Ford Kuga: гібрид замість дизеля


Це не наймасовіший Ford на наших дорогах, але неможливо заперечувати, наскільки видатною була історія успіху Kuga. Подивиться хоча б, яким популярним в українців став її американський близнюк Ford Escape. У 2025 році дилери почали пропонувати модель третього покоління, яка вийшла з низкою цілеспрямованих оновлень, що стосуються дизайну й технологій, щоб випередити сповільнення продажів і не відставати від постійно зростаючої й все більш привабливої конкуренції. Але чи наздожене Kuga конкурентів без дизельного двигуна?

Фото: автор

Побіжний погляд на родовід Ford Kuga показує, що перше покоління цього сімейного кросовера 2008 року було трохи більшим, ніж Ford Focus з підвищеною прохідністю. Водії отримували керованість у стилі хетчбека, а також додатковий простір і практичність п’ятидверного сімейного універсалу.


У 2012 році Ford представив друге покоління Kuga. В умовах потужної конкуренції з боку таких моделей, як Peugeot 3008, Nissan Qashqai та Kia Sportage, нова модель з усіх сил намагалася заявити про себе. Однак ненадихаючий зовнішній вигляд, не самі актуальні технології та втрата гострої динаміки водіння не сприяли успіху.


Тим часом за перемогу в класі в цьому сегменті ще ніколи не велася така запекла боротьба, а суперники простягаються від просторого Volkswagen Tiguan і вічнозеленої Toyota RAV4 до більш преміальних конкурентів, таких як Volvo XC40, BMW X1 і Mercedes-Benz GLA.


2020-й рік приніс нам третє покоління Ford Kuga, яке базується на платформі Ford C2, тобто вкотре має спільну основу з хетчбеком Focus. Керованість знову стає відмінною характеристикою Kuga, щоб діставати більше задоволення від водіння, ніж у таких конкурентів, як Honda CR-V, Hyundai Tucson та Toyota RAV4.


Завдовжки 4626 Kuga трохи більша за всіма параметрами в порівнянні з Toyota RAV4, довша за VW Tiguan (4509 мм) і Mazda CX-5 (4550 мм) і помітно більша за таких своїх суперників, як Skoda Karoq (4382 мм) і Hyundai Tucson (4510 мм).


Якщо ви хочете дізнатися, як змінюються смаки покупців, просто подивіться на Ford Kuga № 3. Спочатку запущена із широким спектром бензинових, дизельних і гібридних силових агрегатів, ця лінійка з роками звужувалася. Після фейсліфтингу 2024 року є лише три варіанти на вибір, жоден із яких не є дизельним.


Як це позначиться на привабливості нового авто? Чи стане остання спроба Ford створити Kuga вдалою? Виробник сконцентрувався на всіх ключових аспектах, забезпечивши оновленій моделі привабливий зовнішній вигляд, пристойний рівень стандартної комплектації, ефективну лінійку двигунів та обнадійливі показники безпеки.


Моторний асортимент для України відкривається 1,5-літровим турбобензиновим двигуном Ecoboost, що агрегатується з 8-ступеневою автоматичною коробкою передач. Він видає 186 к.с. і 240 Нм і розганяє авто з місця до 100 км/год за 9,9 секунди. Цей молодший двигун доступний лише з переднім приводом.


Вище розташований 2,5-літровий гібридний двигун, який може приводити як два, так і чотири колеса. Передньоприводний автомобіль розвиває 180 к.с. системної потужності і 200 Нм моменту, з яких бензиновий двигун окремо постачає 152 к.с., а електричний – 125 к.с. 4х4 забезпечений таким же крутним моментом, але підвищеною до 183 к.с. потужністю. Перший розганяється від 0–100 км/год за 9,1 секунди, а другий – за 8,3 секунди. Обидва досягають максимальної швидкості 196 км/год.


Тим часом топверсією автомобіля є 243-сильний 2,5-літровий плагін-гібрид, який поєднує в собі чотирициліндровий бензиновий двигун із циклом Аткінсона, акумуляторну батарею місткістю 14,4 кВт-год та електромотор. Завдяки цьому прискорення з місця до 100 км/год становить 7,3 секунди. Усі гібридні варіанти передають свою потужність через варіатор CVT.


Зовнішній вигляд Ford Kuga став гострішим, а найпомітніші зміни побачите спереду. Усі версії отримали нову решітку радіатора з поперековою смужкою підсвітки та інший малюнок фар, а також оновлений корпоративний логотип Ford, який уперше з’явився на Transit Custom.


Якщо ви прагнете більш спортивного вигляду, то дві комплектації ST-Line доповнюють дизайн автомобіля більш вдало, ніж автомобіль рівня Titanium, а додаткові чорні глянцеві елементи оздоблення та агресивніше оформлені передні бампери надають Kuga більш суворого вигляду, який шукають багато покупців у цьому сегменті ринку. Про це свідчить той факт, що і Ford, і Volkswagen, і Peugeot найкраще продають свої найспортивніші комплектації ST-Line, R-Line та GT. Додатково з’явився новий рівень комплектації Active, який відрізняється брутальнішим зовнішнім виглядом завдяки чорній пластиковій обшивці та злегка піднятій підвісці.


Як тепер виглядає інтер’єр Ford Kuga?

Всередині Kuga оновилася значно сильніше, і тепер хизується функціональним інтер’єром із парою великих цифрових екранів. Але простий у використанні фізичний блок керування кліматом зник, що прикро, тому що це прибирає одну з головних переваг Kuga до фейсліфтингу перед конкурентами, такими як Peugeot 3008, які цілком перейшли на сенсорні екрани. Так, основні елементи керування (рециркуляцію Ford чомусь не вважає за такий) постійно відображаються внизу екрану, коли автомобіль увімкнений, але цей спосіб уже не такий зручний для використання на ходу попри наявність зручного «підвіконня» для опори пальцями.


Водночас хотілося б, щоб Ford позбувся соромливості демонструвати м’якість пластику, який тут виглядає недорого. У решті решт зауваження до якості матеріалів у передній частині салону зникають, але тільки після перевірки, чи не дряпається і не стукає покриття. Конкуренти, такі як Mazda CX-5, Hyundai Tucson та Kia Sportage, досягли значних успіхів у цій сфері – до такої міри, що вони кидають виклик більш преміальним пропозиціям, таким як Tiguan. Найпопулярніші моделі ST-Line X мають контрастну червону прострочку, що робить їх трохи цікавішими, але решта моделей Kuga можуть виглядати дещо тьмяними всередині.


Усі версії Kuga оснащуються автоматом дальнього світла, передніми та задніми датчиками паркування, а також камерою заднього виду. Уже з другої комплектації Titanium Plus з’являється система камер із 360-градусним оглядом, а також низка технологій, що сприяють безпеці водія, як адаптивний круїз-контроль, центрування в смузі руху та асистент її автоматичної зміни під час обгонів. Щоб отримати технологічний пакет із досконалішими світлодіодними матричними фарами, які змінюють форму променя для уникнення засліплення зустрічного транспорту, а також невеликий проєкційний дисплей, що висовується з панелі приладів, треба купувати найдорожчу ST-Line X Plus.


8,0-дюймова мультимедійна система Kuga була досить застарілою, тому поява більшого, чіткішого й більш чутливого 13,0-дюймового екрана можна тільки вітати. Він встановлений високо, що добре, але він не нахилений до водія, що не дуже.


Цифрові прилади тепер є на всіх версіях Kuga, але вони не пропонують такої ж конфігурації, як деякі системи конкурентів, і ви не можете вивести мапу супутникової навігації на панель приладів, як це можна зробити в Peugeot 3008 або Volkswagen Tiguan. Та навіть тахометр ви тут уже не побачите.


У стандартну комплектацію входить 6-динамічна аудіосистема, проте 10-динамічна система із сабфуфером, що встановлюється на всі Х-версії, є набагато кращою. Разом із нею зразкової якості передні сидіння з німецьким сертифікатом ергономіки AGR постачаються з 12-позиційним електричним регулюванням, а водійське – з можливістю запам’ятовування налаштувань. Ford не вдається до економії на комфорті, тож 2-зонний клімат-контроль, електропідігрів усіх сидінь, лобового скла та керма є базовим комплектом.


Те саме із загальним простором всередині: спереду і ззаду вдосталь місця для голови та просто фантастичний простір для колін, якщо припустити, що зсувна задня лавка розташована в крайньому задньому положенні. За твердженням Ford пасажирський простір є найбільший у класі. Я схильний погодитися: всередині Kuga відчувається на піврозміру більшою, ніж Nissan Qashqai або Kia Sportage. І це чудово – доки вам не доводиться паркуватися, звісно. Тому що з радіусом розвороту 11,4 метра Kuga потребує навичок керування авто класу D-SUV.


Задні двері відчиняються досить широко, але не на 90 градусів, як у Nissan X-Trail. Багажник невеликий, якщо перевага віддана пасажирам, – 412 літрів. Але ви можете посунути лавку вперед, щоб звільнити ще півтори сотні, тоді Kuga не поступається кращим.


Буксирувальні можливості Ford Kuga були збільшені в рамках фейсліфтингу, але кількість вантажу, яку авто може тягнути, усе ще залежить від обраного вами двигуна – від 1600 кг для гібридного 2.5 4х2 до 1730 кг для 1.5 Ecoboost. Якщо ваш трейлер важчий, обирайте один із двох гібридів із повним приводом – 2100 кг вони потягнуть. Цей показник вражає, перевершуючи аналогічні гібридні версії Hyundai Santa Fe або повноприводної Toyota RAV4, які можуть буксирувати лише до 1650 кг.


Ford Kuga знов неперевершена в керуванні

Ford оснастив Kuga третього покоління потужною лінійкою двигунів і перетворив її на сімейний кросовер, який ще й чудовий у керуванні. Передня підвіска зі стійками МакФерсона та багатоважільна задня забезпечують комфорт під час довгих поїздок та рухомість і стійкість у поворотах із приємним балансом шасі. Коли ж вам потрібно сповільниться, можете розраховувати на потужні гальма.


Навряд чи ви прокинетеся рано в неділю, щоби покататися пустими дорогами – але, можливо, ви помітите, що обираєте більш цікавий шлях додому з роботи. Тим, хто нарікає на втрату хетчбека Focus, варто спробувати сісти за кермо Kuga. Так, вона не така гостра, ручне керування трансмісією дуже обмежено, але динамічні основи шасі нікуди не зникли. Рульове управління – навіть якщо воно трохи надто сильно прагне до самоцентрування – дарує одне з найкращих відчуттів від спілкування з авто. Швидке, точне та комунікативне, воно начебто прилипає до ваших долонь.


Підвіска водночас залишається комфортною і пружною в більшості ситуацій, що підкреслює найвищу майстерність інженерів Ford. Здебільшого високим кросоверам вдається або керованість, або амортизація. Хоча версія ST-Line X зі спортивною підвіскою і більшими дисками є дещо занадто жорсткою – особливо для задніх пасажирів – і такою, що копіює дорожній профіль надмірно ретельно. Менші колеса перетворюють кочення на більш витончене, тож для більшого комфорту обирайте комплектації Titanium або Active – їхні налаштування підвіски роблять їзду на дорогах із поганим покриттям не такою напруженою.


Однак на швидкості шосе Kuga поводиться так само добре, як і багато її м’яких на ходу конкурентів. Вона вишукана та плавна, і тільки додатковий шум від шин стає єдиним способом дізнатися, наскільки швидко ви їдете.


Значним кроком уперед для Kuga є впровадження м’якої, повної та плагін-гібридної силових установок, які допомагають покращити витрату пального та зменшити викиди CO2. М’яка гібридна технологія (не для українських покупців) рекуперує енергію під час гальмування і зберігає її в невеликому акумуляторі, який потім використовується для живлення електродвигуна, що допомагає під час прискорення, зменшуючи навантаження на ДВЗ і максимізуючи загальну ефективність. Повногібридна система працює аналогічно, але містить батарею, яка може зберігати більше енергії (до 1,1 кВт-год), та потужніший електродвигун, який створений переміщати Kuga на електротязі на невеликі відстані, що ще більше покращує економію пального. Ford стверджує, що система здатна забезпечити до 69 % пробігу містом із вимкненим двигуном, і ця цифра не є недосяжною в повсякденній їзді.


Такий режим переміщення забезпечує гібридній машині не будь-яку ощадливість у споживанні палива. І якщо хтось сумує за зникнення з моторного асортименту дизеля, тестовий результат має остаточно переконати: у місті майже непомітно працюючий 2,5-літровий двигун спалює на 2 літри менш палива, чим старий 190-сильний дизель. І це не єдина перевага, тому що швидкість прискорення теж покращилася, а спонтанність реакцій на натискання акселератора значно пришвидшилася.


Тож здебільшого ми маємо просто дуже розумний сімейний автомобіль, який не робить нічого, із чим би не впорався універсал Focus, але з більшою висотою над дорогою, більшим простором над головою і більшим пафосом. Саме цього хочуть в авто сучасні покупці, починаючи від Renault Kardian і закінчуючи Rolls-Royce Cullinan.


Вердикт

Третє покоління Ford Kuga – це, безумовно, найкраща ітерація сімейного кросовера, яку бренд випускав до цього часу. Оновлена Kuga не пропонує найрозкішніший інтер’єр у порівнянні з найближчими конкурентами, але загальний рівень оснащення та виконання залишається переконливим. Завдяки ефективним гібридним моделям Kuga подає на стіл виняткову цінність для завзятих водіїв, які потребують трохи більше місця для сім’ї. Вона дуже доросла й демонструє всі ноу-хау Ford від Puma та Focus, коли справа доходить до того, як авто рухається дорогою. Тож не дивно, що це найбільш продаваний кросовер Ford у Європі – понад мільйон екземплярів знайшло своїх володарів із моменту його появи на ринку у 2008 році. Але це перший раз, коли дійсно відчувається, що Kuga є претендентом на лідерство в класі, а не просто ще одним його представником.


Технічні характеристики Ford Kuga 2.5 FHEV e-CVT 4WD
  • 4-циліндровий рядний, спереду впоперек
  • Об`єм 2488 см3
  • Максимальна системна потужність 135 кВт (183 к.с.) при 5500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 200 Нм
  • Повний привод
  • Безступеневий варіатор (CVT)
  • Підвіска стійки МакФерсона спереду, багатоважільна сзаду
  • Гальма вентильовані дискові спереду, дискові сзаду
  • Максимальна швидкість 196 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 8,3 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4615/1882/1673/2711мм
  • Діаметр розвороту 11,4 м
  • Дорожній просвіт 152-176 мм
  • Шини 225/60 R18
  • Об'єм багажника 412-536/1534 л
  • Об'єм паливного бака 54 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1765/550 кг
  • Максимальна маса причепа 2100 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 5,7-6,4 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 5,5/5,9/5,7 л/100 км

    Ціна від 1 693 204 грн*
    Ціна тестового 2 106 027 грн*

    * Актуальна на дату публікації

  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Hyundai Santa Fe: вражає не тільки зовнішність

Toyota C-HR: високий вершник повертається