BMW M340i xDrive: спортивна розкіш у цивільному вбранні
BMW 3-серії – найважливіша модель баварської компанії та один зі стовпів автомобільної індустрії, який також є незмінно найбажаніший BMW в українців. Подібно до VW Golf, Porsche 911 та Mercedes S-класу, вона є стандартом, за яким вимірюються всі аналоги. Поява у 2019 році моделі сьомого покоління із заводським кодом G20 стала запорукою того, що «трійка» й надалі залишилася одним із найуспішніших преміальних седанів у світі. Тож після того, як було побудовано понад мільйон екземплярів поточного покоління, настав час освіжитися. Окрім легкого візуального оновлення BMW 3-серії також дістала нові екрани як в електромобілях i4 та iX, а також був злегка переглянутий вибір рівнів комплектації. Мені пощастило тестувати найкращого представника «цивільної» лінійки – 374-сильну 6-циліндрову версію M340i xDrive, – та з’ясувати, чи є ці зміни суттєвими, щоб через шість років свого життя цей автомобіль зберіг конкурентоспроможність на тлі молодших конкурентів.
Фото: автор
BMW 3-серії – феноменально успішна модель, шість попередніх
втілень якої було продано в кількості понад 15 мільйонів екземплярів відтоді,
як оригінальна E21 замінила витончену серію 02. Тоді вона опинилася більш-менш
на самоті, але з роками ключові суперники, такі як Audi A4 і Mercedes-Benz
C-класу, надолужували згаяне. Навіть на глобальному ринку, який усе більше
наповнюється SUV та кросоверами, лише декілька моделей BMW іноді перевершують
її за продажами.
Зрозуміло, через півстоліття постійного оновлення «трійка» вже не готова підносити нам великі сюрпризи. Це, як і раніше, спортивний, розумний, респектабельний і бажаний гравець. Успіх сьомого покоління зі старту був настільки великим, що BMW звела поточні зовнішні оновлення до мінімуму. Ті, хто знайомий із моделлю, помітять нові фари й нові бампери – особливо в комплектаціях M Sport – плюс злегка перепрофільовану решітку радіатора. Як і раніше, швидкісні моделі M340i xDrive та M340d xDrive також отримали глянцеву чорну зовнішню обробку та аеродинамічні корпуси дзеркал, запозичені від ще більш потужної M3.
Якщо поглянути на модель ширше, то класичний профіль незмінний і ви не зможете не впізнати в ньому нікого іншого, окрім як BMW. G20 – більший, ширший і вищий автомобіль, ніж F30, який йому передував: але це не відштовхнуло тих, хто цінує відчуття компактності в автомобілях подібного класу. Завдовжки 4,7 метра від носа до хвоста G20 на 85 мм довший за свого попередника й лише на 66 мм коротший за авторитетний E39 5-серії. Колісна база, збільшена на 41 мм, принесла дивіденди на рахунок простору задніх пасажирів.
Для покоління G20 було здійснено значну модернізацію шасі, щоб гарантувати, що авто збереже свою динамічну перевагу. Сьоме покоління засноване на платформі BMW CLAR (скорочення від Cluster Architecture), яку було вперше представлено на флагманській 7-серії у 2015 році та, відповідно, використано у 5-серії. Передня та задня колії були розширені, а негативний кут розвалу передніх коліс збільшився. Кузов став жорсткішим, а впровадження нових амортизаторів дало інженерам BMW ще більше можливостей для подальшого вдосконалення керованості та плавності ходу «трійки».
До цього оновлення BMW підготувала посилення верхніх кріплень задніх стійок, щоби поліпшити ізоляцію підвіски, а також перекалібрувала амортизатори й рульове управління, щоби підвищити рівень комфорту. Те, наскільки ви зможете оцінити це покращення, залежить, як завжди, від комплектації конкретної моделі. Здебільшого моделі M Sport, як і раніше, оснащуються заниженою підвіскою та підсилювачем керма з перемінним ступенем допомоги, що забезпечує додаткову динаміку керування.
BMW 3-серії всередині легко сплутати з електрокаром
Справжні зміни, однак, можна знайти всередині, де 3-серія
тепер виглядає і відчувається як «справжній», повноцінний BMW. У попередні
десятиліття, щоб отримати таке враження, потрібно було назбирати грошей на
5-серію. Тепер же «трійка» – це дійсно добротний, класично оформлений і
технологічно насичений автомобіль. А у версії 2024-го модельного року – навіть
більше.
Оновлена 3-серія має такий самий вигнутий екран останнього покоління, як і i4 та iX. Він безшовно поєднує в одному корпусі 14,9-дюймовий екран мультимедійної керуючої системи та 12,3-дюймову цифрову комбінацію приладів під управлінням новітнього програмного забезпечення BMW OS 8. Як і слід було очікувати, нова система має більш сучасний вигляд, ніж її попередниця. Вона зрозуміліша і простіша в налаштуванні, ніж старий і трохи безладний екран, та доповнюється великим опціональним кольоровим проєкційним дисплеєм.
Але не все так райдужно. BMW скористалася можливістю перенести керування важливими функціями автомобіля на сенсорний екран, прибравши кнопки з приладової панелі. Результат – лаконічніший і сучасніший дизайн із набагато меншою кількістю перемикачів, який… спричиняє жаль із погляду зручності використання.
Врятував той факт, що ротаційний селектор iDrive пережив загибель кнопок, тож до більшості функцій сенсорного екрана можна отримати доступ, не відриваючи очей від дороги. Щоправда, для того, щоби перейти до цього етапу, потрібно трохи звикнути, але це невелика ціна, яку доводиться платити.
Попри деяке зниження ергономічних стандартів нова приладова панель нічим не поступається своїй попередниці, з такою ж увагою до деталей і якістю збірки. Ви також знайдете новий дизайн керма (трохи більш спортивний, особливо в оздобленні M Sport) з вбудованими попереджувальними індикаторами (реагують на небезпеку під час перестроювань) і нові вентиляційні дефлектори.
Загальний дизайн інтер’єру вже відмічений часом, але все ще сприймається досить висококласним і дорогим місцем для перебування, а також просторим і комфортним для подорожей на далекі відстані. Можливо, когось Audi A4 трохи більше вражає з погляду інженерії та технологій, але матеріали, використані в 3-серії, першокласні, а спосіб їх з’єднання між собою, як і раніше, заслуговує на похвалу.
Низька посадка з витягнутими ногами й руками залишається ключовою перевагою «трійки». За кермом ви відчуваєте себе повністю вкоріненим в автомобілі, а простір для рук і ніг є щедрим. Пасажирам другого ряду трохи менш комфортно, але не менше, ніж у таких самих середньорозмірних седанах представницького класу. Тут усе ще достатньо місця для чотирьох дорослих людей, які можуть сидіти з комфортом та з достатнім простором для ніг і голови на задніх сидіннях. Звичайно, версія Touring пропонує трохи більшу місткість, але не набагато.
Універсал навіть не має набагато місткішого багажника. Якщо седан пропонує 480 літрів багажного простору, то Touring додає всього 20 літрів. І хоча це ще не все – багажник седана має зручнішу форму й легше розширюється, а доступ до нього здійснюється через великі дверцята. Це дає вам уявлення про те, наскільки практичним усе ще залишається цей чотиридверний автомобіль.
BMW 3-серії й надалі приваблює ентузіастів швидкої їзди
BMW 3-серії вже давно є вибором за замовчуванням для тих,
хто хоче отримати задоволення від водіння в представницькому седані. І
здебільшого це останнє втілення «трійки» зберігає свою корону автомобіля для
водіїв у своєму класі. Проте BMW також спробувала поліпшити рафінованість їзди,
щоб за комфортом кочення відповідати Mercedes C-класу. Хоча всі знають, як
складно зберегти спортивну привабливість 3-серії й одночасно підняти планку
комфорту.
BMW, схоже, впоралася з дилемою, оскільки G20, як і раніше, є дуже цікавим автомобілем із дивовижною сталістю і беззаперечною слухняністю на дорозі, але з поліпшеною якістю їзди, як порівняти з попередником. Частково це поліпшення є наслідком використання нової технології амортизаторів BMW, жорсткість яких змінюється залежно від ходу підвіски. Вони дали мюнхенським інженерам ще більше можливостей для подальшого відточування контролю над кузовом і плавності ходу. Наприклад, коли автомобіль не завантажений, ступінь демпфірування нижчий, результатом чого стає більш щадне для хребтів пасажирів перекочування через нерівності.
Модель M340i xDrive розроблена як проміжна ланка між «звичайними» 2,0-літровими моделями 3-серії та суперкаром M3, тому вона дістала кілька спеціальних оновлень. Вона постачається з особливим чином налаштованою підвіскою, модернізованими гальмами та заднім диференціалом підвищеного тертя для додаткового зчеплення з дорогою. Після фейсліфтингу у M340i також з’явилася нова адаптивна вихлопна система, яка робить двигун тихим у комфортному режимі та ревучим у спортивному.
Завдяки блискучої інженерії керувати M340i xDrive – рафіноване задоволення: авто охоче розмінює повороти і пропонує майже ідеальний баланс і врівноваженість. І все це без того, щоб трясти вас щоразу, коли він переїжджає через нерівність. Якщо раніше я міг би порекомендувати адаптивні амортизатори (можна замовити в рамках пакета M Sport Pro, як у моїй тестовій машині), то тепер у цьому нема потреби завдяки амортизаторам змінної жорсткості.
На найбільших колесах їзда іноді трохи жорсткувата, але це дає змогу точно знати, що вони роблять, і додає драйву загальному відчуттю. Тут він точно не гірший за своїх конкурентів. Це може трохи втомити на низьких швидкостях, тоді як на шосе 3-серія поводиться як справжній круїзер, пропонуючи нижчий рівень шуму, ніж вона демонструвала раніше, частково завдяки стандартному акустичному склінню.
3-серія відповідає очікуваній від моделі привабливості водія завдяки чудовій врівноваженості та рухливості, впевнено перевершуючи в цьому відношенні Audi A4 та Mercedes C-класу. Але, як і її конкуренти, вона страждає від дещо млявого рульового управління, яке не пропонує захопленим водіям величезної кількості зворотного зв’язку. Проте воно швидке, що дає змогу точно і швидко коригувати лінію проходження поворотів. Це можна ще покращити, обравши одну з моделей із системою повного приводу BMW xDrive, яка робить 3-серію (але насамперед її водія) ще впевнійшою в собі незалежно від умов.
Ба більше, BMW й досі спонукає водіїв користатися перевагою акценту на задній привод, щоби за нагодою погратися в дрифтера. Принаймні кнопка відключення DSC не зникла із центральної консолі, тоді як режим Sport+ дає змогу сміливо розхитувати шасі у відкритих поворотах.
А їзда боком M340i xDrive вдається з невимушеною легкістю завдяки 700 Ньютонам крутного моменту його родзинки – кремово-шовковистого 3,0-літрового бензинового турбодвигуна під капотом. Він видає 374 к.с., тому його потужності в надлишку, і він видає приємне, трохи загрозливе гарчання, коли ви як слід втискаєте акселератор у підлогу.
У цей момент він засліплює. Рядна «шістка» обертається до 7000 об/хв, а центральний диференціал з електронним управлінням запрограмований на передачу на задні шини всієї потужності, з якою вони можуть впоратися. Це дозволяє вам до певної міри погратися, хоча потім усе ж захищає вас від вашої дурості та смикає за електронний нашийник.
M340i найкраще підійде вимогливим водіям, які не бажають витрачати понад 91 000 євро на новий BMW M3. З прискоренням до 100 км/г за 4,4 секунди модель є надзвичайно швидкою та завдяки стандартному повному приводу xDrive забезпечує відмінну передачу тяги на дорогу.
Наприкінці 2020 року BMW вбудувала в цей двигун м’яку
48-вольтову м’яку гібридну техніку, яка додає автомобілю 11 к.с. потужності та
підвищує рівень ввічливості в місті. І хоча гібридний асистент має екологічні
переваги, вимкнення двигуна може дратувати. Він глохне, коли ви сповільнюєтесь
або повністю зупиняєтесь (що само по собі не є проблемою), але якщо ви
перебуваєте на кільці або Т-подібному перехресті та розраховуєте на швидкий
постріл після зупинки, він реагує недостатньо швидко.
Після раціоналізації моторного діапазону від механічної коробки передач у 3-серії відмовилися і всі моделі тепер оснащуються 8-восьмиступеневим автоматом ZF. Це чудова трансмісія з плавними перемиканнями, незалежно від того, чи надана вона сама собі, чи ви змінюєте передачі вручну за допомогою підрульових пелюсток. Останні є стандартними, оскільки Steptronic відтепер управляється невеликим тумблером, а не селектором, який керував перемиканнями як в автоспорті. Вважається, що у водіїв був час звикнути. Та й водійського віку досягли ті власники, хто з дитинства звик у такий спосіб перемикати передачі на комп’ютерних симуляторах.
Однак краще розглядати M340i (та M340d йому в пару)
передусім як швидкий, потужний мандрівник, тому що він за відчуттями не сильно
відрізняється від моделей від M-підрозділу. Адаптивна підвіска забезпечує
чудову якість їзди, якщо обрано режим Comfort. У режимі Sport все стає
гострішим, і хоча декому це може здатися трохи провокаційним, він пропонує
помітне покращення динаміки на вибагливій ділянці дороги.
Але хоча двигун M340i – це діамант, він далеко не єдиний варіант, який можна рекомендувати. Для початку, клієнти, які хочуть M340i, але не готові миритися з витратою палива, можуть вибрати набагато економніший M340d xDrive. Він усе ще оснащується 3,0-літровим шестициліндровим рядним двигуном, але значно ощадливіший і лише трохи менш потужний: час прискорення 0–100 км/г лише на дві десятих повільніший, ніж у M340i.
Якщо ви віддаєте перевагу чомусь менш орієнтованому на потужність, на вибір пропонується ряд 2,0-літрових двигунів: є економічний дизельний 320d на 190 к.с. із заднім або повним приводом, або ж ви можете обрати моделі 320i або 330i, обидві з яких оснащуються версіями того ж самого 2,0-літрового бензинового двигуна з турбонаддувом. Різниця в тому, що 320i має 184 к.с., а 330i – 245 к.с.
Втім, найбільша черга покупців стоїть саме за M340i xDrive попри його ціну. Проте, це не найдорожча стандартна «трійка» – у прайс-листі є гібридна версія 330e, яка поєднує 2,0-літровий бензиновий двигун з електродвигуном та акумуляторною батареєю місткістю 12 кВт-год із підзарядкою від розетки. Разом вони видають 292 к.с. і забезпечують електричний запас ходу 54–62 км. Якщо ви переважно подорожуєте на короткі відстані й регулярно заряджаєтесь, автомобіль також продемонструє виняткову загальну економію (1 л/100 км, за даними виробника).
Але, зважаючи на потужність, M340i xDrive не шокує постійними витратами на паливо. Звісно, якщо ви не використовуєте безперервно всі його 374 к.с., тоді 3,0-літровик спалює приблизно 9,5 л А95 на 100 км у русі містом. Витрата на шосе складає 6,8 л, але тільки в тому неможливому випадку, коли ви десь знаходите в себе сили не перевищувати дозволені 110 км/г.
Що ви отримуєте за свої гроші
Щодо рівнів оснащення, то покупці обирають між стандартною версією, пакетом M Sport та M Performance (в цьому випадку це умовне позначення M340i та M340d xDrive). Щодо кузовів, то наразі є тільки седан (80 % всіх продаж глобально) й
універсал Touring.
Модельний ряд 3-серії починається від 1 510 000 грн, що значно дешевше, ніж Mercedes-Benz C-класу або Audi A5. Однак, моя 6-циліндрова версія коштує трохи менш як 2 270 000 грн – з непоганим переліком обладнання, але ще до того, як ви встановите будь-які опції, як автомат дальнього світла або бездротова зарядка чи Apple CarPlay/Android Auto. Це навряд чи дешево, проте M340i xDrive завжди була улюбленим вибором в Україні завдяки своєму більш агресивному обвісу M Sport. До того ж ви отримаєте багато стандартного обладнання. M Sport моделі оснащуються 18-дюймовими дисками (на цих фото – 17»), модернізованими гальмами та спортивною підвіскою, а також повністю шкіряною оббивкою, тризонним клімат-контролем, глянцевим оздобленням Shadowline і, звичайно ж, новим сенсорним екраном та цифровим дисплеєм приладів.
Новий інтелектуальний персональний асистент BMW також включений у комплектацію, що дає змогу керувати багатьма функціями автомобіля голосом на додаток до новітніх атрибутів цифрового світу, як вбудований Spotfy або доступ до авто без ключа через смартфон.
Вердикт
Технічні характеристики BMW M340i Mild Hybrid xDrive
- 6-циліндровий рядний бензиновий бі-турбо, попереду поздовжньо
- Об`єм 2998 см3
- Максимальна потужність 275-285 кВт (374-387 к.с.) при 5500-6500 об/хв
- Максимальний крутний момент 500 Нм при 1900-5000 об/хв
- Місткість батареї 0,4 кВт-г
- Потужність електродвигуна 11 к.с.
- Крутний момент електродвигуна 25 Нм
- Повний привод
- 8-ступенева автоматична КПП
- Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважильна позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
- Максимальна швидкість 250 км/г
- Розгін 0-100 км/г 4,4 с
- Довжина/ширина/висота/база 4714/1827/1440/2851 мм
- Діаметр розвороту 12,0 м
- Дорожній просвіт 130 мм
- Кут в'їзду/рампи/з'їзду 35,5/36,1/28,2
- Місткість багажника 480 л
- Шини 225/45 R18 попереду, 255/40 R18
- Паливний бак 59 л
- Споряджена маса/навантаження 1725/535 кг
- Максимальна маса причепа 1800 кг
- Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 10,3/6,7/8,0 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє 9,5/6,8/8,2 л/100 км
Ціна від 2 377 227 грн*
Ціна тестового 2 915 700 грн*
* Актуальна на дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар