BMW X3 20 XDrive (G45): чи поступився зазіханнями на еталон у преміум?


Автомобільні бренди преміумкласу не можуть дозволити собі зволікати, коли справа доходить до переосмислення своїх моделей – тих, що добре продаються. BMW – не виняток. Чотири роки тому виробник представив електричний розкішний SUV BMW iX, який сміливо стрибнув у нову еру дизайну зовні та всередині, а тепер його приклад наслідує BMW X3 четвертого покоління.

Фото: автор, Дмитро Головченко

Сьогодні BMW – це бренд, який рівною мірою визначається як своїми SUV (SAV – мовою BMW: автомобілі для спортивної активності), – так і седанами. X3 вперше з’явився у 2003 році, щоб зайняти місце в секторі середньорозмірних SUV преміумкласу, який на той час тільки зароджувався, а зараз перетворився на прибутковий і висококонкурентний сегмент ринку. BMW X3 ріс як за розміром, так і за значущістю, і зараз є ключовою частиною модельного ряду баварського бренду.


Попередній X3 був бестселером компанії в останній рік свого життя: баварці його продавали зі швидкістю 1000 екземплярів щодня. Виступивши в боротьбі з оновленими Audi Q5 та Mercedes-Benz GLC, він зайняв також нішу одного з найпопулярніших автомобілів у своєму класі, перевершивши найближчих конкурентів за рівнем водійського задоволення від їзди.


З типово німецькою ефективністю точних семирічних модельних циклів X3 з’явився в четвертій генерації та обіцяє не тільки продовжити справу старої моделі, але й запропонувати нові виклики давнім суперникам. Він має свіжий дизайн зовні та всередині, але зміни в механічних компонентах в основному непомітні. Тож чи достатньо BMW зробила, щоб залишитися на вершині свого класу?

Найважливішою зміною для нового X3 є те, чого йому не вистачало: поява відокремленої електричної версії. Наступник iX3 з’явиться цього року у вигляді серійної версії концепту Neue Klasse X.


Ззовні BMW X3 геть інший

Останнім часом мова дизайну екстер’єрів BMW була досить сміливою і X3 нею теж розмовляє. Як і в нових BMW 5-серії, X1 та X2, у X3 тепер «монолітніший» дизайн, що має на меті створити враження, ніби автомобіль – це суцільний шматок металу. Чи є це покращенням? Справа смаку, але це, безумовно, чистіший і сучасніший вигляд, доповнений м’язистими арками та фарами, які здаються щільніше інтегрованими в кузов.


Весь автомобіль став на 25 мм нижче за попередника, щоби бути спортивнішим у сприйнятті та одночасно поліпшити аеродинаміку. З певних ракурсів він виглядає трохи дивно, особливо спереду, але це, безсумнівно, дизайн BMW, – і бренд, на щастя, утримався від надмірного збільшення розмірів решітки радіатора.


Пропорції є типовими для X3, але в облицюванні явно відчувається вплив повністю електричного iX, а яскраво виражена решітка радіатора (на справді – її імітація), обривиста передня частина й загострені фари надають йому виразного, імпозантного вигляду. Боковини та задня частина X3 стали трохи м’якшими. Тут багато гладких поверхонь, і замість того, щоб надати X3 позашляхового стилю, BMW вирішила зробити складки на кузові, які огинають колеса, подібно до iX. Задня частина також зазнала суттєвих змін: силует став іншим, а багажні дверцята – більш вираженими, з більшою кількістю металу на видноті.


Світлодіодні фари та всі ліхтарі є стандартними, але для того, щоб дійсно виділити X3, є можливість замовити підсвітку периметра фальш-решітки радіатора Iconic Glow. Фари можуть бути з адаптивним дальнім світлом, зі стандартною або «тіньовою» обробкою із синім внутрішнім декором.


Як завжди, клієнти отримують можливість вибору рівня оздоблення, причому моделі M Sport здобули сміливіший та спортивніший дизайн із великою кількістю чорних глянцевих елементів в обшивці, у той час, як топовий M50 xDrive став ще агресивнішим на вигляд.


Я тестую порівняно «початковий» X3 20 xDrive. Це той X3, який оберуть більшість покупців, і він демонструє нові м’які гібридні технології BMW і є гарним прикладом можливостей решти модельного ряду.


Хоча X3 зберігає ту саму платформу CLAR, що й попередня модель, інженери BMW добряче попрацювали над її вдосконаленням. Окрім зменшення ваги автомобіля (хоча вона все ще немаленька) та збільшення жорсткості кузова, вони розширили колію ззаду та попрацювали над передньою підвіскою з амортизаційними стійками та п’ятиважільною задньою підвіскою, щоби покращити проходження поворотів.

Пропонується знайома лінійка двигунів, серед яких варто зазначити більшу потужність бензинового шестициліндрового M50 (398 к.с.) та збільшений запас ходу плагін-гібридного X3 30e (299 к.с.). Усі Х3 20 – це бензинові або дизельні 2,0-літрові чотирициліндрові м’які гібриди (190–208 к.с.), так само як й X3 40d зі 3,0-літровою рядною «шісткою» (303 к.с.).

Моделі з пакетом M Sport (які досі залишаються найбільш продаваними в BMW), як правило, оснащуються заниженою підвіскою M Sport, 19-дюймовими колісними дисками та спортивним рульовим керуванням зі змінним зусиллям, а також адаптивними амортизаторами в якості опції.

Базовий двигун BMW X3 не є слабаком ні в якому сенсі

Дотримання оновленої та вдосконаленої платформи моделі та лінійки двигунів, безумовно, дало змогу BMW підвищити рівень досконалості X3. Мій тестовий варіант дійсно вразив своєю механічною ізоляцією та всебічною плавністю. Його дволітровий двигун – приємно м’який агрегат, чутливий в усьому діапазоні обертів.


X3 20 xDrive відносно легкий – 1855 кг, як порівняти з 1895 кг в Audi Q5 TFSI та 1925 кг у найлегшого Mercedes GLC. Тому потужності 208 к.с. більш ніж достатньо для автомобіля такого розміру, про що свідчить розгін 20 xDrive від 0 до 100 км/год менший за 8 секунд. Бензиновий агрегат із турбонаддувом має вдосталь сили в середньому діапазоні обертів, а завдяки потужній електрифікації покладається на миттєвий крутний момент електромотора в низькому, який дає імпульс бадьорості, перш ніж турбонагнітач прокидається і береться за справу.

4-циліндровик поводиться добре навіть в інтенсивній роботі, але все ж задихається, коли ви витискаєте його до червоної лінії. Зрештою, це все ще досить маленький двигун у досить великому і важкому автомобілі. Незалежно від того, скільки форсування ви в нього втиснете, ви не можете сперечатися з фізикою.


Двигун приємно вишуканий і здебільшого залишається тихим. Щоправда, звук стає трохи схожим на дрон на вищих обертах, але це характерно для багатьох чотирициліндрових двигунів, тому не можна критикувати BMW за це занадто суворо.

М’яка гібридна система дає змогу мотору вимикатися і перезапускатися на міських швидкостях, і це відбувається виключно плавно й непомітно тихо. Збільшена інтенсивність гальмування під час регенерації відчувається цілком природно – ніби ви перемикаєте передачу на нижчу. В іншому випадку, коли ви відпускаєте педаль на відкритій дорозі з уклоном, машина просто котиться на нейтралі з вимкнутим двигуном.

Усі X3 оснащуються 8-ступеневою коробкою передач. Це надзвичайно плавний, спокійний та непомітний агрегат, але є одна дивна нова функція, до привабливості якої є питання – це режим «boost» на пелюстці перемикання передач за кермом. Пропонований із пакетом M Sport, він готує трансмісію до різких стрибків швидкості упродовж 10 секунд, але в реальності не дає помітної різниці в прискоренні. Чи «boost» має збільшувати допомогу від електродвигуна як у F1? Не відчувається.


Справжній сенс електричного партнера виявляється на АЗС. За офіційними даними, паливний бак спорожнюється зі середньою швидкістю трохи більше за сім літрів за кожні 100 км, що є непоганим показником для бензинового автомобіля такого розміру з 208 к.с. під капотом. І мій тест демонструє, що це споживання є досяжним на практиці. Ба більше: зі своїми 5,8 л на 110 км/г він уже складає гідну конкуренцію дизельним двигунам.

Їзда на BMW X3 з типовим задоволенням

З роками BMW X3 збільшився в розмірах і тепер він довший, ширший і вищий, ніж X5 першого покоління. Попри нові пропорції, ним легко керувати в містах і містечках завдяки досить високому положенню водія і хорошій круговій оглядовості. Проте діаметр розвороту 12,2 метра не є найкращим для цього класу – що знов викликає питання доцільності чергового збільшення авто, – але легке рульове управління та розумний контроль периметра камерами допомагає X3 маневрувати на низьких швидкостях.


На дорозі X3 відчувається схожим на старий автомобіль – і кожен, хто їздив на моделі попереднього покоління, зрозуміє, що це не так уже й погано. Рульове управління точне й добре збалансоване, з тією динамічною спортивністю, яка добре вдається BMW. Воно іноді деякою мірою оніміле, проте передбачуване і пропонує більше зворотного зв’язку, ніж здебільшого автомобілі цього класу – за винятком, можливо, Porsche Macan та Jaguar F-Pace. Таке рульове керування поєднується з відполірованим до блиску шасі, а різноманітні налаштування режимів руху дозволяють вам за бажанням загострити кермування.


Контроль над рухами кузова приголомшливий, як для пасивної підвіски, з огляду на масивність X3, і перевищує очікування середньостатистичного покупця сімейного кросовера. Автомобіль добре зберігає рівновагу на високій швидкості, хоч у поворотах усе ще відчувається той крен, який слід очікувати від такого високого автомобіля. Загальний баланс шасі нейтральний, але якщо ви занадто швидко накручиваєте кермо на вході в поворот, то відчуєте недостатню обертальність.


Хоча висока посадка водія завжди нагадуватиме вам, що ви перебуваєте в SUV, захоплива динаміка руху іноді може змусити вас забути, що X3 має підвищений хід підвіски. Як результат, горби та лежачі поліцейські на дорозі долаються з легкістю. 20 xDrive акуратно згладжує нерівності, але, як це характерно для SUVів, під час їзди на високій швидкості його від того трохи трясе. Втім, амортизатори чудово справляються із цим завданням і швидко заспокоюють шасі. Він не такий комфортний, як Mercedes-Benz GLC або Land Rover Discovery Sport, але він краще керований і досягає дійсно привабливого балансу між цими двома дисциплінами. Шуми від дороги та вітру, до того ж також тримаються на відстані.


Завдяки постійному повному приводу й достатньому дорожньому просвіту, автомобіль також зберігає певні можливості для бездоріжжя, але це не є основною метою BMW. І хоча дизелі будуть кращими двигунами для буксирування причепів, навіть бензиновий X3 має достатню здатність – відчутно більшу за попередника.

Всередині BMW X3


Як і багато інших виробів BMW, салон X3 отримав мінімалістичний макіяж, у якому основна увага приділяється технологіям. Вигнутий дисплей займає чільне місце, поєднуючи 14,9-дюймовий сенсорний екран і 12,7-дюймовий щиток приладів в одному корпусі, але на приладовій панелі мало що ще є. Усе, від клімат-контролю до вибору режиму руху, делеговано сенсорному екрану, і є лише кілька невеликих кнопок на центральній консолі та кермі, у додаток до сенсорних керувань дефлекторів вентиляції.


Це, звичайно, обмежує ергономічну зручність. Ви змушені дивитися на екран під час використання, коли ваші очі мають бути на дорозі. А оскільки на екран покладено так багато функцій, вам доводиться часто на нього відволікатися. І все ж система BMW з новітньою операційною системою має перевагу в особі поворотного контролера iDrive на центральній консолі. Після того, як ви навчитеся користуватися ним, ви зможете переміщатися екранами майже інтуїтивно.


Водночас попри свої недоліки, система BMW все ще залишається однією з найкращих у своєму роді – однією з найшвидших, із суперчіткою графікою та швидким відгуком. Крім того, вона оснащена розумною технологією, яка пропонує пограти в цифрові аркадні ігри, як Uno Party та гоночний симулятор у стилі Mario (чекаємо на ігрову активацію в Україні), або автоматично записувати зображення з камер в режимі відеореєстратора.


BMW оживив салон за допомогою підсвічування, яке запозичено у 7- та 5-серій, зі світловими панелями, які адаптуються під режим руху та ситуацію. Наприклад, перейдіть у режим Sport, і тема стане червоно-синьою на честь класичних гоночних кольорів BMW. Або вони спалахують червоним, коли вмикається «аварійка» або авто помічає загрозу водію, який намагається відчинити дверцята.


BMW пропонує варіанти обробки екологічними матеріалами, як тканина, або повністю «веганський» інтер’єр для охочих. Але є одна проблема, і вона досить велика. Тиск цін (та, мабуть, бажання здивувати пасажирів світловим шоу) сильно вдарив по салону X3, і деякі матеріали менш преміальні, ніж було до цього. Зокрема, дверні ручки та перемикачі на дверних картах виготовлені з дешевого на вигляд пластику, теж саме виявляється на приладовій панелі та підлокітниках. Було б не так погано, якби ці матеріали були заховані в місцях, яких ви ніколи не торкаєтесь, але вони постійно потрапляють на очі.


Дивно, але перемикачі під кермом знов фіксуються, як у давні часи. І ця фіксація теж споріднює BMW з мас-маркетом. У результаті X3 відчувається як менш елітний продукт, ніж його попередник, і це ретроградний крок, який BMW дійсно не варто було робити. Попри всі розмови про сталість та екологічність, це все ще преміальна марка, і клієнти справедливо очікують більшого від інтер’єру X3.


На захист салону слід сказати, що він усе ще просторий, з гідною кількістю місця для чотирьох високих дорослих. Ззаду є глибокі ніші для ніг двох крайніх пасажирів, коли середній може поскаржиться на громіздкий горб трансмісії.


Багажник також збільшився до 570 літрів, і це гідно поваги, хоча й не настільки вражає, як у найкращих у класі: X3 трохи поступається Mercedes GLC, але випереджає Audi Q5 і Volvo XC60.


Скільки коштує BMW X3?

Новий модельний ряд X3 починається від 2 090 800 грн за моноприводний X3 20 в базовій комплектації. Це вигідно відрізняється від Mercedes GLC, який коштує понад 2,55 мільйона, і ви отримуєте багато обладнання за свої гроші. Стандартна комплектація включає два екрани, клімат-контроль і камеру заднього виду, не кажучи вже про сидіння з підігрівом. 


Спортивні сидіння, бездротова зарядка для телефону та сатинована алюмінієва обробка, а також електрорегулювання сидінь, 18-дюймові легкосплавні диски та задні двері з електроприводом також додаються.


Вердикт

X3 завжди був одним із найприємніших сімейних SUVів для водія, а доопрацювання шасі зробили його ще кращим. Особливо подобається, як бренду вдалося створити трохи більше комфорту та затишку. Як і раніше, X3 – це містке і практичне авто, водночас порівняно компактне. Можна тільки радіти, що BMW протистояв маршу електрифікації й зберіг автомобіль доступним із таким широким спектром чудових двигунів – зі справжньою родзинкою в особі M50. Дизайн не для всіх, так само як і якість салону, але він приховує все ще багато талантів. Дизельна версія має бути популярнішою, проте навіть цей 2,0-літровий бензиновий варіант пропонує достатню потужність та видатну економічність. Це все ще досконалий SUV преміумкласу, який буде мати неабиякий успіх.


Технічні характеристики BMW X3 20 Mild Hybrid XDrive Steptronic (G45)
  • Максимальна cистемна потужність 153 кВт (208 к.с.)
  • Максимальний системний крутний момент 330 Нм
  • Потужність електродвигуна 13 кВт (18 к.с.)
  • Максимальний крутний момент електродвигуна 200 Нм
  • 4-циліндровий бензиновий, попереду поздовжньо
  • Максимальна потужність 140 кВт (190 к.с.) при 4400-6500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 310 Нм при 1500-4000 об/хв
  • Об`єм 1998 см3
  • Повний привод
  • 8-ступенева автоматична КПП 
  • Підвіска амортизаційні стійки попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 215 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 7,8 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4755/1920/1660/2865 мм
  • Діаметр розвороту 12,2 м
  • Дорожній просвіт 216 мм
  • Шини 225/60 R18
  • Багажник 570/1700 л
  • Паливний бак 65 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1855/645 кг
  • Максимальна маса причепа 2400 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє 6,9-7,7 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 8,2/5,8/7,0 л/100 км

    Ціна від 2 281 229 грн*
    Ціна тестового 2 836 672 грн*

    * Актуальна на дату публікації

  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Ranger: ще ближче до американського родича