Porsche Macan 4: більше ніякого бензину
Macan – найпопулярніший Porsche у світі та вхідний квиток у світ бренду. У третьому поколінні він додав до свого імені Electric, коли був переосмислений як виключно електричний. Але чи не притупив перехід на електрику переваги Macan? Чи зможе він зберегти традиційні якості Porsche та стати гідним наступником двох поколінь Macan, вступаючи в епоху електромобілів? У ТЕСТ@ДРАЙВ була нагода дізнатися про це.
Фото: автор, Артем Галкін
Cayenne для вас трохи
завеликий? Тоді це, мабуть, найбільш універсальний щоденний автомобіль з
логотипом Porsche, який ви можете купити. Перед новим Porsche Macan Electric
стоїть однозначне завдання: стати гідним наступником знаменитого Porsche Macan.
Новий Macan – це ризикована гра для Porsche. Фірма не зовсім новачок у світі електромобілів, оскільки електричний Taycan існує вже пів десятка років. Але це перший випадок, коли бренд перетворив на електромобіль одну зі своїх бензинових машин.
Ще сміливішим є рішення Porsche зробити це з автівкою, яка заробляє левову частку всіх грошей компанії. У всьому світі Macan – бестселер Porsche: з моменту появи в автосалонах у 2014 році було продано понад 850 000 екземплярів. Отже, поява SUV на батареї, мабуть, важливіша для прибутку німецької компанії, ніж свого часу Taycan.
Що тут нового?
Усе. Бензинові двигуни? Немає
(хоча ви все ще зможете купити бензиновий Macan попереднього покоління в
осяжному майбутньому). Тепер або електромотори, або нічого. Платформа? Це
архітектура Premium Platform Electric (PPE) від Volkswagen Group, яку Porsche
розробив спільно з Audi для Q6 e-tron. Новий інтер’єр. Нова підвіска. Навіть
емблема Macan свіжа.
Чи пристойні технічні
характеристики?
Вони варіюють від чудових до
приголомшливих. Найпростіший Macan має один електродвигун, який постачає 340
к.с. і 563 Нм крутного моменту на задні колеса. Цього достатньо для розгону від
0 до 100 км/год за 5,7 секунди та максимальної швидкості 220 км/год.
Macan 4 вже має два електродвигуни – один на кожну вісь. Це ідентичні синхронні двигуни, які є спільними з Audi Q6. Вони дають пікові показники 387 к.с. і 650 Нм, або 408 к.с у режимі «overboost», коли використовується контроль старту. Цей додатковий поштовх скорочує час розгону від 0 до 100 км/год до 5,2 секунди, хоча максимальна швидкість залишається незмінною. Тим часом Macan 4S має більший двигун ззаду, який збільшує загальну потужність до 448 к.с. (516 к.с. з overboost), а час розгону скорочує до 4,1 секунди.
Macan Turbo використовує ще більший задній двигун, ексклюзивний для Porsche. Це призводить до просто шаленої потужності в 639 к.с. (тимчасово) і майже абсурдних 1130 Нм, які вистрілюють до 100 км/год за 3,3 с. Пневмат-ична підвіска також пропонується для всіх моделей (є стандартною для Turbo), тоді як керування всіма чотирма колесами – тільки для 4S та Turbo (за 85 000 грн).
Кожна модель обіцяє і швидке поповнення акумулятора. Усі Macan мають нікель-магній-кобальтову батарею на 95 кВт-год і 800-вольтову напругу зарядки. Під'єднайте автомобіль до зарядної станції постійного струму потужністю 270 кВт, і він заповнить свій акумулятор від 10 до 80 % всього за 21 хвилину.
Прогнози щодо запасу ходу не менш переконливі. Офіційно задньоприводний Macan може подолати 536–641 км, у той час, як 4, 4S і Turbo – до 613, 606 і 591 км відповідно. Тобто реальний запас ходу становить понад 480 км. Звичайно, якщо ви будете їздити з розумом.
А що із зовнішністю?
Навіть дилетанти скажуть, що
Macan Electric – це Porsche, оскільки спереду і ззаду він перейняв дизайнерські
рішення від решти модельного ряду. Примітно, що хоча це абсолютно нова
розробка, він усе ще залишається впізнаваним Macan. Це, без сумніву, було
важливо, з огляду на успіх чинної моделі.
Спереду всю вашу увагу привертають чотириточкові денні ходові вогні. Головні фари – це, власне, досить анонімні нижні лампи, акуратно поєднані з повітрозабірниками «повітряної завіси» перед колесами. Це частина комплексу аеродинамічних заходів, покликаних зробити новий Macan якомога більш слизьким у повітрі і збільшити запас ходу. Заявлений коефіцієнт аеродинамічного опору складає всього 0,25. Не кожний седан так легко розрізає простір.
Більш похила задня частина відрізняє електричний Macan від бензинової моделі, і мені особливо подобається вид ззаду в три чверті завдяки витонченим заднім бамперам і характерній світловій смузі на всю ширину корми з гордим тримірним логотипом Porsche. Брак вихлопних патрубків не применшує його привабливості. А власникам неодмінно сподобається перехід на безрамні вікна у дверцятах.
А як щодо інтер’єру?
Боги, він класний. У салоні
Macan наслідує новітній фірмовий стиль, і Porsche добре попрацював над тим,
щоби приховати свій зв’язок зі спорідненими брендами. Ви отримуєте оригінальні
сидіння, унікальну приладову панель, таке ж тонке кермо і високоякісну електроніку,
як у Taycan і 911. Можна навіть додати сенсорний екран перед пасажиром, як на
Cayenne. Це недешево – 35 000 грн, але пасажиру зможе дивитися фільм або шукати
кращі ресторани в навігації і не заважати водієві.
До нього додається 12,6-дюймовий вигнутий цифровий щиток приладів і 10,9-дюймовий центральний дисплей. Останній не є надмірним, як на деяких представниках класу, на кшталт Mercedes-Benz EQA, тому що розміщений у панелі приладів, а не гордо стоїть над нею. Будь-хто, хто знайомий з операційною системою Porsche, знайде її простою у використанні – і, хвала небесам, залишилися фізичні кнопки для керування клімат-контролем.
Відчуття надзвичайно високої якості пронизує весь салон, де б ви не сиділи, хоча найкращі місця, очікувано, розташовані спереду. Колісна база нового Macan на 86 мм довша, ніж у бензинового, тому місця для ніг побільшало. Не розраховуйте на простір над головою ззаду для 2-метрових пасажирів, якщо замовляєте скляний дах (79 000 грн), коли місце спереду вражає завдяки тому, наскільки низько можуть опускатися сидіння.
Electric також має більший багажник, ніж попередній Macan – 540 літрів (у Turbo менш просторий), який доповнюється 84-літровим відсіком попереду. Тільки купеподібна форма задньої частини Macan визначає той факт, що багажник трохи затісний для високих предметів.
Як він рухається?
Проста відповідь: дуже добре.
Macan – це дійсно видатний у русі автомобіль. Не буду стверджувати, що він
такий же захопливий, як 718 Cayman або 911 Carrera, але, як для сімейного
електричного кросовера, він демонструє дивовижно дійство. Він пропонує таку
рухливість, про яку Ford Mustang Mach-E може тільки мріяти.
Найдешевша задньоприводна модель – це та, на яку варто звернути увагу, якщо вас турбує керованість. Оскільки передні колеса не навантажені крутним моментом, вони й пізніше втрачають зчеплення, ніж у 4S, та й підвіска бореться з меншою загальною вагою.
У звичайному режимі руху мій тестовий Macan 4 переважно використовує задній двигун заради ефективності, хоча передній може бути швидко залучений у разі потреби. Porsche називає цю систему електронним управлінням Porsche Traction Management (ePTM) і стверджує, що вона в п’ять разів швидше реагує, ніж звичайна система повного приводу.
Щоб оптимізувати зчеплення з дорогою передній двигун частіше використовується в режимах Sport і Sport Plus, хоча задні шини напрочуд легко ковзають навіть сухим асфальтом, коли їх провокують на виході з повороту. Така поведінка спочатку злегка дивує, але зовсім не занепокоїть, оскільки цей занос добре відчувається водієм та і є досить стриманим.
Однак це демонструє, що грайливий бік характеру Macan нікуди не зник. Так, на Macan Electric ви можете розвивати відверто непристойну швидкість у поворотах. Стабільності допомагає повний привод, але загальне враження від керування – більш штучне й синтетичне.
Варто також відзначити роботу Porsche над рульовим керуванням Macan. За відчуттями воно зовсім не схоже на Audi Q6 e-tron, і, хоча воно не переповнене зворотним зв’язком, це, безумовно, найгостріше й найпряміше налаштування у своєму класі. Гальма також заслуговують на окрему згадку, оскільки Porsche майстерно налаштував перехід від рекуперативного до фрикційного гальмування. Porsche вже давно став майстром «змішування» цих двох типів гальм, і практично неможливо визначити, яке з них використовується в той чи інший момент уповільнення. Модуляція зусиль на педалі майже ідеальна, що дає змогу водієві плавно зупинитися або дозволити автомобілю рухатися зі швидкістю пішохода.
У стандартній комплектації Macan ви не знайдете потужну систему рекуперації, тож водіння в одну педаль (як у спорідненого Audi) неможливе. Ви можете додати більше сповільнення тільки через заглиблене в теренах екрана меню (тут немає традиційних пелюсток під кермом), оскільки Porsche вважає, що найефективнішим методом гальмування є використання середньої педалі. І важко стверджувати протилежне, коли педаль працює так добре.
Залежно від того, як ви налаштуєте свій Macan, він може мати подвійну особистість. За замовчуванням Macan 4 їздить на сталевих пружинах і амортизаторах із фіксованою жорсткістю. За бажанням покупці можуть додати систему Porsche Active Suspension Management (PASM, 56 000 грн) – і я настійно рекомендую це зробити. Це новітня двоклапанна система керування амортизаторами, в якій відскік і стиснення контролюються індивідуально.
Мій тестовий автомобіль був оснащений пневматичною підвіскою (обирайте її за 128 000 грн, і PASM буде включено), яка автоматично вирівнює кузов незалежно від завантаження автомобіля в додачу до контролю причепа вагою до 2000 кг. Вона також керує висотою їзди відповідно до режимів водіння. Наприклад, у режимі Sport Plus Macan сидить на 30 мм нижче, ніж у стандартному, і Porsche вказує, що це опустило центр ваги на цілих 140 мм нижче, ніж у бензинової моделі.
Якщо ви переведете перемикач режимів руху в режим Offroad, автомобіль підніметься на 40 мм. Слушна функція для міських бордюрів, оскільки я підозрюю, що мало хто з власників поїде на ньому бездоріжжям попри гарний кліренс у 225 мм.
У жодному з налаштувань
підвіски комфорт їзди не був таким, який можна назвати м’яким, але Macan
виконує свою подвійну роль краще, ніж будь-коли: це тихий та комфортний
спортивний кросовер. Занадто тихий? За 22 000 грн Macan буде генерувати
специфічне гарчання, яке Porsche кличе «спортивним».
Попри отримання чималого задоволення від їзди, мені вдалося досягти середнього енергоспоживання в 18,5 кВт-год/100 км – це відповідає офіційному показнику, з яким рекламується автомобіль. Майте на увазі, що на автомагістралі витрати підвищуються до 23 кВт уже на 110 км/год. Тож не очікуйте, що в подорожах запас ходу досягне 500 кілометрів.
Що ви отримуєте за свої гроші?
В Україні електричний Porsche Macan стартує від 3 456 420 грн, Macan 4 – від 3 705 380 грн, а модель Turbo – від 5 055 330 грн. Тобто Macan є найдоступнішим новим Porsche і водночас непогано оснащений. Без доплати в Macan 4 ви знайдете 20-дюймові диски, суміш натуральної та синтетичної шкіри всередині, передні сидіння з електрорегулюванням та підігрівом, дверцята багажника з електроприводом, парк-пілот із камерою заднього виду, двозонний клімат-контроль, тепловий насос у системі опалення, бездротовий зарядний пристрій для смартфона з охолодженням і величезний набір засобів безпеки. Зрозуміло, що небагато Porsche виходять із заводу без додаткових опцій, і ви можете витратити ще десятки тисяч євро, якщо вас захопить конфігуратор.
Вердикт
Технічні характеристики Porsche Macan 4 Electric
- Два електричних сінхронних мотора з постійними магнітами поререду та позаду впоперек
- Потужність максимальна/пікова 285/300 кВт (385/408 к.с.)
- Максимальний крутний момент 650 Нм
- Місткість батареї повна/корисна 95/100 кВт∙г
- Повний привод
- Підвіска багатоважільна
- 1-ступеневий редуктор
- Гальма вентильовані дискові
- Максимальна швидкість 220 км/г
- Розгін 0-100 км/г 5,2 с
- Довжина/ширина/висота/база 4784/1938/1622/2839 мм
- Діаметр розвороту 12,1 м
- Дорожній просвіт 184-225 мм
- Шини спереду 235/55 R20, сзаду 285/45 R20
- Об'єм багажника 540+84/1348 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 2330/590 кг
- Максимальна маса причепа 2000 кг
- Споживання середнє/запас ходу нормований (WLTP), 17,9-21,1 кВт/100 км / 516-613 км
- Споживання, місто/шосе/середнє/запас ходу тестовий 18,5/23,0/21,0 кВт/100 км / 480 км
Ціна від 3 705 380 грн*
Ціна тестового 4 462 400 грн*
* Актуальна на дату публікації
Дисклеймер
Стаття була підготовлена для Forbes Brand Voice, тут публікуються в нередагованому варіанті.
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар