Jeep Wrangler: визначальний автомобіль для подорожей куди завгодно


Jeep Wrangler JL – це четверте покоління цієї чудової машини, яка вперше з’явилася на світ у 1986 році й в США залишається фаворитом марки серед покупців. Jeep Wrangler є чимось на кшталт автомобільної ікони, а його родовід можна простежити через моделі CJ (Civil Jeep) аж до легендарного військового автомобіля Willys Jeep часів Другої світової війни. У 2024 році відбулися незначні зміни в зовнішньому дизайні та вдосконалені бортова мережа, а також прохідність завдяки новій задній осі. З усім цім він залишається автомобілем із величезною харизмою та здатністю проїхати будь-куди.

Фото: автор, Дмитро Головченко

Історія Jeep Wrangler розпочалася 79 років тому. Приблизно в той час, коли Енцо Феррарі та Alfa Romeo остаточно розійшлися, військове відомство Сполучених Штатів прагнуло замовити розроблення міцного розвідувального автомобіля для служби в лихоманці Європи.


Щоб досягти успіху, будь-який новий Wrangler має випромінювати свою здатність підкорювати стежки Rubicon Trail, саме тому зовнішній вигляд Wrangler все ще більш ніж нагадує оригінальний Willy's. І все ж, оскільки JL більше, ніж будь-яке попереднє покоління Jeep Wrangler, справжнім викликом було не тільки зберегти та посилити цю ауру, але і зробити автомобіль набагато більш зручним щоденним компаньйоном.

Сьогодні Jeep продає Wrangler в Україні лише як п’ятидверну модель із подовженою базою, яка постачається у двох специфікаціях: краще пристосована для асфальтових доріг Sahara або Rubicon, підготовлений для дикої природи. Останній – це вибір фахівців із бездоріжжя, тому його передній стабілізатор поперечної стійкості вимикається кнопкою, є більш потужний генератор, 32-дюймові шини BF Goodrich Mud-Terrain, примусове блокування диференціалів та можливість встановлення лебідки без будь-яких модифікацій.


Однак, ми маємо бути чесними та сказати, що будь-яка версія Wrangler – це серйозний 4х4 з набагато більшою прохідністю, ніж ваш звичайний SUV. Саме тому всі вони з гордістю носять на передніх крилах кружечки «Trail Rated».

Навіть Wrangler Sahara з легкістю долає глибокі канави, а також прокладає собі шлях на круті, слизькі стежки із сипучого каміння, якими ви не наважилися б йти пішки. Щоб випробувати можливості стандартного Wrangler, не кажучи вже про Rubicon, вам, напевно, потрібно поїхати в спеціальний позашляховий центр.


Мало кому з власників знадобиться такий рівень обладнання, хоча під злегка зміненим кузовом кожен Wrangler ховає особливо міцне шасі, потужні мости та двоступеневу роздавальну коробку з передавальним числом 2,72:1 (4,0:1 на Rubicon для повзання камінням). Для руху дорогою ви можете вибрати між заднім або постійним повним приводом за допомогою ретро-важеля на центральній консолі.

Підвіска Jeep Wrangler на гвинтових пружинах і пасивних амортизаторах, а рульове управління з електрогідравлічним підсилювачем має низьке передавальне відношення 16,2:1. Чотири відбійники понизу захищають паливний бак, роздавальну коробку й масляний піддон коробки передач. Моделі Rubicon отримують додатковий захист у вигляді товстих труб, які витримують основний удар при зіткненні з валунами.


За довжиною та шириною чотиридверний Wrangler розташувався між BMW X3 та BMW X5, хоча він вищий за них обох, а дорожній просвіт у 252 мм (242 у Sahara) є одним із найкращих серед серійних автомобілів. Кути в’їзду, з’їзду та рампи в 36,0°, 31,4° та 20,8° (35,4/30,7/20 у Sahara) відповідно ще більше віддаляють Wrangler від менших конкурентів, хоча ці показники ще більші для дводверної моделі з короткою колісною базою.

І все ж він не чемпіон. Wrangler долає брід 760 мм завглибшки зі швидкістю до 8 км/год, тоді як Land Rover Discovery подолає більш глибоку воду й має більший дорожній просвіт, але не може зрівнятися з кутами в’їзду й рампи у Jeep.


Після 6 років випуску Wrangler JL дістав деякі незначні оновлення, щоб зберегти свіжість, з одного боку, а з іншого – щоб і надалі відповідати нормам безпеки. Першою метою було покращити захист Wrangler від бокового удару. Цього було досягнуто через додавання нових шторкових подушок безпеки та – можливо, найбільш джипівським способом, який тільки можна собі уявити – додаванням бокових захисних труб «Rock Rails», які водночас грають роль бічних підніжок. Якщо це працює проти каміння на бездоріжжі, то повинно працювати й при відскакуванні від інших автомобілів.


Так чи інакше, зовнішні зміни стосуються в основному фірмової характеристики дизайну Jeep – радіаторної решітки із сімома прорізами: вони додали тривимірності, щоб стати більш помітними. На нових Wrangler кожна прорізь має індивідуальну рамку – на Sahara вони оздоблені в колір «Platinum Silver», тоді як на Rubicon мають темний вигляд завдяки більш нейтральному сірому забарвленню.


Окрім цих відмінностей, усі Wrangler тепер мають інтегровану в переднє лобове скло антену, яка замінила схожу на батіг сталеву щоглу, що раніше підіймалася над переднім крилом і, за словами власників, була схильна до зачіпання кущів або гілок дерев. Jeep також скористався можливістю цього легкого фейсліфтингу, щоб зміцнити мости та запропонувати більше варіантів легкосплавних дисків.

Jeep Wrangler готовий до стриптизу

Отже, нічого кардинального, але він залишається одним із найбільш характерних сучасних автомобілів. Мало того, що він має неймовірну презентабельність і суворий вигляд, це ще й вигадливий, але симпатичний кабріолет, у якого можна зняти всі секції даху й навіть двері, а також скласти на капот лобове скло, якщо у вас є час і бажання (а перетворення займе час) – і в такому вигляді Wrangler більше схожий на великий пляжний багі, ніж на що-небудь інше.


Усередині з’явилася нова мультимедійна керуюча система Uconnect 5 з великим 12,3-дюймовим екраном, знайома з таких автомобілів, як Jeep Compass, Fiat 500e і всіх Maserati нового покоління. Вона вимагала редизайну центральної частини панелі приладів, тож старі круглі вентиляційні отвори зникли, їх замінили тонкіші, але не такі стильні блоки під новим дисплеєм. На жаль, місця для смартфонів, як і для бездротової зарядки, тут так і не знайшлося.


Цей сенсорний екран не лише більший, але й у п’ять разів швидший завдяки операційній системі Android, яка оновлюється повітрям, а також має розширені функції, такі як домашній екран, що налаштовується, і можливість підключати до нього два телефони одночасно через Bluetooth. Якщо вам не подобається власна система Jeep, то, звичайно, скористуйтеся бездротовим з’єднанням Android Auto та Apple CarPlay, але я вважаю, що вона й сама по себе працює добре й до того ж виглядає вишукано. А її вбудована система супутникової навігації надається компанією TomTom і легко перевершує додатки на вашому телефоні.


Аудіосистема Alpine з вісьмома динаміками потужністю 552 Вт – єдина, що пропонується в автомобілі, і звучить респектабельно, хоча й не занадто потужно. Втім, через усе, що має сильні баси, можна почути, як вібрує пластик салону.


Салон Wrangler здається трохи тіснішим, ніж у середньостатистичного позашляховика середнього розміру, а передні сидіння, зокрема, більш щільними. Дверні отвори менші, ніж ви могли б очікувати, пороги вищі й більш обтяжливі, а коли ви опинитеся на високо встановленому водійському сидінні, то побачите, що максимальний простір для ніг і простір між ногами дещо менший, ніж це передбачено стандартами класу.


Що стосується комфорту в менш пригодницьких днях, то цей автомобіль краще відповідає вищим стандартам комфортності, якості та зручності, ніж будь-який інший Wrangler до нього, хоча його навряд чи можна порівняти з такими преміальними позашляховиками, як Mercedes-Benz G-класа.


Проте, Jeep встановив на новий Wrangler стандартний преміумпакет салону, у якому є переднє скло з поліпшеним шумопоглинанням та товстіші килими, а також звукоізоляція в перегородці над лобовим склом, передній частині багажника та середніх стійках – усе це для того, щоб зробити їзду тихішою. Ось тільки Wrangler з пластмасовим дахом ніколи не буде по-справжньому тихим – обирайте металевий, якщо волаєте трохи більше затишку, а також плануєте встановлювати зверху кріплення для байків або місткий бокс.


Шкіра в салоні досить приємна, а литий пластик, хоч і твердіший та блискучіший, ніж зазвичай ви отримуєте за ці гроші, відчувається міцним та приємним на дотик. Перемикачі схожі на кнопки професійного інструмента, але це робить їх простими у використанні й дуже доречними для серйозного позашляховика.


Простір на другому ряду розрахований на дорослих пасажирів, а задні сидіння складаються, що забезпечує хорошу вантажомісткість. У чотиримісному варіанті Wrangler пропонує 548 літрів багажного простору – досить щедро, навіть якщо двері, через які можна отримати доступ до багажника, роблять помилкою паркування заднім ходом занадто близько до стін або інших автомобілів.


На автомагістралі Jeep Wrangler серед аутсайдерів

Єдина механічна зміна для сімейства Wrangler 2024 року стосується Rubicon. Тепер він має так звану «повноплаваючу» задню вісь Dana, де вага автомобіля передається на кожух моста, а не на сам осьовий вал. Це означає, що вісь піддається лише навантаженню на скручування, а це дає змогу їй зосередитися на передачі потужності двигуна від карданного валу до маточин коліс, що працює на її витривалість.


Для оновленого Wrangler залишили лише один варіант силового агрегату. Це той самий 2,0-літровий чотирициліндровий бензиновий двигун із турбонаддувом потужністю 272 к.с./400 Нм, що й раніше. 197-сильний 2,2-літровий турбодизель MultiJet-II був знятий із виробництва.

Це двигун із достатньою потужністю та механічною плавністю, щоби благословити Wrangler дивовижною швидкістю, про що свідчить його 7,6-секундний час розгону від 0 до 100 км/год. Слід визнати, що він ніколи не відчувається таким швидким, як на папері, тому що водієві Rubicon доводиться об’їжджати усілякі перешкоди: невелике запізнення турбіни, опір м’ясистих шин і повний брак аеродинамічних поступок, які б Wrangler справляв на потік повітря навколо свого кузова.


Бензиновий агрегат – чудовий мотор, який має достатньо хороші характеристики за всіма показниками, адже Jeep не може дозволити собі уявити, що керованість та вишуканість на дорозі в наш час не є важливими. Втім, для справжніх позашляховиків «хороші характеристики» означають дещо інше, ніж для звичайних SUV.


Посеред валунного поля могутній крутний момент і лінійний відклик на поштовхи дросельної заслінки мають набагато більше значення, ніж акустична вишуканість і непомітне перемикання передач, до яких може прагнути Mercedes у схожому за розміром, але більш пристосованому до доріг Mercedes-Benz GLC.


Втім, велика заслуга в цивільному поводженні належить новій восьмиступеневій автоматичній коробці передач. Як для обладнання, призначеного для надійного подолання стресів від навантажень на викривлених ґрунтових стежках каліфорнійських Високих Сьєрр, вона напрочуд плавна й добре поводиться на дорозі, що сприяє привабливості Wrangler як повсякденного автомобіля.


Але з порівняно невеликою спорядженою масою для автомобіля такого розміру, класу й можливостей (менше 2,1 тони) Wrangler Rubicon, безумовно, досить швидкий. Якщо не зважати на шум шин і вітру, що гуде навколо вертикального лобового скла та гігантських дзеркал заднього виду, він також досить тихий і комфортний на високих швидкостях. Хоча я бажаю вам удачі з економією пального – вам пощастить досягти 14 літрів на 100 км, якщо ви почнете їхати швидко. Якщо не почнете, то рахуйте 11 л/100 км – однаково містом та на шосе.


Витонченість автомобіля посилюється, якщо залишити роздавальну коробку в положення «2H», оскільки це відключає всі передні вали, чим помітно зменшується інерція непотрібного механічного опору.

Ось тут ми плавно переходимо до того, що водіння Wrangler – це дуже своєрідний, але приємний досвід. Якщо ви очікуєте від нього рівня комфорту та вишуканості їзди, подібного до SUV-а, ви будете жорстоко розчаровані. Це традиційний кузов на рамі, який насамперед створений для їзди поза дорогами, а не для того, щоб демонструвати свої найкращі якості на них.


Проте, на дорозі Rubicon не є безнадійним випадком. Він глибоко харизматичний і разюче відкалібрований – настільки, що ви б із задоволенням їздили на ньому на далекі відстані, якби тільки Jeep додумався і вмонтував підставку замість педалі зчеплення, щоб запобігти щемлячий агонії вашої лівої ноги, яка не використовується в якості запасної.


Рульове управління повільніше, ніж ви звикли, якщо тільки ви не пересіли на нього зі звичайного пікапа, і, очевидно, присутній неабиякий нахил кузова в поворотах на м’якій підвісці, що працює з довжелезними ходами. Але ця ж підвіска разом із грязьовими шинами високого профілю старанно поглинає нерівності, так що навіть проїзд через вибоїни на швидкості 50 км/год і більше спричиняє не більше, ніж приглушений стукіт із боку днища. Проте, кочення АТ-шин превалює в акустичній картині, тож якщо у вас чутливі вуха, то Sahara з дорожньою гумою бути кращим вибором.


Із 3,2 обертами керма рульова рейка із черв’ячним механізмом відчувається напрочуд повільною і водночас дещо важкою під час повільного маневрування. Таке налаштування може свідчити про те, що Wrangler покаже себе досить стабільним автомобілем на швидкості, але він відчувається більш витонченим саме на низьких швидкостях, тоді як на автомагістралях труднощі виходять на перший план – хоча й не в таких масштабах, як в Ineos Grenadier. Утримання прямолінійної траєкторії на Wrangler – це процес, що вимагає певної концентрації та регулярної корекції кермом, проте й не до такої міри, щоби боротися з ним. До того ж там його величезні розміри та плоскобока, коробчаста форма роблять вразливим до вітрових поривів.


У поворотах поведінка Wrangler цілком передбачувана: це великий автомобіль, який дає відчути свою висоту і вагу й має обмежене зчеплення передніх коліс, яке сприяє їх поступовому переходу в недостатню керованість, якщо ви занадто поспішаєте.

Усього цього і треба було очікувати, тому що обладнання, яке забезпечує його легендарну позашляхову здатність, вимагає деяких компромісів на дорозі. І хоча вони трохи менш помітні, ніж на попередніх версіях Wrangler, вони все ще присутні й досить значущі, щоб відштовхнути будь-кого, хто уявляє цей автомобіль схожим на дикуна, але з керуванням, як в Audi Q5.

Замість коробчаста форма забезпечує чудову оглядовість, повільне рульове керування гарантує, що ви не травмуєте зап’ястя на валунах, а шини відвезуть вас значно далі від асфальту, ніж стандартна гума, яку ви знайдете на звичайному середньорозмірному позашляховику.


І ви не перевзуєте в таку Jeep Wrangler, тому ще не купуєте його – і вже точно не цей Rubicon – тому, що думаєте, що він буде винятковим на дорозі. Він зовсім не поганий, але він не їде так, як культурний, висококласний SUV за ті ж гроші. Натомість ви купуєте великий Jeep за його незламний характер та безмежне почуття задоволення від подолання неможливих для більшості перешкод. Можливо, ви навіть не уявляєте, на що він здатен, але те ж саме можна сказати про людей, які купують суперкари й роз’їжджають вночі вулицями міста, позуючи в них на швидкості 30 км/год – і вони виглядають щасливими.

Що саме ви отримаєте за свої гроші в Jeep Wrangler

Так, Jeep Wrangler не є дешевим, але ціна однаково вийде меншою, ніж на Land Rover Defender, Mercedes-Benz G-класу та максимально близького до нього за призначенням Ineos Grenadier. За 3 032 100 грн Wrangler Sahara оснащений 12,3-дюймовим дисплеєм, 18-дюймовими колесами, адаптивним круїз-контролем, оббивкою штучною шкірою, передніми сидіннями з підігрівом та електроприводом, підігрівом керма, аудіосистемою Alpine Premium, системою безключового доступу, переднім та заднім парк-пілотом із камерою заднього виду та багатьом іншим.

Rubicon додає згаданий серйозний позашляховий набір, унікальний зовнішній дизайн, 17-дюймові колеса, сидіння зі шкіри Nappa та допоміжні перемикачі на консолі.


Вердикт

Не дивно, що останній Wrangler залишається одним із найсильніших і найздібніших позашляховиків у своєму класі. Jeep знає, що потрібно зробити, щоб зберегти пристрасну прихильність прихильників 4х4. Імідж має вирішальне значення, але, зрештою, наріжним каменем його привабливості є неймовірна здатність проїхати будь-куди, а не те, що він управляється з тією витонченістю, яка зробила б його життєздатною альтернативою звичайному SUV. Але якими б разючими не були його навички позашляховика, найбільше розширити можливості автомобіля допоможуть поліпшення в повсякденному використанні. Салон став просторішим та оздоблений за вищими стандартами, а безпека та асистенти водія відповідають сучасним вимогам. Загалом, Wrangler – чудове творіння, і, попри його високу ціну, оновлення 2024 модельного року гарантують, що він і надалі залишатиметься найкращим продуктом Jeep з певним відривом від конкурентів.


Технічні характеристики Jeep Wrangler Rubicon 2.0 TC GME ESS
  • 4-циліндровий турбодизельний, попереду поздовжньо
  • Об`єм 1995 см3
  • Максимальна потужність 200 кВт (272 к.с.) при 5250 об/хв
  • Максимальний крутний момент 400 Нм при 3000 об/хв
  • Повний привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска 5-важельна, нерозрізний міст попереду та позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швидкість 159 км/г
  • Довжина/ширина/висота/база 4882/1894/1795/3008 мм
  • Діаметр розвороту 12,3 м
  • Дорожній просвіт 252 мм
  • Кут в'їзду/рампи/з'їзду 36,0/31,4/20,8
  • Місткість багажника 548/1059 л
  • Шини 255/75 R17
  • Паливний бак 81  л
  • Споряджена маса/навантаження 2103/546 кг
  • Максимальна маса причепа 2495 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє 12,3 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове середнє 11,2 л/100 км

    Ціна від 3 084 000 грн
    Ціна тестового 3 287 820 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Ford Ranger: ще ближче до американського родича

MG HS Trophy: цінний трофей, але не робоча конячка