Citroen Berlingo: о-ла-ла, фейсліфт!


Завдяки постійно наростальному апетиту до кросоверів, який зрештою вбив продажі традиційних мінівенів, пасажирські вени на базі фургонів залишаються одним з останніх бастіонів практичності. Рецепт популярності – 5–7 місць, розсувні двері, легкий вхід, високий дах і велика кількість місця для всього, що потрібно транспортувати, – був створений майже три десятиліття тому саме Citroen Berlingo. Третє покоління нічим не пожертвувало, але стало більш легковим. До 2024 року популярна модель зазнала досить значне оновлення дизайне, натхненне нещодавно представленим електричним Citroen e-C3.

Фото: автор

Berlingo з’явився на ринку в 1996 році, принісши на сімейний ринок галасливий брак вишуканості, але величезну практичність і багато місця. Він приваблював людей яскравим інтер’єром і розсувними дверима. Широкий спектр якостей Citroen Berlingo свого часу переконав журі конкурсу Autobest, яке визнало його найкращою автомобільною покупкою Європи 2019 року.


Citroen продемонстрував власний шлях створення пасажирського вена. У той час як конкуренти здебільшого було розроблено з нуля, щоби бути насамперед легковими автомобілями, Citroen поклав в основу утилітарний фургон. Цю формулу «фургона з вікнами» Citroen використовує й понині, причому конкуренти, такі як Volkswagen Caddy Life і Renault Kangoo, також дотримуються аналогічного рецепту. Citroen продав мільйони Berlingo за ці десятиліття, і цей вен залишається другою за обсягом продажів моделлю Citroen у світі (після C3).


Третє покоління більше схоже на легковик, ніж будь-коли, адже під обшивкою – це суміш старого Berlingo і платформи EMP2 концерну Stellantis – тієї, що використовується в таких автомобілях, як Peugeot 3008 і Citroen C5 Aircross.

Наприкінці 2023 року Citroen, разом з іншими брендами концерну, провів плановий ремонт своєї успішної моделі, який приніс із собою нові логотип і дизайнерський почерк бренду, а також довгоочікуваний оновлений інтер’єр із покращеними технологіями.


Передня частина була повністю перероблена, щоб вона розмовляла новою мовою дизайну бренду, яка дебютувала на Citroen e-C3. Впевнений вигляд включає решітку радіатора та бампер, утворені єдиною панеллю, сміливий дизайн світлодіодного освітлення та нову ретро-емблему Citroen, яка оточена чорною смугою, що оточує фірмовий подвійний шеврон.

Втім, оновлена машина дещо менше зберігає вірність бренду й підходить до свого стилю в менш химерній манері, ніж попередник. Він залишився без двоповерхових фар та яскравих акцентів, які додавали характер коробчастому кузову, чого бракувало близнюкам Peugeot Rifter, Opel Combo Life і Toyota Proace City.


В іншому Berlingo виглядає майже так само, як і раніше, хоча фірмові «повітряні бампери» Citroen на боковинах дістали новий, теж менш яскравий вигляд. Але це, здається, не заважає їх здатності захищати від вм’ятин і подряпин метал кузова на парковках супермаркетів.

Berlingo знов надійшов у продаж у двох варіантах колісної бази L1 і L2 і, відповідно, довжини – 4,40 м і 4,75 м, у п’яти- або семимісному варіантах. L1 вийшов трохи коротшим, ніж колишній C4 SpaceTourer, а L2 на 350 приблизно такої ж довжини, як компактний представницький седан, як Audi A4.


Ширина і висота не змінилися як порівняти зі старим Berlingo. Очевидно, у цьому не було необхідності, оскільки навіть коротша версія має багажний відсік на 597 літрів, тоді як у довшої після складання спинок крісел виходить 2,7 кубічних метрів.


Зсувні двері покращують доступ і полегшують життя на тісних парковках і в гаражах. Трохи менш практичними там є великі задні двері, які злітають угору. Однак, якщо потрібно просто кинути сумку в багажник, можна відчинити лише заднє скло.


Посадка за кермом піднесена, як у кросовері. Передній звис і бампер коротші, ніж у старого Berlingo, що покращує передній огляд. Характерні для такого кузова великі вікна заливають світлом салон й без скляного даху (в Україні як опція не доступний).


Всюди виявляється безліч відсіків для зберігання. Наприклад, дві шухляди для рукавичок одна над іншою завдяки переміщенню подушки безпеки пасажира на стелю, а також ніші, що зачиняються, у підпіллі за переднім рядом крісел. Складні столики виявляються на спинках передніх сидінь, під стелею спереду розміщується вузька поличка для документів, а ззаду – шафка (опція, якої теж наразі немає в опціях для українців) для легкої поклажі, як одяг. Загалом передбачено 28 місць для зберігання, які вміщують колосальні 186 літрів – це можна порівняти з багажником деяких міських автомобілів.


Усередині французький вен отримав новий дизайн приладової панелі з 10-дюймовим сенсорним екраном, а також нову 10-дюймову цифрову панель приладів. Також передбачено бездротове підключення смартфонів Apple CarPlay та Android Auto та новий дизайн керма, який містить в себе елементи керування аудіосистемою та круїз-контролем, а не окремі важелі, як у попередника.


Citroen також уперше додав до Berlingo свої знамениті м’які сидіння Advanced Comfort зі спеціальною тканиною та фантазійною триколірною оббивкою – щоправда, вони доступні лише на моделях вищої комплектації.

Багато інших моделей Citroen перевели управління клімат-контролем на сенсорне, але Berlingo зберігає фізичні кнопки й регулятори, які, за загальним визнанням, набагато інтуїтивніші та менше відволікають у дорозі.


Як і зовні, більша частина інтер’єрів квартету Stellantis/Toyota спільна. Це, наприклад, піднесена панель приладів, у припливі якої розташований важіль перемикання передач або новий селектор автоматичної трансмісії, і просте компонування, що віддає перевагу ергономіці, простору і практичності над стилем.


Інтер’єр аж ніяк не можна назвати таким, що надихає, навіть якщо він трохи покращився після фейсліфтингу. Так, рівень дизайну і збірки просунувся ще у 2019-му році, а Citroen доклав чимало зусиль, щоб замаскувати дешевизну матеріалів, використовуючи цікаві кольори, форми та текстури. І все ж на тлі матеріалів та якості виконання панельних стиків у легкових автомобілів і кросоверів цих габаритів використані тут можуть здатися трохи сільськими. Проте, як неодноразово підкреслював Citroen, він пропонує саме ту функціональність, яка вам потрібна, і хоча пластик і твердий, він дійсно міцний.


У будь-якому вимірі інтер’єру Berlingo величезний: простору для голови, ніг і плечей із надлишком, а ширина другого ряду достатня, щоб тут можна було встановити три дитячих крісла. Доступ простий, завдяки величезним розсувним дверям і абсолютно плоскій підлозі. Але якщо вам потрібні сім місць, варто вибрати довшу колісну базу, бо з нею і на третьому ряду сидінь буде вдосталь місця для далеких подорожей.


Складання сидінь відбувається простим розблокуванням замків на їхніх спинках прямо з багажника, і всі крісла опускаються в підлогу, утворюючи рівний, без уступів майданчик під завантаження.


Сидіння переднього пасажира також складається майже горизонтально, після чого Berlingo L1 може приймати в салон довгоміри до 2,7 метра, а L2 – і всі 3,05 метра, а цього достатньо, наприклад, для байдарки.


Під капотом в українських дилерів тільки дизельні мотори – чотирициліндрові 1,5-літрові варіанти знайомого агрегату BlueHDi. З механічною коробкою передач агрегатується версія, яка прийшла на заміну старому 93-сильному 1,6-літровому агрегату і видає цілком достатні 100 к.с. За сучасними мірками 14,3 секунди для розгону від 0 до 100 км/год здаються астматичними, але це саме той Berlingo, який варто придбати, якщо для вас важлива максимальна паливна економічність.


Набагато кращим універсалом є 130-сильна версія, укомплектована більш плавною восьмиступеневою автоматичною коробкою передач із підрульовими перемикачами, як моя тестова модель. Ощадливість не надто страждає від збільшення потужності, але агрегат на 130 сил забезпечує вдосталь незворушності – і навіть повноцінний комфорт, який зазвичай асоціюється з мінівенами. Так, його додаткова потужність робить відчутно безпечнішими обгони на дорогах з односмуговим рухом.


