BMW 116: недешевий, вишуканий і добротний витвір мистецтва


BMW 1-серії завжди був найкращим вибором, якщо ви шукали якісний компактний сімейний хетчбек, а задоволення від водіння для вас – головний пріоритет. Навіть попри нескінченний натиск нових кросоверів від BMW «одиничка» все ще залишається в компанії популярним авто. Настільки популярним, що BMW пропускає звичайний фейсліфтинг і пірнає в ринок з новим поколінням лише через п'ять років після дебюту попереднього.

Фото: автор

Сімейні хетчбеки, особливо у преміальних брендів, продовжують залишатися великим бізнесом. Старі преміум-суперники Mercedes-Benz A-класу і Audi A3, а також більш масові моделі, таких як Volkswagen Golf і Peugeot 308 виступають запеклими конкурентами. І оскільки вони останніми роками здебільшого зазнали лише невеликих оновлень, нова 1-серія має реальні шанси зайняти перше місце в цьому сегменті.


Якимось чином після двох десятиліть зусиль Мюнхен все ще не реалізував свій справжній потенціал, коли мова йде про найменшу модель BMW. Протягом двох поколінь і 15 років компанія намагалася – і зазнала невдачі – зробити її задньоприводну компоновку видатною конкурентною перевагою. З тих пір баварці намагаються створити більш традиційний, передньоприводний сімейний хетчбек, але з типовим для BMW спортивним характером.


З деяким самозамилуванням компанія називає 1-серію «піонером задоволення від водіння в преміальному компактному сегменті». І так само сумнівно, що вона оголошує цей об'єкт мого тесту повноцінним четвертим поколінням, коли, здавалося б, це не більше ніж легкий фейсліфтінг. Щоб роз’яснити для себе сумніви, уявіть, що VW Golf V перетворився на VI, і ви будете на правильному шляху.


І ось ми тут. «Одиничка» отримала нову м'яку гібридну бензинову силову установку, а також жорсткіше шасі, переналаштовану підвіску, оновлений інтер'єр і свіжий зовнішній вигляд. BMW називає її новим автомобілем і дає нове кодове ім'я: F70 (було F40). Тож давайте перерахуємо, що нового в дизайні, а ви зможете зробити власний висновок.


Подібно до «нового» BMW X3, який я нещодавно тестував, компанія явно вирішила вдосконалити та покращити те, що вже було в F40 з технічної точки зору. Але ця модернізацію не обмежується лише оновленням бамперів та фар.

Пильні спостерігачі можуть помітити, що лінія капоту стала нижчою, але водночас новий автомобіль на 25 мм вищий по лінії даху. Він також на 42 мм довший, ніж раніше – довший за Audi A3 і все ще коротший за Mercedes A-класу, але має ту ж саму 2670 мм колісну базу.


Ніс сильно перелицьований. Решітка радіатора, всупереч сучасній звичці BMW, стала менш помітною. Можливо, вони дійсно почули какофонію соціальних мереж. В результаті передня частина виглядає нижчою і стрімкішою. Хіба що трохи метушливіше через перехресні діагональні елементи решітки радіатора.


Двері виглядають так само, але їх внутрішня структура міцніша для кращого захисту від зіткнень. Задні крила більше виступають над колесами, а на від ззаду авто також виглядає ширшим. Труба вихлопу замаскована, а бампер і задні ліхтарі змінили форму під впливом останньої моделі BMW X2. Це зовсім незначні зміни, але нові панелі звільнили місце для невеликого рельєфного логотипу «1» за задніми вікнами.


Під кузовом автомобіль зберігає архітектуру UKL2, яку поділяє з BMW X1, 2-серією Active Tourer і Gran Coupé, а також Mini Countryman. На цій платформі, як і раніше, встановлений поперечно розташований двигун і передній привод, а підвіска повністю незалежна, з стійками спереду і багатоважільною віссю ззаду. BMW додала жорсткості сталевому шасі, а також переглянула конструкцію осей і кінематику коліс, зокрема, збільшивши на 20% кут розвалу передніх коліс для більш позитивного відчуття керма. Стабілізатори поперечної стійкості з преднатягом призначені для кращого бічного контролю кузова, так само як і нові опційні частотно-чутливі амортизатори.


Під капотом лінійка двигунів дещо скоротилася. Топовий повноприводний M135 xDrive має трохи меншу потужність і крутний момент (300 к.с., 400 Нм), ніж його безпосередній попередник. Він, як й інші варіанти є в конфігураторі дилерів, проте для українських покупців в наявності є лише один двигун: негібридний 1,5-літровий 3-циліндровий бензиновий 122-сильний в 116, який я й тестую.

Зазирніть всередину BMW 116

Як і належить сучасним моделям, салон 1-серії був дещо прибраний, причому BMW описує його як «спокійніший». В результаті з'явилася дуже мінімалістична приладова панель з алюмінієвими акцентами і майже повністю позбавлена кнопок. Двоекранне планування, кермо та дизайн приладової панелі – все це нове, щоб привести дизайн у відповідність до решти модельного ряду BMW, попри те, що 1-серія є моделлю початкового рівня. Сядьте всередину, і ви одразу впізнаєте на вигляд і на дотик BMW, що, безсумнівно, є компліментом.


Мультимедійна система зазнала таких самих змін, як і у спорідненому X1 у 2023 році. Новий вигнутий дисплей відображає прилади на 10,7-дюймовому екрані, а мультимедійні функції – на 10,3-дюймовому. Але фізичний контролер iDrive з середньої консолі зник, так само як і фізичні регулятори клімату, що залишає вам невеликий вибір, окрім як користуватися сенсорним екраном.


На лівому полі екрану є кілька ярликів меню, які трохи полегшують користування, регулятори температури постійно відображаються, а певні функції (наприклад, перемикачі систем допомоги ADAS) можна зробити ярликами, доступ до яких здійснюється одним свайпом вниз.

Мультимедійна система постійно підключена до інтернету, тож ви можете завантажувати оновлення або з підпискою BMW Digital Premium користуватися різними музичними програмами, службами новин, потоковим відео та навіть завантажувати ігри.


Але я сумую за iDrive, який полегшував прокрутку меню, не відриваючись від дороги. Також після кількох років спостережень за кутастим дизайном щитка приладів я все ще вважаю, що їх важче читати, ніж круглі.


Як ми й очікували від 1-серії, якість інтер'єру є однією з найкращих у класі. В цілому відчувається, що він побудований з прицілом на довговічність, хоча є деякі занепокоєння з приводу вироблених з гуми джойстиків для регулювання потоку повітря у вентиляційних дефлекторах.


Втім, рівень використаних матеріалів не розчаровує. Вже в базової комплектації перемикачі на центральній консолі та приладова панель мають алюмінієве обрамлення, а пластик також не виглядає дешевим – за винятком використаного навколо середньої консолі обабіч сидінь. Все це свідчить про те, що тут не обійшлося без тиску на вартість.


Так само, як і екстер'єр, архітектура салону нового автомобіля явно запозичена у старого, завдяки чому типове для хетчбека напівлежаче положення водія відчувається знайомими. Як й всі BMW, він добре підходить для водіїв з довгими ногами, а також відрізняється великим діапазоном регулювання рульової колонки.


Автомобіль залишається середньорозмірним варіантом у класі з більшими хетчбеками, такими як Skoda Octavia, з одного боку, і меншими, як Peugeot 308, з іншого. Він пропонує більше місця для ніг на передніх і задніх сидіннях, ніж Volkswagen Golf, хоча і не вражає порівняно з іншими сімейними хетчбеками. Ви можете цілком спокійно перевозити чотирьох дорослих, але найвищі пасажири на задніх сидіннях не знайдуть там багато місця, тож замовлення скляного даху може бути поганою ідеєю.


А все тому, що є ще й версії 4х4, для яких підлога повинна бути достатньо високою, щоб вмістити всі агрегати, які йдуть в комплекті з системою повного приводу. Але це не стосується 380 літрів місткості багажника – він приблизно на одному рівні з Volkswagen Golf та на 25 літрів більший за А-клас. Зважте на те, що запасного колеса тут немає.

Шасі BMW 116 розраховано на величезні навантаження

Колись давно задньоприводний BMW 1-серії вважався золотим стандартом для преміальних хетчбеків, коли мова йшла про керованість. І хоча з переходом в 2019 році на передній привод враження від водіння змінилися, останнє покоління авто все ще залишається одним з найкращих у своєму класі для захоплених водіїв.


Загальний баланс 1-серії залишається чудовим, а найменш потужний 116-й двигун відчувається, щонайменше, таким же спритним, як і будь-який з його конкурентів. Шасі відчутно розраховано на набагато міцніші мотори та динамічні навантаження. Звичайно, 116-й не має такої гостроти та захоплення, як M135, але він все ще має акуратне рульове управління з передбачуваними та лінійними реакціями – кращими, ніж прийнято в цьому класі, – а також добре збалансовані відгуки на педалях з пристойними гальмами на стандартному автомобілі.


На звивистій дорозі ви легко знайдете знайти спільну мову з авто, хоча при спорядженій масі майже 1400 кг вам доведеться бути трохи більш наполегливим у прикладанні зусиль до керма, ніж ви очікували. 116-й досить важко вивести з рівноваги, оскільки зчеплення з дорогою достатнє для того, щоб вистрілити з повороту з мінімальною драматичністю. Він неймовірно спритний, охоче балансує своєю масою за наказом водія, хоча ті, хто все ще пам'ятає чудову стару задньоприводну модель, виявлять, що все відносно.


Діаметр розвороту 11,7 метра не є чимось дивовижним, скоріше навпаки. Однак 1-серія не є величезним автомобілем, тому маневрування вузькими міськими вулицями не є складним завданням.

Незалежно від того, чи сидите ви на стандартних сидіннях, чи на більш спортивних, як у тестової машини, водійське місце тут встановлено трохи вище, ніж було на шасі з заднім приводом, а це трохи полегшує їзду містом з точки зору оглядовості.


Деяких нарікань викликає їзда – амортизація іноді є жорсткою, що призводить до надмірної вертикальної тряски на нерівних дорогах. В певних ситуаціях – переважно на краях гострих нерівностей – це межує зі звірством, якщо забажаєте взути свою «одиничку» в щось більше за стандартні 17-дюймові колеса. Це не те, що можна назвати дискомфортом – просто оминайте асфальтові дірки. Так, 116-й їде не так добре, як деякі з найкомфортніших сімейних хетчбеків, але він далеко не найгірший.

BMW 116 на автомагістралі

116-й – хороший двигун, і покупці не будуть відчувати себе занадто обділеними. З точки зору розгінної динаміки він достатньо швидкісний для багатьох сценаріїв, з достатньою кількістю сили для обгонів і набору швидкості на автомагістралях. Так, 9,8 с до 100 км/год не викликають сліз радощі, але агрегат досить гнучкий зі своїми 122 к.с. і м'ясистими 230 Нм крутного моменту, які є досяжними у широкому діапазону обертів. Які ви… не можете контролювати, тому що те, що раніше було тахометром, показує лише відсоток від наявної потужності.

Якщо вас це заспокоїть, то вказівник резерву сили споріднює BMW 116 з Rolls-Royce, але водночас дистанціює авто від водія. Втім, перемикати передачі вручну без опціонних важелів під кермом водій теж не може – з появою нового селектора трансмісії і ця базова функція багатьох останніх років зникла.

Аналогічно, більш немає кнопки для безпосередньої зміни режимів водіння. І хоча на середній консолі є кнопка для доступу до них, вам доведеться обирати режими на екрані, що змушує відволіктися від дороги. А після того, як ви виберете потрібний режим, екран автоматично не повернеться до того, що ви робили до перемикання, і це знов змушує більше часу дивитися на екран і менше – на дорогу. Фізичні кнопки можуть бути недешевими або неприємними для очей, але вони корисні.


Підозрюю, однак, що 116 купується не для гоночного треку, тож важливіше, що двигун добре поводиться на низьких швидкостях завдяки семиступеневій автоматичній коробці передач з подвійним зчепленням, яка працює без характерних затримок та особливо плавно перемикається. Проте, щоб отримати найкраще від двигуна, йому потрібно викрутитися, але оскільки він особливо плавний і вишуканий, це не становить труднощів. Попри те, що він трициліндровий, йому не притаманна грубуватість, яку можна відчути у схожих за потужністю A-класі або Audi A3, і це не так вже й погано.

BMW 116 чудово поводиться на заміській дорозі завдяки пристойному зворотному зв'язку, але як тільки ви виїжджаєте на автомагістраль, він не відчуває себе нервовим або стомлюючим – авто заспокоюється і добре тримається на швидкості. Значною мірою цьому сприяє важке рульове управління, хоча салон добре ізолює вітер і шум дороги. Але для цього вона має буди вкрита гладким асфальтом.


Сидіння 1-серії можна вважати еталонними – вони забезпечують чудову підтримку в поворотах, але не набридають надмірною жорсткістю під час тривалої подорожі. Втім задні пасажири не так добре почуваються, оскільки їх сидіння мають досить плаский профіль.

Скільки коштує BMW 116?

Українські ціни на нову 1-серію починаються з 1 300 000 грн. Нарізі неможливо порівняти пропозицію з Audi A3, або Mercedes А-класу, оскільки їх немає в наявності. Проте Volkswagen продасть вам Golf трішки дешевше, і він буде потужніший та відчутно краще оснащений.


Проте список обладнання BMW досить щедрий. Вигнутий дисплей є стандартним, разом з автоматичним кондиціонером, 17-дюймовими легкосплавними дисками і камерою заднього виду. Датчики паркування сзаду, пасивний круїз-контроль і світлодіодні фари також включені.

Щодо витрат на експлуатацію, то 122-сильний двигун досить стриманий в споживанні. Він витрачає більше, ніж в потужнішому варіанті з м’яким гібридом, але все ще небагато, щоб виправдати потенційну доплату за електрифікацію – 6,8 л/100 км в стандартному міському циклі та 4,8 л – на шосе.


Вердикт

Завдяки захоплюючому драйву та чудовим двигунам 1-серія продовжила справу свого попередника. Це все ще один з найкращих хетчбеків преміумкласу завдяки динамічним відчуттям від водіння, добре продуманому салону та високій економічності. Навіть базовий BMW 116 – одна з найприємніших машин у своїй когорті. Всі реакції гармонійні і добре взаємопов'язані, інтер'єр і технології на кілька кроків випереджають A-клас або A3. Він недешевий, але це вишуканий, добротний і витончений витвір мистецтва, який виправдовує свою ціну. Так, простір для задніх пасажирів не є найкращим у своєму класі, а деякі пластикові елементи салону трохи дешеві, але це відносно незначні проблеми в цьому дуже досконалому авто. BMW 116 не швидкий, іноді їде жорстко, але з задоволенням працює на повну потужність. Рішення скоротити українську лінійку до одного силового агрегату спрощує життя, але означає, що цей молодший представник гами BMW може постраждати в порівнянні з конкурентами з набагато ширшим модельним рядом. Якщо, правда, ви знайдете їх в продажу.


Технічні характеристики BMW 116 (F70) Steptronic
  • 3-циліндровий бензиновий турбо, cпереду впоперек
  • Об`єм 1499 см3
  • Максимальна потужність 90 кВт (122 к.с.) / 3900-6500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 230 Нм / 1500-3600 об/хв
  • Передній привод
  • 7-ступенева автоматична з подвійним зчепленням
  • Підвіска стійки МакФерсона спереду, багатоважильна ззаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 210 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 9,8 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4361/1800/1459/2670 мм
  • Дорожній просвіт 156 мм
  • Діаметр розвороту 11,7 м
  • Шини 205/55 R17
  • Об'єм багажника 380/1200 л
  • Паливний бак 49 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1390/570 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 5,9-6,6 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,9/4,8/5,9 л/100 км

    Ціна від 1 296 925 грн*
    Ціна тестового 34 654 EUR грн*

    * Актуальна на дату публікації
  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Hyundai Santa Fe: вражає не тільки зовнішність

Toyota C-HR: високий вершник повертається