Nissan X-Trail e-4orce: три двигуни, сім місць, 4х4


Чи знайшов X-Trail від Nissan, нарешті, свою нішу? З моменту випуску другого покоління моделі у 2007 році він жив у тіні свого молодшого брата, шалено успішного Qashqai. X-Trail купували тоді, коли потрібно трохи більше простору, або коли у вас занадто багато дітей, щоби помістити всіх у Qashqai. Але X-Trail в четвертому поколінні виглядає і сприймається як окрема модель, хоча тут є очевидні зв’язки з Nissan Qashqai: автомобілі мають спільну платформу та багато компонентів інтер’єру. X-Trail помітно місткіший, його салон розкішніший, ніж у Qashqai, а у версії 4х4 e-4orce зійшлося все в одному: потужність, комфорт та впевнені позашляхові здібності.

Фото: автор

Свого часу X-Trail підріс і фактично замінив семимісний Qashqai+2. А оскільки Qashqai трохи менший за такі типові представники наймасовішого класу кросоверів, як Hyundai Tucson та Mazda СХ-5, це дало змогу двом авто від Nissan співіснувати.


Нова модель здебільшого продовжує те, на чому зупинився попередник. Візуально він менше схожий на великий Qashqai, але багато в чому це все ще X-Trail. По суті, це швидше конкурент Sportage та RAV4, тільки з невеликим третім рядом сидінь, тож його природно порівнювати також з іншими семимісними моделями: Skoda Kodiaq, Mitsubishi Outlander, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe і навіть кремезним Toyota Highlander.


X-Trail в новому поколінні (T33) нескладно відрізнити від його молодшого брата. Він має більш позашляховий дизайн і водночас зберігає більш округлі риси, ніж хижі Tucson і Santa Fe від Hyundai, а також Skoda Kodiaq з його точеною щелепою.


Однак механічно Qashqai та X-Trail пов’язані між собою як ніколи тісно. Вони обидва використовують платформу CMF-C, яка була розроблена переважно компанією Nissan, тоді як Renault зосередила свої зусилля на платформі CMF-B для менших автомобілів, таких як Nissan Juke і Renault Captur. Втім, Renault та Mitsubishi отримали свою користь від CMF-C: Austral та Outlander відповідно споріднені з Nissan X-Trail.


Нова платформа із самого початку була розроблена з урахуванням електрифікації. Як і Qashqai та Ariya, X-Trail повністю відмовився від дизельних двигунів і пропонує лише гібридні бензинові двигуни з турбонаддувом. У всіх моделях Nissan X-Trail четвертого покоління використовується 1,5-літровий рядний трициліндровий двигун, як основа для м’яких гібридних версій, поряд із більш потужними моделями e-Power.


Але Nissan вирішив не використовувати для X-Trail типовий повний гібрид або плагін-гібрид, у чому японський виробник досить суттєво відрізняється від свого французького партнера в поки що наявному Альянсі. Якщо для Juke Hybrid компанія запозичила систему E-Tech від Renault, то топовий гібридний X-Trail працює на власній – і дуже відмінній – концепції e-Power. Вона не зовсім нова, адже ми вже бачили її на гібридному Qashqai, але варто ще раз придивитися до цієї технології.

E-Power незвичайна тим, що 158-сильний бензиновий двигун ніколи не приводить у рух колеса. Натомість він обертає генератор, який заряджає літій-іонну батарею місткістю 2,1 кВт-год (1,73 кВт-год корисної) під підлогою салону. Той уже живить електродвигун на передній осі потужністю 204 к.с. і крутним моментом 330 Нм.


На відміну від Qashqai, X-Trail запропонував опцію під назвою e-4orce – технологію, яку японський виробних раніше вже використовував на своїх авто, де додатковий електродвигун потужністю 136 к.с. і моментом 195 Нм живить задню вісь. Зазвичай, у системах, де передній та задній двигуни працюють окремо, загальна вихідна потужність дорівнює сумі двох, але X-Trail розвиває лише 213 к.с., а не 340 к.с., оскільки ДВЗ та батарея обмежені в тому, скільки вони можуть забезпечити миттєво.


Однією з переваг системи e-Power є зменшення механічної складності: немає багатоступеневої коробки передач, а повноприводна модель обходиться без карданного валу. Інша перевага, як стверджує Nissan, полягає в тому, що автомобіль відчувається як електромобіль (включно з можливістю керування в одну педаль), але без необхідності турбуватися про зарядку та запас ходу.


Сам бензиновий двигун теж досить цікавий. Це 3-циліндровий турбоагрегат зі змінним ступенем стиснення – технологією VC-T, яку Nissan спочатку запустив на моделях Infiniti. Ефект був досягнутий через встановлення на колінчастому валі регулятора, який може вкорочувати або подовжувати хід поршнів, модулюючи в такий спосіб загальний робочий об’єм, а отже, і ступінь стиснення. Вона може поступово змінюватися від співвідношення 8:1 при високому навантаженні до 14:1, коли вся потужність не потрібна. До того ж завдяки змінним фазам газорозподілу двигун перемикається на цикл Аткінсона на холостих обертах для ще більшої ефективності.


Проте вже з нормованою витратою 6,4 л на 100 км за циклом WLTP тестовий повноприводний e-4orce намагається вийти за прийнятні межі гібридів. Але й таку цифру ви ніколи не побачите. У місті та приміських шосе споживання в реальних умовах конвертується в 7,6 л, коли на автомагістралях ще погіршується – до 8,4 л на 100 км щонайменше. У певному сенсі ця нова система e-Power більше схожа на гібрид старої школи, оскільки вона набагато економніша на коротких міських перегонах, ніж у довгих подорожах.


Nissan X-Trail краще пристосований для дальньої дороги

У русі e-Power e-4orce вражає своєю плавністю. З вагою приблизно 1900 кг він навіть не дуже важкий за стандартами електромобілів та гібридів, тому 213 к.с. і, особливо, 525 Нм системного крутного моменту досить швидко розганяють вас до крейсерської швидкості.


X-Trail e-4orce прискорюється до 100 км/год усього за 7,0 с (7,2 с – 7-місний) – на 3,0 с швидше, ніж дизельний десятирічної давності. Він значно швидший за гібридні версії Sorento (8,5 с), Toyota Highlander (8,5 с) та Honda CR-V (9,4 с).

Ще більш важливим є те, як це прискорення надходить, бо саме тут гібриди програють – з виттям CVT і незграбними стиковками між ДВЗ і електромоторами. Nissan робить сміливу заяву, що e-Power «забезпечує відчуття водіння електромобіля без необхідності підзарядки».


X-Trail дійсно дуже близький до цього, що робить цю систему більш приємною, ніж у Toyota. Оскільки колеса приводяться в рух лише електродвигунами, потужність надходить, як правило, миттєво, лінійне й дуже тихо. Хоч вібрації від роботи трьох циліндрів ви гарантовано будете відчувати на кермі.


Спочатку здається, що 1,5-літровий двигун вмикається і вимикається через випадкові проміжки часу, щоби поповнити заряд батареї. Проте Nissan налаштував електроніку керування так, щоб надати двигуну більш природні оберти під час різких прискорень, але водночас неминуче виникає деяка роз’єднаність між тим, як ви тиснете на акселератор, і тим, який голос подає бензиновик. На щастя, загальний рівень ізоляції досить хороший, щоб не надто турбувати вас, і рокот стає обтяжливим, лише якщо ви тримаєте «дросельну заслінку» відтуленою протягом тривалого часу. Що, із цими Ньютон-метрами, буде не так уже й довго.


Ще одна перевага трансмісії X-Trail полягає в тому, що вона має рекуперативне гальмування як в електромобілі. За замовчуванням ефект рекуперації дуже незначний, коли ви кидаєте педаль газу. Увімкнення режиму «B» на селекторі приводу помітно збільшує його, а натискання кнопки «e-Pedal» робить уповільнення ще сильнішим, хоч вам однаково знадобиться педаль гальма, щоби повністю зупинитися.


Однак є і певний тип задоволення від керування X-Trail. Ви перебуваєте у вигідному положенні за кермом із гарною видимістю дороги. Тож автомобілем легше маневрувати, ніж можна було б очікувати в умовах обмеженого простору. Він добре підходить для різних шосе: підвіска досить пружна, однак на вибоїнах та низьких швидкостях помітно твердішає – вже коли ви обираєте відносно невеликі стандартні 18-дюймові диски.


Вирушайте в круїз, і X-Trail буде просто чудовим. Відчуття вишуканості та надзвичайно зручні передні сидіння доповнюють загальну картину комфорту й роблять його чудовим транспортним засобом для далеких подорожей. Крісла запозичені у Qashqai і є такими ж м’якими, але водночас не дозволять із них вистрибувати у віражах.

Втім, Nissan X-Trail не є автомобілем для швидкісних розваг. Але ж мало хто купує семимісний SUV за те, як він керується. У поворотах відчутні крени, що спонукає вас проходити їх трохи спокійніше – це не той автомобіль, який заохочує будь-які спроби підганяти його. Одначе приємно, що рульове управління X-Trail має заспокійливу, але природну вагу, а також дуже хорошу точність, хоча й не надає зворотного зв’язку, про який можна було б говорити. Іншими словами, X-Trail їде добре, але в жодному разі не захопливо. Спробуйте Ford Kuga, Seat Tarraco або Mazda CX–60, якщо вам потрібна гостріша керованість.


Миттєвий крутний момент e-Power іноді занадто великий для звичайних систем контролю тяги, але в X-Trail вони працюють бездоганно. Повний привод здатний реагувати за 1/10 000 секунди, а система векторизації моменту гальмуванням тих чи інших коліс спрощує проходження поворотів. Попри це ви не відчуєте, що зовнішнє заднє колесо отримує багато потужності, коли намагатиметеся розважитися. Це, безумовно, допомагає збільшити зчеплення з дорогою, але вам не потрібно багато зусиль, щоб відправити ніс X-Trail широким руслом під час прискорення.

Nissan X-Trail e-4orce на бездоріжжі

У поєднанні з розумною антипробуксовочною системою та режимом бездоріжжя, який водій обирає перемиканням коліщатка поряд із селектором трансмісії, X-Trail здатен і далі рухатися навіть з одним чи двома колесами, що бовтаються в повітрі. Система контролю спуску з гори вміло налаштовує ABS, щоб зробити круті спуски набагато менш нервовими, ніж вони мали б бути, й авто здатне витягнути себе на слизький та крутий схил. Іншими словами, за межами доріг X-Trail e-4orce є більш здібним, ніж вам коли-небудь знадобиться, але все ще обмежений дорожнім просвітом (20 см) і ходом підвіски.


Всередині Nissan X-Trail

Маю визнати, що Nissan доклав певних зусиль до інтер’єру X-Trail: у топових комплектаціях він вишуканий, як для сімейного позашляховика. Спереду це в основному Qashqai – за винятком дещо модифікованої консолі між сидіннями. Логічно було б сподіватися отримати трохи більше за надбавку до ціни Qashqai, але, чесно кажучи, тут мало на що можна поскаржитися. Усі матеріали приємні, хоча блискучий пластик не переконує, тому що досить швидко вкривається пилом та відбитками ваших пальців.


Інші автомобілі мають більш авангардний стиль, але X-Trail навряд чи виглядає застарілим. Всюди, куди не кинь оком, м’які на дотик матеріали, а практичність ретельно продумана: у салоні X-Trail проста ергономіка має пріоритет над яскравим стилем. Окремі панелі аудіо- та клімат-контролю – це рідкісна вдача, оскільки конкуренти здебільшого виводять усі елементи керування на екрани.


Базові версії X-Trail оснащуються невиразною та застарілою мультимедійною системою, яка перенесена з попередника. Версії N-Connecta і вище дістали абсолютно нову 12,3-дюймову систему із чіткою графікою та швидкими завантаженням і реакціями на натискання. Дивно, що вона не відповідає за налаштування автомобіля: за ними потрібно звертатися до цифрового щитка приладів через кнопки на кермі.


З простором всередині X-Trail точно не посперечаєшся: на двох передніх рядах багато місця, а якщо відсунути заднє сидіння до упору назад, ви без проблем помістите пару дорослих зростом під метр дев’яносто. Завдяки широкому центральному сидінню і майже непомітному тунелю в центрі зручно навіть сидіти втрьох впритул. З іншого боку, задні крісла трохи плоскі й безформні, проте до них легко дістатися завдяки заднім дверцятам, які відчиняються на виняткові 85 градусів.


Однак X-Trail не слід вважати семимісним: це скоріше п’ятимісний автомобіль із двома додатковими кріслами в багажнику. Nissan каже, що вони найкраще підходять для тих, чий зріст не перевищує 160 см, але краще визнати їх дитячими. І, звичайно, ви втрачаєте значну частину простору багажника, коли вони окуповані. П’ятимісний X-Trail пропонує 575 літрів багажника з піднятими сидіннями та 1396 літрів зі складеними. Якщо ви обираєте сім сидінь, ви втрачаєте 90 літрів простору, коли за третім рядом залишається лише 120 л.


Багажник п'ятимісної машини також більш зручний, оскільки ви можете замовити додаткові роздільні панелі в підлозі, які підіймаються та фіксуються під кутом 90 градусів, щоб ваші покупки не розкочувалися та шаруділи.


Модельний ряд Nissan X-Trail

Асортимент X-Trail поділяється за силовими агрегатами, конфігурацією сидінь та кількістю ведучих коліс. Усього запропоновано п’ять рівнів оснащення. Українські ціни починаються від 1 389 390 грн за п’ятимісну передньоприводну модель Acenta, яка має багато корисного обладнання, як підігрів керма та чотирьох крісел, безключовий доступ, 12,3-дюймовий щиток приладів та камера заднього виду, і поєднається лише з двигуном потужністю 163 к.с. Для версій e-Power потрібно піднятися до наступного рівня N-Connecta (від 1 695 410 грн).


Стандартне оснащення включає 18-дюймові легкосплавні диски, світлодіодні автоматичні фари, автоматичні склоочисники, вибір режимів руху (Eco, Standart та Sport), e-Pedal, 3-зональний клімат та індукційну зарядку для телефонів у поєднанні з бездротовими Apple CarPlay/Android Auto.


Ви можете модернізувати свою Acenta до семимісної за 32 630 грн, а e-Power до e-4ORCE за 130 500 грн. Матричні фари, 19-дюймові диски, панорамний люк, аудіо від Bose та проєкційний дисплей з’являються в Tekna, а найдорожчою є Tekna+ із сидіннями з натуральної шкіри за 2 144 770 грн.


Усі моделі X-Trail у стандартній комплектації оснащені адаптивним круїз-контролем, автономним екстреним гальмуванням, що розпізнає пішоходів і велосипедистів, системою попередження про виїзд зі смуги руху та утримання в ній, моніторингом сліпих зон, розпізнаванням дорожніх знаків, системою попередження про перехресний рух ззаду, а також парк-пілотом спереду та позаду. X-Trail отримав повний п’ятизірковий рейтинг безпеки від Euro NCAP аж із 91 % балами за захист дорослих пасажирів, 90 % за захист дітей та 70 % за пішоходів.


Вердикт

Без сумніву, X-Trail є дуже продуманим сімейним транспортом, і йому вдалося трохи просунутися ближче до вершини класу. Хоча можна поскаржитися на тісний третій ряд, конкуренти, такі як Mitsubishi Outander та Skoda Kodiaq, не пропонують більше простору. X-Trail є чудовим доповненням до ринку семимісних сімейних позашляховиків і пропонує покупцям життєздатну альтернативу дизельному двигуну. Але його інноваційна електрифікована силова установка не така ефективна, як у деяких конкурентів, і краще підходить для міського використання та коротких переїздів. Електрифікована система повного приводу e-4orce робить те, для чого й розроблена – забезпечувати впевнену передачу тяги на слизький асфальт або нестійкий ґрунт. Але не очікуйте занадто багато від водіння, і ви будете повністю задоволені.


Технічні характеристики Nissan X-Trail 1.5 VC-T e-Power e-4orce 
  • Два електромотора
  • 3-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1497 см3
  • Максимальна потужність 116 кВт (158 к.с.) при 4600 об/хв
  • Максимальний крутний момент 250 Нм при 2400-4400 об/хв
  • Максимальна потужність переднього/заднього електродвигуна 150 кВт (204 к.с.)/100 кВт (136 к.с.)
  • Максимальний крутний момент переднього/заднього електродвигуна 330/195 Нм
  • Системна потужність/крутний момент 157 кВт (213 к.с.)/525 Нм
  • Повний привод
  • 1-ступеневий редуктор
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
  • Максимальна швідкість 180 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 7,2 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4680/1840/1720/2705 мм
  • Діаметр розвороту 11,1 м
  • Дорожній просвіт 198 мм
  • Шини 235/60 R18
  • Об'єм багажника 120/485/1298 л
  • Об'єм паливного бака 55 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1883-1965/570-652 кг
  • Максимальна маса причепа 1650 кг
  • Споживання палива нормоване середнє 6,2-6,4 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 7,6/8,4/8,0 л/100 км

    Ціна від 1 825 910 грн (5 місць)*
    Ціна тестового 1 858 540 грн*

    * Актуальна на дату публікації

  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Ranger: ще ближче до американського родича