VW Golf: покоління вісім із половиною


На свій півстолітній ювілей Golf дещо причепурився. Проте Volkswagen вирішив не надто в нього втручатися, натомість помірно оновивши модель восьмого покоління новими фарами, підсвіченою емблемою між ними та покращеною мультимедійною системою в салоні. Найімовірніше, щоб літнього не звинуватили в надмірному захопленні пластикою. Тож, як ця остання версія справжньої ікони автомобілебудування виглядає в порівнянні з попередніми версіями? Чи став він кращим, ніж будь-коли?

Фото: автор

50-річчя – це велика подія в автомобільному світі. Будь-яка модель, яка витримує випробування часом упродовж півстоліття, напевно, щось зробила правильно. І Volkswagen Golf є чудовим прикладом цього.


Після понад 37 мільйонів проданих екземплярів він усе ще залишається квінтесенцією хетчбека, але не можна заперечувати, що зараз для цього класу настали буремні часи. Багато представників цієї породи останнім часом відійшли в минуле на користь більш містких кросоверів, але я радий повідомити, що генеральний директор VW Томас Шефер підтвердив, що в моделі Golf і назви, яку вона носить, є майбутнє.


Небагато автомобілів визначають свій клас так, як Golf. «У мене хетчбек С-сегменту» для більшості людей нічого не означає, але фраза: «ну, це як Гольф» – означає. Це опора автомобільного світу. Volkswagen Golf вже у своєму восьмому поколінні (8+ в цьому випадку) давно став уособленням розумного вибору. Потрібно щось для шкільних поїздок? Купуйте Golf. Їдете по роботі? Купуйте Golf. Подорожувати навколо світу? Так, Golf, напевно, впорається й із цим.


Однак за останні роки й Golf втратив частину своєї популярності. Частково це сталося через те, що Volkswagen зосередився на моделях з електричним двигуном, а частково через те, що у своєму останньому, восьмому поколінні Golf відійшов від своєї привабливості для аудиторії.

У цьому можна звинуватити дві речі: технології в інтер’єрі, що розчарували, та дизайн, який, на думку багатьох, втратив частину своїх переваг. Але тепер, через чотири роки, фейсліфтинг дає Volkswagen можливість виправити деякі із цих проблем.


Попереджаю: якщо вам не сподобався первинний зовнішній вигляд Golf 8-го покоління, то оновлений 8+ навряд чи вас переконає. Навіть у цієї тестової версії R-Line.

Зовні зміни настільки незначні, що якщо вам покажуть фотографію Golf до фейсліфтингу, а потім нового поруч, а на зміни вкажуть стрілками, ви однаково будете мружитися і питати: «А ви впевнені, що машина праворуч на цьому зображенні – нова?». Це неймовірно м’які зміни від Volkswagen, з новою технологією лампових кластерів спереду та позаду автомобіля – навіть якщо самі кластери анітрохи не змінили форму – у той час, як передній бампер і нижня решітка були незначно підправлені.


Отже, головна ознака оновленого Golf з’явиться вночі у вигляді підсвіченої емблеми Volkswagen. Тепер борсук, кролик чи їжак, якого ви збиваєте в темряві, знатиме, хто його ворог, перш ніж відправитися на той світ.

З’явилася нова система допомоги при паркуванні під назвою Park Assist Pro, яка дає змогу власникам паркуватися за допомогою смартфону, тоді як список стандартного обладнання на всіх автомобілях зазнав оновлення.


З механічного погляду найбільш значним оновленням є поява гібридної силової установки Volkswagen Group другого покоління, що підключається до електромережі та розрахована на 140 км їзди на електротязі. Проте українці довести цього зможуть, тому що єдиним силовим агрегатом для нас залишається 1,4-літрова «четвірка» у єдиному варіанті потужності на 150 к.с. в парі з 8-ступеневою автоматичною коробкою передач. Ані м’яких гібридів, ані еталонної «механіки» ми не побачимо. Так само як універсалу та Golf R (у Golf GTI є деякі шанси).


Як і раніше, Golf використовує ту сам у платформу MQB від Volkswagen Group, але завдовжки 4282 мм він приблизно на 2,5 см більший за Golf 7-го покоління. З 2070 мм між дзеркалами, він усе ще залишається досить компактним для наших вулиць.

Запущений у 2019 році, він показав себе досить добротним автомобілем, але дратував своєю мультимедійно-керуючою системою та сенсорними кнопками й повзунками. І те, і друге виявилося незграбною заміною чудової системи керування в Golf № 7. Важливі функції були заховані в меню, але найгірше те, що вона часто працювала повільно й ненадійно. У 2023 році технічний директор VW визнав, що це була помилка, пообіцявши не випускати більше автомобілів «з тисячами проблем» у майбутньому…


У Volkswagen кажуть, що прислухалися до зауважень і оновили салон Golf відповідним чином. Нові кнопки не з’явилися, але мультимедійна система MIB4 була значно покращена. Елементи керування кліматом постійно відображаються внизу, головний екран можна налаштувати, а в його верхній частині закріплена панель із налаштованими ярликами для швидкого доступу.


Екран виріс до 12,9 дюйма і тепер працює набагато швидше. Сенсорна панель для регулювання температури в салоні та гучності мультимедійної системи залишилася, але тепер вона, нарешті, підсвічується. Проте, як і раніше, помічена певна лотерея щодо надійності роботи, особливо зі сторонніми інтерфейсами підключення, як Android Auto.


Решта інтер’єру залишилася майже незмінною. Отже, матеріали і простір відповідають рівню цього сегменту – ні більше, ні менше. Стандартна сіра тканинна оббивка відчувається досить добре, хоча і трохи простенько. Однак, обравши оздоблення Style, ви отримуєте можливість дуже привабливого поєднання мікрозамші та тканини.


Самі сидіння і водійська посадка відмінні, незалежно від того, чи ви обираєте стандартні сидіння, чи більш вишукані спортивні. Хоча бракує функції нахилу подушки, сидіння все одно встановлюються під зручним кутом, а в стандартній комплектації передбачено ручне регулювання поперекового підпору.


Внутрішній простір також є конкурентоспроможним у своєму класі: на задньому сидінні достатньо місця для дорослих, а в 381-літровому багажнику – для габаритних речей.


Бензиновий двигун 1.4 TSI – перевірений часом, ідеально підходить для широкого кола завдань із перевезення пасажирів і вантажів, одночасно потужний, тяговитий і в міру чуйний агрегат. І нехай страхи щодо DSG давно не виправдані, 8-ступеневий автомат від Aisin, що замінив його, тут дуже справно робить свою роботу – здебільшого перемикається майже так само непомітно, плавно рушає, оперативно взаємодіє із системою старт-стоп. Втім, у моєму тестовому авто (що є передсерійною машиною) він малочутливий до команд педалі акселератора, тому довелося випробувати налаштування в режимах їзди на користь більш спортивної реакції приводу.


А що до витрати пального, то брак дизеля або гібрида в пропозиції не має стати тягарем в утриманні. Поєднання ефективного двигуна та сприятливої аеродинаміки, про яку позашляховик може лише мріяти, означає, що Golf здатний бути дуже дешевим в експлуатації. Тестова витрата 7,2 л/100 км у межах міста та 5,4 л на шосе – не дуже соромлять його на тлі ультрасучасної моторної альтернативи.


Не було нічого поганого в тому, як їхав Golf до оновлення, тож нічого й не змінилося. Він й надалі досягає відмінного балансу між вишуканістю та керованістю. Є більш м’які автомобілі, а є більш спортивні, але жоден сімейний хетчбек не балансує між ними так добре, як Golf – всупереч тому, що адаптивних амортизаторів DCC все ще не має в списку українських опцій. На 17-дюймових колесах їзда в основному приємно гнучка, особливо під час стрибання нерівностями з гострими краями, тож Golf рідко трясеться навіть на поганому дорожньому покритті.


Усі «Гольфи» мають дуже природну керованість, з хорошими, плавними відгуками чіткого й точного рульового керування, вага якого поступово збільшується в міру того, як у повороті ви завантажуєте шасі з більш досконалою багатоважільною задньою підвіскою. Зчеплення з дорогою достатнє, і якщо ви все ж такі переборщили зі швидкістю в повороті, підняттям педалі акселератора ви акуратно заправляєте ніс автомобіля у віраж.


Зрозумійте: чим стандартний Golf ніколи не намагався похвалитися, так це надзвичайним рівнем захоплення від водіння. Усі його основні елементи керування відмінно збалансовані й забезпечують послідовну, точну реакцію, але жодного разу рульове управління або контроль над кузовом не переконують водія потужно прискорити темп на більш цікавій дорозі між пагорбами. Справедливості заради, слід зазначити, що стандартний Golf не обов’язково й має бути захопливим для водіння – для цього є всі гарячі моделі, такі як GTI, Clubsport, GTE і R, так що м’які пружини й досить безпечні, стримані манери 1.4 TSI складають ідеальний сенс для такого автомобіля.


Однією з найсерйозніших критичних зауважень, з якими зіткнувся Golf VIII під час запуску, була його нав’язлива система допомоги в утримання смузі руху. Насправді її було досить легко відключити за допомогою окремої кнопки. Тепер, коли ця функція є загальною для всіх нових автомобілів, це вже не спричиняє занепокоєння. На оновленій машині все ще дуже легко заплутати систему на заміських дорогах та тимчасових дорожніх розмітках, але принаймні її легко вимкнути, якщо для цього налаштувати одну з кнопок швидкого доступу на сенсорному екрані. Зважайте, втім, що Golf й досі не навчився тримати центр смуги, тому без контролю водія за кермом він мандрує між лініями розмітки, як кулька в настільному тенісі.


Golf залишається одним із найдорожчих варіантів у класі сімейних хетчбеків. За значно менші гроші можна придбати Kia Ceed, Peugeot 308, Opel Astra та Citroën C4. З іншого боку, такі конкуренти, як, Toyota Corolla мають схожу ціну в порівняній комплектації, коли Honda Civic – вищу, оскільки вона доступна лише як повний гібрид. Але однією з особливостей Golf є те, що ви зможете укомплектувати його саме так, як вам подобається. Існують не тільки рівні комплектації, але вдосталь окремих опцій.


Оновлений модельний ряд починається від 1 191 059 грн і включає версії Life, Style та R-Line. У початковій комплектації Life автомобілі мають пристойний список обладнання, який включає 17-дюймові легкосплавні диски, адаптивний круїз-контроль, клімат-контроль, безключовий доступ, світлодіодні фари, 10,2-дюймовий цифровий щиток приладів, 12,9-дюймова мультимедійну систему, підігрів крісел та керма, бездротову зарядку та камеру заднього виду. Пройшли ті часи, коли базовий VW крім мотора та дверцят не мав нічого.


Style постачається з покращеними фарами й додатковими світлодіодними акцентами між ними, тризонним кліматом, додатковими системами безпеки та асистентами водія, спортивними кріслами з масажем.


Нарешті, R-line відрізняється наявністю топових спортивних сидінь, кермом спортивного профілю в поєднанні з прогресивним підсилювачем, зовнішнім та внутрішнім декором, а також асортиментом режимів їзди на вибір.


Вердикт

Ви знаєте, що отримуєте із цим автомобілем: це відома величина, безпечний вибір посеред моря хетчбеків його розміру. Як і у випадку з попередніми «Гольфами», цей не обов’язково має бути зразковим у якійсь одній галузі: преміальна якість, потужність, просторість, ефектність, бортові технології, вигідна ціна чи привабливість для активного водія. Але те, що VW Golf однаково сильний у всіх сферах, означає, що він і надалі залишається еталоном у своєму класі. Оновлення влучили в ціль і майже стерли слабкі сторони оригінального Golf VIII. Завдяки своїй винятковій вишуканості, економічності, універсальності та керованості Golf залишається видатним продуктом.


Технічні характеристики Volkswagen Golf 1.4 TSI
  • 4-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1395 см3
  • Максимальна потужність 110 кВт (150 к.с.) при 5000-6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 250 Нм при 1500-4000 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 216 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 8,1 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4282/1789/14831/2620 мм
  • Дорожній просвіт 135 мм
  • Діаметр розвороту 10,9 м
  • Шини 225/45 R17
  • Об'єм багажника 381/1237 л
  • Паливний бак 50 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1274/566 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 7,2/5,0/5,8 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 7,2/5,4/6,3 л/100 км

    Ціна від 1 191 059 грн
    Ціна тестового (R-Line) 1 333 378 грн

  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Ranger: ще ближче до американського родича