MG4 XPower: шалена потужність без дикості
Електричний MG4 – це вдале поєднання простору, комфорту та
ефективності в зручному формфакторі за приємною ціною та офіційним сервісом.
Уже стандартний автомобіль відчувається досить швидким, а із заднім приводом у
ньому є дещо від магії MG старих часів. Проте в лінійці MG4 є прихована
перлина, про яку багато хто навіть не здогадується. MG4 XPower виглядає дуже
схожим на звичайну версію, проте розвиває неймовірні 440 к.с і прискорюється до
100 км/год за мить – або за 3,8 секунди для тих, хто встигає подивитися на
секундомір.
Фото: автор
Що ж відрізняє XPower від інших MG4? Почну з того, що він
приводиться в рух двома електродвигунами – по одному на кожну вісь. Разом вони
видають 440 кінських сил і 600 Ньютонів крутного моменту. Це дає змогу досить
практичному сімейному хетчбеку розганятися швидше за Porsche 911 Carrera.
Однак про його потужність мало що свідкує: тут немає агресивного обвісу, зяючих повітрозабірників або великих спойлерів. XPower візуально виграє від більших, ширших коліс із шинами, що відрізняються від стандартного MG4, а також від збільшених гальм. У нього навіть кліренс більш практичний, тому що виріс до 160 мм (+10 мм). Однак варто зазначити, що батарея місткістю 64 кВт-год забезпечує максимальний запас ходу лише 385 км, і це за умови, що ви не будете їхати так, ніби у вас штани горять.
Модельний ряд MG4
Лінійка MG4 в Україні розділена тільки за кількістю
електродвигунів. Існує базова батарея корисною місткістю 51 кВт-год з офіційним
запасом ходу 350 км, але наші дилери її не пропонують. Тож початкова Lux вже
містить акумулятор на 64 кВт-год (61,7 кВт-год корисних), який забезпечує запас
ходу 435 км, що підтвердив мій попередній тест.
Комплектації Lux та Lux+ (від 1 035 836 грн) майже не відрізняються: до них входить обладнання з безпеки MG Pilot (адаптивний круїз-контроль, попередження про сліпі зони, активне екстрене гальмування, утримання в середині смуги руху та керування в заторах), 10,25-дюймовий екран мультимедійно-керуючої системи, навігація, бездротове заряджання телефону, Apple CarPlay та Android Auto, застосунок iSmart для телефона, що дає змогу керувати всіма функціями автомобіля з телефона, клімат-контроль із тепловим насосом, підігрів передніх сидінь з оздобленням штучною шкірою, підігрів керма, 17-дюймові диски (18 у Lux+), система камер з оглядом 360 градусів, парк-пілот по колу та можливість використання авто як великого павербанка на 220 В.
На деяких ринках можна придбати й далекобійнішу модель із батареєю на 74 кВт-год, яка забезпечує MG4 запас ходу в 520 км, але ця версія не представлена на українському ринку.
Нарешті, мій тестовий автомобіль – MG4 XPower, який коштує 1 448 678 грн. Він відрізняється унікальним дизайном колісних дисків, яскраво-помаранчевими гальмівними супортами (які насправді є просто кришками, що кріпляться до звичайних супортів та візуально збільшують їх), функцією відстеження руху Track та режимом швидкого старту з місця.
Усередині звична синя прострочка тепер червона, а металеві педалі надають більш спортивного вигляду. Сидіння обшиті замшею та шкірою і дозволяють вам сидіти нижче. Але не набагато краще тримають тіло у віражах: це не ковші зі світу автоспорту, як слід очікувати в авто з такою здатністю шасі протистояти величезним поперековим прискоренням.
Решта інтер’єру відповідає стандартним версіям. Перед вами двоспицеве кермо, а за ним – 7-дюймовий глянцевий цифровий щиток приладів, який виглядає трохи переповненою даними, але загалом працює добре, коли не функціонує як дзеркало за деяким кутом падіння на нього сонячного світла. У центрі панелі розташований 10,25-дюймовий сенсорний екран, який має досить розумну структуру меню, але занадто часто на ньому зустрічаються кнопки, які занадто малі, щоб ними можна було легко користуватися під час руху. І в MG4 XPower це відчувається особливо гостро.
Загалом якість непогана, але деякі деталі, зокрема, кермо і
фізичні кнопки, виглядають трохи дешевими і крихкими. Це прийнятно, якщо ви
купуєте MG4 в найдешевшій комплектації, але набагато менше – у дорожчій моделі
XPower.
Нічого більш потужного за MG4 XPower у компанії не було
MG4 XPower вважається найпотужнішою моделлю, яку коли-небудь
випускала компанія. На початку 2000-х MG-Rover був близький до цього, оскільки
розробляв задньоприводну версію спортивного седана MG ZT (на базі Rover 75) з
двигуном V8 потужністю до 385 к.с. На жаль, усе це зійшло нанівець, оскільки
компанія збанкрутувала до того, як ця модель з’явилася в продажу.
З 440 силами MG4 XPower значно випереджає навіть прототип ZT XPower, але є ще один MG, який технічно був більш потужним – оригінальний ралійний автомобіль MG Metro 6R4 в останній версії з її 450 к.с. Звичайно, це була не серійна модель.
MG випустила лише один автомобіль, який наблизився до
динаміки цього MG4 XPower, і це краплеподібний автомобіль-рекордсмен MG EX181
1959 року, який мав 1,5-літровий двигун із турбонаддувом. У того било «всього»
300 к.с., але їх було достатньо, щоб у руках Стірлінга Мосса та Філа Хілла
встановити рекорд швидкості в класі – 410 км/год на соляних рівнинах Бонневіля.
Є більш прямий зв’язок між цим дивовижним рекордним автомобілем і моїм тестовим електричним шаленим хетчбеком – це їх колір. Матове покриття MG4 XPower Racing Green Matte є точною копією відтінку, яким пофарбовано EX181, і хоча колір не може впливати на керованість та динаміку автомобіля, цей відтінок просто приголомшливий.
Якщо не брати до уваги естетику, MG4 XPower більш ніж виправдовує свою спадщину на прямій. Важить він чимало – 1800 кг колись було б немислимо для хот-хетча, але для електромобіля це непогано. Коли ви випробовуєте на ньому динаміку прискорення, пасажирам краще тримати кришки на пляшках від напоїв загвинченими, щоб застрахуватися від неприємностей. Як і у випадку з будь-яким високопотужним електромобілем, ця приголомшлива, суперкарівська продуктивність досягається без зайвих зусиль. Але якщо дорожнє покриття не ідеальне, ви відчуєте, що колеса, особливо передні, трохи буксують на старті.
MG стверджує, що XPower розганяється від 0–100 км/год за 3,8 секунди, а від 0–48 км/год – усього за 1,7 секунди. Вас начебто спускають з американських гірок. Він відчувається швидким, навіть коли трекшн-контроль вмикається, намагаючись передати цю енергію руху на асфальт. Саме на старті від світлофора й на звичайних дорогах MG4 відчуває себе найшвидшим. Обгін? Дитяча забава! Цей скромний п’ятимісний хетчбек на прискоренні з 50 до 110 км/год покаже Porsche 911 чистісінькі п’яти.
Але чи здатний MG4 XPower бути таким же цікавим на звивистих дорогах та гоночних треках? MG заслуговує на похвалу за те, що не піддався спокусі встановити на XPower невиправдано великі колеса. 18-дюймові диски мають дуже витончений вигляд зовні, але, що важливо, вони не погіршують якість їзди. І хоча цей MG має більш жорсткі пружини (підвіска на 25 % жорсткіша спереду та на 10 % ззаду), ніж у стандартного автомобіля, але відчутна втрата в комфорті незначна. Можливо, є трохи більше дорожнього шуму, але це не є вирішальним чинником. Контроль над кузовом відмінний і є дуже мало помітного крену на швидких поворотах.
Перекаліброване рульове управління важче, але не додає відчуття. Більші, ширші колеса й нова гума від Bridgestone, безумовно, роблять цей XPower більш рухливим і спритним автомобілем, ніж його стандартний побратим, хоча у звичайному режимі руху він використовує тільки задній двигун. Він може перемикнутися на повний привод за 200 мілісекунд і, як уже згадувалося, іноді ви можете відчути, як системи безпеки стримують його, але залагом зчеплення з дорогою хороше.
MG також запровадила режим керування однією педаллю в усіх моделях MG4 – і саме в XPower з потужною гальмівною силою його двигунів це має найбільший сенс. Такий тип керування – без необхідності перестрибування між педалями – напрочуд сприяє швидшій їзді. Хоча ті, хто віддає перевагу традиційним гальмівним системам, знайдуть, що збільшені диски забезпечують достатню гальмівну силу. MG заявляє, що автомобіль може зупинитися зі швидкості 100 км/год за 33,9 м – а це помітне покращення в порівнянні зі звичайним MG4.
Це ж призводить і до невеликого розчарування в MG4 XPower – він не такий уже й чудовий у поворотах. Його підвіска жорсткіша за базову, але недостатньо жорстка для справжньої спортивної поведінки. У далекому минулому класичні моделі MG мали скромну потужність, але компенсували це тактильною і захопливою керованістю (рецепт, який Mazda MX–5 використовує донині), але з MG4 XPower все навпаки. Чистий удар кувалдою потужності й крутного моменту в спини пасажирів цікавий сам по собі, але шкода, що рульове управління і гальмування не пропонують багато для захопленого водія, і XPower відчуває себе трохи інертним в управлінні. Йому просто відчутно не вистачає дикості. Дрифт? І не мрійте!
З усім тим, усе ще можливо отримати чимало задоволення, якщо поводитися з MG4 XPower як із болідом Формули-1 1980-х років із турбонаддувом. Тобто з різким та раннім гальмуванням у повороті, виведенням автомобіля на його вершину якимось прийнятним для вашого рівня підготовки способом, а потім вивільненням усієї цієї божевільної потужності, коли поворот випрямляється. Це не найбільш орієнтована на звичайного водія поведінка, але вона приносить насолоду.
Запас ходу на одному заряді – непоганий, але не винятковий. У міському режими ви здатні наблизитися до офіційної цифри 385 км (без зайвих витрат на кліматизацію), а в змішаному режимі водіння зможете проїхати близько 300–320 км, тоді як на автомагістралях вам, ймовірно, доведеться зупинятися кожні 280 км. Швидкість заряджання 140 кВт за годину постійного струму краща, ніж у деяких конкурентів MG, і за 26 мінут потенційно можна поповняти заряд з 10 до 80 %.
Вердикт
Технічні характеристики MG4 XPower
- Два електричних сінхронних мотора з постійними магнітами поререду та позаду впоперек
- Потужність максимальна 320 кВт (440 к.с.)
- Максимальний крутний момент 600 Нм
- Повний привод
- Підвіска попереду стійкі МакФерсона, позаду багатоважільна
- 1-ступеневий редуктор
- Гальма вентильовані дискові
- Максимальна швидкість 200 км/г
- Розгін 0-100 км/г 3,8 с
- Довжина/ширина/висота/база 4287/1863/1516/2705 мм
- Місткість батареї 64 кВт∙г
- Дорожній просвіт 160 мм
- Шини 235/45 R18
- Об'єм багажника 363/1177 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 1803/461 кг
- Споживання середнє/запас ходу нормований (WLTP), 18,7 кВт/100 км / 385 км
- Споживання, місто/шосе/середнє/запас ходу тестовий 14,7/21,8/17,9 кВт/100 км / 345 км
Ціна 1 448 678 грн
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар