Ззовні змін в Skoda Karoq небагато

Сталевий монокок Karoq побудований на тій самій платформі MQB, що й усі інші кросовери початкового рівня в стайні VW Group, і якщо в нього і є якась суттєва вада, то це те, що ви можете легко сплутати його з кількома з них. Підвіска – стійки МакФерсона спереду та багатоважільна ззаду (окрім передньоприводних бензинових Karoq, де використовується торсіонна балка).


Раніше Karoq також можна було придбати у формі Scout з додатковими позашляховими рисами в дизайні. Але, окрім того, що ці моделі були зняті з виробництва, вони не мали жодної переваги над 165-міліметровим дорожнім просвітом будь-якого іншого Karoq 4х4.

Незважаючи на те що зміни в зовнішньому дизайні Skoda в рамках фейсліфтингу зробили все можливе, щоб додати йому виразності – прищепивши ширшу, сміливішу радіаторну решітку й більш декоративні фари – Karoq залишається автомобілем, який виглядає спроєктованим за допомогою розуму, а не серця. Те, що він з’явився в той час, коли популярність компактних SUV-ів стрімко зростала, і кожен із брендів групи VW випустив свій автомобіль, дуже схожий на нього, теж не допомогло йому. І навіть після оновлення сумнівно, чи пройде цей автомобіль тест на те, щоб його можна було відрізнити на відстані понад 100 метрів від Volkswagen Tiguan, Seat Ateca, Audi Q3 або будь-якої іншої подібної похідної моделі кросовера, створеної поза межами Вольфсбурга.


Skoda тепер оснащує Karoq світлодіодними фарами з передовою матричною технологією, які можна замовити як опцію. Фари мають новий дизайн денних ходових вогнів, коли характерною особливістю залишається «двоярусний» дизайн передньої частини. Нижня сітчаста решітка радіатора продовжується до кутів авто, де нові отвори в бампері направляють повітря так, щоб виводити його через колісні арки назовні. Це допомагає поліпшити аеродинаміку, що зі свого боку призводить до зниження рівня викидів і витрати палива.

Skoda Karoq невеликий за мірками хетчбеків-кросоверів за габаритною довжиною, але його колісна база – ні. Це перший натяк на те, що Skoda мала на меті зробити добре упаковану практичність та універсальність ключовими перевагами цього автомобіля. І вона дійсно досягла мети.


Дивлячись на Karoq ззовні, можна трохи побоюватися, що це ще один із тих зменшених псевдо-позашляховиків, які насправді не просторіші та не зручніші за звичайний компактний хетчбек. Але якщо посидіти на кожному з його рядів сидінь і відкрити для себе безліч відмінних функцій зберігання багажу і зручності, то можна бути дуже приємно збентеженим.


В автомобіля не найвищий кузов на тлі конкурентів, але сидіння досить високо встановлені, над якими залишається багато місця для голови. Посадка за кермом покращується тим більше, чим більше ви підіймаєте подушку сидіння – і це зазвичай також покращує оглядовість.


На другому ряду високорослі також не стикнуться з дефіцитом місця для голови й ніг, знайдуть хорошу підтримку під стегнами й багато місця для ніг під передніми кріслами.


Складіть задні сидіння, і ви набудете місце для понад 1800 літрів вантажу, що наближає Karoq до компактного комерційного фургона. Якщо ж залишити їх, то пасажири другого ряду отримають доступ до столиків із вбудованими підсклянниками, які складаються зі спинки переднього сидіння, тримачів для планшетів позаду передніх підголівників або джерела живлення на 220 В. Усе це тільки зразки опцій в одному із найбагатших каталогів аксесуарів для авто, що зустрічається на ринку, де знайдеться навіть кавоварка, а в переліку колісних дисків аж 28 можливих варіантів!


У багажнику передбачені кілька поодиноких відсіків для зберігання дрібних речей, а також пара пересувних гачків, встановлених на напрямних з обох боків вантажного відсіку. Крім того, є звичний для Skoda знімний ліхтар у багажнику й полиця, яка кріпиться до кришки багажника, а не до його боковин, тож ніколи не заважатиме вам під час завантаження або розвантаження.



Серед інших «просто розумних» функціональних включень – скребок для льоду під кришкою заливної горловини й парасолька під пасажирським сидінням. Усе це доповнює картину ретельно продуманої практичності Karoq, до якої мало хто з автомобілів цього класу здатний реально наблизитися.


Мультимедіа Skoda Karoq

Skoda пропонує дві мультимедійно-керуючі системи із сенсорним екраном для Karoq. Автомобілі базового рівня Selection 2024 року вироблення дістали 8,0-дюймову систему Amundsen. Вона не реагує на жести, але зберігає ручки для регулювання гучності та масштабування мапи. До системи додається 8,0-дюймовий щиток приладів та бездротові протоколи підключення Apple CarPlay та Android Auto, а за додаткову плату бездротова ж зарядка пристроїв. Єдина відмінність Sportline вищого рівня – підвищений розмір щитка приладів до 10,0 дюймів, а бездротова зарядка не потребує доплати.


1,4-літровий бензиновий турбодвигун потужністю 150 к.с. цілком гармонійно працює проти ваги Karoq, приємно чутливий не в приклад 1,5-літровому, що встановлено на авто для інших ринків Європи, хоч і не такий економний на круїзному режимі, тому що не має технології відключення циліндрів у разі малих навантажень.


Але навряд чи на це варто жалітися, тому що витрата 5,9 л на кожні 100 км на шосе досить непоганий результат, щоб інвестиція в цю додаткову механіку була виправдана. До того ж вона мало працює в місті, де Karoq споживає в середньому 7,9 л, що є непоганим результатом для авто без гібридного приводу.


Чотирициліндровий агрегат працює плавно й досить тихо більшу частину часу. Автоматична коробка передач DSG добре поєднується із цим бензиновим двигуном, плавно перемішуючи шестеренчасті пари. Але, як це притаманно всім Skoda, не поспішає перемикатися, щоб допомогти водію швидко набрати темп, коли він раптово викликає прискорення.


Попри це Karoq – це цілком динамічно вправний автомобіль, з невеликою кількістю очевидних компромісів. Як правило, він не імітує рухливість або врівноваженість сімейного хетчбека, як це роблять Seat Ateca, Nissan Qashqai або Toyota C-HR, але й не спричиняє відчуття аморфного кочення, як Citroen С5 Aircross.

Перше, що ви помічаєте в Karoq – це те, як добре він поглинає нерівності, вибоїни та все інше, що вам трапляється переїжджати. Я тестував зразок на 18-дюймових колесах на поганих дорогах, і він чудово впорався із завданням.


Підвіска добре збалансована й не тільки забезпечує достатній рівень комфорту, але й також досить жорстка, щоб забезпечити належний контроль над кузовом на поворотах, отже Karoq загалом відчуває себе маневреним і досить легким на ходу, зважаючи на його розмір.


Зрозуміло, що до певного моменту в повороті автомобіль трохи вразливий до крену кузова, але залишається стабільним – доти, поки його вертикальна стійкість не порушується. Шасі розвиває достатнє бічне зчеплення з дорогою, але не таке точне в керуванні, як у деяких конкурентів. Втім, на дорозі Karoq буде розвивати стільки швидкості, скільки ви забажаєте, і безпечно та слухняно пройде через будь-який поворот.


Вердикт

Skoda Karoq – один із найбільш розумних і практичних компактних кросоверів у продажу, який робить так багато на досить невеликій площині свого кузова. Обмаль його опонентів мають настільки ж продуману комплектацію та універсальне компонування салону, як Karoq. Звичайно, багато хто з нас не вважає привабливість для водія зайвою. Інші, можливо, побачать у ньому лише дещо спрощений клон його кузенів із концерну VW Group, якому бракує особливого характеру чи шарму – не кажучи вже про вигідну ціну, яку колись могла запропонувати Skoda. Але для тих, хто не очікує від невеликого сімейного автомобіля більшого, ніж функціональність, універсальність і відмінну пристосованість до повсякденного життя, Karoq перевершить сподівання із запасом.


Технічні характеристики Skoda Karoq 1.4 TSI
  • 4-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1395 см3
  • Максимальна потужність 110 кВт (150 к.с.) при 5000-6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 250 Нм при 1500-3500 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 201 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 9,2 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4390/1841/1603/2625 мм
  • Дорожній просвіт 161 мм
  • Діаметр розвороту 10,2 м
  • Шини 215/55 R17
  • Об'єм багажника 521/1630 л
  • Паливний бак 50 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1389/511 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 7,8/5,4/6,3 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 7,9/5,9/6,9 л/100 км

    Ціна від 1 118 242 грн


  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Ranger: ще ближче до американського родича