Ford Puma: динаміка в плюс
Puma – невеликий кросовер, що є нащадком Fiesta, і перед ним
тепер стоїть завдання продовжити справу з того місця, на якому та зупинилася.
Puma має стати ключовою початковою моделлю бренду, яка приваблює покупців добре
продуманим шасі, новими технологіями в інтер’єрі, практичністю і
конкурентоспроможною паливною ефективністю. Драйвовий кросовер повертається з
новим дизайном і вкрай необхідним технічним вдосконаленням. Але чи є він тепер
найкращим у своєму класі?
Фото: автор, Дмитро Головченко
Цей клас тріщить по швах, оскільки виробники заробляють на
попиті на маленькі псевдопозашляховики. Тож для Puma конкурентна боротьба за
увагу покупців ще ніколи не була такою важкою. Однак, що дуже важливо, у Puma
завжди був козир – на відміну від спорідненого, але не дуже вдалого Ford
EcoSport. Клас невеликих кросоверів довгий час був позбавлений чогось
по-справжньому гарного для водіння, поки у 2019 році не з’явився цей Ford.
Поділяючи платформу з нині покійною Fiesta, Puma стала динамічним еталоном у
своєму класі, й оновлена модель прагне прийняти цю спадщину.
Як же тоді найменший Ford витримує конкуренцію з такими автомобілями, як Nissan Juke, Skoda Kamiq, Opel Mokka, Toyota Yaris Cross і Volkswagen T-Cross?
Однолітрова Puma
Український модельний ряд Puma порівняно простий. Двигун – 1,0-літровий бензиновий трициліндровий двигун Ford Ecoboost у версіях потужністю: 125 к.с. та 155 к.с. Кожен із них оснащений м’якою гібридною системою і в стандартній комплектації агрегатується із семиступеневою автоматичною коробкою передач. Ще в природі існує 170-сильна Puma ST, а нещодавно в європейських автосалонах з’явилася й електрична версія Puma Gen-E.
Ключовими серед зовнішніх змін є нові фари, перемальована решітка радіатора та новий дизайн колісних дисків – усе це надає пропорціям помітно свіжішого вигляду. Авто збирається на заводі Ford у Крайові в Румунії на платформі B2, хоча вона була розтягнута й розширена, щоб задовольнити вимоги більш просторого кросовера. Збільшення розмірів є значним: Puma на 146 мм довша (95 мм із яких припадає на колісну базу) і на 71 мм ширша за Fiesta, а ширина колії збільшилася на 58 мм.
Ford рекламує Puma, наголошуючи на гібридному статусі авто. Інтегрований стартер/генератор замінює відповідні агрегати й, крім того, що відновлює частину енергії під час гальмування і дає змогу автомобілю сповільнюватися з вимкненим двигуном, ще забезпечує заповнення прогалини в крутному моменті на нижчих обертах.
Система може додати лише 16 к.с. та 50 Нм, тому не варто очікувати різкого покращення прискорення. Отже, щоб замаскувати настільки лагідну допомогу м’якої гібридної системи, Ford збільшив турбокомпресор. Система деактивації циліндрів перейнята з попередніх версій негібридного двигуна Ecoboost і заради економії вимикає один циліндр усього за 14 мілісекунд при невеликих навантаженнях.
Підвіска жорсткіша, ніж у низькій Fiesta – це є поширеною ознакою кросоверів і є наслідком спроби утримати від нахилу вищий кузов в поворотах.
Інтер’єр без кнопок
Компанія Ford ретельно переосмислила дизайн інтер’єру Puma і
модернізувала технології, встановивши новий центральний 12,0-дюймовий сенсорний
екран із новітнім програмним забезпеченням SYNC4, а також 12,8-дюймовий
цифровий щиток приладів і бездротову зарядку – усе це є стандартним для всієї лінійки
Puma. Ford заявляє, що новітня система має вдвічі більшу за попередницю
обчислювальну потужність.
Екран чудово реагує на натискання і відрізняється графічною витонченістю, навіть у порівнянні з конкурентами Volkswagen Group. FordConnect також входить до стандартної комплектації всіх моделей, додаючи точку доступу WiFi з можливістю підключення до 10 пристроїв.
Великий екран виніс смертний вирок блоку керування кліматом та підігрівом сидінь і він тепер інтегрований у сенсорний екран – це є частиною кроку, спрямованого на зменшення кількості фізичних перемикачів для «чистішого» дизайну. Але невеликі іконки сенсорного екрана, як можна було здогадатися, не є повноцінною заміною фізичних перемикачів. Але із часом ви звикнете.
Інтер’єр Puma не став найпривабливішим зразком виконання, головним чином через якість матеріалів. Автомобіль і до фейсліфтингу був явно побудований із прицілом на розумну ціну, але тепер, схоже, Ford просто дивиться, що йому може зійти з рук. Матеріали на панелі приладів, дверних картах, бардачку та навколо центральної консолі виглядають пристойно, але не виграшно, а рамка щитка скрипить від дотику.
Ще одна претензія стосується правого перемикача під кермом, який… зник. На його місці заглушка, а лівий перемикач перевантажений подвійною роботою, як на Mercedes. Ба більше, на новому, непропорційно великому та майже квадратному кермі немає підрульових перемикачів. А це означає, що ви більше не зможете самостійно перемикати передачі, тому що сам архаїчний селектор трансмісії на це не розрахований. Дивно для спортивного кросовера.
Рятує те, що основні точки дотику, такі як кермо, селектор коробки передач, регулятори вентиляційних отворів та цей комбінований важіль дарують пристойне тактильне відчуття. До того ж ви отримуєте величезний 456-літровий багажник, з яким може конкурувати тільки VW T-Cross (455 літрів, якщо пасажирів притиснути до передніх сидінь) і який випереджає Lexus LBX (402 літри).
Простір на задньому ряду є прийнятним, але тільки для тих, хто не перевищує 1,8 м зросту. Спереду ситуація набагато краща: рульова колонка та сидіння регулюються в широкому діапазоні, що дає можливість сидіти трохи нижче, але з глибшим зануренням у водійське крісло, ніж у багатьох конкурентів. З огляду на підвищену увагу Puma до привабливості для енергійного водія, така особливість тільки вітається.
Тандем двигунів
У 99 % випадків нова гібридна система працює дуже добре,
приховуючи технічну складність, необхідну для досягнення такої ефективності.
Силова установка тягне автомобіль із низьких обертів із дивовижною чутливістю і
приємним відчуттям потужності. Можливо, ще важливіше те, що вона дає змогу
усвідомити складність її роботи лише в найбільш швидкоплинних моментах – іноді
з дещо різким перемиканням передач, коли ви рішуче натискаєте на педаль
акселератора.
Puma з найпотужнішою для України версією свого 1,0-літровика прискорюється з місця до 100 км/год за 8,7 секунди, що є гарним, якщо не винятковим показником. Але той факт, що вона майже вдвічі швидше розганяється з 30 до 70 км/год на четвертій передачі, ніж 1,0-літровий Juke з турбонаддувом, ілюструє різницю, яку робить гібридна система Ford.
Попри дуже високий ступінь форсування, Ecoboost напрочуд
вишуканий агрегат. Він настільки гарно збалансований, що ви іноді не помічаєте
його роботи. А це те, що не вдалося зробити Stellantis зі своїм поширеним
3-циліндровиком, та мало поступається 1,2-літровику від Renault. Двигун Puma
втрачає рафінованість, тільки якщо на нього прикладається повне навантаження на
частоті обертання колінчастого валу нижче 2000 об/хв.
Автоматична коробка передач анітрохи не поступається двигуну. У всіх режимах вона перемикається плавно – так, що іноді її присутність видає тільки приглушення шумів ГРМ двигуна в моменти змін передач. Проте іноді вона занадто швидко хапається за вищі діапазони й занадто неохоче переходить на нижчі, що притуплює потужність, коли вона вам найбільше потрібна. У цій проблемі є тільки одне рішення – вибір спортивного режиму через пошуки в меню, який змушує трансмісію охочіше перемикати передачі.
Ford Puma захоплює водія
Puma була чітко задумана як кросовер-хетчбек, який буде
чудово керованим ще до того, як він залишив ескізи дизайнерів. Вона нижча та
спортивніша, ніж здебільшого її конкуренти. Цілком очевидно, що розробники
скористалися певними ключовими перевагами шасі донора. Попри це, вражає,
наскільки добре вони додатково попрацювали, і наскільки виразно цей автомобіль
відрізняється від своїх суперників.
Рульова рейка відчувається легкою, а на зміну деякій незграбності автомобіля до фейсліфтингу прийшли інтуїтивність, точність і виняткова чуйність. Поєднайте це з хорошим рівнем зчеплення з дорогою та потужним двигуном і ви швидко зрозумієте, чому цей автомобіль знов є динамічним еталоном у своєму класі.
