Skoda Kamiq: пошук ідентичності вдруге
Skoda Kamiq – це автомобіль, який важко класифікувати. Його
можна віднести до кількох різних класів, але водночас і до жодного – не зовсім
хетчбек, зовсім не позашляховик, не зовсім кросовер. Він з’явився у 2019 році,
прийнявши боротьбу з безліччю талановитих конкурентів у надзвичайно важливому
сегменті в Україні. Це була відповідь Skoda його лідерам Nissan Juke, Opel
Mokka та Renault Captur на запити покупців щодо комфорту та практичності.
Зрештою, Kamiq став другою найбільш продаваною моделлю у Skoda, а також бестселером
марки в ряді західноєвропейських країн. На хвилі успіху автомобіля чеський
виробник прагне покращити дещо розгублений у своїй ідентичності Kamiq з
допомогою косметичних зовнішніх та внутрішніх оновлень.
Фото: автор
Заснований на перевіреній архітектурі MQB VW Group Kamiq –
найменший кросовер у стайні чеського виробника й має багато спільного з
Volkswagen T-Cross та SEAT Arona. За ціною він трохи вищий за обох своїх братів
і сестер, але не поступається їм (а в чомусь і перевершує) у найважливіших сферах.
На ринку невеликих кросоверів точиться гостра боротьба. Тут є чудернацький Citroën C3 Aircross, високотехнологічний Nissan Juke, драйвові Ford Puma і Seat Arona, а також універсальні Renault Captur, Suzuki Vitara і Volkswagen T-Roc. Існують також гібридні альтернативи, такі як Hyundai Kona і Toyota Yaris Cross, а також повністю електричні варіанти у вигляді Jeep Avenger, Peugeot e-2008 і Opel Mokka Electric.
Завдовжки трохи більше за 4,2 м і завширшки майже 1,8 м, Kamiq не є особливо великим автомобілем. Одначе, він трохи більший в обох напрямках, ніж Volkswagen T-Cross, і трохи (на 31 мм) довший, ніж Juke.
Зв’язок Kamiq з Volkswagen означає, що на вибір пропонується знайомий набір чудових двигунів. 1,0-літровий бензиновий TSI потужністю 95 к.с. і п’ятиступеневою механічною коробкою передач розпочинає лінійку двигунів, тоді як 115-сильна версія додає більше потужності й постачається із семиступеневою автоматичною коробкою передач DSG. 1,5-літровий бензиновий TSI на 150 к.с. очолює лінійку двигунів, але не доступний для українських покупців.
У 2024 році модель пройшла через великий фейсліфтинг, який насамперед розв’язав проблему дещо простецького дизайну автомобіля, додавши кілька додаткових відмінних рис. Зовні автомобіль отримав нову більшу радіаторну решітку, свіжі бампери, нові передні та задні ліхтарі, а також новий дизайн колісних дисків.
Хоча мало хто критикував зовнішній дизайн Skoda Kamiq, шанувальники старої моделі Yeti можуть подумати, що цей він занадто традиційний за своєю формою і стилем. Як і багато його конкурентів, він виглядає трохи більше, ніж хетчбек на палях. На вибір пропонується два звичайних кольори екстер’єру та сім варіантів «металік» – і не всі вони є похмурими сірими, як мій тестовий варіант.
Салон відчувається добре зібраним, незалежно від того, яку комплектацію ви обираєте. В інтер’єрі дорестайлінгової версії відчувався натяк на скромність, який в оновленому варіанті усунуто через додавання тканинного оздоблення панелі приладів. Виробник називає нову атмосферу «вітальнею» – і небезпідставно, хоча я схильний вважати, що Skoda має бути насамперед не розкішним, а функціональним, повсякденним автомобілем, тоді як тканина може прискорено зноситися і постаріти в умовах використання авто як сімейної халабуди.
Решта інтер’єру Kamiq заслуговує на визнання. Усі моделі тепер мають гарний цифровий щиток приладів – зрозумілий та такий, що налаштовується. Хоч приладовій панелі, можливо, бракує візуальної виразності як порівняти з Peugeot 2008, але компонування Kamiq легке для сприйняття і вона є більш коштовною, ніж у Suzuki Vitara.
Усі варіанти здобули мультимедійну керуючу систему із сенсорним екраном і бездротовою реплікацією смартфонів. І Skoda все ще лояльна до водія, щоб зробити доступ до всіх електронних асистентів через натискання кнопки на спиці керма.
Усередині Kamiq є безліч дійсно кмітливих рішень, включно з бардачком, який тримає охолодженою пляшку з водою в спекотний день, зручним затискачем на лобовому склі для паркувального талона, невеликим контейнером для обгорток від солодощів, скребком для льоду у дверцятах паливного бака, прихованим захистом краю всіх дверей і навіть стандартною парасолькою, що зберігається у водійській. А скільки ще міститься в нескінченному переліку аксесуарів!
Такі продумані елементи інтер’єру ви знаходите скрізь, і Skoda ніколи не зупиняється, щоб запропонувати щось нове. В Skoda Kamiq з’явився ще один, але вже у фейсліфтінгової версії. Kamig тепер охолоджує… ваш телефон. І все для того, щоб він не підсмажився на повільному вогні, поки заряджається на втричі більш потужній індукційній панелі й водночас працює як навігаційна та мультимедійна станція.
Сенсорні екрани обох розмірів мають чітку графіку та зрозумілий користувацький інтерфейс, який ще можна підлаштувати під себе. Система швидко реагує на ваші дії, і хоча вона не є найшвидшою за часом завантаження, вона достатньо швидка, щоб не розчаровувати. На щастя, Skoda не одержима мінімалізмом і не позбавляє водія ручних регуляторів гучності та масштабування для навігаційних мап, а також зберігає окремий блок клімат-контролю.
Водійська посадка відмінна – з великою кількістю регулювань сидіння і керма. Стандартне регулювання сидіння за висотою покращує огляд, так само як і велика площа скла кабіни, що забезпечує гарний огляд у всіх напрямках. Якщо ви проводите багато часу в місті, я рекомендую опціональний пакет Convenience Pack, оскільки він додає передній парк-пілот та камеру заднього виду. Але, на відміну від Nissan Juke, ви не можете докупити систему камер для 360-градусного огляду.
Skoda Kamiq залишається одним із найпросторіших і найпрактичніших автомобілів у сегменті B-SUV і справляє досить охайне враження хетчбека розміром із «Гольф» на палях. У Kamiq немає зсувних задніх сидінь, як у Citroën C3 Aircross і Volkswagen T-Cross, але простір для розміщення на другому ряду тут цілком зручний для дорослих – Kamiq зручніший під час тривалих поїздок, ніж Jeep Avenger, Peugeot 2008 або Opel Mokka. Проте практичний кошик для зберігання речей над тунелем посередині може зробити життя трохи незручним для тих, хто сидить позаду нього. Тому краще прийняти Kamiq як практичний чотиримісний компактний автомобіль.
Skoda Kamiq має 400-літровий багажник, що на папері менше, ніж, наприклад, 422-літровий багажник Nissan Juke. Насправді багажний простір Kamiq більш корисний, з більшим отвором, квадратною формою і високим дахом, що полегшує завантаження. Крім того, максимальний об’єм багажника Skoda становить 1395 літрів зі складеними задніми сидіннями, що затьмарює жалюгідні 1088 літрів загального об’єму Juke або 1105 в Opel Mokka.
Skoda Kamiq везуть три циліндри
Під капотом також є оновлення, яким зрадять клієнти. Новий
1,0-літровий бензиновий турбодвигун TSI покоління «evo2» має змінені фази
газорозподілу та калібрування турбіни й тепер дає змогу ще трохи заощадити
палива. Це в переважній більшості той самий старий злегка гулкий, але дуже
охочий до роботи двигун, яким він і був до ревізії. Мій тестовий 115-сильний
варіант достатньо потужний для такого автомобіля, як цей; можливо, часом трохи
грубуватий, але досить ефективний і віддає помітну тягу вже з 1800 обертів на
хвилину.
Щоб максимально використати можливості невеликого двигуна 7-ступенева коробка передач із подвійним зчепленням вчасно та непомітно перемикається, але під час кожного старту ви помічаєте деяку затримку. Як і трохи надмірне небажання перемикання передач, якщо залишити її в режимі D. Режим S вирівнює цю тенденцію, хоча й дещо знижує економічність, яка без цього виявляється пристойною. Зі споживанням 6,3 л/100 км у місті та 5,7 л на шосе двигун Kamiq добре порівнюється з бензиновими конкурентами, такими як Peugeot 2008. Але є гібридні й тому дорожчі альтернативи, такі як Hyundai Kona та Toyota Yaris Cross, які пропонують значно кращу паливну ефективність.
У русі містом Skoda Kamiq демонструє легке рульове управління, завдяки якому дуже зручно паркуватися і маневрувати в потоці, у той час, як підвіска досягає хорошого балансу – вона ні занадто жорстка, ні занадто м’яка, тому Skoda відчувається досить податливою на нерівних дорогах, вибоїнах і лежачих поліцейських. Для тих, кому Ford Puma або SEAT Arona здаються занадто жорсткими, а Citroen C3 – зам’яким, Kamiq може бути саме тим, що треба: при умові, що ви не дуже захоплюєтеся колісними дисками розміром більше стандартних 16 дюймів.
Керму можливо додати трішки більше ваги, якщо замовити пакет зі змінними режимами керування, але й без нього контроль над кузовом досить пристойний. Автомобіль рідко буває надмірно млявим, і при зміні напрямку руху Kamiq непогано тримається, хоча крени все ж помітні й загалом його не можна назвати вертким.
Тож на швидкісних дорогах із безліччю поворотів Kamiq не назвеш драйвовим автомобілем, але це не означає, що подорож на ньому – це нудний або похмурий процес. Він поводиться безпечно й передбачувано, з гарним рівнем зчеплення з дорогою – принаймні сухою, – що дає змогу впевнено підтримувати швидкість на звивистій дорозі.
На швидкісних шосе є невеликий шум від вітру навколо лобового скла та великих дверних дзеркал, але це не ексклюзивне для Skoda зауваження. Якщо вам потрібен тихіший автомобіль, спробуйте Volkswagen T-Cross або трохи плюшевий T-Roc.
Для України Skoda застосовує просту структуру рівнів комплектації – початковій Essence та більш рясний Selection. Essence пропонує необхідне обладнання: 16-дюймові сталеві колісні диски, світлодіодні фари, кондиціонер, електричні склопідіймачі, шкіряне кермо, цифровий щиток приладів, 8,25-дюймову мультимедійну систему з бездротовим підключенням до Apple CarPlay/Android Auto та пасивний круїз-контроль.
Задній парк-пілот, двозонний клімат-контроль і підігрів сидінь можна отримати тільки в Selection, на додаток до легкосплавних дисків та покращеного оздоблення панелі приладів. Усе інше, як адаптивний круїз, контроль рядності, панорамний дах, матричні фари, підігрів керма та скла, а також бездротову зарядку, шукайте в опційних пакетах
Вердикт
Технічні характеристики Skoda Kamiq 1.0 TSI 7DSG
- 3-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
- Об`єм 999 см3
- Максимальна потужність 85 кВт (115 к.с.) при 5000 об/хв
- Максимальний крутний момент 200 Нм при 2000-3500 об/хв
- Передній привод
- 7-ступенева автоматична DSG
- Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
- Максимальна швидкість 192 км/г
- Розгін 0-100 км/г 10,1 с
- Довжина/ширина/висота/база 4241/1793/1553/2651 мм
- Дорожній просвіт 188 мм
- Діаметр розвороту 10,1 м
- Шини 205/60 R16
- Об'єм багажника 400/1395 л
- Паливний бак 50 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 1240/560 кг
- 1200 кг
- Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє (NEDC) 6,1-6,5/4,7/5,2-5,5 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,3/5,7/6,0 л/100 км
Ціна від 920 238 грн
Ціна тестового 1 146 400 грн
Коментарі
Дописати коментар