Countryman С: найпрактичніший MINI всіх часів


MINI став історією успіху з моменту свого перезапуску за спонсорства BMW на рубежі століть, і після кількох років без особливих новинок бренд оновив майже всю лінійку у 2024 році. Першим з’явився новий Countryman з новим мінімалістичним дизайном і ретро-інтер’єром, але в досі небаченому максі-форматі. Запропонований у різних бензинових та електричних версіях, він створений, щоб залучити ще більшу кількість шанувальників. Питання в тому, чи зможе новий стати популярнішим за попередника?

Фото: автор, Дмитро Головченко

Це вже третій замах BMW Group на ідею сучасного сімейного MINI. Countryman існує з 2010 року, але до цього часу він мав ауру моделі-випробувача намірів компанії перевірити визначення «міні» на міцність, тобто став мірилом сприйнятливості до ідеї більшого MINI. І якщо ви думали, що попередні дві ітерації були трохи завеликими, то подивіться на цю модель.


Він на 13 см довший за попередню модель і на 8 см вищий – такий стрибок у зростанні переміщує Countryman з території кросоверів ближче до середньорозмірного SUV. Він навіть довший за Nissan Qashqai, а також ширший у кузові й вищий. Його довжина становить 4,43 м, а це зовсім небагато від довжини оригінального Range Rover – факт, який, ймовірно, змусив би сера Алека Іссігоніса перевертатися в могилі.


Новий Countryman займає своє місце в широкому й перевантаженому секторі, який фактично є полем битви сімейних автомобілів. Конкурентами є авто всіх форм і розмірів, які починаються приблизно від позначки 1,5 млн грн. Подумайте про Audi Q3, BMW X1, Cupra Formentor, Honda H-RV, Lexus LBX, Mazda CX–30, Mercedes-Benz GLA, Nissan Qashqai, Opel Frontera, Toyota Corolla Cross та Volvo C40. MINI прагне перевершити їх усіх із погляду цифровізації та, найважливіше, – індивідуальності.


Цей автомобіль стає першим MINI, який виробляється в Німеччині – на заводі BMW в Лейпцигу, поряд з BMW 1 та 2-серії. Разом зі зміною виробничої бази відбувалася і ключова переоцінка силових агрегатів. Новий автомобіль використовує оновлену версію тієї ж платформи UKL2, що і BMW 1-серії, 2-серії Gran Coupé та 2-серії Active Tourer, яку MINI адаптувала для встановлення електричних силових установок та акумуляторів, так само як це роблять зараз X1 та X2.


Перший електричний Countryman запропонований у версіях E та SE All4. Обидві версії живляться від одного й того ж акумулятора місткістю 65 кВт-год, розвивають 204 к.с. або 313 к.с. і забезпечують запас ходу 462 або 433 км. Щоб трохи підстрахуватися від масового переходу на електрифікацію, доступні три моделі Countryman з двигуном внутрішнього згоряння. Модель C використовує 1,5-літровий трициліндровий турбодвигун потужністю 156 к.с. (170 к.с. в поєднані з електромотором), який приводить у рух передні колеса, а S-модель All4 – 2,0-літровий із турбодвигуном потужністю 218 к.с. Є також John Cooper Works, оснащений таким же агрегатом, але потужністю 300 к.с. S і JCW постачаються із системою повного приводу на вимогу, але останній із двох – єдиний, який не має м’якої гібридної допомоги.


Як і його попередники та родичі за платформою BMW, Countryman має повністю незалежну підвіску, із заниженими пружинами та частотно-селективними амортизаторами на більш потужних моделях. Ціни починаються від 1 405 600 грн, але якщо ви хочете Countryman JCW All4, то готуйте якнайменше 2 221 100 грн. Дизельних двигунів не буде, як і механічної коробки передач.


Отже, Countryman тепер безсоромно наблизився до класу C-SUV. Однак, якщо ідея такого великого MINI не є для вас філософськи привабливою, то його дизайнерське виконання може просто підкорити. Попри свою масивність, Countryman виглядає як MINI: з підвищеною талією і набагато довший у профіль, ніж ви коли-небудь бачили раніше, але загалом має правильні пропорції, щоб здаватися досить природним. Так, він квадратніший і серйозніший у своїх деталях і трохи прагматичніший у кузовних поверхнях, ніж попередні покоління, але це досить гарний дизайн, хоча і трохи незграбний щодо подовженої корми. Тут Countryman роздутий від колісної арки і йому потрібна ця зайва контрастна кольорова панель на задній стійці, щоб відвернути погляд від перевантаження металом.


Фари отримали вдосконалений, виражений світловий почерк, який може бути урізноманітнений у трьох варіантах відповідно до вашого настрою – також і для задніх ліхтарів. За бажанням ви побачите ще і світлову анімацію під час привітання і прощання. Але, попри зміни, це все ще впізнаваний MINI завдяки масивній решітці радіатора і збільшеним фарам, а також даху, який в деяких кольорах вкриває кабіну, як пухнаста ковдра.

Інтер’єр MINI Countryman – зразок мінімалізму найвищої проби

Втім, якщо ви думаєте, що екстер’єр – це лише еволюція, просто зачекайте, поки не побачите інтер’єр. Відверта спроба повернутися до часів оригінальних MINI з їх великими центральними спідометрами призвела до того, що усередині Countryman начебто оголений – з панеллю приладів, яка майже не має нічого, окрім кількох вентиляційних отворів і круглого екрана розміром з обідню тарілку. Це стандартний OLED-дисплей, чіткий і яскравий (іноді – занадто) і набагато більший за оригінальний прилад MINI, бо має 240 мм у діаметрі, а взаємодіяти з ним можна лише за допомогою сенсорних дотиків або голосових команд, а не фізичного контролера. Єдиний апаратний регулятор відповідає за гучність аудіо.


Countryman – це перший MINI, який використовує найновішу операційну систему, що базується на програмному забезпеченні Android, тому він відчувається нібито як смартфон. Тож, власник у змозі встановлювати різні додатки, включно з іграми, не залишаючи салон. Ви також отримуєте ШІ-помічника – анімованого британського бульдога, на ім'я Спайк, який допоможе налаштувати клімат-контроль, радіо та навігаційні інструкції, а також надасть детальну інформацію про вашу подорож (наприклад, прогноз погоди).


Навігація через меню досить проста завдяки добре структурованому домашньому екрану й корисному набору ярликів, та й загалом система виглядає чудово. Ви можете вибрати одну з безлічі різних тем, кожна з яких має власне підсвічування, у тому числі за межі самого екрану. Серед моїх улюблених – індивідуальне налаштування з можливістю завантажити зображення з телефону і варіант Classic, який є даниною поваги до оригінальних циферблатів у MINI середини 20-го століття.



Однак результатом надмірного використання круглих елементів і дивного розташування іконок (у кутах нічого не сховаєш, чи не так?) є те, що вам доведеться витратити деякий час на персоналізацію системи та вивчення її особливостей. Наприклад, якщо вам потрібні лише прилади, тисніть на верхню частину дисплея, щоб збільшити його до набору повноекранних цифрових циферблатів. Крім того, на відміну від Tesla Model 3 або Volvo EX30, MINI все ж таки пропонує проєкційний дисплей, який розміщує деякі корисні показники приладів близько до вашої природної лінії зору, тому вам не доведеться відводити погляд від дороги так часто. Однак, на мою думку, це має бути стандартним елементом комплектації, а не опцією, оскільки робить значний внесок у зручність керування.



Решта панелі приладів обтягнута переробленим трикотажним текстилем, який, ймовірно, є досить економічним способом пом’якшення та оздоблення салону, але водночас і гарна на вигляд. Поєднайте це з мінімальною кількістю кнопок та оригінальних тумблерів, які сконцентровані під екраном, дивно спортивним двоспицевим кермом (MINI називає його триспицевим, але оскільки одна зі «спиць» трохи більше, ніж стрічка тканини, її не рахуємо), і ви знайдете салон, який дійсно відчувається наповненим повітрям і легким.



MINI традиційно запозичив частину преміального досвіду BMW, тож усе має вигляд добре зшитого між собою, з матеріалами преміум-класу тут і там. Сидіння також чудові, а варіанти оббивки, окрім переробленої тканини, можуть включати розкішну шкіру.



Розмір – не єдиний компроміс, на який доводиться йти Countryman, щоб стати повноцінним сімейним автомобілем. Якщо власники хетчбеків MINI звикли сидіти нижче за кермом, витягнувши ноги перед собою, то в Countryman водійська позиція значно підвищена із зігнутими ногами (щоб звільнити місце для пасажирів другого ряду). З погляду ергономіки це не дуже схоже на MINI, але в інших відношеннях – більш переконливо.


Простір другого ряду цілком підходить для дорослих, хоча тверді пластикові спинки сидінь можуть трохи заважати тим, хто сидить позаду них. Ви можете зсунути задню лавку на 13 см уперед і назад (опція), щоб збалансувати комфорт пасажирів і місткість багажника. Доступ до багажника здійснюється через майже вертикальні дверцята, і хоча відсік неглибокий, його 450-літровий об’єм гідний для зовнішніх габаритів, хоча й не зовсім на рівні з BMW X1 або Audi Q3.


Mini Countryman C маскує свій розмір на дорозі

Привод на передні колеса моєї тестової моделі з базовим 170-сильним мотором забезпечує цілком достатню продуктивність: розгін від 0 до 100 км/год займає 8,3 секунди й супроводжується характерним для трициліндрових двигунів звуком – але нічого негідного преміум-класу. У ньому трохи більше потужності та крутного моменту, ніж у середнього сімейного кросовера класу Countryman, тому він трохи жвавіший, ніж здебільшого звичайні конкуренти з двигунами початкового рівня. Countryman С – не спортивне авто, але потужності достатньо, щоб він мчав у бажаному темпі без перевантаження своїх м’язів – що сільською дорогою, що автомагістраллю.


Це не найекономніший двигун у світі, але ефективнішого Countryman з двигуном внутрішнього згоряння ви не зможете дістати. Офіційна цифра споживання трохи більш як шість літрів на 100 км не вражає, але й не є катастрофічною. А оскільки він досить потужний, вам не доведеться надто напружуватися, щоб досягти нормативних показників, як показав цей тест.


Обабіч економічності, MINI приємно керувати, а поєднання двигуна й коробки передач є гарним прикладом показником автомобіля, який є чудовим в одних частинах, але не в інших. Під час маневрування відчувається деяка нерішучість у взаємодії двигуна із 7-ступеневою коробкою передач із подвійним зчепленням, хоча загалом вона плавна та ненав’язлива й так спритно перемикає шестерні, що ви можете прийняти її за «справжній» автомат. Або візьміть педаль гальма, яка стає більш плавною, коли система прогрівається, але відчутно туга та надмірно активна на холодну.


Підвіска забезпечує непоганий бічний контроль кузова для такого високого автомобіля і дає змогу Countryman проходити повороти на пристойних швидкостях без надмірного нахилу. Звичайно, він трохи нахиляється, коли ви входите в поворот, як і очікується від кросовера, але цей нахил досить добре контролюється, і MINI є акуратним в управлінні, якщо й не особливо спортивним або захопливим, як його найменший побратим Cooper.


На жаль, навіть такий контроль вимагає компромісів. Підвіска Countryman орієнтована на водія і відчутно жорсткіша, ніж пружини та амортизатори Qashqai або Sportage. Жертвою деякою мірою стає комфорт їзди, але ви не звинуватите Countryman в тому, що він трясеться і хитається. Ви відчуваєте поштовхи, але вони не настільки сильні, щоб вивести вас із рівноваги. Просто навіть на відносно гладкому покритті він не відчувається шовковистим, і відчутно, що підвіска наполегливо працює над тим, щоб ізолювати вас від дороги.


Новий Countryman може бути більшим, ніж автомобіль, який він замінив, але дивно, наскільки він зменшується навколо вас, коли ви перебуваєте на звивистій дорозі. MINI замаскував вагу автомобіля коштом надшвидкої системи рульового управління. Вона неймовірно чутлива до найменших обертів керма, і здебільшого на заміських дорогах вам навряд чи доведеться використовувати більш за чверть оберту.


Водночас рульове управління залишається легким весь час, проте дає деякий натяк на відчуття та зворотний зв'язок – MINI не повністю ізолював водія від дороги, що в наші дні трапляється все рідше. Ви можете відчути текстуру дороги своїми долонями, а товстелезне кермо буде звиватися в руках, якщо ви відчиняєте дросель на виході з повороту, коли передні колеса намагатимуться знайти зчеплення з поверхнею.


Управління трансмісією максимально спрощене. Ви обираєте режим руху невеликим тумблером під мультимедійною системою. У стандартній комплектації немає режиму S для коробки передач і підрульових пелюсток, але присутній уже забутий режим L для утримання від переходу на вищі передачі – наприклад, для підйому, спуску або обгону. Ще є кнопка «Р». А стоянкове гальмо вже керується з екрана.


Окремо варто згадати про режими водіння MINI, яким дістався останній тумблер. Найцікавіший із них – режим «картингу» (звісно, він так і називається – Go Kart). У ньому загострюються реакції двигуна та трансмісії, у кермі з’являється більше ваги, а поріг трекшн-контролю знижується. Змінюється і голос вихлопу. Точніше, його імітація через стереосистему.


Усе це наводить до думки, що в новому MINI Countryman є амбіційність. Вдало поєднати динаміку керування та безтурботну життєрадісність, характерні для менших автомобілів бренду, у такому безсоромно максі-кросовері, напевно, було нелегкою місією. Це програшна місія, що й казати, але не дурне завдання. І той факт, що Countryman взагалі береться за неї, додає йому певного духу й завзяття, які мають сподобатися покупцям.


Вердикт

Попри те, що це найбільш практична пропозиція в лінійці MINI, це все ще автомобіль, який керується самобутністю в дизайні. Але якщо не брати до уваги дивні візуальні та технологічні хитрощі, MINI Countryman – це дійсно блискучий кросовер. Можливо, він недостатньо практичний, щоб нести всі сімейні труднощі, але ця приголомшлива якість оздоблення, простір, керованість та вишуканість Countryman певною мірою виправдовують його ціну, якщо врахувати ті пакети опцій, які є обов’язковими. Якщо ви не плануєте встановлювати рекорди швидкості на вихідних, то 1,5-літровий трициліндровий Countryman C вам підійде найкраще. Це модель початкового рівня, але вона має достатньо потужності, щоб не залишити вас без задоволення від водіння.


Технічні характеристики MINI Countryman C 1.5
  • 3-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1499 см3
  • Максимальна потужність 110 кВт (156 к.с.) при 4700-6500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 240 Нм при 1500-4400 об/хв
  • Потужність електродвигуна 20 к.с.
  • Крутний момент електродвигуна 55 Нм
  • Місткість батареї 0,9 кВт-год
  • Передній привод
  • 7-ступенева автоматична з подвійним зчепленням
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважильна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швидкість 212 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 8,3 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4433/1843/1656/2692 мм
  • Дорожній просвіт 200 мм
  • Шини 205/65 R17
  • Об'єм багажника 450/1450 л
  • Об'єм паливного бака 54 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1545/550 кг
  • Максимальна маса причепа 1700 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 6,2 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 7,1/6,1/6,6 л/100 км

    Ціна від 1 245 744 грн*
    Ціна тестового 1 530 480 грн*

    * Актуальна на дату публікації

  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Ranger: ще ближче до американського родича