Проте й базового мотора достатньо для більшості дорожніх ситуацій – якщо, звісно, не розраховувати йти першим зі світлофора з повними 690 кг корисного навантаження. В активі обох двигунів також тиха і м’яка робота, а ще – скромний апетит: з 200 кг на борту міський режим обходитиметься тестовому авто в 6,2 л/100 км і майже на літр менше на шосе.


Типові сімейні кросовери управляються краще і пропонують більше вишуканості, але Berlingo зручний і дуже простий в управлінні. Він їздить тепер більше як легковик, ніж як фургон. Підвішений Berlingo м’яко, що, зрозуміло, працює проти динаміки їзди. Але оскільки практичні міркування в покупців такої техніки завжди в пріоритеті, слід визнати, що досягнутий рівень їздових якостей дуже добре доповнює повсякденну функціональність і універсальність.

Рульове управління легке, діаметр розвороту невеликий, і, хоча високий центр тяжіння дається взнаки у вузьких поворотах, крени кузова контролюються непогано. Також у наявності пристойне поперечне зчеплення, а гальма сприймаються обнадійливими.


Berlingo покінчив із шумливістю, з огляду на його великі дзеркала і встановлено під «вантажним» кутом лобове скло, а також те, як звук може посилюватися в такому великому внутрішньому просторі. Тож, навіть якщо вам доведеться пожертвувати залученістю до процесу водіння та приборкати уявлення про привабливість, які можна знайти в подібного розміру кросовері, Berlingo має привабити тим, що перевершує майже всі SUV за вартістю.

Ціни починаються з 939 000 грн: Citroen пропонує дві комплектації з новими назвами – You та Plus. You має на борту не так уже багато: кондиціонер, мультимедійна система с 10-дюймовим екраном та бездротовим підключенням Apple CarPlay/Android Auto, монохромний цифровий щиток приладів, круїз-контроль, металевий захист двигуна, автомат світла, центральний замок, дві подушки безпеки, електропривод скла попереду та дзеркал.


Plus постачається додатково з другими зсувними дверми, світлодіодними фарами, автоматом склоочисників, камерою заднього виду та парк-пілотом, боковими подушками безпеки, денними світлодіодними вогнями та кольоровим щитком приладів. За легкосплавні диски, поліпшені передні крісла, розділені задні, підігрів крісел, двозонний клімат та електропривод задніх вікон треба сплачувати додатково.

Для захисту водія Berlingo та його пасажирів доступні такі засоби безпеки, як активний контроль рядності, автомат дальнього світла та автоматичне екстрене гальмування. Але всі вони теж входять до списку опцій.


Вердикт

Berlingo не сприймається вантажним фургоном із сидіннями і як ніколи схожий на мінівен. Ті, хто розглядає купівлю вена, роблять це тому, що їм насамперед потрібен внутрішній простір, а в другу – вантажопідйомність. І хоча Berlingo ніколи не наздожене популярність кросоверів, але якщо ви визначаєте для себе пріоритетність повсякденної практичності над модою, то цей Citroen виглядає привабливою перспективною покупкою. Citroen Berlingo зберігає все те, що робило попередню модель чудовим веном – абсолютна свобода для пасажирів і багажу, низькі експлуатаційні витрати та еталонна практичність – і ще більше покращує кожну складову, у тому числі бортові технології після останнього оновлення. Їздити на ньому набагато краще, ніж раніше, і хоча він не такий захопливий на дорозі, як інші сімейні автівки, він рафінований і винятково зручний.


Технічні характеристики Citroen Berlingo 1.5 BlueHDi 130 
  • 4-циліндровий дизельний турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1499 см3
  • Максимальна потужність 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 300 Нм при 1750 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість, L1(L2) 188(186) км/г
  • Розгін 0-100 км/г, L1(L2) 12,7(12,9) с
  • Довжина/ширина/висота/база, L1(L2) 4410(4670)/1848/1775(1787)/2785(2975) мм
  • Дорожній просвіт  мм
  • Шини 205/60 R16
  • Об'єм багажника, L1(L2) 983(1538)/2126(2693) л
  • Паливний бак 50 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження, L1(L2) 1471(1535)/629(615) кг
  • Споживання палива, місто/шосе/середнє (NEDC) 4,7/4,1/4,3 л//100 км (ДТ)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,2/5,4/5,8 л/100 км

    Ціна від 1 175 600 грн
    Ціна тестового 1 323 400 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Ford Ranger: ще ближче до американського родича

MG HS Trophy: цінний трофей, але не робоча конячка