Nissan Qashqai e-Power: вигляд зліший та зосереджений
Qashqai – це справжній велетень посеред кожного автосалону
Nissan, який збирає величезні обсяги продажів із моменту своєї появи. Третє
покоління автомобіля вийшло на ринок у 2021 році і вже знайшло понад 350 000
охочих покупців у всій Європі. Отже, цей компактний кросовер навряд чи потребує
кардинальних виправлень, тому у 2024 році йому провели тільки зміну обличчя для
виразнішого вигляду.
Фото: автор
Подобається вам це чи ні, але Nissan Qashqai відіграв
величезну роль у формуванні сучасного автомобільного світу. Перехід від
похмурого хетчбека до суперечливого, але бажаного кросовера забезпечив йому
значне випередження нелюбої Almera. Японський кросовер змінив правила гри, і
йому приписують майже одноосібний порятунок європейських операцій Nissan. Він
здійснив революцію в класі кросоверів, оскільки запропонував покупцям зовнішні
риси позашляховика без важкого обладнання для подолання бездоріжжя. І люди
відреагували на це гаманцем: на сьогодні різними заводами Nissan вироблено вже
понад 4 мільйони Qashqai.
Версія з ДВЗ може заспівати лебедину пісню вже в наступному поколінні Qashqai, яке стане повністю електричним, але «термічний» привод усе ще відіграє вирішальну роль у планах виробника на найближчі кілька років. Nissan забажав збільшити обсяг продажів на мільйон одиниць на рік до 2030 року, знизивши водночас виробничі витрати – саме тому йому вкрай необхідна кооперація з Honda. І все це для того, щоб зміцнити свої позиції на ринку, перш ніж із головою зануритися на 100 % в електромобілі. Принаймні був такий план.
Сьогодні Qashqai пропонується з повністю електрифікованою лінійкою силових агрегатів. Це два 1,3-літрових чотирициліндрових бензинових двигуни з турбонаддувом потужністю 140 к.с. або 158 к.с., обидва з м’якою гібридною підтримкою. Перша версія стандартно комплектується 6-ступеневою механічною коробкою передач, а потужніша – CVT-варіатором. Остання також пропонується з повним приводом.
М’яка гібридна система працює за напругою 12В, а не на 48В, до якої наразі здебільшого прагнуть виробники. Вона здатна забезпечити лише 5,5 Нм крутного моменту, тому її цінність полягає більше в згладжуванні процесу зупинки/запуску ДВЗ та в живленні аксесуарів, коли двигун вимкнений, ніж у забезпеченні будь-якого значущого впливу на прискорення.
А очолює лінійку двигунів повний гібрид e-Power з незвичайною системою привода, яка використовує 1,5-літровий 3-циліндровий двигун лише для заряджання тягового акумулятора, тоді як колеса приводяться в рух виключно за допомогою 190-сильного електродвигуна. Ця технологія пропонує всі переваги та характеристики повністю електричного транспортного засобу – з плавним, безступеневим прискоренням, – тільки без необхідності підключати автомобіль до електромережі для підзарядки.
Усі означені плани є частиною стратегії Nissan «Ковчег», і новий Qashqai матиме ключове значення для її успіху. З огляду на це виробник наніс на свого призового коня макіяж, у який увійшли кілька оновлень екстер’єру та інтер’єру. Зміни торкнулися зовнішнього вигляду, бортової мультимедійної системи та асортименту варіантів оздоблення інтер’єру.
Найбільша зміна в Qashqai – це кардинально перероблений дизайн передньої частини. Хороша новина полягає в тому, що ви не зможете сплутати новий Qashqai зі старим. Він дійсно має інший вигляд, хоча загальні пропорції, очевидно, ті ж самі: це середньорозмірний кросовер із досить аморфним профілем.
Стара радіаторна решітка, яка мала невиразний U-подібний
центральний хромований мотив, зникла, а на зміну їй прийшов гігантський
сплющений шестикутник, всипаний орнаментом у формі коми. За задумом дизайнерів
решітка нагадує обладунки старовинних японських воїнів, що є приємним
відсиланням до спадщини батьківщини Qashqai. Поява нової решітки викликала
необхідність редизайну світлодіодних фар і гострих денних ходових вогнів,
останні з яких нагадують роги – ще одне відсилання до самурайських шоломів.
Вони завершують картину злішого й зосередженого вигляду Qashqai.
В арсеналі тепер є нові кольори та додаткові варіанти 18-, 19- та 20-дюймових дисків, а також ледь помітно змінена задня частина з кластерами ліхтарів, які тепер монохромні та прозорі, коли не використовуються, а стоп-сигнали світяться «супер-червоним». Бажаєте перефарбувати майже весь свій Qashqai в однотонний колір? Тепер це можливо завдяки новій комплектації N-Design, яка включає дверні пороги та колісні арки в колір кузова. Рельєфніший задній бампер є завершальним штрихом ззовні.
Всередині Nissan Qashqai
Інтер’єр Qashqai завжди відігравав вирішальну роль в успіху
моделі. Щоб впоратися з непередбачуваністю сімейного життя, інтер’єр доопрацьованої
версії поєднує в собі комфорт і надійність рівною мірою – ці чесноти
збереглися, оскільки якість збірки залишилася незмінно високою, а атмосфера –
привабливою. Інтер’єр відчувається зі смаком оформленим, проте я все одно
вважаю загальне внутрішнє виконання досить прісним для такої гострої
зовнішності. Воно добре працює в суто сімейному X-Trail, з ким вони майже
близнюки в передній частині салону, але в дизайнерському Qashqai ви в праві
мати щось більш збуджувальне.
Щоб дещо компенсувати брак яскравості, Nissan додав сюди алькантару на панелі приладів, дверних картах, кришці підлокотника та в зоні контакту з колінами – у найдорожчих версіях, як моя тестова. Також з’явилися нові матеріали для сидінь (штучна або натуральна шкіра), а також 64 різних кольори підсвічування. Оздоблення має дещо своєрідний вигляд, і мені важко сказати, що саме воно імітує – вуглецеве волокно, оцинковану сталь чи шкіряну сумочку Goyard? Залишу остаточний вердикт за вами.
Незалежно від того, вкритий ваш Qashqai замшею чи ні, дизайн приладової панелі не змусить прискорено битися пульс, але й не буде перевантажувати мозок. Розташування елементів керування логічне, і можна тільки схвалювати те, що фізичні кнопки та додаткові циферблати залишилися, включно з тими, що відповідають за клімат.
Qashqai відповідає нормам безпеки ЄС GSR2, які вимагають розпізнавання обмежень швидкості та систем контролю стану водія. Моніторинг швидкості дещо надмірний уже зі старту, але, на щастя, його легко вимкнути. Після того, як ви налаштували в меню параметри попередження про перевищення швидкості, системи утримання в смузі руху та інших систем, ви можете просто завантажувати цю конфігурацію двома натисканнями кнопки на кермі.
Це один із прикладів того, що створюючи оновлений Qashqai компанія Nissan зосередилася на технологіях. Програмне забезпечення, яке лежить в основі цифрових інтерфейсів автомобіля, було перероблено для покращення графіки та часу відгуку. Заяви Nissan про покращення не викликають сумнівів: екран дуже швидко реагує без жодних затримок, як і масштабування навігаційних мап.
Мультимедійна система отримала вбудований Google, тож у стандартній комплектації є мапи Google Maps, завантаження додатків Google Play прямо в автомобіль і асистент Google з голосовим управлінням, який активується, коли водій вимовляє «Hey Google». Але українським покупцям на повну інтеграцію Google в Nissan Connect неї треба почекати.
Як і технологічну родзинку – круговий огляд автомобіля під час маневрування. З’явиться 3D-функція, яка відображає автомобіль та його оточення під вісьмома різними кутами вісьмома камерами, а також функція «невидимого капота» – як у Land Rover, – яка генерує на екрані зображення того, що роблять передні колеса. Nissan стверджує, що це добре для уникнення бордюрів і позиціонування автомобіля на автомийках, але все це здається надмірним для такого автомобіля, як Qashqai, навіть якщо це повинно врятувати вас від кількох вм’ятин на легкосплавних дисках.
Потенційно більш цінною буде система огляду сліпих Т-подібних перехресть, яка використовує камеру на носі Qashqai, щоб допомогти вам перевірити наявність транспорту, що наближається. Нічого революційного, проте ви зможете зберегти в пам’яті автоматичну активацію камери, щоб вона включалася кожного разу, коли ви опинитеся на зареєстрованій локації.
Qashqai зберіг ті ж розміри, що і його попередник, і спирається на ту ж оновлену версію платформи CMF-C альянсу Renault-Nissan-Mitsubishi, тому місткість салону не змінилася. Це просторий салон, хоча місце для ніг позаду можна назвати скоріше достатнім, але варто віддати належне Qashqai, простір над головою більш щедрий. Виберіть комплектацію з панорамним дахом, й насолоджуйтеся додатковим відчуттям повітряності.
Максимальна місткість багажника Nissan Qashqai становить 504 літри, що все ще менше, ніж у Peugeot 3008, Hyundai Tucson та Kia Sportage. Насправді версії N-Connecta, Tekna та N-Design мають зменшений до 479 літрів об’єм багажника, коли Tekna+ – до 455 л. Nissan відстає від своїх конкурентів і зі складеними задніми сидіннями: 1447 корисних літрів проти приблизно 1800 літрів у Kia Sportage, Hyundai Tucson або Skoda Karoq. Втім, гібридна техніка Qashqai e-Power зайвого місця не краде, і тут усе ще є запаска.
Nissan Qashqai на дорозі
Однією з особливих претензій до Nissan Qashqai другого
покоління було те, що він не пропонував багато задоволення від водіння. У
відповідь на це компанія Nissan розробила низку динамічних змін, як зниження
ваги на 60 кг та посилення жорсткості кузова на 48 %. Попри те, що ці зміни та
доопрацювання рульового управління покращили керованість, Qashqai все ще не є
одним із найвидатніших автомобілів у класі.
Ніщо в манері водіння Nissan Qashqai не застане вас зненацька, але в цьому й полягає вся суть. Це має бути м’який, комфортний, вишуканий, безтурботний і тихий сімейний транспорт, і немає необхідності, щоб він поводився на поворотах, як гарячий хетч, або мчав дорогою, як ошпарений кіт.
Отже, хоча досвідчені водії можуть поскаржитися на надто легке та інертне рульове керування або крени на швидких поворотах, Qashqai поводиться цілком компетентно. Здебільшого для покупців він досить спритний і зберігає стабільність та безпечність на високих швидкостях. На звивистій дорозі він лагідний – ні більше, ні менше, і це все, що потрібно.
Моделі Qashqai використовують торсіонну балку в задній підвісці, але повноприводні (а також моделі на 20-дюймових дисках) мають замість неї досконалішу багатоважільну. Підвіска трохи смикається на невеликих нерівностях, але загалом Qashqai котиться дуже, дуже добре. Моя тестова взута у 20-дюймові шини і вони дивним чином не призводять до втрат у комфорті. Гадаю, що на базових колесах своїх пасажирів Qashqai нестиме ніжно, як паланкін.
Слід визнати, що сама трансмісія e-Power є дещо дивною,
оскільки 1,5-літровий бензиновий двигун зі змінним ступенем стискання ніколи
безпосередньо не обертає передні колеса Qashqai – на відміну від дуже близької
за концепцією трансмісії Honda, де ДВЗ іноді все ж передає на колеса свою міць.
Отже, не шукайте тахометр серед приладів Qashqai – його місце зайняв показник
використаної потужності у відсотках.
Проте, оскільки Nissan має лише невелику батарею на 1,8 кВт-год, бензиновий двигун працює частіше очікуваного і видає безперервний фоновий шум. Двигун ледь чутний на низьких швидкостях, але якщо сильніше розганяти Qashqai, той стає досить голосним, хоча й не занадто грубим або неприємним для слуху.
Nissan стверджує, що Qashqai поводить себе як електромобіль
із високим тяговим потенціалом під час рушання з місця, але реальний досвід не
зовсім підтверджує це твердження. Так, Qashqai на папері має 330 Нм крутного
моменту, але того потужного сплеску початкового прискорення, знайомого
електромобілістам, немає – електромотор реагує миттєво, проте ви явно відчуваєте, що двигуну потрібно спочатку
розкрутитися, щоб на повну годувати 190-сильний електромотор. А це відбувається
тільки тоді, коли бензиновий двигун працює в діапазоні від 4500 до 7500 об/хв.
Через порівняно невеликий акумулятор ви зможете проїхати лише пару км, якщо натиснете кнопку EV. Тож краще поводитися з ним як зі звичайним гібридом і дати змогу Qashqai рішати, коли найкраще використовувати електроенергію. Він найбільш ефективний у місті з вимкненим двигуном більшу частину часу, де в реальному світі споживає 6,0 л на 100 км.
Порівняйте це з базовим 1,3-літровим бензиновим двигуном, з яким Qashqai офіційно витрачає щонайменше 7,5 л, хоч і важить на 200 кг менше за e-Power. Проте ситуація дещо змінюється на протилежну, коли справа доходить до автомагістралі: прямий привод на колеса вимагає 6,0 л/100 км за розумної швидкості, тоді як міський електробензиновий екочемпіон буде витрачати зайвих 0,2 літра, щонайменше.
Модельний ряд Nissan Qashqai
Nissan послідовно дотримується концепції п’яти комплектацій
для своїх моделей в Україні, і Qashqai не виняток. Базова очікувано називається
Acenta за 1 099 440 грн (1,3 л, механічна трансмісія) або 1 125 860 грн
(потужніша версія та варіатор). Два додаткових ведучих колеса коштують 78 300
грн, але потребують як 158-сильного двигуна, так і підвищення до комплектації
N-Connecta. У 271 860 грн стане перехід на e-Power, він же є і найдорожчим у
версії Tekna+ за 1 833 790 грн – саме таке виконання ви бачите на цих фото.
У базовій комплектації ви отримуєте все найнеобхідніше та набагато більше: 17-дюймові легкосплавні диски, світлодіодні фари з автоматом дальнього світла, безключовий доступ, двозонний клімат-контроль, 12,3-дюймовий центральний дисплей, навігацію, електропідігріви керма, лобового скла та сидінь, парк-пілот по колу, камеру заднього виду та весь доступний набір систем із безпеки та допомоги водію.
Вердикт
Технічні характеристики Nissan Qashqai 1.5 VC-T e-Power
- 3-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
- Об`єм 1497 см3
- Максимальна потужність 116 кВт (158 к.с.) при 4600 об/хв
- Максимальний крутний момент 250 Нм при 2400-4400 об/хв
- Максимальна потужність електродвигуна, системна 140 кВт (190 к.с.)
- Максимальний крутний момент електродвигуна, системний 330 Нм
- Передний привод
- 1-ступеневий редуктор
- Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду та позаду
- Максимальна швідкість 170 км/г
- Розгін 0-100 км/г 7,9 с
- Довжина/ширина/висота/база 4425/1848/1625/2665 мм
- Діаметр розвороту 11,1 м
- Дорожній просвіт 175 мм
- Шини 215/65 R17, 235/55 R18, 235/50 R19, 235/45 R20
- Об'єм багажника 455-504/1440 л
- Об'єм паливного бака 55 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 1590-1702/478-590 кг
- Максимальна маса причепа 750 кг
- Споживання палива нормоване середнє 5,1-5,3 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,0/6,2/6,1 л/100 км
Ціна від 1 607 590 грн*
Ціна тестового 1 833 790 грн*
* Актуальна на дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора.
Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі,
але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу
автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними,
базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар