Mitsubishi Pajero Sport: останнє оновлення для нового флагмана


Mitsubishi Pajero Sport – це один із найстаріших позашляховиків у продажу, який із часом став і флагманом лінійки 4х4 японського виробника після того, як Mitsubishi Pajero став історією. Він відчайдушно демонструє свій вік, але після останнього невеликого фейсліфтінгу залишається надійним вибором, якщо вам потрібен сімейний позашляховик із високими показниками універсальності та всепогодності.

Фото: автор

Mitsubishi намагається зберегти свіжість свого рамного позашляховика з невеликими модифікаціями дизайну зовні і всередині. Тож на десятому році виробництва третє покоління Pajero Sport увійшло у 2024 рік оновленим, хоча майже не відрізняється від версії, що передувала йому.


Концептуально Pajero Sport з роками стає все ділі й далі від багато чого з того, що пропонується в його розмірі та за його ціною. На вітчизняному ринку тільки дві моделі ще дотримуються консервативної ідеї ставити кузови на раму: дорожчі Toyota Land Cruiser Prado і Jeep Wrangler. 4785 мм завдовжки, 1815 мм завширшки і 1805 мм заввишки Pajero Sport також менший за всіма ключовими параметрами, ніж вони.


Як і здебільшого інші рамникі, Pajero Sport ділить свою платформу з пікапом – славним Mitsubishi L200, але його великий кузов додає універсальності та комфорту для сімейного відпочинку, не жертвуючи водночас своєю здатністю долати найбільш згубне бездоріжжя.


Це походження, зрозуміло, надає відмітним характеристикам Pajero Sport більше відповідності традиційним автомобілям 4х4, ніж сучасним SUV, орієнтованим на асфальтове шосе. Він високо піднятий над дорогою і, хоча використовує незалежну підвіску на задній осі, зберігає набагато більший потенціал прохідності.


Нещодавно Pajero Sport був оновлений, але зовні про це свідчить лише нова решітка в раніше застосованому дизайну Dynamic Shield передньої частини. Бокові та задні види все також не такі захопливі в порівнянні з нею, а задні ліхтарі, що «кровоточать», виглядають дивно. Здається, дизайнери занадто старалися, щоб зробити Pajero Sport схожим на легковий автомобіль, хоча насправді можливо краще було б зробити його схожим на коробку, натхненну попередніми поколіннями Pajero. Подивіться, як шаленіють фанати позашляховиків від нових Ford Bronco та Toyota Land Cruiser Prado.


Втім, не потрібно довго розглядати дизайн екстер’єру, щоб визначити, що під ним Pajero Sport робить акцент на старій добрій функціональності. Великий прозір між шинами та колісними арками підкреслює це так само як і встановлені на стійках ручки, які тут не просто для галочки: багато пасажирів виявлять, що вони насправді потрібні їм, щоби піднятися в кабіну.


Але стиль – річ суб’єктивна, і вам цілком усе ще може подобатися, як виглядає цей Mitsubishi. І хороша новина полягає в тому, що решта наповнення також має багато переваг. А вона механічно геть не змінна: тут той самий 2,4-літровий турбодизельний двигун 4N15, що й у L200, і восьмиступенева автоматична коробка передач від Aisin.


Останній фейсліфтинг не приніс радикальних змін у салон Pajero Sport, окрім нової мультимедійної системи від відомого японського виробника Nakamishi. Вона керує саме аудіо та відеовідтворенням, а не загалом системами автомобіля, як це вже стає стандартом у автосвіті. Тож за регулюванням кліматом, безпековими функціями, системами допомоги водієві та трансмісією треба звертатися до звичайних кнопок, за що Pajero Sport треба тільки подякувати.


Новий 9-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи прийшов на зміну старому 8-дюймовому Mitsubishi Connect 2, що дістав порцію критики за невисоку WVGA-роздільну здатність, лише посередній контраст картинки камер та призабуту графіку наладонних КПК. Це все в минулому, але керувати гучністю стало ще складніше через крихітні сенсорні кнопки зліва від екрана. Сучасні технології уже були на борту, як Android Auto та Apple CarPlay (дротові), а також Mitsubishi Remote Control Connectivity, яке дає змогу керувати окремими функціями авто зі смартфона.


З’явилася нова оббивка штучною шкірою, яка, як стверджує виробник, більш комфортна в літню спеку, але загалом матеріали не змінилася. Тут скрізь жорсткий, зносостійкий пластик, який, здається, буду працювати до наступного століття, і тільки в місцях частих контактів водія і пасажира є м’які накладки.


Усі ці зміни не додали місткості салону в ширину – тут усе ще буде тісно в плечах трьом у другому ряду, що сприймається прорахунком на тлі щедрого простору для ніг і колін і можливості сильно збільшити нахил спинок для більш розслабленої пози.


І Mitsubishi все ще не постачає до нас 7-місні версії свого Pajero Sport. Але про це жодного разу не пошкодує той, хто хоч раз спробує до верху завантажити величезний багажник Pajero Sport – це один із найдовших багажних відсіків у класі (1235 мм), і навіть звужений до корми він готовий вмістити 673 літри в стандартній конфігурації та до 1575 літрів у разі складених і відкинутих уперед сидінь другого ряду. Зважайте на те, ще ці літри здебільшого вертикальні, тобто два велосипеди ви просто вставляєте, а не кладете, чого не можуть собі дозволити приземкуваті SUV-и.


І ще Pajero Sport зберіг одну з найкращих у класі геометрій – мінімальний кліренс 218 мм, кут в’їзду 30°, з’їзду 24,2°, рампи 23,1°. До цього додається повний привод Super Select 4WD-II у стандартній комплектації, який пропонує вибір режимів, зокрема привод тільки на задні колеса або постійний на всі, а також роздавальну коробку передач зі знижувальним рядом. У режимі повного приводу вільний центральний диференціал ділить потужність між осями в співвідношенні 40:60 % і вручну блокується за необхідності. В особливо складних випадках водій також може заблокувати задній міжколісний диференціал кнопкою. Тобто, система 4х4 не працює цілком автоматично й потребує від водія певних знань та навичок. Наприклад, без блокування центрального диференціала немає доступу до налаштувань типів покриття: гравій, бруд/сніг, пісок або каміння.


Mitsubishi заявляє, що єдиний у гамі двигун Pajero Sport ще раніше було вдосконалено – перероблено камери згоряння і паливні інжектори, що призвело до зниження ступеня стиснення, а новий блок циліндрів з алюмінію покликаний економити масу. Також турбонагнітач зі змінною геометрією було допрацьовано, щоб забезпечити більший приріст потужності на високих швидкостях, і це допомагає швидше закінчувати обгони.


2,4-літровик важко звинуватити в нестачі сили, хоча на папері розгін до 100 км/год за 12 секунд не розбурхує уяву. А все через те, що 181-сильний дизель працює з відчутною турбоямою і забезпечує максимальний крутний момент лише з 2500 об/хв. Але далі він переміщує двотонну масу Pajero Sport із пробивною силою та відрізняється миттєвим відгуком.


Японці виконали й солідну роботу з рафінації роботи силової установки. Шум і вібрація від мотора добре приглушені, а коробка-автомат плавно перемішує 430 Нм крутильного моменту, вчасно перемикається і не помічена в нерішучих човганнях між передавальними парами.


Якщо залишити коробку передач в автоматичному режимі, здається, що вона намагається перемикати нижчі передачі якомога швидше, можливо, в інтересах економії пального, через це трансмісія Pajero Sport поступається більш шовковим SUV. І навпаки, підрульові пелюстки, розташовані за кермом, вмикають передачі швидко і плавно, тож принаймні є можливість перекрити іноді гіперактивний автомат і зробити це самостійно.


Mitsubishi каже, що частина бюджету на розробку Pajero Sport була витрачена на спеціальні кріплення для кузова та амортизатори, налаштовані для підвищення комфорту, а також додаткову ізоляцію салону для поліпшення вишуканості в порівнянні з пікапом L200. Свого часу задня підвіска окремо була модернізована для поліпшення їзди й керованості. Але приховати комерційну природу 4-циліндровіка до кінця не вдалося – його грубе торохтіння проривається через шумоізоляцію навіть на малих навантаженнях, а на великих обертах у ньому з’являється брязкіт.


Pajero Sport важить суттєво більше, ніж безрамні SUV-и, тож виробникові довелося піти на хитрощі, щоб стримувати його апетит. Наприклад, генератор відключається під час розгонів, а в трансмісії автоматично вмикається «нейтраль» під час коротких зупинок.


Для Pajero Sport виробник вказує середню витрату пального 8,0 л на 100 км, але на практиці її можна досягти тільки за умови неспішного пересування не швидкісним шосе. Міське споживання вкладається в 9,5 л/100 км, що не так уже й погано для позашляховика без системи старт-стоп, але однаково Pajero Sport змушений поступатися ефективнішим сучасним конструкціям із кращою аеродинамікою.


Але рішуче ніхто з них не приносить такого відчуття безтурботності на розбитому шосе або вибоїстому путівці. Підвіска без напруги розправляється з ямами, але все ще дарує відчуття, що автомобіль під контролем у поворотах. І тільки на високих швидкостях він має тенденцію розгойдуватися, видаючи своє походження, опускає ніс під час гальмування і крениться у віражах. Але якщо врахувати, що це сімейний автомобіль, створений насамперед для подорожей і пригод на бездоріжжі, я вважаю, що Mitsubishi зробив правильний вибір, вибравши більш м’які налаштування.


У рульовому управлінні все ще працює гідропідсилювач, але не надто старанно. Звідси й зусилля на кермі для чоловічої руки та 3,5 повних обертів, з одного боку, і почуття пильності та прямого зв’язку з колесами, з іншого. Але не точність управління, як порівняти з більш вишуканими Hyundai Santa Fe, Kia Sorento і Skoda Kodiaq, які відмовилися від рами. Так, незалежна підвіска ззаду поводиться набагато краще, ніж нерозрізний міст у L200, але якість їзди однаково залишається компромісом через більш неспокійне проходження курсом.


Імпортер зменшив різноманіття комплектацій на користь більш розкішних, і тепер модель доступна з єдиним рівнем оздоблення салону, причому базова Intstyle більш не може бути замовлена з механічною КПП. Стандартне оснащення за 1 884 000 грн охоплює рясний хром-макіяж, підніжки, світлодіодні фари, шкіряне оздоблення салону, двозонний клімат-контроль, підігрів усіх сидінь, парк-пілот спереду та позаду, автомати світла й дощу, цифровий щиток приладів, 9-дюймовий мультимедійний екран, адаптивний круїз-контроль початкового рівня (з автоматом гальмування, але без їзди в заторах та контролю смуги), камеру заднього виду й безключовий доступ.


Додавання 91 000 грн віднімає Pajero Sport до топ-моделі Ultimate, яку можна відрізнити за франтівськими колісними дисками, сервоприводом багажних дверей та іонізацією повітря в салоні. Окремої плати потребуватиме лише фарба металік, тож після всіх підрахунків виявляється, що Mitsubishi Pajero Sport упевнено стоїть особняком у своїй ніші. І вочевидь ще довго здатний залишатися привабливим для тих клієнтів, хто шукає по-справжньому універсальний, всепогодний і вседорожний транспорт.


Вердикт

Mitsubishi Pajero Sport не може достатньо дистанціюватися від свого донора L200, але зі щедрим рівнем оснащення та брутальною зовнішністю все ж здатен заявити про себе. Pajero Sport – це доволі невигадлива пропозиція, якщо йдеться про динаміку та керованість. Він доставляє вас із точки А в Б, незалежно від того, який маршрут ви оберете, і робить це порівняно комфортно. До того ж здатний водночас тягнути за собою 3,1 тонни. Якщо ж ви шукаєте рухливого й легкого в управлінні помічника, з більш втішною витратою пального, м’яко буркітливим мотором і вишуканим інтер’єром, шукайте в іншому місці. Pajero Sport забезпечує відмінний баланс для повсякденної їзди за містом, але його основні переваги лежать на бездоріжжі.


Технічні характеристики Mitsubishi Pajero Sport 2.4 D-ID
  • 4-циліндровий турбодизельний, попереду поздовжньо
  • Об`єм 2442 см3
  • Максимальна потужність 133 кВт (181 к.с.) при 3500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 430 Нм при 2500 об/хв
  • Повний привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска подвійні важелі попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
  • Максимальна швидкість 180 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 12,3 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4825/1815/1805/2800 мм
  • Діаметр розвороту 11,2 м
  • Дорожній просвіт 218 мм
  • Шини 265/60 R18
  • Об'єм багажника 673/1575 л
  • Об'єм паливного бака 68 л
  • Споряджена маса/навантаження 2065/710 кг
  • Максимальна маса причепа 3100 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 9,7/7,0/8,0 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове середнє 9,5/8,5/9,0 л/100 км

    Ціна від 1 884 000 грн
    Ціна тестового 2 133 000 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Citroen ë-C4: нова потужність, але на вимогу

Lexus RX 500h: усього чотири циліндри, яких ви не почуєте