Jeep Avenger e-Hybrid: польський малюк


Не буде применшенням сказати, що Jeep Avenger є ключовим автомобілем для американської компанії, хоч цей і найменший автомобіль у лінійці Jeep. Насправді це модель тільки для Європи, оскільки вона була спроєктована й розроблена в Італії, а виробляється в Польщі, і Jeep не має наміру продавати її в Сполучених Штатах. Тому що «Месник» – це напрочуд маленький Jeep. Наскільки маленький? Цікавий факт: меншим за нього був лише оригінальний Willys.

Фото: автор, Дмитро Головченко

Головним нововведенням для Jeep є використання платформи Stellantis CMP2 (до цього часу всі Jeep базувалися на архітектурі від групи брендів Fiat-Chrysler), а ходова частина є спільною з Peugeot 2008, Opel Mokka та новим Fiat 600. Хоча ці автомобілі можна вважати конкурентами Avenger, реальність така, що Jeep менший за них – на 300 мм коротший за 2008-й. З огляду на все вищесказане, цілком природно поставити питання, чи це взагалі справжній Jeep?


Поки Avenger на шляху до досягнення своєї мети, Stellantis (материнській компанії Jeep та 13 інших марок) байдуже, що думають пуристи. Цей автомобіль має переосмислити Jeep в Європі та оживити мляві показники продажів.

Звісно, є кілька гарних рішень, наприклад, його здатність їхати бездоріжжям. Щоби переконатися, що Avenger може впоратися з випадковими наїздами на кущі та горбки, інженери Jeep внесли деякі зміни в шасі. Вони зробили жорсткішими амортизатори, забезпечили днищу додатковий захист та збільшили дорожній просвіт до 200 мм (а це на 30 мм вище, ніж у Peugeot 2008).


Вони також зробили передній і задній звиси «Месника» якомога коротшими, щоби поліпшити кути заїзду та з’їзду. Вишенькою на торті стала напрочуд досконала система контролю тяги, яка обіцяє утримувати передні колеса від буксування у важких умовах (чи, навпаки, надавати їм контрольованого буксування) і має спеціальні налаштування для піску, бруду та снігу.

Розлога захисна обшивка вздовж боків автомобіля та колісних арок надає йому ознак міцного позашляховика й має додаткову перевагу у вигляді більшої стійкості до ударів та потертостей. Ліхтарі загорнуті в пластик, який відіграє жертовну роль у захисті від легких подряпин.


Avenger – Jeep для міського життя

Завданням команди дизайнерів Avenger було вмістити «100 % ДНК бренду в чотири метри», і, відверто кажучи, їм це вдалося – навіть зі 100 метрів ви знаєте, що це Jeep. У той час як інші невеликі кросовери відрізняються вигнутим кузовом або стрімкою лінією даху, щоб виглядати футуристично або покращити аеродинаміку, Avenger має квадратнішу форму (на щастя, не настільки безсоромно, як у Renegade) із широкою, приземкуватою та від того впевненою посадкою.


Спереду – еволюція культової решітки радіатора Jeep із сімома прорізами, і загалом Avenger має дещо агресивний вигляд. Але через те, наскільки воно маленьке, він нагадує цуценя, яке любить гарчати на листоношу вранці. Задня частина проста, з більшою кількістю чорного пластику й задніми ліхтарями з Х-подібним мотивом.


Jeep також сховав багато характерних прикрас навколо, включно зі ще більшим відтворенням мотивів решітки радіатора на дисках і нижньому передньому повітрозабірнику, а також невеликою ілюстрацією в кутку лобового скла сина дизайнера, який дивиться в телескоп на зірки.


Усе сказане про розміри та дизайн вказує на те, що Avenger ідеально впишеться в міське життя, і, звичайно, саме там його власники здебільшого й будуть перебувати. На вибір покупцям пропонується безліч кольорів кузова, зокрема, двоколірні схеми. Вибравши цю комбінацію, ви також можете обрати жовту панель приладів, яка додає салону яскравості.


Схвально, що Jeep і для Avenger пропонує вдосталь інших аксесуарів, які допоможуть відрізнити ваш Avenger від інших, як графіка на капоті та решітці радіатора, 18-дюймові колеса із синіми акцентами, а також звичайний асортимент багажників на дах і гумові килимки для багажника та підніжжя для власників, які полюбляють активний відпочинок.

Avenger став першим електричним Jeep

Коли Jeep Avenger був представлений наприкінці 2022 року, планувалося, що він прибуде до автосалонів лише з електричною силовою установкою. Але все змінилося – ринкові умови, бажання клієнтів тощо. І тепер Stellantis також пропонує його в іншій іпостасі – електрифікований бензиновий Avenger e-Hybrid.


Його гібридна трансмісія прокладає собі шлях у величезній кількості моделей Stellantis – ви можете побачити схожі, якщо не ідентичні, установки в таких автомобілях, як Opel Corsa, Peugeot 208, Citroen C5 Aircross тощо. У деяких більших автомобілях вона видає 136 к.с. і 230 Нм, але для меншого Avenger Jeep вважає, що 100 к.с. і 205 Нм більш ніж достатньо.

Попри механічні відмінності, e-Hybrid виглядає практично ідентично електричному Avenger. Єдиною помітною зміною є додавання зеленого значка «e» для позначення його електрифікації.

Хоча він не такий великий, як 2008 і Mokka, ціни на них схожі, і Avenger в електроверсії також конкурує з DS 3 E-Tense, який має ту ж саму основу. Серед інших конкурентів у класі малих кросоверів – Ford Puma, Skoda Kamiq, Suzuki Vitara, Hyundai Kona, Kia Niro, Toyota Yaris Cross і VW T-Roc.


Avenger – це невеликий автомобіль, але добре використовує свої габарити. Якщо ви сидите на передніх сидіннях, то не будете скаржитися на брак місця. Посадка висока, й у вас є вдосталь регулювань сидіння та керма, щоб знайти бажане положення для водіння, а круговий огляд досить хороший.

Кокпіт здається коконом, але не тісним, і це частково завдяки великій центральній консолі, яка ділить передню частину салону навпіл. Тут є безліч цікавих рішень для зберігання речей, як надзвичайно корисна полиця під широченним вентиляційним отвором.

Панель приладів складається з 10,25-дюймового кольорового сенсорного екрана та того ж розміру щитка приладів. Налаштування меню порівняно невибагливі, і ви можете використовувати створені за своїм бажанням швидкі ярлики для кількох поширених завдань.

Хоча використання фізичних кнопок в Avenger для управління клімат-контролем та гучністю схвальне, я віддаю перевагу простішим регуляторам, як в Kamiq. Однак, виконання звичайних налаштувань в Avenger все ж менше відволікає, ніж в Puma, яка повністю перейшла на сенсорні екрани.

Усе керування трансмісією на величезних кнопках, і це потребує деякий час на звикання. У тому числі до того, що магнітна, схожа на обкладинку для планшета кришка місткого ящика на центральній консолі цілком їх перекриває, якщо повністю відкинута.

Інтер’єр Jeep Avenger


Смуги твердого пластику всередині Avenger міцні і зносостійкі, але йому не вистачає преміум-відчуття, як у Skoda, яка використовує більш м’які на дотик матеріали й має елементи управління, які видають приємне клацання – типове для Volkswagen відчуття добре демпфірованого натискання.


Простір над головою більш ніж достатній для двометрового зросту, але чи зможуть дорослі із задоволенням сидіти позаду дорослих на задніх сидіннях? Не дуже довго. Щоб створити цей маленький Jeep, довелося чимось пожертвувати, і простір для ніг ззаду став головною жертвою. Він непоганий для класу, але не надто великий. І хоча спинки передніх сидінь вирізані, щоб звільнити більше місця для колін, його просто не вистачає, якщо попереду сидить високий водій.


Багажні дверцята з електроприводом – це трохи занадто для такого маленького автомобіля, проте за ними пристойний багажник. Його місткість складає 380 літрів – приблизно стільки ж, як у компактного хетчбека, а фальшпідлога підіймається, відтуляючи додатковий простір.


Через 200 мм дорожнього просвіту поріг трохи зависокий, але принаймні захисні накладки бампера уберігають його від подряпин, а широкий отвір полегшує доступ. Підлога залишається рівною, коли ви складаєте задні сидіння. А це зробити дуже просто, оскільки до засувок на їх спинках легко можна дотягнутися з багажника навіть людині невисокій.


Jeep Avenger e-Hybrid: 20 % на електриці

1,2-літровий 3-циліндровий бензиновий турбодвигун PureTech працює з гібридною системою на 48 В, батареєю на 0,9 кВт-год під сидінням водія та переднім електродвигуном, який розміщений у 6-ступеневій автоматичній коробці передач із подвійним зчепленням eDCT6. Електродвигун розвиває до 29 к.с. і 55 Нм крутного моменту, але не обов’язково в той самий час, коли ДВЗ працює на максимумі. Тому, хоча він, безсумнівно, підвищує продуктивність на низьких обертах коленвалу, ви не можете просто скласти пікові показники обох двигунів, щоб отримати теоретичні комбіновані максимуми. Виробник не наводить даних про пікову системну потужність, тож рахуємо, що в Avenger в арсеналі принаймні 100 бензинових к.с.


Підвищена ефективність – ось назва гри. Jeep стверджує, що батарея може подбати про низькошвидкісні маневри, зменшуючи середню витрату палива на 13 % та до 25 % в міському циклі. Електродвигун і батарея додають 60 кг до ваги Avenger, тому відчутного приросту продуктивності немає – е-гібрид розганяється до 100 км/год на 0,3 секунди повільніше, ніж автомобіль на чистому бензині (є і такий із механічною коробкою, але не для України), і програє електромобілю майже дві повні секунди в тому ж спринті.


Але перша фаза прискорення завдяки електропоштовху дуже потужна. Jeep стверджує, що e-Hybrid на 30 % швидше прискорюється в діапазоні 50–100 км/год, ніж бензиновий Avenger без гібридної системи. e-Hybrid також відрізняється чудовою лінійною передачею потужності – він акуратно рухається містом, але не створює враження, що загубився в океані, коли дороги стають ширшими й швидкість зростає. Трициліндровий гуркіт, який видає двигун під навантаженням, є характерним і привабливим, хоча й не для всіх.


Компанія Jeep стверджує, що ви маєте можливість здійснювати 20 % своєї їзди на електротязі. Без ДВЗ e-Hybrid може проїхати до 1 км зі швидкістю до 30 км/год (ліміт у європейських пішохідних зонах), що довше, ніж у м’яких гібридів (здебільшого вони взагалі на це не здатні), але менше, ніж дає змогу повноцінна гібридна система, наприклад, у Toyota.


З усім тим, це стає в пригоді, коли ви маневруєте або їдете містом, і саме тут e-Hybrid перевершує всі інші, пропонуючи вишукану й тиху їзду, коли ви стартуєте зі світлофора або пробираєтесь крізь затори.


Непоганим є і калібрування коробки передач eDCT6, яка перемикає передачі майже непомітно. Вона також рідко відмовляє в розумному проханні знизити передачу пелюстках за кермом, однак не завжди перемикається вгору або вниз, коли вам це потрібно, а також страждає затримками під час маневрування і поодинокими ривками, коли водій стрес необережно поводиться з акселератором.


Озброєння потужним, приємним двигуном і талановитою коробкою передач – це половина динамічної битви, виграної для Jeep Avenger e-Hybrid. Завдяки тому, що в нього немає великої батареї, e-Hybrid на 315 кг легший за електроверсію і відчувається легким і бадьорим на поворотах.


Попри акцент на позашляховість, Avenger поводиться на дорозі досить акуратно. Так, інженери подовжили хід підвіски проти звичайного хетча, але залишили достатній рівень демпфування. Однак він не може зрівнятися за рухливістю з Ford Puma, а круті повороти спричиняють відчутний крен кузова. Він зберігає пристойний рівень зчеплення із сухою дорогою, але це не той автомобіль, на якому можна швидко їздити заради розваги.


Їзда на ньому прийнятна, але недоліки помітні: плоскі сидіння і брак регулювання попереку дають про себе знати на звивистих дорогах. Рульове управління могло б бути трохи важчим, але перевагою такого налаштування є те, що воно робить автомобіль надзвичайно легким для їзди містом.


Водночас e-Hybrid – непоганий варіант для поїздок на далекі відстані, де Avenger забезпечує гідний комфорт із пристойно низьким для невеликого кросовера шуму від шин та двигуна. Ми звикли до гучної підвіски автомобілів на цій платформі, але не тут. Шини Avenger котяться так само тихо, а кузов відчувається жорстким, тож враження від їзди на ньому заспокійливо вишукані.


Він плавний на високих швидкостях, хоча підвіска може давати відчутні збої на більш нерівних поверхнях. У місті e-Hybrid намагається поглинати жорсткі тріщини та вибоїни, що не завжди вдається на 18-дюймових дисках, і більші нерівності можуть врізатися в салон. Вочевидь збільшення кліренсу йому далося не задарма.


Ще одна важлива перевага Avenger e-Hybrid: наповніть бак бензином, і ви побачите на бортовому комп’ютері запас ходу до 700 км. Порівняйте із 400 км (в кращому випадку) електричної моделі, і зрозумієте, наскільки привабливим буде e-Hybrid для покупців, які трохи нервують через надійність та швидкість заряджання на трасі. Бензоелектрична версія досягла середнього споживання 6,0 л/100 км на різноманітному тестовому маршруті без особливих зусиль (він спалює бензин приблизно однаково містом та на шосе), проте офіційна цифра економії в 5 л не виглядає досяжною, що насторожує, коли справа доходить до дальніх подорожей.


За що гроші?

Структура комплектацій Avenger проста: e-Hybrid та електричні моделі доступні в комплектаціях Altitude та Summit (найдешевша Longitude українцям не запропонована). Моделі Altitude мають 17-дюймові легкосплавні диски, автоматичні світлодіодні фари та склоочисники, автомат дальнього світла, клімат- та круїз-контроль, запуск двигуна кнопкою, підігрів сидінь, а також екрани максимального розміру, бездротові Apple CarPlay та Android Auto, парк-пілот та камеру позаду й більшість систем безпеки. Вибір режимів руху, а також система спуску з пагорба, також є стандартними.


Підвищення до рівня Summit додає 18-дюймові колеса, прожекторні фари, безключовий доступ, адаптивний круїз-контроль, моніторинг сліпих зон, передній та боковий парк-пілот, іншу оббивку салону та додатковий USB-порт у задній частині.


До всіх комплектацій можна додати пакети опцій, які об’єднують ключові елементи оснащення, як електропривод багажних дверей, аудіосистема JBL із сабвуфером (коштом запасного колеса), панорамний дах, навігація та шкіряний салон.


Вердикт

Ця гібридна модель Jeep Avenger блискуче розігрує екологічну карту, зберігаючи водночас зручність у використанні та дальність пробігу, притаманну автомобілям із двигуном внутрішнього згоряння. Ці якості вдало поєднуються, у результаті чого виходить гарний, добре оздоблений кросовер, який пристойно керується і має вишукану силову установку, яка заслуговує на похвалу. Є деякі застереження щодо нього, насамперед – простір у задній частині салону, тверді 18-дюймові колеса і якість пластиків в інтер’єрі. Але в іншому Avenger e-Hybrid – це, безумовно, модель, на яку варто звернути увагу. 
У той час як електричний Avenger додає потужності, саме e-Hybrid забезпечує практичність із невеликою домішкою спритності та динамічності. Єдина проблема – передньоприводне компонування не дуже відповідає духу Jeep. Проте, він у марки не перший такий. Дочекаємось продажів Avenger 4хe, щоби побачити щось із двома приводними вісями.


Технічні характеристики Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid e-DCS6
  • 3-циліндровий рядний турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1199 см3
  • Максимальна потужність 74 кВт (100 к.с.) при 5500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 205 Нм при 1750 об/хв
  • Потужність електродвигуна 21 кВт (29 к.с.)
  • Крутний момент електродвигуна 55 Нм
  • Передній привод
  • 6-ступенева автоматична коробка передач з подвійним зчепленням
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швидкість 184 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 10,9 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4084/1808/1536/2557 мм
  • Діаметр розвороту 10,5 м
  • Дорожній просвіт 197 мм
  • Кут в'їзду/рампи/з'їзду 20/34/20
  • Шини 215/60 R17, 215/55 R18
  • Об'єм багажника 380/1277 л
  • Об'єм паливного бака 44 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1288/494 кг
  • Максимальна маса причепа 1100 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 4,9-5,1 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,8/5,3/5,1 л/100 км

    Ціна від 1 034 100 грн*
    Ціна тестового 1 301 330 грн*

    * Актуальна на дату публікації

  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Ranger: ще ближче до американського родича