Opel Combo: ще більше француз


Сім років тому Opel Combo Life відбуксирував Zafira в музей. Stellantis (тоді ще PSA), новий володар марки, мав сплачувати попередньому (General Motors) ліцензію, тож було прийнято цілком логічне комерційне рішення – створити новий вен на базі французьких близнят Citroen Berlingo та Peugeot Expert. Opel не прогадав – нова модель сподобалася публіці, якій бракувало практичності в кросоверах Crossland і Grandland, але яка свого часу відвернулася від Zafira Tourer. Тепер настав час дещо освіжити всю трійку.

Фото: автор

Відтак Combo (вже без Life) – це нова територія для Opel. Тепер це компактний, утилітарний, ультрауніверсальний і ультрапросторий пасажирський автомобіль, хоч на початку свого існування Opel Combo взагалі то базувався на маленькій Corsa. Остання, шоста ітерація стала по-справжньому глобальною, тому що крім Citroen та Peugeot вона існує як Fiat, Toyota та навіть Dodge. Втім, це не так уже й погано, адже разом вони є найкращими невеликими фургонами в автомобільному світі.


Остання модель була суттєво перероблена навесні 2024 року, щоб здобути характерний стиль передньої частини Opel Vizor. Оригінальний Combo 2018 року виглядав досить вибачливо. Трохи занадто схожий на фургон, навіть для естетично невибагливих клієнтів, яким потрібен мінівен на базі фургона. Ця оновлена модель не зупинить на собі заздрісні погляди, але вона виглядає набагато привабливіше.


До Vizor додаються перероблені бампери та набагато тонші світлодіодні фари, які опціонально можуть бути оснащені адаптивною матричною технологією IntelliLux. Opel Combo став першою моделлю у своєму сегменті, що має такі фари, які складаються з 14 світлодіодних елементів, автоматично вирізають зустрічних учасників дорожнього руху зі свого променю, забезпечуючи водієві чіткий огляд попереду, не засліплюючи інших.


Інтер’єр Opel Combo

Усередині проведено значно глибший редизайн фасаду, ніж зазвичай під час фейсліфтінгу. Це знадобилося, щоб розмістити новітні медіатехнології Stellantis Group. А саме: 10-дюймовий цифровий щиток приладів та того ж розміру 10-дюймовий центральний сенсорний екран із бездротовим підключенням до смартфонів Apple CarPlay та Android Auto. Рульове колесо також було перероблено й тепер має набір пелюсток для перемикання передач.


Чи залишилося у всередині Combo що-небудь німецьке? Майже нічого. Дещо відрізняються тільки крісла – з жорсткою набивкою та бічною підтримкою. Opel-євські кермо, щиток приладів, підкермові перемикачі та тумблер зовнішнього освітлення остаточно зникли. Коли мова заходить про максимальну уніфікацію, оригінальним речам залишається небагато місця.


Кабіна надзвичайно продумана, зручна й добре спланована. Посадка за кермом піднесена, як у кросовері, і загальна оглядовість чудова завдяки характерним для такого кузова великим вікнам, що заливають світлом салон. Легко зрозуміти, де розташовані кути автомобіля, дякуючи його пласким боковинам і вертикальній задній частині. Ви отримуєте й задній парк-пілот у стандартній комплектації, щоби паркуватися з міліметровою точністю.


Дизайн салону приємний і простий, що освіжає в сучасному автомобільному світі, який, здається, одержимий надто складними сенсорними екранами. У Combo екран менш наповнений функціями, тому користуватися ним простіше, а багато іншого – наприклад, керування кліматом – здійснюється за допомогою простих кнопок і перемикачів. І за це – окрема подяка інженерам.


Рівень дизайну і збірки значно просунувся порівняно з Combo попереднього покоління, хоча на тлі матеріалів у легкових автомобілів і кросоверів цих габаритів використані тут можуть здатися трохи сільськими. Інтер’єр цілковито – це втілення зносостійких пластиків і тканин. Проте, хоча пластик і суцільно твердий, він дійсно міцний.


Всюди є безліч відсіків для зберігання. Наприклад, дві шухляди для рукавичок одна над іншою завдяки переміщенню подушки безпеки пасажира на стелю і глибока ніша між передніми сидіннями. Складні столики виявляються на спинках передніх сидінь, а під стелею спереду розміщується вузька полиця для документів.


Простір і практичність – ось основні акценти таких автомобілів, як Opel Combo, і, на щастя, він не розчаровує. Незалежно від того, чи ви обираєте 4,4-метрову стандартну версію L1, чи 4,75-метрову L2, якщо бажаєте сім місць, ви знайдете всередині величезну кількість простору для пасажирів.


Кожне сидіння пропонує безліч місця, хоч якими б високими були пасажири. У п’ятимісних моделях сидіння другого ряду складаються в співвідношенні 60/40, а в семимісних їх можна скласти окремо, що забезпечує ще більшу гнучкість.


На зовнішніх позиціях другого ряду п’ятимісних моделей передбачено дві точки ISOFIX, тоді як окремі задні сидіння мають кріплення ISOFIX у всіх трьох позиціях, що дає змогу встановити три дитячі крісла. Значно менше Combo турбується про заряджання телефонів, що може свідчити про його вік: коли водій та передній пасажир мають доступ до двох портів USB, всі останні пасажири будуть змагатися за єдиний на всіх.


Як і слід було очікувати від дизайну на базі фургона, тут просто безодня місця для багажу. Навіть модель із колісною базою стандартної довжини може вмістити в багажник 597 літрів, якщо завантажити його до лінії скла, або 2126 літрів, якщо по дах. Для довшої версії ці цифри відповідно зростають до 850 літрів та 2693 літрів, коли ви залишаєте два крісла в гаражі.


Крім того, якщо ви перевозите дуже довгі речі, в обох кузовах переднє пасажирське сидіння можна скласти (якщо не заважає підлокітник), що дає змогу перевозити, наприклад дошки для серфінгу до 3,05 м завдовжки. Максимальна вантажопідйомність Opel Combo становить до 770 кг, коли комерційної версії тільки з кріслами спереду – одну тонну, що є винятковим показником для авто з такими невеликими габаритами.


Керування Opel Combo

Єдине, що не зазнало значних змін з оновленням моделі у 2024 році, – це поведінка Opel Combo на дорозі. Але це тому, що він і так був одним із найкращих невеликих фургонів на ринку. Проте очевидно, що керованість є набагато менш пріоритетним завданням і через сім років можна було б очікувати, що Combo почне трохи відставати від своїх конкурентів на дорозі. Втім, легкове шасі, яке лежить у його основі, та переналаштування шасі німецькими інженерами гарантує, що він наділений міцним зчепленням із дорогою, пристойною їздою і передбачуваною керованістю.


Так, це правда, що конкуренти, такі як Ford Transit Connect і Volkswagen Caddy, трохи більш відшліфовані на дорозі, як із погляду комфорту їзди, так і з погляду керованості. Тож Combo у жодному разі не перевершує їх. Але й не дуже поступається. Рульове управління повільне й легке, отже не відчувається найточнішим в прокладанні курсу на швидкості, але легкість дуже допомагає в міських умовах і в маневруванні, так само як і малий радіус повороту.


Combo відчувається надзвичайно схожим на легковий автомобіль, зі слухняною їздою та передбачуваною керованістю, тільки з оглядкою на високий центр тяжіння. Їзда, зрозуміло, не така плавна, як у звичайному легковому автомобілі, і коли у вас порожній багажник, усе може відчуватися особливо неспокійно. Але рівень комфорту цілком прийнятний, який покращується, як тільки ви додаєте пасажирів та багажу.


Opel Combo також повільніший за легкові машини, що обумовлено його вагою та асортиментом двигунів. На вибір пропонуються два дизельні двигуни, які становлять основну частину продажів, доки Opel не перетвориться на виключно електричний бренд у 2030 році. Електричну ж модель у вигляді Opel Combo Electric із запасом ходу до 330 км дилери вже пропонують.


Обидва дизельні двигуни – похідні чотирициліндрового 1,5-літрового агрегата Stellantis Group. Менший мотор потужністю 100 к.с. є лідером продажів і працює в парі із шестиступеневою механічною коробкою передач. 130-сильний двигун буде запропоновано тільки з восьмиступеневою автоматичною, хоч вона надзвичайно хороша, і, ймовірно, підійшла б і для менш потужного двигуна так само добре.


Мій вибір припав саме на жвавий 130-сильний автомобіль, який добре себе зарекомендував як у місті, так і за його межами. Це дорогий силовий агрегат, але він покриває потребу в потужності та тязі в більшості дорожніх ситуацій – навіть якщо ви розраховуєте йти першим зі світлофора з повним корисним навантаженням. У нього достатньо сили, щоб не відставати від усіх, окрім найзавзятіших водіїв. У його активі також тиха та м’яка робота, а ще – винятково скромний апетит: з 200 кг на борту міський режим обходитиметься в 6,2 л/100 км і на літр менше на шосе.


Сплеск додаткової потужності пізніше вичерпується зі збільшенням швидкості та й напруженість ніколи не відчуватися. Як тільки ви виходите на крейсерський темп, він заспокоюється і залишається віддаленим гуркотом на задньому плані.


Скільки коштує Opel Combo?

Вам доведеться пожертвувати залученістю в процес водіння і приборкати уявлення про привабливість, які можна знайти в подібного розміру кросовері, але Opel перевершує майже всі SUV за вартістю. Ціни починаються з 997 800 грн за версію звичайної довжини, що на 21 300 грн дорожче, ніж Citroen Berlingo. Але Opel все ж трохи шикарніше оснащений.


Пропонується два рівні оздоблення. Базова комплектація Opel Combo Edition включає в себе сталеві колісні диски, кондиціонер, топову мультимедійну систему, автомат фар, круїз-контроль та електропривод дзеркал і передніх вікон.


Edition+ за 51 900 грн доплати додатково має автомати дальнього світла та склоочищувачів, бокові подушки безпеки, покращені передні крісла, світлодіодні матричні фари замість базових галогенних та деякі стилістичні прикраси в екстер’єрі.


Численні додаткові системи, такі як попередження про увагу водія, розпізнавання дорожніх знаків, утримання в смузі руху та система попередження про фронтальне зіткнення з функцією екстреного гальмування, доповнюють портфоліо.


Третій ряд крісел коштуватиме 51 100 грн, а подовжена база – 60 000 грн. 16-дюймові легкосплавні диски, шкіряне оздоблення керма, підігріви передніх сидінь та керма, безключовий доступ, двозонний клімат-контроль, цифровий щиток приладів та камера заднього огляду – опції. Так само як пакет покращення практичності, до якого входять скло дверей багажника, що відчиняється, електричні склопідіймачі в бокових зсувних дверях, висока подовжена центральна консоль із простором для зберігання та рейлінги на даху.



Вердикт

Після оновлення Opel Combo геть не сприймається вантажним фургоном із сидіннями й більше схожий на мінівен завдяки своїй майже легковій вишуканості. Він зберігає все те, що робило попередню модель непоганим веном – абсолютну свободу для пасажирів і багажу, низькі експлуатаційні витрати та еталонну практичність – і ще більше покращує кожну складову. І хоча він не такий захопливий на дорозі, як більшість сімейних автомобілів, він відшліфований технічно і винятково зручний. Якщо ви шукаєте практичний, корисний сімейний автомобіль… ви, ймовірно, однаково підете й купите більш модний, але набагато менш практичний кросовер. Однак, якщо вам дійсно важливий внутрішній простір і універсальність, не кажучи вже про вигідну ціну, тоді зверніть увагу на Combo – цей Opel виглядає привабливою заміною колись популярним мінівенам.


Технічні характеристики Opel Combo 1.5 BlueHDi 130 L2
  • 4-циліндровий дизельний турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 1499 см3
  • Максимальна потужність 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 300 Нм при 1750 об/хв
  • Передній привод
  • 8-ступенева автоматична КПП
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, торсіонна балка позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість, 184 км/г
  • Розгін 0-100 км/г, 11,4 с
  • Довжина/ширина/висота/база, 4753/1848/1787/2975 мм
  • Діаметр розвороту 11,5 м
  • Дорожній просвіт 155 мм
  • Шини 205/60 R16
  • Об'єм багажника, 850/2693 л
  • Паливний бак 50 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження, 1575/725 кг
  • Максимальна маса причепа 1500 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє 6,5 л//100 км (ДТ)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,2/5,4/5,8 л/100 км

    Ціна від 1 049 700 грн* 
    Ціна тестового 1 293 240 грн*

    *1.5 BlueHDi 100 к.с. S&S MКПП-6, ціна актуальна на дату публікації

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Hyundai Santa Fe: вражає не тільки зовнішність

Toyota C-HR: високий вершник повертається