Subaru Forester: специфічний набір атрибутів без змін у рецептурі


Forester є основою модельного ряду Subaru вже більш за чверть століття. Його загальний світовий обсяг виробництва вже перевищив 4,5 мільйона одиниць. Forester починав своє життя як посилений повноприводний універсал, а згодом еволюціонував разом зі смаками клієнтів у більш традиційний сімейний позашляховик. У різних своїх втіленнях Forester залишався вірним своєму первісному призначенню – бути витривалим сімейним транспортним засобом, який не боїться поганої погоди, багнистих полів та обривистих лісових доріг. Перед тим, як передати естафету наступному поколінню, актуальний Forester дістав деякі оновлення.

Фото: автор, Сергій Бедричук

У своєму п’ятому поколінні Forester зробив невеликий крок уперед, покращивши якість інтер’єру, мультимедійну систему та керованість на дорозі, а фейсліфт до 2023-го модельного року забезпечив не тільки деякі косметичні вдосконалення, але й додаткові функції безпеки й оновлені технології інтер’єру та додав деякі механічні зміни.


Однак фірмова позашляховість Subaru залишається незмінною – постійна система симетричного повного приводу та допоміжний режим приводу X-Mode дають змогу легко долати місцевість, яка не під силу звичайному сімейному кросоверу.


Subaru прагне дистанціюватися від натхненного ралі іміджу, завойованого в 1990-х роках, і натомість зосередити увагу на своїй винятковій репутації в галузі безпеки. У більшість комплектацій Forester входить фірмова система безпеки EyeSight, яка включає адаптивний круїз-контроль, систему гальмування перед зіткненням, систему утримання в смузі руху, а також ряд пасивних систем безпеки, які в сукупності допомагають зробити Forester одним із найбезпечніших автомобілів у своєму класі.


Під час останньої модернізації система отримала три нові функції, такі як автоматичне екстрене рульове керування, яке допомагає уникнути перешкоди, якщо є простір для маневру. Також додані центрування в смузі руху з включенням круїз-контролю та система запобігання виїзду за межі дороги, яка розпізнає траву або узбіччя.


На перший погляд, Forester може здатися не найдешевшим автомобілем для свого класу. Але варто проаналізувати, які ще позашляховики можуть запропонувати подібний рівень можливостей. Автомобілі схожого розміру, такі як Mazda CX–5, Peugeot 3008 та Skoda Karoq, краще керуються на дорозі, пропонують ширший вибір більш економних двигунів і мають більш конкурентоспроможні ціни, але жоден із них не може зрівнятися з Subaru за загальною якістю інженерії, витривалістю або позашляховими характеристиками.


Отже, Forester існує у своїй власній невеликій ніші на ринку, пропонуючи дуже специфічний набір атрибутів для такого ж специфічного типу клієнтів. Зміни в його рецептурі навіть дещо розширили його привабливість.


Forester забезпечує швидкий і майже зразково комфортний рух, хоча я б не відніс його до того ж класу динаміки, що і його суперник Ford Kuga. Він має пластичний хід, який добре підходить для наших розбитих доріг, водночас пропонуючи достатній запас ходу підвісок та пристойний дорожній просвіт. Він також досить вишуканий у русі – двигун працює тихо та плавно, хоча шум вітру на швидкісних автомагістралях сильніший, ніж хотілося б.


Той Forester, що є в продажу в Україні, оснащується одним із двох бензинових опозитних чотирициліндрових двигунів без наддуву – 2,0-літровим на 156 к.с., або 2,5-літровим 184-сильним. Динаміка адекватна, але не особливо разюча: розгін від 0 до 100 км/год у 2,0-літровой версії займає 10,3 секунди, а максимальна швидкість – 193 км/год, тож у вас залишається відчуття, що Forester міг би бути більш потужним. Щоб воно (майже) зникло, маєте доплатити 300 000 грн за додаткові пів літра робочого об’єму, що скорочує час прискорення на 0,8 с. Але це все ще не буде дуже продуктивним авто в перегонах між світлофорами.


Subaru попрацювала над покращенням реакції дросельної заслінки у звичайному режимі руху, і хоча варіатор CVT так само відчувається дещо відстороненим у своїй роботі, помітне невелике покращення у відчутті безпосередності від роботи трансмісії Forester. Запроєктовані, хоч і цілком штучні «сходинки» можна перемикати з допомогою підрульових пелюсток, але насправді ви навряд чи ними скористаєтесь. Втім, з їх допомогою можна контролювати швидкість спуску, або додавати навантаження на передню вісь на вході в повороти – Forester дає змогу доволі відчуто гальмувати двигуном, що не притаманне варіаторам.


Новинкою для Forester є система e-Active Shift Control, яка автоматично активується в спортивному режимі системи SI-DRIVE (обирається водієм кнопкою на кермі) для більш маневреного та чутливого водіння, особливо на звивистих дорогах.


На щастя, Forester зберіг знайомий «симетричний» постійний повний привод із розподілом тяги між осями 60:40, який може динамічно змінюватися. І ця система не є реактивною, як в інших конкурентів, які надсилають потужність на другу вісь, тільки коли це необхідно.


Subaru також модернізував свою систему X-Mode з ручним вибором режимів їзди слизьким покриттям, глибоким снігом і брудною колією. Вона змінює чутливість педалі акселератора, змінює алгоритм персональних електронних блокувань коліс, що пробуксовують, і відключає контроль траєкторної стійкості на низьких швидкостях – це допомагає дертися брудними й піщаними стежками.


На жаль, завдяки постійному повному приводу, який вимагає багато пального, Forester не є особливо ощадливим – середня витрата пального за циклом WLTP становить 8,1 л/100 км. Але бензинові Subaru ніколи не були синонімом паливної ефективності, тож новітня гібридна система e-Boxer для Forester мала на меті розв'язувати цю проблему. Втім, українські покупці її так і не отримали ­– дуже дорога.


Здебільшого конкуренти Forester дешевші в експлуатації. Більшість із них доступні в легшому та ефективнішому передньоприводному форматі, у той час як здебільшого повноприводні варіанти оснащуються виключно дизельними двигунами.

Еволюційний дизайн Forester приховує в собі сучасну платформу та розумну, добротну інженерію

Усередині фейсліфт майже нічого не приніс. Інтер’єр не може похизуватися найбільш цілісним дизайном, але салон відчувається доволі розкішним, з великою кількістю міцного, зносостійкого пластику й деякими щирими спробами зробити речі на вигляд плюшевими. У справжній манері Subaru все зроблено на совість, з прицілом на довговічність – дивлячись на інтер’єр легко зрозуміти, як власники Subaru можуть експлуатувати свої автомобілі упродовж багатьох років.


З водійського сидіння відкривається чудовий краєвид через величезну площину скла. Вузькі, майже вертикальні стійкі та високий, квадратний капот означають, що Forester зберігає приємний вигляд позашляховиків із минулого. Більше за розміром заднє скло можна знайти тільки у вені, а камера заднього виду має свій омивач!


Forester не відчувається настільки високотехнологічним, як конкуренти: за кермом аналогові циферблати, а загальний дизайн віддає архаїкою. Панель приладів уся вкрита тумблерами й кнопками, тільки на кермі їх 17! Але хто сказав, що це погано? Будь ласка, Subaru, збережи їх і надалі: керувати ними – одне задоволення!


Інформаційно-розважальна система не така вже й погана, але наявність третього екрана все більш спірне, бо інформація на ньому або дублюється, або могла б безболісно відображатися на основному дисплеї, чи просто зайва.


Система моніторингу водія, технологія розпізнавання обличчя Subaru, яка попереджає водія про втому або відвертання уваги під час руху, а також автоматично налаштовує положення сидіння, кути нахилу дзеркал заднього виду та параметри кондиціонера, була вдосконалена новою функцією управління жестами. Вона дозволяє водієві встановлювати температуру клімат-контролю з допомогою жестів руки, щоб ще менш відволікатися від водіння.


Простір у салоні є похідною від кутастої форми й рубаних країв кузова. Forester не був призначений для того, щоб вигравати нагороди в конкурсах краси, натомість був розроблений, щоб виконувати роботу, часом важку і брудну, й обриси моделі все також є тріумфом функції над формою. У такий спосіб, простір над головою величезний, а місця для ніг на задніх сидіннях більш ніж достатньо, щоб дорослі могли подорожувати з комфортом.


Доступ до задніх сидінь простий завдяки дверям, що відчиняються майже на 90 градусів, і високій посадці. Тож ті, хто регулярно бореться з дитячими кріслами, будуть цьому тільки раді, а також легкодоступним точкам кріплення Isofix.


Багажник Forester теж дістав перевагу від кузова, що не загрався в спортивні риси: він по-справжньому великий із 520 літрів простору з піднятими сидіннями або з вражаючими 1779 літрів – зі складеними. Це багажник правильної форми з низькою крайкою, тому він вкрай практичний і ідеально підходить, наприклад, для собак.


Forester розрахований на буксирування причепа з гальмами вагою 1870 кг. Тобто, якщо ви плануєте регулярно тягнути за собою дійсно важки трейлери, пошукайте дизельного конкурента.


Пропонуються чотири комплектації: Active та Touring для 2,0-літрового двигуна, Sport та Premium –для 2,5-літрового. Тільки в Active відчувається певна нестача в обладнанні, усі інші мають задовольнити навіть прискіпливих. Ціни починаються з 1 212 700 грн, найпотужніша та найрозкішніша версія коштує на 385 500 грн дорожче.


Вердикт

Forester – глобальна модель Subaru і продається великими накладами. Тож, у виробника не було іншого вибору, окрім як своєчасно актуалізувати свій іменитий витривалий позашляховик. Forester пропонує поєднання міцної конструкції, гідної позашляхової майстерності та оригінальної інженерії, але середня паливна економічність і млява динаміка грають проти нього. Він займає майже повністю власну нішу; він не такий хороший в управлінні, як деякі дешевші, більш орієнтовані на дорогу кросовери, натомість позиціонується як альтернативна покупка, пропонуючи перевірену надійність і хороший рівень стандартного оснащення. І Forester незмінно залишається одним із найкращих позашляховиків без понижувального ряду передач для тих, хто хоче досліджувати не лише бітумне покриття.


Технічні характеристики Subaru Forester 2.5i Lineartronic
  • 4-циліндровий бензиновий, опозитний, попереду поздовжньо
  • Об`єм 2498 см3
  • Максимальна потужність 136 кВт (184 к.с.) при 5800 об/хв
  • Максимальний крутний момент 239 Нм при 4400 об/хв
  • Повний привод
  • Безступеневий варіатор CVT
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
  • Максимальна швидкість 207 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 9,5 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4640/1815/1730/2670 мм
  • Діаметр розвороту 10,8 м
  • Дорожній просвіт 220 мм
  • Шини 225/55 R18
  • Об'єм багажника 520/1775 л
  • Об'єм паливного бака 63 л
  • Споряджена маса 1621-1692 кг
  • Максимальна маса причепа 1870 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 9,3/6,3/7,4 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 8,8/7,4/8,1 л/100 км/

    Ціна 1 508 800 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Peugeot 308: трохи більше характеру й галльського шарму

Cupra Formentor 2.0 TDi: споряджений сирим порохом?