Гостра та збалансована керованість змушує замислитися, чи ви взагалі керуєте кросовером. Автомобіль акуратно рухається дугою до вершини віражу і зберігає динамічну врівноваженість і баланс шасі на виході – так, що автомобіль легко може зійти за добре вивірений, атлетичний хетчбек.
Коли електронні системи контролю тяги та курсової стійкості втручаються в процес водіння, вони роблять це поступово і спочатку без зайвого впливу. Автомобіль лише дає вам можливість вимкнути трекшн-контроль (іноді навіть сам пропонує), залишаючи систему стабілізації ввімкненою за будь-яких обставин. І лише іноді, коли ви дійсно відчуєте потенціал шасі й ризикуєте здобути справжню насолоду, стає прикро, коли ESP починає активно заважати автомобілю розважатися.
Комфорт та ізоляція Ford Puma
Для компактного кросовера, який так прагне розважити вас
швидкою реакцією на кермування, приємно виявити, що вишуканість їзди не була
принесена в жертву. На швидкості автомагістралі кабіна Puma досить добре
ізольована від вітру та дорожнього шуму, щоб уникнути надмірної критики.
Відмінно налаштована підвіска забезпечує чудове поєднання чіткого контролю над кузовом і вихованої плавності під час руху у високому темпі. Однак, на низьких швидкостях він досить схильний до потрясінь, особливо на автомобілях лінійки ST-Line. Але здатність Ford пом’якшувати всі удари, окрім найбільших, демонструє, що він за еластичністю не надто відстає від кращих конкурентів. Проте якщо ви обираєте Puma в комплектації вищій за Titanium, ви стикаєтеся з 18-дюймовими колесами, які роблять їзду жорсткою на міських дорогах із ямковим покриттям.
Що стосується економії пального – ключового поля битви в класі кросоверів – то Ford Puma демонструє надзвичайно хороші показники. За офіційними даними, він витрачає 5,5–6,3 л/100 км – це вже більш економно, ніж еквівалентні T-Roc та Juke, але в моїх реальних випробуваннях 155-сильний двигун показав 7,0 л/100 км у місті та 5,2 на шосе.
Titanium представляє початковий рівень оснащення, за ним слідують ST-Line і ST-Line X. Версії Puma базової та середньої комплектацій пропонують щедрі рівні оснащення з 17-дюймовими алюмінієвими дисками, клімат-контролем, електрообігрівом лобового скла та сидінь, заднім парк-пілотом, камерою та автоматом дальнього світла серед інших зручностей.
Puma рівня Titanium вже має автономне екстрене гальмування
та систему утримання в смузі руху. ST-Line X включає системи попередження про
сліпі зони, попередження про перехресний рух та допомогу в пробках, а також
додає до круїз-контролю адаптивні функції.
Системи допомоги зазвичай налаштовані у такий спосіб, щоби бути досить непомітними, але в переважній більшості випадків їх можна відрегулювати за чутливістю, а в деяких випадках – повністю вимкнути. Навіть у найчутливішому режимі система утримання в смузі руху не відволікає водія від керування. Вона навіть визначає межі смуги руху за браком розмітки та чинить опір виїзду на узбіччя.
Ціна на автомобілі початкового та середнього рівня за ціною є конкурентоспроможною з найбільшими суперниками й відповідає тому, що ви отримуєте, однак це не стосується найвищої комплектації. Наприклад, мій тестовий ST-Line X за 1 318 956 грн (+45 684 грн за панорамний дах та +34 579 грн за колір) коштує надто дорого для 4,2-метрового авто.
Вердикт
Технічні характеристики Ford Puma 1.0 Ecoboost MHEV
- 3-циліндровий рядний турбо, попереду впоперек
- Об`єм 999 см3
- Максимальна потужність 114 кВт (155 к.с.) при 600 об/хв
- Максимальний крутний момент 190 Нм при 2100-5500 об/хв
- Передній привод
- 7-ступенева автоматична коробка передач з подвійним зчепленням
- Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду, барабанні позаду
- Максимальна швидкість 200 км/г
- Розгін 0-100 км/г 8,7 с
- Довжина/ширина/висота/база 4186/1805/1550/2588 мм
- Діаметр розвороту 10,4 м
- Дорожній просвіт 163 мм
- Кут в'їзду/рампи/з'їзду 20/34/20
- Шини 215/50 R18
- Об'єм багажника 456/1216 л
- Об'єм паливного бака 42 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 1293/542 кг
- Максимальна маса причепа 900 кг
- Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 5,5-6,3 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,8/5,2/6,0 л/100 км
Ціна від 1 107 725 грн*
Ціна тестового 1 301 330 грн*
* Актуальна на дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар